Pinkpop 2024

zworp3

Support act
17 mei 2018
913
626
Duidelijk dat er dus wel degelijk een markt is voor deze acts op pinkpop, snap alleen niet zo waarom je dan pinkpop uitkiest, deze acts komen ook op concert at sea of parc city life( maar das een eigen keuze)
Van deze 6 staan er 2 op Concert at Sea en 1 op Park City Life.

Sowieso, Calvin Harris had voorzover ik kan zien al meer dan 10 jaar geen show in Nederland gedaan, terwijl Nothing But Thieves hier elk jaar wel speelt. Het kan je smaak niet zijn, maar waarom je dan niet snapt dat iemand naar Pinkpop gaat voor Calvin Harris ipv Nothing But Thieves?
 
Laatst bewerkt:

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
397
212
Het was wel bizar hoor, eerste twee dagen een heel divers, maar respectvol publiek. Zondag echt heel veel rare shit gezien. Mensen die met z'n allen bij de eerste muntenautomaat gaan staan, in de langste rij voor water aansluiten, uitgebreid zitten op een knelpunt etc..
een vrouw die alleen in d'r badpak liep... 4 mannen van ouder leeftijd (schat rond de 60) die gezellig een pilletje achter hun holle kies stopte... ja het was een bonte verzameling :ROFLMAO:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.565
Mijn Pinkpop 2024

Vrijdag…
Het was dit jaar veelvoudig de weersvoorspellingen in de gaten houden. Daarnaast waren de weergoden vooraf aan Pinkpop niet goedgezind voor Landgraaf. Een enorme bui van dinsdag op woensdag had de grond van de parkeerterreinen, de camping terreinen en het festivalterrein verzadigd. De vrijdag begon voor mij dus ook zeker met poncho's klaarleggen. Tegen 10:30 vertrokken met de fiets naar Pinkpop. Bij de poort aangekomen, was vanuit het terrein de soundcheck van Keane te horen. Voor de poort was het nog niet heel druk, deze ging overigens pas open om 11:20 (later dan verwacht). Bij binnenkomst meteen door naar de Amnesty stand, voor het 2024 hoedje. Waarna de eerste munten en een rondje terrein lopen. Vervolgens oordopjes in en klaarstaan in de tent voor de opening 12:00, door Jiri11. Leuke Limburgse rapper. Maar na een klein kwartier wel langzaam richting Stage 4, voor de band Kawala. Leuk bandje en kon me het hele optreden wel bevallen. Hierna door naar de tent voor Skindred, stevige rock. Ineens werd het drukker in de tent en kwamen er mensen met natte poncho's binnen. Buiten een gordijn van regen langs de tent! Skindred wist me uitstekend te boeien om in de tent te blijven. Bij buitenkomst van de tent stond er heel veel water, de tent was omgedoopt in Tenttanic! Poncho was dat moment niet meer nodig, even mij Noord podium gaan staan voor Cian Ducrot, onder genot van een broodje Mexicano.
1719856788304.png
Waarna ik met een vaag doorkomend zonnetje bij Zuid podium ging staan in voorvak voor Acda en de Munnik. Dit was een meezingers festijn. Hierna een kort bezoek bij Stage 4 voor Nieve Ella, maar was niet echt onder de indruk. Ging me vooral om om dat moment Baby Metal te vermijden. Wel tijdig, inmiddels gekleed in poncho, naar Zuid podium voor Yungblud! Fantastisch, voor wie deze gast niet kent, voor de oude generatie denk aan Billie Idol, jong en talentvol. Hierna door naar mijn must see voor deze dag, Nathaniel Rateliff die vorig jaar zijn tour afzegde. Een volgepakte tent viel voor zijn voeten. Zijn klanken van Folk, Soul en gospel betoverde de tent. Toppunt S.O.B.!
1719856840790.png
Hierna door naar het voorval van Noord podium, klaar staan voor Keane. Keane wist de regen weg te spelen en bracht een regenboog boven Megaland. Maar ook Keane liet met de 4de keer Pinkpop wederom zien dat de Pinkpoppers hen in de harten hadden gesloten. Doordat het zo rustig was op het terrein met nog geen 40.000 was het heel makkelijk overal vooraan te komen deze dag. Zelfs van voorvak bij Noord afsluiter Keane naar voorvak bij Zuid voor headliner Måneskin was geen enkel probleem. Måneskin rockte vervolgens eigenzinnig Pinkpop vrijdag tot een einde. Het flamboyante gezelschap weet wel hoe een publiek moet pleasen en pakt dat keihard beet! Headliner voor de toekomst, maar wellicht kwam deze regenachtige Pinkpop vrijdag net een jaar te vroeg….
1719856882979.png

Zaterdag…
Zaterdag was de dag met m'n dochter, haar eerste Pinkpop(-dag). De organisatie had goed werk verricht door met nachtwerk het terrein te voorzien van Olifantengras (stro), waarmee een bedje gecreëerd werd over de modderige gras weide van Megaland. We starten vooraan bij Joost. Maar, we waren niet bepaald onder de indruk. Zijn toen al snel een Pinkpop hoedje gaan kopen voor dochterlief. Waarna Douwe Bob op Noord ging beginnen. Heerlijk optreden waar langzaam de zon meer en meer door de wolken piepte. Hierna bij Analogues een plekje gezocht, een collectief Nederlandse artiesten dat integraal Beatles op Pinkpop bracht. Het publiek reageerde er tammer op dan ik verwacht had.
1719857060823.png
We stonden op een mooie afstand van het Noord podium voor Corey Taylor. De Slipknot en Stone Sour zanger kwam ook met solo werk en maakte daar een mooie mix van in zijn set. Toppunt voor mij was Through Glass, waarbij een brok in de keel niet meer onderdrukt kon worden! Waanzinnig nummer! Hierna een kort bezoek bij Lottery Winners op Stage 4, waarna voldoende tijd was om richting de tent te gaan. Rock act Against the Current overdonderende de tent. Zangeres Chrissy Costanza bracht energieke Pop en Punk. Hierna kregen we maar heel weinig mee van One Directioner Louis Tomlinson…
1719856998859.png
Maar wel weer ruim optijd in de tent voor Lauren Spencer Smith. Aanstekelijke Canadese Pop zangeres. Uitgegroeid van YouTube ster naar aankomende Pop koningin. Ik geloof dat de uitpuilende tent woord voor woord elke nummer mee zong! Was zeker 1 van de toppunten van de zaterdag. Omdat we Nothing But Thieves goed wilde mee krijgen, vanuit voorvak gekozen. Plek gezocht midden in het voorvak. Dicht bij Connor Mason, die met zijn subliem stemgeluid een meerwaarde was voor deze zaterdag. Deze band heeft een band met het Pinkpop publiek dat uit hun handen eet als tamme geitjes. Conor legt nog even kort de show stil door een onwelwording in het publiek, maar pakt de draad ook buitengewoon weer op als alle signalen op thumbs up springen! Conor Mason’s stem en zijn mannen waren in topvorm. Nothing But Thieves absoluut het toppunt van het weekend! Uiteindelijk na een paar nummers van Calvin Harris was de dag voor ons wel om… Bedtijd!
1719856949104.png

Zondag…
1719857268593.png
De laatste dag vroeg voor de poort en wederom ging deze pas weer na 11:20 open. Ik positioneerde me bij Zuid podium en was verbaasd dat er maar weinig mensen voor Ilse DeLange kwamen, waardoor een korte blik op het tijdschema verraden dat het toch wat te vroeg voor me was, ze zou namelijk op Noord podium komen? Nog snel die kant op, Ilse was zo’n opener die je wakker schud op zachte en vriendelijk wijze. Als ze binnenkort in een zaaltje in de buurt komt vraagt dat wel om herhaling. Hierna een gedeelte mee gekregen van Meute, maar absoluut niet mijn soort hoempapa en fanfare polka. Meende bij Loreen wel iets te kunnen verwachten, maar de 2 voudig songfestival winnaar maakte iets minder indruk dan verwacht. Wel heerlijk stemgeluid, absoluut. Davina Michelle verhoogde het dames gehalte van de zondag vroege middag. Met de bekende radiohitjes kon ze het Pinkpop publiek goed boeien.
1719857213244.png
Wel tijdig richting de tent voor The Interrupters. De LA ska punk van zangeres Aimee Interrupter vermaakte de tent uitstekend met klanken die doen denken aan klassiekers als Rancid of The Specials. Over een paar jaar op prominenter podium aub Pinkpop? Door The Interrupters geheel mee te pakken wel te laat bij Greta van Fleet. Mede door toiletbezoek en aanloop tijd door het inmiddels uitverkocht Pinkpop zondag veld, slecht de laatste 20 minuten van Greta van Fleet kunnen mee pakken in de inmiddels redelijk brandende zon. Plekje vinden op afstandje voor Limp Bizkit. Je kan zeggen dat ze na al die jaren nog altijd hetzelfde kunstje opvoeren. Maar toch flikken ze dat weer. Met het Pinkpop veld inmiddels afgevuld bulderen ze hun classics door de mee deinende menigte. De menigte die ook getuige is van Ed Sheeran die Behind Blue Eyes (de Fred Durst cover van The Who) mee komt zingen. Van redelijke afstand vervolgens een klein beetje proberen te genieten van Hozier. Maar Hozier voelde een beetje als tegenvaller na Limp Bizkit. Ook hier kwam Ed Sheeran ineens het podium op… Me vervolgens laten overhalen om Sam Smith te kijken. Ik geeft toe, het is en blijft absoluut niet mijn cup of tea, maar zeker een zeer goede zanger met een gevoel voor entertainment. Dan eindelijk Ed Sheeran (solo)...
1719857123655.png
Het blijft mooi om te zien hoe hij in zijn eentje met gitaar en loop-pedaal zijn grootste hits over Pinkpop pompt. Pinkpop laat deze stadion headliner de laatste loodjes uit het festival duwen van dit weekend, met de ene hit na de andere radioknaller… Pinkpop tot volgend jaar, ben ik er zeker en vast weer bij!

1719857159463.png
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.597
4.341
Mijn Pinkpop 2024

Vrijdag…
Het was dit jaar veelvoudig de weersvoorspellingen in de gaten houden. Daarnaast waren de weergoden vooraf aan Pinkpop niet goedgezind voor Landgraaf. Een enorme bui van dinsdag op woensdag had de grond van de parkeerterreinen, de camping terreinen en het festivalterrein verzadigd. De vrijdag begon voor mij dus ook zeker met poncho's klaarleggen. Tegen 10:30 vertrokken met de fiets naar Pinkpop. Bij de poort aangekomen, was vanuit het terrein de soundcheck van Keane te horen. Voor de poort was het nog niet heel druk, deze ging overigens pas open om 11:20 (later dan verwacht). Bij binnenkomst meteen door naar de Amnesty stand, voor het 2024 hoedje. Waarna de eerste munten en een rondje terrein lopen. Vervolgens oordopjes in en klaarstaan in de tent voor de opening 12:00, door Jiri11. Leuke Limburgse rapper. Maar na een klein kwartier wel langzaam richting Stage 4, voor de band Kawala. Leuk bandje en kon me het hele optreden wel bevallen. Hierna door naar de tent voor Skindred, stevige rock. Ineens werd het drukker in de tent en kwamen er mensen met natte poncho's binnen. Buiten een gordijn van regen langs de tent! Skindred wist me uitstekend te boeien om in de tent te blijven. Bij buitenkomst van de tent stond er heel veel water, de tent was omgedoopt in Tenttanic! Poncho was dat moment niet meer nodig, even mij Noord podium gaan staan voor Cian Ducrot, onder genot van een broodje Mexicano.
Bekijk bijlage 9577
Waarna ik met een vaag doorkomend zonnetje bij Zuid podium ging staan in voorvak voor Acda en de Munnik. Dit was een meezingers festijn. Hierna een kort bezoek bij Stage 4 voor Nieve Ella, maar was niet echt onder de indruk. Ging me vooral om om dat moment Baby Metal te vermijden. Wel tijdig, inmiddels gekleed in poncho, naar Zuid podium voor Yungblud! Fantastisch, voor wie deze gast niet kent, voor de oude generatie denk aan Billie Idol, jong en talentvol. Hierna door naar mijn must see voor deze dag, Nathaniel Rateliff die vorig jaar zijn tour afzegde. Een volgepakte tent viel voor zijn voeten. Zijn klanken van Folk, Soul en gospel betoverde de tent. Toppunt S.O.B.!
Bekijk bijlage 9578
Hierna door naar het voorval van Noord podium, klaar staan voor Keane. Keane wist de regen weg te spelen en bracht een regenboog boven Megaland. Maar ook Keane liet met de 4de keer Pinkpop wederom zien dat de Pinkpoppers hen in de harten hadden gesloten. Doordat het zo rustig was op het terrein met nog geen 40.000 was het heel makkelijk overal vooraan te komen deze dag. Zelfs van voorvak bij Noord afsluiter Keane naar voorvak bij Zuid voor headliner Måneskin was geen enkel probleem. Måneskin rockte vervolgens eigenzinnig Pinkpop vrijdag tot een einde. Het flamboyante gezelschap weet wel hoe een publiek moet pleasen en pakt dat keihard beet! Headliner voor de toekomst, maar wellicht kwam deze regenachtige Pinkpop vrijdag net een jaar te vroeg….
Bekijk bijlage 9579

Zaterdag…
Zaterdag was de dag met m'n dochter, haar eerste Pinkpop(-dag). De organisatie had goed werk verricht door met nachtwerk het terrein te voorzien van Olifantengras (stro), waarmee een bedje gecreëerd werd over de modderige gras weide van Megaland. We starten vooraan bij Joost. Maar, we waren niet bepaald onder de indruk. Zijn toen al snel een Pinkpop hoedje gaan kopen voor dochterlief. Waarna Douwe Bob op Noord ging beginnen. Heerlijk optreden waar langzaam de zon meer en meer door de wolken piepte. Hierna bij Analogues een plekje gezocht, een collectief Nederlandse artiesten dat integraal Beatles op Pinkpop bracht. Het publiek reageerde er tammer op dan ik verwacht had.
Bekijk bijlage 9582
We stonden op een mooie afstand van het Noord podium voor Corey Taylor. De Slipknot en Stone Sour zanger kwam ook met solo werk en maakte daar een mooie mix van in zijn set. Toppunt voor mij was Through Glass, waarbij een brok in de keel niet meer onderdrukt kon worden! Waanzinnig nummer! Hierna een kort bezoek bij Lottery Winners op Stage 4, waarna voldoende tijd was om richting de tent te gaan. Rock act Against the Current overdonderende de tent. Zangeres Chrissy Costanza bracht energieke Pop en Punk. Hierna kregen we maar heel weinig mee van One Directioner Louis Tomlinson…
Bekijk bijlage 9581
Maar wel weer ruim optijd in de tent voor Lauren Spencer Smith. Aanstekelijke Canadese Pop zangeres. Uitgegroeid van YouTube ster naar aankomende Pop koningin. Ik geloof dat de uitpuilende tent woord voor woord elke nummer mee zong! Was zeker 1 van de toppunten van de zaterdag. Omdat we Nothing But Thieves goed wilde mee krijgen, vanuit voorvak gekozen. Plek gezocht midden in het voorvak. Dicht bij Connor Mason, die met zijn subliem stemgeluid een meerwaarde was voor deze zaterdag. Deze band heeft een band met het Pinkpop publiek dat uit hun handen eet als tamme geitjes. Conor legt nog even kort de show stil door een onwelwording in het publiek, maar pakt de draad ook buitengewoon weer op als alle signalen op thumbs up springen! Conor Mason’s stem en zijn mannen waren in topvorm. Nothing But Thieves absoluut het toppunt van het weekend! Uiteindelijk na een paar nummers van Calvin Harris was de dag voor ons wel om… Bedtijd!
Bekijk bijlage 9580

Zondag…
Bekijk bijlage 9586
De laatste dag vroeg voor de poort en wederom ging deze pas weer na 11:20 open. Ik positioneerde me bij Zuid podium en was verbaasd dat er maar weinig mensen voor Ilse DeLange kwamen, waardoor een korte blik op het tijdschema verraden dat het toch wat te vroeg voor me was, ze zou namelijk op Noord podium komen? Nog snel die kant op, Ilse was zo’n opener die je wakker schud op zachte en vriendelijk wijze. Als ze binnenkort in een zaaltje in de buurt komt vraagt dat wel om herhaling. Hierna een gedeelte mee gekregen van Meute, maar absoluut niet mijn soort hoempapa en fanfare polka. Meende bij Loreen wel iets te kunnen verwachten, maar de 2 voudig songfestival winnaar maakte iets minder indruk dan verwacht. Wel heerlijk stemgeluid, absoluut. Davina Michelle verhoogde het dames gehalte van de zondag vroege middag. Met de bekende radiohitjes kon ze het Pinkpop publiek goed boeien.
Bekijk bijlage 9585
Wel tijdig richting de tent voor The Interrupters. De LA ska punk van zangeres Aimee Interrupter vermaakte de tent uitstekend met klanken die doen denken aan klassiekers als Rancid of The Specials. Over een paar jaar op prominenter podium aub Pinkpop? Door The Interrupters geheel mee te pakken wel te laat bij Greta van Fleet. Mede door toiletbezoek en aanloop tijd door het inmiddels uitverkocht Pinkpop zondag veld, slecht de laatste 20 minuten van Greta van Fleet kunnen mee pakken in de inmiddels redelijk brandende zon. Plekje vinden op afstandje voor Limp Bizkit. Je kan zeggen dat ze na al die jaren nog altijd hetzelfde kunstje opvoeren. Maar toch flikken ze dat weer. Met het Pinkpop veld inmiddels afgevuld bulderen ze hun classics door de mee deinende menigte. De menigte die ook getuige is van Ed Sheeran die Behind Blue Eyes (de Fred Durst cover van The Who) mee komt zingen. Van redelijke afstand vervolgens een klein beetje proberen te genieten van Hozier. Maar Hozier voelde een beetje als tegenvaller na Limp Bizkit. Ook hier kwam Ed Sheeran ineens het podium op… Me vervolgens laten overhalen om Sam Smith te kijken. Ik geeft toe, het is en blijft absoluut niet mijn cup of tea, maar zeker een zeer goede zanger met een gevoel voor entertainment. Dan eindelijk Ed Sheeran (solo)...
Bekijk bijlage 9583
Het blijft mooi om te zien hoe hij in zijn eentje met gitaar en loop-pedaal zijn grootste hits over Pinkpop pompt. Pinkpop laat deze stadion headliner de laatste loodjes uit het festival duwen van dit weekend, met de ene hit na de andere radioknaller… Pinkpop tot volgend jaar, ben ik er zeker en vast weer bij!

Bekijk bijlage 9584
Mooie ervaring voor je dochter. De toekomst voor Pinkpop.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Minie en DennisvdBr

Rootje

Playlistbediener
23 apr 2022
5
2
Leuk verhaal hoor Jos Willemsen en heel lief dat je het probeert op te nemen voor Pinkpop en de programmering.
Het is voor de toekomst om de vergrijzing tegen te gaan. Huh.... toen ik 16 was en daar voor het eerst kwam liepen er ook vijftigers en zestigers. Nu ben ik zelf een vijftiger en lopen er ook nog steeds tieners rond. Ga dat nou niet sturen. Dat ontstaat vanzelf en altijd.
Het probleem is dat er de laatste jaren acts worden geprogrammeerd die ook al op 25 andere festivals in Nederland staan. Dat noem jij verfrissend, ik noem dat jammer. Het is een 'TROS muziekfeest op het plein' geworden. Wat maakt Pinkpop dan nog uniek. Juist die iets hardere programmering afgewisseld met enkele verfrissende nieuwe acts van andere muziekstromen maakt Pinkpop tot Pinkpop. Nu is het een 13 in een dozijn festival geworden waar ik dus al even niet meer naar toe wil. En waar kan ik nu eigenlijk wel terecht in dit land? De Mainstream muziek liefhebber (lees: 'TROS' lid) heeft tig festivals om uit te kiezen en wat is er voor mij en met mij een heel grote doelgroep. De Pinkpop edities met gitaren verkochten goed uit en wat denk je van de consumpties. Mijn vijftig jarige vrienden hebben het nodige meer te besteden dan onze tiener kinderen.
Grappig dat je maar tot zo weinig potentiele hoofdacts komt als het om gitaren gaat. Dat zegt mogelijk ook wat over jouw interesses. Dat ik 3 keer in de 6 jaar Pearl Jam of Foo Fighters zie zie jij als een probleem van nu. In de jaren 90 kwam de band 'Live' ook 6 keer in 10 jaar langs ofzo en wat denk je van Faithless. Best vaak gezien hoor in de jaren 90 en 00. Is geen probleem van nu maar van altijd en er staan vanzelf weer nieuwe acts op die dan weer 6 keer in 10 jaar komen.
Kortom de conclusies zijn: laat Pinkpop nu niet verworden tot een soort volksfeestje met al die acts die twee hitjes op TikTok hebben gescoord. Daar hebben we echt ruim voldoende andere festivals voor. Laat Pinkpop ook alsjeblieft niet perse willen verjongen. Waarom is dat toch altijd dat alles maar de jeugd moet aanspreken? Er zijn altijd al jongeren naar Pinkpop gegaan en dat zal altijd zo blijven maar de mix is toch ook prima. Waarom ben ik niet goed genoeg meer? Waarom word ik als trouwe Pinkpop bezoeker (ca 20 a 25 keer) bij het oud vuil gezet.
Nieuwe acts en Nederlandse acts programmeren prima maar gewoon in verhouding zoals het altijd was. Dit jaar verkoop je 2 van de 3 dagen niet uit en dat moet stof tot nadenken geven.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.409
4.786
[..] Waarom is dat toch altijd dat alles maar de jeugd moet aanspreken? Er zijn altijd al jongeren naar Pinkpop gegaan en dat zal altijd zo blijven maar de mix is toch ook prima. Waarom ben ik niet goed genoeg meer? Waarom word ik als trouwe Pinkpop bezoeker (ca 20 a 25 keer) bij het oud vuil gezet.
Nieuwe acts en Nederlandse acts programmeren prima maar gewoon in verhouding zoals het altijd was. [..]
Zonder hier heel diep op in te gaan, welke headliners waren nu te boeken die de trouwe honden hadden aangesproken? Als Dave Grohl of Matt Bellamy ja had gezegd, waren ze er natuurlijk wel geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Rootje

Playlistbediener
23 apr 2022
5
2
Zonder hier heel diep op in te gaan, welke headliners waren nu te boeken die de trouwe honden hadden aangesproken? Als Dave Grohl of Matt Bellamy ja had gezegd, waren ze er natuurlijk wel geweest.
Geen idee. Ik boek geen bands maar op andere festivals in Europa staat wel genoeg van klasse dus daar lukt het wel. Graspop boekt alleen al Tool, Avenged Sevenfold, Megadeath, Ice-T, Deep Purple, Machinehead, Biohazard, Nine inch nails en Alice Cooper. Rock am Ring heeft Rage Against the Machine, Dropkick Murphy's, Green Day en QOTSA en In alle opzichten betere headliners dan Maneskin qua historie en achterban. En het gaat me niet eens alleen om dit jaar. De trend is al eerder ingezet en vorig jaar was het toch ook heel matig. Het gaat mij vooral om de intentie van de festival organisatie. Lukt het gewoon even niet de laatste paar jaar of is dit een gewenste verandering en is dit wat het is en blijft. Dat laatste vermoed ik en vind ik jammer. Zoals gezegd verkies je dan status en dan ben je een festival zoals vele anderen in dit land. Je verkoopt ook niet meer uit en je laat dus een grote doelgroep liggen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.409
4.786
Ik ben wel met je eens dat Pinkpop een beetje Schizofreen oogt in het kader van, willen we de nieuwe kant op, of willen we de oude garde behouden en pleasen. Maar je vergelijkingen vind ik niet heel erg on point. We hebben daarbij wel kunnen vaststellen dat Pinkpop het echt moet hebben van die drie namen bovenaan.

Graspop is wel veel duidelijker harder georiënteerd (metalmeeting in de naam zelfs, toch?).
Rage against the Machine was daar (of waar dan ook) dit jaar niet, die had Pinkpop indien mogelijk ook wel binnengekopt.
QOTSA had Pinkop een jaar eerder al.
Maneskin sloot letterlijk af op Rock am Ring.

Verder noem je een hoop namen die ook op Pinkpop geen dag hadden kunnen dragen. TOOL maybe, maar die komt dan in de te moeilijke hoek van Radiohead? Avenged Sevenfold had nog wel aardig wat kunnen doen misschien, maar die stonden op RaR ook niet in hun eentje een dag te dragen. In plaats van Calvin Harris of Maneskin had dat misschien nog enigszins om het even geweest.

edit: Green Day, fair enough, had het misschien beter gedaan dan Maneskin of CH.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gloaming

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.822
6.558
Rock am Ring heeft Rage Against the Machine, Dropkick Murphy's, Green Day en QOTSA en In alle opzichten betere headliners dan Maneskin qua historie en achterban. En het gaat me niet eens alleen om dit jaar.
Rage Against the Machine?

En Maneskin stond ook gewoon als headliner op Rock Am Ring dit jaar. De spoeling was dit jaar gewoon wat dun. Dan heeft Pinkpop het met het binnenhalen van Sheeran nog best ok gedaan. Alleen Harris was echt plank mis imo. Daar had achteraf inderdaad Green Day moeten staan.
 

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
287
168
Mijn top 10
John Coffey
Maneskin
Fleddy Melculy
Ploegendienst
NBT
Against the current
Pendulum
Limp Bizkit
Corey Taylor
Babymetal
The Interrupters
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.083
497
Benieuwd of ze dit jaar weer de 3 headliners in 1 keer aankondigen of was het iets eenmaligs? En benieuwd of ze iets met de enquête doen, of is het maar allemaal voor de bühne?
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
509
67
Mijn Pinkpop 2024

Vrijdag…
Het was dit jaar veelvoudig de weersvoorspellingen in de gaten houden. Daarnaast waren de weergoden vooraf aan Pinkpop niet goedgezind voor Landgraaf. Een enorme bui van dinsdag op woensdag had de grond van de parkeerterreinen, de camping terreinen en het festivalterrein verzadigd. De vrijdag begon voor mij dus ook zeker met poncho's klaarleggen. Tegen 10:30 vertrokken met de fiets naar Pinkpop. Bij de poort aangekomen, was vanuit het terrein de soundcheck van Keane te horen. Voor de poort was het nog niet heel druk, deze ging overigens pas open om 11:20 (later dan verwacht). Bij binnenkomst meteen door naar de Amnesty stand, voor het 2024 hoedje. Waarna de eerste munten en een rondje terrein lopen. Vervolgens oordopjes in en klaarstaan in de tent voor de opening 12:00, door Jiri11. Leuke Limburgse rapper. Maar na een klein kwartier wel langzaam richting Stage 4, voor de band Kawala. Leuk bandje en kon me het hele optreden wel bevallen. Hierna door naar de tent voor Skindred, stevige rock. Ineens werd het drukker in de tent en kwamen er mensen met natte poncho's binnen. Buiten een gordijn van regen langs de tent! Skindred wist me uitstekend te boeien om in de tent te blijven. Bij buitenkomst van de tent stond er heel veel water, de tent was omgedoopt in Tenttanic! Poncho was dat moment niet meer nodig, even mij Noord podium gaan staan voor Cian Ducrot, onder genot van een broodje Mexicano.
Bekijk bijlage 9577
Waarna ik met een vaag doorkomend zonnetje bij Zuid podium ging staan in voorvak voor Acda en de Munnik. Dit was een meezingers festijn. Hierna een kort bezoek bij Stage 4 voor Nieve Ella, maar was niet echt onder de indruk. Ging me vooral om om dat moment Baby Metal te vermijden. Wel tijdig, inmiddels gekleed in poncho, naar Zuid podium voor Yungblud! Fantastisch, voor wie deze gast niet kent, voor de oude generatie denk aan Billie Idol, jong en talentvol. Hierna door naar mijn must see voor deze dag, Nathaniel Rateliff die vorig jaar zijn tour afzegde. Een volgepakte tent viel voor zijn voeten. Zijn klanken van Folk, Soul en gospel betoverde de tent. Toppunt S.O.B.!
Bekijk bijlage 9578
Hierna door naar het voorval van Noord podium, klaar staan voor Keane. Keane wist de regen weg te spelen en bracht een regenboog boven Megaland. Maar ook Keane liet met de 4de keer Pinkpop wederom zien dat de Pinkpoppers hen in de harten hadden gesloten. Doordat het zo rustig was op het terrein met nog geen 40.000 was het heel makkelijk overal vooraan te komen deze dag. Zelfs van voorvak bij Noord afsluiter Keane naar voorvak bij Zuid voor headliner Måneskin was geen enkel probleem. Måneskin rockte vervolgens eigenzinnig Pinkpop vrijdag tot een einde. Het flamboyante gezelschap weet wel hoe een publiek moet pleasen en pakt dat keihard beet! Headliner voor de toekomst, maar wellicht kwam deze regenachtige Pinkpop vrijdag net een jaar te vroeg….
Bekijk bijlage 9579

Zaterdag…
Zaterdag was de dag met m'n dochter, haar eerste Pinkpop(-dag). De organisatie had goed werk verricht door met nachtwerk het terrein te voorzien van Olifantengras (stro), waarmee een bedje gecreëerd werd over de modderige gras weide van Megaland. We starten vooraan bij Joost. Maar, we waren niet bepaald onder de indruk. Zijn toen al snel een Pinkpop hoedje gaan kopen voor dochterlief. Waarna Douwe Bob op Noord ging beginnen. Heerlijk optreden waar langzaam de zon meer en meer door de wolken piepte. Hierna bij Analogues een plekje gezocht, een collectief Nederlandse artiesten dat integraal Beatles op Pinkpop bracht. Het publiek reageerde er tammer op dan ik verwacht had.
Bekijk bijlage 9582
We stonden op een mooie afstand van het Noord podium voor Corey Taylor. De Slipknot en Stone Sour zanger kwam ook met solo werk en maakte daar een mooie mix van in zijn set. Toppunt voor mij was Through Glass, waarbij een brok in de keel niet meer onderdrukt kon worden! Waanzinnig nummer! Hierna een kort bezoek bij Lottery Winners op Stage 4, waarna voldoende tijd was om richting de tent te gaan. Rock act Against the Current overdonderende de tent. Zangeres Chrissy Costanza bracht energieke Pop en Punk. Hierna kregen we maar heel weinig mee van One Directioner Louis Tomlinson…
Bekijk bijlage 9581
Maar wel weer ruim optijd in de tent voor Lauren Spencer Smith. Aanstekelijke Canadese Pop zangeres. Uitgegroeid van YouTube ster naar aankomende Pop koningin. Ik geloof dat de uitpuilende tent woord voor woord elke nummer mee zong! Was zeker 1 van de toppunten van de zaterdag. Omdat we Nothing But Thieves goed wilde mee krijgen, vanuit voorvak gekozen. Plek gezocht midden in het voorvak. Dicht bij Connor Mason, die met zijn subliem stemgeluid een meerwaarde was voor deze zaterdag. Deze band heeft een band met het Pinkpop publiek dat uit hun handen eet als tamme geitjes. Conor legt nog even kort de show stil door een onwelwording in het publiek, maar pakt de draad ook buitengewoon weer op als alle signalen op thumbs up springen! Conor Mason’s stem en zijn mannen waren in topvorm. Nothing But Thieves absoluut het toppunt van het weekend! Uiteindelijk na een paar nummers van Calvin Harris was de dag voor ons wel om… Bedtijd!
Bekijk bijlage 9580

Zondag…
Bekijk bijlage 9586
De laatste dag vroeg voor de poort en wederom ging deze pas weer na 11:20 open. Ik positioneerde me bij Zuid podium en was verbaasd dat er maar weinig mensen voor Ilse DeLange kwamen, waardoor een korte blik op het tijdschema verraden dat het toch wat te vroeg voor me was, ze zou namelijk op Noord podium komen? Nog snel die kant op, Ilse was zo’n opener die je wakker schud op zachte en vriendelijk wijze. Als ze binnenkort in een zaaltje in de buurt komt vraagt dat wel om herhaling. Hierna een gedeelte mee gekregen van Meute, maar absoluut niet mijn soort hoempapa en fanfare polka. Meende bij Loreen wel iets te kunnen verwachten, maar de 2 voudig songfestival winnaar maakte iets minder indruk dan verwacht. Wel heerlijk stemgeluid, absoluut. Davina Michelle verhoogde het dames gehalte van de zondag vroege middag. Met de bekende radiohitjes kon ze het Pinkpop publiek goed boeien.
Bekijk bijlage 9585
Wel tijdig richting de tent voor The Interrupters. De LA ska punk van zangeres Aimee Interrupter vermaakte de tent uitstekend met klanken die doen denken aan klassiekers als Rancid of The Specials. Over een paar jaar op prominenter podium aub Pinkpop? Door The Interrupters geheel mee te pakken wel te laat bij Greta van Fleet. Mede door toiletbezoek en aanloop tijd door het inmiddels uitverkocht Pinkpop zondag veld, slecht de laatste 20 minuten van Greta van Fleet kunnen mee pakken in de inmiddels redelijk brandende zon. Plekje vinden op afstandje voor Limp Bizkit. Je kan zeggen dat ze na al die jaren nog altijd hetzelfde kunstje opvoeren. Maar toch flikken ze dat weer. Met het Pinkpop veld inmiddels afgevuld bulderen ze hun classics door de mee deinende menigte. De menigte die ook getuige is van Ed Sheeran die Behind Blue Eyes (de Fred Durst cover van The Who) mee komt zingen. Van redelijke afstand vervolgens een klein beetje proberen te genieten van Hozier. Maar Hozier voelde een beetje als tegenvaller na Limp Bizkit. Ook hier kwam Ed Sheeran ineens het podium op… Me vervolgens laten overhalen om Sam Smith te kijken. Ik geeft toe, het is en blijft absoluut niet mijn cup of tea, maar zeker een zeer goede zanger met een gevoel voor entertainment. Dan eindelijk Ed Sheeran (solo)...
Bekijk bijlage 9583
Het blijft mooi om te zien hoe hij in zijn eentje met gitaar en loop-pedaal zijn grootste hits over Pinkpop pompt. Pinkpop laat deze stadion headliner de laatste loodjes uit het festival duwen van dit weekend, met de ene hit na de andere radioknaller… Pinkpop tot volgend jaar, ben ik er zeker en vast weer bij!

Bekijk bijlage 9584

Mooi te lezen kerel, maar komt minder bij mij binnen dan andere jaren.. gevoel ook jij betere edities hebt meegemaakt...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken