Graspop Metal Meeting 2024

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
348
512
In het kort: ik heb niets tegen vrouwen. Ik heb inmiddels wel iets tegen Steel Panther.
Mag zeker hoor maar viel wel op dat er een groot deel van het publiek wel goed op ging.
Beetje mindless lol op zo'n vierde dag kwam eigenlijk niet slecht uit voor mij.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
In het kort: ik heb niets tegen vrouwen. Ik heb inmiddels wel iets tegen Steel Panther.

En dat is prima, voornamelijk gewoon pech dat een alternatief als Frog Leap last minute afzegt en er daardoor geen alternatief meer over blijft (dacht ik?).

Er blijven weinig acts over als we alle acts gaan weigeren waar een deel van het publiek iets negatiefs van vindt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
@InsaniTiny best belachelijk om dan ook niet het gesprek aan te gaan en wel met lachende smileys te reageren en me op die manier af te doen alsof ik het tegendeel beweer. Waar zeg ik volgens u dat vrouwen niet mogen doen, wat ze willen? Ik ga zelf ook volledig akkoord met zeggen dat vrouwen dit niet zouden mogen doen vrouwonvriendelijk is. Ik zeg dat Asian Hooker (in 2022) met een vrouw was, die daar duidelijk niet mee gediend was (ook door @Jamel bevestigd die met haar heeft gesproken).
Ten tweede zeg ik dat ik ze gwn kut vind en die hele show en nummers gwn cringe vind. Mogen ze hen daarom niet meer boeken? Ook nergens gezegd, ik zal er gwn niet heen gaan.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
het gaat over de vrouw van editie 2022
Was dezelfde vrouw als dit jaar, zoals ze zelf in het openbaar op Reddit heeft bevestigd. Was zelf ook wel verbaasd dat ze daar dus weer is gaan staan. Het probleem lag overigens (zo begreep ik later) niet zo zeer bij (het gedrag van) de band zelf, maar bij heel vervelende mannetjes in het publiek, die het nodig vonden om haar uit te schelden en te dwingen om haar borsten te laten zien, wat zij niet wilde. Ik zelf heb helemaal geen zin om daar tussen allerlei geile 'tieteeee tieteee' lallende mannetjes te gaan staan. Maar ieder z'n ding, zullen we maar zeggen.
 

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
49
123
Is de samenvatting van deze dag dus dat je twee acts hebt gezien? HammerFall en Electric Callboy? (allemaal prima natuurlijk, maar wel opvallend!)
3 acts. Was ook bij pendulum. Voor mij geen probleem. Ik ging deze editie niet voor de bands maar voor de gezelligheid. We gaan elk jaar met een grote groep heen dus je kunt altijd ergens aansluiten. Ik heb een stuk meer bands gezien dan ik hier heb opgeschreven maar dat waren maar kleine stukjes dus vond ik de moeite niet waard
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79 en Koekdoos

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Was dezelfde vrouw als dit jaar, zoals ze zelf in het openbaar op Reddit heeft bevestigd. Was zelf ook wel verbaasd dat ze daar dus weer is gaan staan. Het probleem lag overigens (zo begreep ik later) niet zo zeer bij (het gedrag van) de band zelf, maar bij heel vervelende mannetjes in het publiek, die het nodig vonden om haar uit te schelden en te dwingen om haar borsten te laten zien, wat zij niet wilde. Ik zelf heb helemaal geen zin om daar tussen allerlei geile 'tieteeee tieteee' lallende mannetjes te gaan staan. Maar ieder z'n ding, zullen we maar zeggen.
oke dan neem ik ook daarover mijn woorden terug en vind ik het enkel nog slechte muziek :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Was dezelfde vrouw als dit jaar, zoals ze zelf in het openbaar op Reddit heeft bevestigd. Was zelf ook wel verbaasd dat ze daar dus weer is gaan staan. Het probleem lag overigens (zo begreep ik later) niet zo zeer bij (het gedrag van) de band zelf, maar bij heel vervelende mannetjes in het publiek, die het nodig vonden om haar uit te schelden en te dwingen om haar borsten te laten zien, wat zij niet wilde. Ik zelf heb helemaal geen zin om daar tussen allerlei geile 'tieteeee tieteee' lallende mannetjes te gaan staan. Maar ieder z'n ding, zullen we maar zeggen.

Door de hele act van Steel Panther zal het percentage 'vervelende mannetjes' in het publiek waarschijnlijk wel wat hoger dan gemiddeld zijn, maar kunnen we hier niet gewoon uit opmaken dat het, zoals in zoveel kwesties, voornamelijk "de rotte appels" uit het publiek zijn, die voor de onveilige sfeer zorgen? Als ik zo dat reddit bericht lees, dan is de band heel duidelijk in het hoe en wat van hun act en de veiligheid die ze daarbij proberen aan te bieden aan de aanwezige vrouwen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
het was inderdaad wel erg jammer dat er geen enkel alternatief was voor steel panther. men kan dan moeilijk zeggen als je het niet leuk vind ga je maar ergens anders kijken :p
Ja, ik moest ook wel lachen om de ironie dat er uitgerekend tijdens Steel Panther daardoor geen andere band speelde. Maar de vernieuwde chillzone op Metal Plaza was alsnog een uitstekend alternatief!

oke dan neem ik ook daarover mijn woorden terug en vind ik het enkel nog slechte muziek :)
Je kunt je nog steeds afvragen of het super smaakvol is, toch? Mij ga je daar in elk geval niet vinden, ook al staan die vrouwen daar vrijwillig. De band zelf kleurt weliswaar blijkbaar wel binnen de lijntjes, bij sommige figuren in het publiek brengt de hele act het slechtste in hen naar boven. Echt geen zin om daar tussen te staan.

Door de hele act van Steel Panther zal het percentage 'vervelende mannetjes' in het publiek waarschijnlijk wel wat hoger dan gemiddeld zijn, maar kunnen we hier niet gewoon uit opmaken dat het, zoals in zoveel kwesties, voornamelijk "de rotte appels" uit het publiek zijn, die voor de onveilige sfeer zorgt? Als ik zo dat reddit bericht lees, dan is de band heel duidelijk in het hoe en wat van hun act en de veiligheid die ze daarbij proberen aan te bieden aan de aanwezige vrouwen.
In 2022 waren ze wel wat minder secuur vooraf in vergelijking met dit jaar, naar wat ik begreep. Daarbij was de dame in kwestie destijds nog een tiener, volgens mij. Ik vind dat ook wel erg op het randje allemaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
In 2022 waren ze wel wat minder secuur vooraf in vergelijking met dit jaar, naar wat ik begreep. Daarbij was de dame in kwestie destijds nog een tiener, volgens mij. Ik vind dat ook wel erg op het randje allemaal.

Ja, zoiets is zeker op het randje en ook heel fout natuurlijk als je bedenkt dat een Michael Starr (de zanger, geen idee of je je zo ver verdiept hebt in de band :LOL:) inmiddels 59 jaar oud is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Door de hele act van Steel Panther zal het percentage 'vervelende mannetjes' in het publiek waarschijnlijk wel wat hoger dan gemiddeld zijn, maar kunnen we hier niet gewoon uit opmaken dat het, zoals in zoveel kwesties, voornamelijk "de rotte appels" uit het publiek zijn, die voor de onveilige sfeer zorgen? Als ik zo dat reddit bericht lees, dan is de band heel duidelijk in het hoe en wat van hun act en de veiligheid die ze daarbij proberen aan te bieden aan de aanwezige vrouwen.
klopt zeker, hetzelfde als bij Pantera met hun fascistische aanhang, waardoor ik er niet snel tussen zal gaan staan (ook al vond ik ze onverwacht goed toen ik bij de andere main wachtte voor Parkway Drive)
Ja, ik moest ook wel lachen om de ironie dat er uitgerekend tijdens Steel Panther daardoor geen andere band speelde. Maar de vernieuwde chillzone op Metal Plaza was alsnog een uitstekend alternatief!


Je kunt je nog steeds afvragen of het super smaakvol is, toch? Mij ga je daar in elk geval niet vinden, ook al staan die vrouwen daar vrijwillig. De band zelf kleurt weliswaar blijkbaar wel binnen de lijntjes, bij sommige figuren in het publiek brengt de hele act het slechtste in hen naar boven. Echt geen zin om daar tussen te staan.


In 2022 waren ze wel wat minder secuur vooraf in vergelijking met dit jaar, naar wat ik begreep. Daarbij was de dame in kwestie destijds nog een tiener, volgens mij. Ik vind dat ook wel erg op het randje allemaal.
ja, maar ik vind niet dat je door dat aantal debielen dan de vrouwen moet "verbieden" om hieraan mee te doen, of de hele band gewoon niet meer te boeken, want zij kunnen er ook niet aan doen dat er een aantal fans zijn, die denken dat ze zich opeens meer kunnen permitteren. Je zou eigenlijk gewoon die rotte appels eruit moeten kunnen halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
49
123
Door de hele act van Steel Panther zal het percentage 'vervelende mannetjes' in het publiek waarschijnlijk wel wat hoger dan gemiddeld zijn, maar kunnen we hier niet gewoon uit opmaken dat het, zoals in zoveel kwesties, voornamelijk "de rotte appels" uit het publiek zijn, die voor de onveilige sfeer zorgen?
Ik moet je helaas vermelden dat dit naar mijn mening niet zo is. Bij Steel Panther is wel naar mn borsten gegrepen door iemand die daar van mij geen toestemming voor had gekregen (hij deed alsof hij een high five wilde geven dus ik leunde naar m toe maar toen ging zn hand opeens ergens anders heen).

Maar bij andere optredens en bij het rondlopen had ik er meer last van dan andere jaren. Met name headliners laat op de avond als iedereen al flink in de olie zat, wilde er wel eens handen naar mn heupen of billen gaan waar ik helemaal geen zin in had. Ook wilde ze niet echt luisteren als ik zei dat ik daar niet van gediend was.

Gelukkig kan ik dit allemaal wel handelen en zet ik het gemakkelijk van me af maar ik kan me voorstellen dat dit voor andere vrouwen een nare ervaring kan zijn.

Hoe dit komt dat het dit jaar zoveel meer lijkt weet ik niet. Het komt in ieder geval echt niet alleen bij Steel Panther voor.

Ps. Het is verschrikkelijk dat ik nog opgenoemd moet worden maar; nee ik liep niet naakt rond. Deze voorvallen vonden plaats in outfits tussen volledig in regenpak met rubberlaarzen tot aan een leren broek met kanten body (niet dat het uit zou moeten maken maar vooroordelen zijn er helaas nog steeds).
 

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
348
512
Voorbereiding

Afgesproken met een maat enkele weken op voorhand dat we gewoon gezapig na werk zouden afzakken op woensdag. Door de vele veranderingen en onduidelijkheden is ons plan een paar keer veranderd maar uiteindelijk zijn we op woensdag avond al vertrokken. Dit vooral om toch zeker een plaatste op de camping te hebben, er werd namelijk gecommuniceerd dat er een deel niet toegankelijk was.. en voorbije jaren kennende was er al een serieus gebrek aan plaats.
Op ongeveer 3km van de ingang kunnen parkeren in Brasel. Eigenlijk gewoon even ver als de gemiddelde parking, best wel een win dus. De camping zelf was ondertussen al goed gevuld, ik denk dat we rond 21u daar waren uiteindelijk. We zijn helemaal tot D7 gelopen, om daar een redelijk nat plekje te kunnen vinden. Eigenlijk maar een goede 50m van waar we vorig jaar ook stonden. Tentje opgezet en redelijk op tijd het bedje in gegaan.

Vrijdag

Brothers of metal
(7.5) - Een volle marquee zo vroeg op de dag is wel opmerkelijk. Ik vond het zeker een toffe show en de sound zat goed. Voor mij de ideale opener van het festival maar zal niet snel in m'n top 3 geraken.
Dominum (7) - Voor mij een beetje een mix tussen Ghost en Powerwolf, maar dan met een lager budget. De zanger heeft zeker charisma genoeg om de band vooruit te trekken maar die zombies waren toch echt wel te saai. Naarmate de show vordert vind ik hem beter en beter worden. Ik vond dat ze zeker al wat later op de dag mochten staan.
Bleed from within (7) - Niet zo heel speciaal que muziek maar toch wel gewoon het eerste echte feestje van de dag (lees moshpit + crowdsurfers).
Alien Weaponry - Helaas stond het al tot buiten de dome gevuld dus zijn we maar andere oorden gaan opzoeken.
Stake (8) - Geweldig sfeertje aan de mainstage. Toch wel uniek om deel uit te maken van een Belgische band hun geschiedenis (GMM spelen + gitarist die stopt).
Doro - Dutje gedaan, goed genoeg als achtergrondmuziek.
Kerry King (7.5) - Hier had ik toch wel een raar gevoel bij. Het is zo'n beetje slayer maar ook weer helemaal niet natuurlijk. Mark Osegueda op de zang terwijl ie ook nog bij Death Angel speelt. Het is zo'n beetje een 'superband' die covers speelt naar mijn gevoel. De kwaliteit was er natuurlijk wel met zoveel talent!
Kvelertak (8) - Zoals gewoonlijk weer een zot feestje van begin tot einde, die moshpit staat gewoon niet stil. Dit had wel wat gevolgen want ik heb dit weekend niet zoveel spullen op de grond gezien, brillen die eraan gingen etc. De sound stond niet helemaal goed maar daar heb je in de moshpit nu ook weer niet zoveel aandacht voor.
Megadeth (8) - Normaal ging ik NeO kijken wegens de grote push hier op het forum maar een maat van me was net toegekomen en we zijn beide naar Megadeth gegaan. Dave Mustaine had er weer zin in en ze speelde gewoon een hele goeie set. Toch vond ik ze vorige keer net dat tikkelte emotioneler waardoor ik het toen nog meer apprecieerde.
All Them Witches (8.5) - Toch wel een van de grootste verrassingen. De sfeer dat die band kon creeren in de zaal was echt zalig. We waren echt half aan het wegspacen zonder daarvoor iets speciaals te moeten genomen hebben.
Cavalera (7.5) - Na even weg te spacen bij de vorige band was het hier terug alle hens aan dek in de moshpit! Ging er weer lekker hard vandoor. Hoopte stiekem wel op Ratamahatta maar die hebben ze niet gespeeld (een van m'n favo songs).
Tool - Een van mn maten was direct doorgegaan na ATW, en die heb ik zo'n 30min liggen zoeken met Tool op de achtergrond maar niet gevonden. Het boeide me precies maar weinig dus na dat half uur toch maar beslist om voldaan richting de tent te trekken.

Top3:
1. All Them Witches
2. Kvelertak
3. Stake

TBC
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Ik moet je helaas vermelden dat dit naar mijn mening niet zo is. Bij Steel Panther is wel naar mn borsten gegrepen door iemand die daar van mij geen toestemming voor had gekregen (hij deed alsof hij een high five wilde geven dus ik leunde naar m toe maar toen ging zn hand opeens ergens anders heen).

Maar bij andere optredens en bij het rondlopen had ik er meer last van dan andere jaren. Met name headliners laat op de avond als iedereen al flink in de olie zat, wilde er wel eens handen naar mn heupen of billen gaan waar ik helemaal geen zin in had. Ook wilde ze niet echt luisteren als ik zei dat ik daar niet van gediend was.

Gelukkig kan ik dit allemaal wel handelen en zet ik het gemakkelijk van me af maar ik kan me voorstellen dat dit voor andere vrouwen een nare ervaring kan zijn.

Hoe dit komt dat het dit jaar zoveel meer lijkt weet ik niet. Het komt in ieder geval echt niet alleen bij Steel Panther voor.

Ps. Het is verschrikkelijk dat ik nog opgenoemd moet worden maar; nee ik liep niet naakt rond. Deze voorvallen vonden plaats in outfits tussen volledig in regenpak met rubberlaarzen tot aan een leren broek met kanten body (niet dat het uit zou moeten maken maar vooroordelen zijn er helaas nog steeds).
Zelfs al liep je volledig naakt rond, is dat nog steeds geen reden. Spijtig dat het blijft voorvallen ook op GMM.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
ja, maar ik vind niet dat je door dat aantal debielen dan de vrouwen moet "verbieden" om hieraan mee te doen, of de hele band gewoon niet meer te boeken, want zij kunnen er ook niet aan doen dat er een aantal fans zijn, die denken dat ze zich opeens meer kunnen permitteren. Al zal ik er idd niet tussen gaan staan.
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Zij kunnen dat weliswaar uit het zicht van de meute zorgvuldig doen. Ik vind het nog steeds niet zo heel vreemd dat een vrouw van rond de 20 op het podium zetten en die als band (rolmodel) dingen toezingen als 'sucky fucky, smells like sushi. You're a dirty little cocksucker' er uiteindelijk toe leidt dat diverse figuren in het publiek dat voorbeeld gaan volgen en het daardoor leidt tot onveilige situaties. Je oogst wat je zaait, dan toch?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
348
512
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Zij kunnen dat weliswaar uit het zicht van de meute zorgvuldig doen. Ik vind het nog steeds niet zo heel vreemd dat een vrouw van rond de 20 op het podium zetten en die als band (rolmodel) dingen toezingen als 'sucky fucky, smells like sushi. You're a dirty little cocksucker' er uiteindelijk toe leidt dat diverse figuren in het publiek dat voorbeeld gaan volgen en het daardoor leidt tot onveilige situaties. Je oogst wat je zaait, dan toch?
Dat sommige satire niet verstaan betekent niet dat het moet gecanceld worden, toch?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Dat sommige satire niet verstaan betekent niet dat het moet gecanceld worden, toch?
Ah ja, goeie correctie. Ik doelde met mijn 'ben ik het niet helemaal mee eens' op Mr Madness zijn opmerking 'zij kunnen er ook niet aan doen...', daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Ik vind inderdaad niet dat vrouwen verboden moet worden dat te doen of dat de band gecanceld moet worden.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Ah ja, goeie correctie. Ik doelde met mijn 'ben ik het niet helemaal mee eens' op Mr Madness zijn opmerking 'zij kunnen er ook niet aan doen...', daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Ik vind inderdaad niet dat vrouwen verboden moet worden dat te doen of dat de band gecanceld moet worden.
Nja op zich weet je dat je naar een act kijkt. (Wat je er ook van vindt van die act.) Als je naar een film/toneel gaat, begin je ook niet de hele zaal te vermoorden, omdat het op dat podium gebeurt toch. Ik weet het een beetje een scheve vergelijking, maar je snapt wss wel wat ik wil zeggen. Ice Nine Kills zou in ieder geval speciale shows opleveren in dat geval.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Nja op zich weet je dat je naar een act kijkt. (Wat je er ook van vindt van die act.) Als je naar een film/toneel gaat, begin je ook niet de hele zaal te vermoorden, omdat het op dat podium gebeurt toch. Ik weet het een beetje een scheve vergelijking, maar je snapt wss wel wat ik wil zeggen. Ice Nine Kills zou in ieder geval speciale shows opleveren in dat geval.
Heb je ook wel weer gelijk in ja. Sanguisugabogg vond ik veel vetter dan ik op voorhand dacht. Maar dat kwam niet doordat ik opeens het gevoel had mijn roeping te hebben gevonden toen de zanger gepassioneerd riep "This song is about fucking dead corpses, because that's what I like to do!". Dus je hebt wel gelijk, als iemand anders in het publiek zich er wel enorm door geïnspireerd voelde, is dat niet de schuld van die zanger.

Ik hoor in elk geval in alle voorgaande posts omtrent dit onderwerp wel een soort consensus: vrije wil = fijn, aanranding = zeker niet fijn. Laten we het daar maar op houden en de rest onder kwestie van smaak schuiven.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
663
863
Voor ons was het snel duidelijk toen de cancel van frog leap binnenkwam rond de middag, dan gaan we wel eens kijken op de metalmarkt.
Daar een leuke totebag op de kop kunnen tikken "coldplay is shit, try carpathian forest"
Voor de rest viel het nog iemand op dat de merch dit jaar vlotter ging als andere jaren?
Op donderdag tijdens tool 2 graspopshirts gaan halen op een 15minuten was ik terug en zaterdag in de vooravond kon ik gewoon op de eerste rij gaan staan en dadelijk 2 shirts bestellen die ik wou. nog geen 5 minuten en ik was terug.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken