Best Kept Secret 2025

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.439
Het grootste gedeelte is gewoon onmogelijk. Laten we enigszins realistisch blijven.
 

timbo

Randprogramma
3 jun 2019
101
227
Ik proef toch wel heel erg de intentie/noodzaak om van de hele grote headliners af te wijken, maar dat blijft heel zonde omdat the ONE daar zo ideaal voor is. Denk ook dat veel van de genoemde namen niet meer realistisch zijn, maar hoop wel dat ze het niet helemaal links laten liggen en op z'n minst wel een poging doen om wat grotere headliners te boeken, al is het er maar eentje per editie...
 
  • Leuk
Waarderingen: mlkturf

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.687
Kom op zeg. Lana Del Rey, Tame Impala, The Cure, Radiohead, Kendrick Lamar, QOTSA, Depeche Mode, Fred Again... Allemaal onmogelijk voor BKS, maar wel headliners op PP/LL/PkP/RW.

Dat lijstje van neracroft laat volgens mij vooral zien dat er nog best een vijver is om in te vissen.

Ik verwacht dat voor de meeste namen die Mark's Kal hier noemt geldt dat als er zich de kans voordoet voor BKS ze deze echt niet laten lopen. De namen van Lana en Kendrick zijn eerder door BKS zelf genoemd als gedroomde headliners en Radiohead mag van de organisatie zo terug komen. En Tame Impala staat op het wensenlijstje voor DTRH, maar BKS zal die niet laten lopen als de kans zich voordoet. Blur was vorig jaar in beeld, maar viel in de planning niet te combineren met Primavera.

Ik vind het te ver gaan om deze namen 'onmogelijk' te noemen; BKS heeft afgelopen jaren vaak genoeg Ziggo-namen als headliner gehad en ook vaak genoeg headliners gedeeld met RW. Maar het moet allemaal wel precies goed vallen, en de headliners van afgelopen 2 jaren laten zien dat dit lang niet altijd goed gaat (zie het mislopen van The National en Massive Attack bijvoorbeeld).

Tegelijk vind ik het voor '25 ook niet heel realistisch dat een van de namen die Mark's Kal noemt er staat. Verwacht dat BKS al hard genoeg moet doen om de Mojo-festivals van zich af te houden bij Fontaines DC, en dat het al een hele kunst is als het zou lukken om een Vampire Weekend binnen te harken. Of dat de ONE weer vooral vulling is en dat de echte headliners op de TWO staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Een The Cure bijvoorbeeld zie ik echt niet meer gebeuren. Trekt gewoon niet het publiek wat ze willen (lees: te oud).

Idem geld voor een Depeche Mode, daar zitten ze ook niet meer op te wachten. Ja Lana ooit eens, maar die live reputatie is toch ook wel wat minder geworden toch?

Sufjan gaat denk ik nooit gebeuren want wie de fuck is dat (voor 90% van het publiek wat er dit jaar was, let's be real). Phoenix is dat een headliner anno 202X ???

QOTSA is te hard voor BKS etc. etc.
 

mees

Randprogramma
9 jan 2020
148
225
Ik zeg zeker niet dat het allemaal zo makkelijk is. Maar ik zie nog wel een hele hoop "typische BKS-headliners" die er nog nooit stonden. De ene al wat groter/realistischer dan de andere: Tame Impala, The Cure, Blur, Björk, Pulp, Vampire Weekend, Foals, Lana Del Rey, Phoenix, Massive Attack, The Smile, Sufjan Stevens

Nét ietsje minder typisch BKS, maar zouden er nog steeds wel passen volgens mij: Gorillaz, Kendrick Lamar, Depeche Mode, Lorde, Queens Of The Stone Age, Smashing Pumpkins, Underworld, Fred Again, Stromae, Robyn

En een terugkeer van Sigur Ros, Portishead, Radiohead, The War On Drugs,... zou nu ook geen schande zijn na zo vele jaren. 😇
Ik zie Foals wel graag headlinen
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Ehh, ik snap even niets mbt de kritiek van teveel randgebeuren. Op DTRH had je bv hutten bouwen, op LL theater en comedy. Dat heb ik dus totaal niet gezien op BKS. Dat kan dan toch geen kritiek zijn? Wat je ook van het programma vond, het draaide toch echt om muziek. Er waren een paar verdwaalde types die verkleed waren (spiegels als gezicht) maar dat is toch juist leuk en kan toch onmogelijk een ervaring naar beneden halen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Kom op zeg. Lana Del Rey, Tame Impala, The Cure, Radiohead, Kendrick Lamar, QOTSA, Depeche Mode, Fred Again... Allemaal onmogelijk voor BKS, maar wel headliners op PP/LL/PkP/RW.
Tame Impala en QOTSA wel nog gewoon denk ik. Lijkt me erg grote namen, maar nu ook weer niet buitenproportioneel duur. Eens met de rest hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ehh, ik snap even niets mbt de kritiek van teveel randgebeuren. Op DTRH had je bv hutten bouwen, op LL theater en comedy. Dat heb ik dus totaal niet gezien op BKS. Dat kan dan toch geen kritiek zijn? Wat je ook van het programma vond, het draaide toch echt om muziek. Er waren een paar verdwaalde types die verkleed waren (spiegels als gezicht) maar dat is toch juist leuk en kan toch onmogelijk een ervaring naar beneden halen?
Ik weet niet hoor maar:

- Sjoelbakken
- Tafeltennistafels inclusief een geheel toernooi.
- Een Pitabar waar karaoke werd afgespeeld, met o.a. Cooldown Cafe - Hey Baby.
- (Platte) Beats in het bos
- De gehele The Floor, waar een dj gewoon zijn eigen dochter mee mag nemen want we doen daar toch maar een dotje. Of een of andere lukrake acteur die mag komen draaien
- Het vreselijke lelijke "kunstwerk" bij de entree.
- Die danseressen in het bos
- Een worstelarena

etc. etc.

En dan laat je nog bepaalde fout geboekte acts buiten beschouwing.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMWK

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Tame Impala en QOTSA wel nog gewoon denk ik. Lijkt me erg grote namen, maar nu ook weer niet buitenproportioneel duur. Eens met de rest hoor.
Maar Radiohead heeft er toch al gestaan? Zijn de middelen van BKS dan zo verminderd?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Maar Radiohead heeft er toch al gestaan? Zijn de middelen van BKS dan zo verminderd?
Goeie. Ik denk eerlijk gezegd dat ze niet meer in staat zijn, financieel, om die band te boeken. Was in 2017 natuurlijk al kiele kiele, maar die band zal er ook niet goedkoper op worden als die hun comeback maken. En ik denk niet dat de prioriteiten nog liggen bij het boeken van zulke grote namen. Voor 2022-23 had ik The Cure opgeschreven als naam die zeker nog eens op BKS zou staan als het uitkomt, nu zie ik dat niet meer gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: jefferke

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
298
280
Ik weet niet hoor maar:

- Sjoelbakken
- Tafeltennistafels inclusief een geheel toernooi.
- Een Pitabar waar karaoke werd afgespeeld, met o.a. Cooldown Cafe - Hey Baby.
- (Platte) Beats in het bos
- De gehele The Floor, waar een dj gewoon zijn eigen dochter mee mag nemen want we doen daar toch maar een dotje. Of een of andere lukrake acteur die mag komen draaien
- Het vreselijke lelijke "kunstwerk" bij de entree.
- Die danseressen in het bos
- Een worstelarena

etc. etc.

En dan laat je nog bepaalde fout geboekte acts buiten beschouwing.
Zou dit alles je nog steeds boeien als de line-up wel in orde was? Dus goede 'BKS-headliners' en geen foute feest acts.
Ik snap dat je met dergelijke dingen misschien wat eerder een feestpubliek aantrekt, maar die randactiviteiten an sich boeien mij dan weer totaal niet.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Gezien de uitlatingen van Maurits hoeven we er inderdaad niet op te rekenen dat BKS nog hele grote headliners gaat boeken. Welke bands in die categorie vallen is natuurlijk de vraag. Radiohead zou naar mijn verwachting dan niet meer geboekt worden. Al is het maar de vraag wat ze doen als de mogelijkheid er is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Zou dit alles je nog steeds boeien als de line-up wel in orde was? Dus goede 'BKS-headliners' en geen foute feest acts.
Ik snap dat je met dergelijke dingen misschien wat eerder een feestpubliek aantrekt, maar die randactiviteiten an sich boeien mij dan weer totaal niet.
Ja
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.256
13.591
Zou dit alles je nog steeds boeien als de line-up wel in orde was? Dus goede 'BKS-headliners' en geen foute feest acts.
Ik snap dat je met dergelijke dingen misschien wat eerder een feestpubliek aantrekt, maar die randactiviteiten an sich boeien mij dan weer totaal niet.
Tuurlijk. Van mij mag sowieso bij ieder festival de randactiviteit wegvallen, omdat het de aandacht wegneemt van de muziek, maar als je het dan al doet, dan niet op de manier van BKS.
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
298
280
Tuurlijk. Van mij mag sowieso bij ieder festival de randactiviteit wegvallen, omdat het de aandacht wegneemt van de muziek, maar als je het dan al doet, dan niet op de manier van BKS.
Duidelijk! Ik snap het ook wel hoor. Maar ik vroeg mij gewoon een beetje af of jullie dit nou vinden omdat er dus geld en tijd wordt besteed aan het plannen van zulke activiteiten, of dat het bijvoorbeeld dus gewoon niet thuis zou horen op een muziekgericht festival.

In mijn 11 jaren dat ik naar festivals ga heb ik er ook nog nooit gestaan, dus ik zou het niet missen, maar ik erger mij er (gelukkig) persoonlijk verder niet aan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Duidelijk! Ik snap het ook wel hoor. Maar ik vroeg mij gewoon een beetje af of jullie dit nou vinden omdat er dus geld en tijd wordt besteed aan het plannen van zulke activiteiten, of dat het bijvoorbeeld dus gewoon niet thuis zou horen op een muziekgericht festival.

In mijn 11 jaren dat ik naar festivals ga heb ik er ook nog nooit gestaan, dus ik zou het niet missen, maar ik erger mij er (gelukkig) persoonlijk verder niet aan.
Het probleem is dat BKS in hun begin periode hebben gepresenteerd dat zij juist niet zo zouden zijn. Bij hun draaide het wel om de muziek. Kaarten verkopen is altijd leuk, maar moest niet ten kosten gaan van het affiche. En het is gewoon zonde om te zien dat ook BKS van hetzelfde laken een pak is geworden waar ze juist zo op tegen waren tijdens hun start.

Bij Lowlands erger ik er mijzelf ook wat minder aan, maar ook omdat zij het stukken beter doen in dat kader.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken