Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2025

Nieuwe namen Rewire. Dikgedrukt is nieuw:

Able Noise
AKA HEX (Aïsha Devi & Slikback)
Anna von Hausswolff
Alessandro Cortini ‘Nati Infiniti’
Alvin Curran ‘Maritime Rites’
Alvin Curran (solo)
Alvin Curran ‘Canti Illuminati’

Arooj Aftab
aya & MFO
Backxwash
Bassvictim
Ben LaMar Gay Ensemble
billy woods
BITOI

Body Meat
Body Meπa
caroline

Clarissa Connelly
Colin Self ‘Gasp!’ world premiere
Colin Stetson
De Schuurman
DJ Plead b2b rRoxymore
Djrum
Elliot Galvin
Elori Saxl

emma dj (live) world premiere
emptysetemptyset

Erika de Casier
Ex-Easter Island Head
Fennesz
Forensis & Bill Kouligas 'The Drum and The Bird'
FUJI|||||||||||TA
Gagi Petrovic & Modelo62 ‘Pay To Destroy’ world premiere
Good Sad Happy Bad
Hassan Abou Alam (live)
Holy Tongue meets Shackleton
Isaiah Hull
Ibelisse Guardia Ferragutti & Frank Rosaly ‘MESTIZX’
JASSS & Ben Kreukniet world premiere
Joan La Barbara
John Glacier
Kali Malone ‘All Life Long’ for Organ, Choir, and Brass
Kassie Krut
Katarina Gryvul ‘Spomyn’ with Alex Guevera
world premiere
Kianí Del Valle Performance Group, Tayhana & Hamill Industries ‘CORTEX’
Lord Spikeheart

Lukas De Clerck
Lyra Pramuk world premiere
Maria Somerville
Matmos
maya dhondt
Molina
Milan W.
Moin ft. Sophia Al-Maria & Olan Monk
Nala Sinephro
Nyokabi Kariũki & Cello Octet Amsterdam ‘Birdsongs from Kĩrĩnyaga’ world premiere
Oklou
Olan Monk
Olivia Block Trio ‘The Mountains Pass’
Osmium (Hildur Guðnadóttir, Rully Shabara, Sam Slater, James Ginzburg)
Panda Bear
Rachika Nayar & Nina Keith
rEmPiT g0dDe$$ (live)
Sébastien Robert & Mark IJzerman ‘Another Deep’ world premiere
Seefeel
SML
Takkak Takkak
Tayhana
The Soft Pink Truth
Tristan Perich & ensemble 0 ‘Open Symmetry’

Two Shell
Verdensteatret ‘Flat Sun’
Wendy Eisenberg

Yellow Swans
YHWH Nailgun
¥ØU$UK€ ¥UK1MAT$U

Nieuwe namen Rewire. Dikgedrukt is nieuw:

Able Noise
AKA HEX (Aïsha Devi & Slikback)
Anna von Hausswolff
Alessandro Cortini ‘Nati Infiniti’
Alvin Curran ‘Maritime Rites’
Alvin Curran (solo)
Alvin Curran ‘Canti Illuminati’

Arooj Aftab
aya & MFO
Backxwash
Bassvictim
Ben LaMar Gay Ensemble
billy woods
BITOI

Body Meat
Body Meπa
caroline

Clarissa Connelly
Colin Self ‘Gasp!’ world premiere
Colin Stetson
De Schuurman
DJ Plead b2b rRoxymore
Djrum
Elliot Galvin
Elori Saxl

emma dj (live) world premiere
emptysetemptyset

Erika de Casier
Ex-Easter Island Head
Fennesz
Forensis & Bill Kouligas 'The Drum and The Bird'
FUJI|||||||||||TA
Gagi Petrovic & Modelo62 ‘Pay To Destroy’ world premiere
Good Sad Happy Bad
Hassan Abou Alam (live)
Holy Tongue meets Shackleton
Isaiah Hull
Ibelisse Guardia Ferragutti & Frank Rosaly ‘MESTIZX’
JASSS & Ben Kreukniet world premiere
Joan La Barbara
John Glacier
Kali Malone ‘All Life Long’ for Organ, Choir, and Brass
Kassie Krut
Katarina Gryvul ‘Spomyn’ with Alex Guevera
world premiere
Kianí Del Valle Performance Group, Tayhana & Hamill Industries ‘CORTEX’
Lord Spikeheart

Lukas De Clerck
Lyra Pramuk world premiere
Maria Somerville
Matmos
maya dhondt
Molina
Milan W.
Moin ft. Sophia Al-Maria & Olan Monk
Nala Sinephro
Nyokabi Kariũki & Cello Octet Amsterdam ‘Birdsongs from Kĩrĩnyaga’ world premiere
Oklou
Olan Monk
Olivia Block Trio ‘The Mountains Pass’
Osmium (Hildur Guðnadóttir, Rully Shabara, Sam Slater, James Ginzburg)
Panda Bear
Rachika Nayar & Nina Keith
rEmPiT g0dDe$$ (live)
Sébastien Robert & Mark IJzerman ‘Another Deep’ world premiere
Seefeel
SML
Takkak Takkak
Tayhana
The Soft Pink Truth
Tristan Perich & ensemble 0 ‘Open Symmetry’

Two Shell
Verdensteatret ‘Flat Sun’
Wendy Eisenberg

Yellow Swans
YHWH Nailgun
¥ØU$UK€ ¥UK1MAT$U
Mozeskriebel dat is niet een te zuinige drop zeg.

Die Rewire lineup is echt krankzinnig sterk! Had echt niet verwacht dat er nog zoveel moois ging bijkomen. Stond origineel niet op mijn planning maar eigenlijk is dit gewoon niet te missen.

Die Rewire lineup is echt krankzinnig sterk! Had echt niet verwacht dat er nog zoveel moois ging bijkomen. Stond origineel niet op mijn planning maar eigenlijk is dit gewoon niet te missen.
Inderdaad! Ik baal dat ik niet kan gaan. Ik woon in België, zou alleen gaan en alle hostels zijn volzet … Dan wordt het moeilijk. Is er niet zoveel hostelcapaciteit in Den Haag, of is het festival gewoon altijd op voorhand al zo populair bij internationale bezoekers?

Nu kan ik alleen maar hopen dat de line-up van BRDCST goed is. Dat is een gelijkaardig festival in Brussel tijdens hetzelfde weekend als Rewire, dus veel overlap maar wel een stuk kleiner natuurlijk.

Inderdaad! Ik baal dat ik niet kan gaan. Ik woon in België, zou alleen gaan en alle hostels zijn volzet … Dan wordt het moeilijk. Is er niet zoveel hostelcapaciteit in Den Haag, of is het festival gewoon altijd op voorhand al zo populair bij internationale bezoekers?

Nu kan ik alleen maar hopen dat de line-up van BRDCST goed is. Dat is een gelijkaardig festival in Brussel tijdens hetzelfde weekend als Rewire, dus veel overlap maar wel een stuk kleiner natuurlijk.
Op zich zou je ook makkelijk uit kunnen wijken naar bijvoorbeeld Rotterdam, denk dat daar wel wat meer slaapruimtes zijn.

Heel internationaal publiek en Den Haag is natuurlijk de politiek hoofdstad van Nederland wat ook meespeelt dat er veel hotels zijn maar ze vaak vol(ler) zitten. Uitwijken naar Rotterdam, +-30 minuten met de trein die heel de nacht gaan, of Leiden/Gouda bijvoorbeeld wat nog redelijk laat treinen heeft zijn goede opties.

Rewire heeft inderdaad een heel internationaal publiek, denk toch ongeveer 50/50. Ik denk dat er qua accomodatie nog wel deals te vinden zijn voor losse dagen, maar alles voor het volledige weekend zit al rond de €500 zie ik... Vorig jaar echt goedkoop kunnen verblijven midden in het centrum maar dat hotel hadden we wel meteen geboekt na de eerste aankondiging toen.

Vestrock komt morgen om 11:00 uur met nieuws, Ik ga uit van nieuwe namen.

Heel internationaal publiek en Den Haag is natuurlijk de politiek hoofdstad van Nederland wat ook meespeelt dat er veel hotels zijn maar ze vaak vol(ler) zitten. Uitwijken naar Rotterdam, +-30 minuten met de trein die heel de nacht gaan, of Leiden/Gouda bijvoorbeeld wat nog redelijk laat treinen heeft zijn goede opties.
Ik woon in Rotterdam en het is nog geen 20 minuten met de trein naar Den Haag HS (waar je sowieso moet zijn voor de nachttreinen), is prima te doen.

Die laatste drop zag ik ook niet aankomen met nog zoveel moois, wordt een vol weekend 🥳

En ook Delft zit op het nachtnet, 6 minuten vanaf HS. Ga je niet voor het nachtprogramma, dan kun je ook kijken in de plaatsen tussen Den Haag en Rotterdam waar je met de Randstadrail (Metro E) langskomt (Leidschendam, Nootdorp, Pijnacker, Berkel en Rodenrijs).

Vestrock kondigt aan:
Rudimental, Kraantje Pappie. Beth McCarthy, Isak Danielson, Girli, Kaboutertje putlucht, Marathon, Ploegendienst, The Veils, Wodan Boys, De Oorzaak, Baneham, Grainbait, Droge Mango, Tarzan & The Beachwaiters

• Leuk
Waarderingen: team-0
The Rock Circus in Den Bosch komt met:
ALESTORM - ANNISOKAY - BROTHERS OF METAL - ENTER SHIKARI - THE COST

• Leuk
Waarderingen: johanra
We gaan toch nog geen topic aanmaken voor 2026? Kunnen we best nog even mee wachten, denk ik, dus tot die tijd:

Midwinter Prog is volgend jaar op 7 februari. Uiteraard weer in Tivoli en deze keer met dezelfde prijs als dit jaar.
Bekijk bijlage 12532
Benieuwd of ze morgen dan al gelijk iets bekend maken voor volgend jaar!

Benieuwd of ze morgen dan al gelijk iets bekend maken voor volgend jaar!
Vorig jaar niet, dus ik denk niet dat ze dat wel gaan doen. Lijkt me dat die aankondiging dan gewoon morgen de deur uit was gevlogen i.p.v. vandaag.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
We gaan toch nog geen topic aanmaken voor 2026? Kunnen we best nog even mee wachten, denk ik, dus tot die tijd:

Midwinter Prog is volgend jaar op 7 februari. Uiteraard weer in Tivoli en deze keer met dezelfde prijs als dit jaar.
Bekijk bijlage 12532
Ah nice! Super veel zin vandaag, eerste keer dat ik zelf ga. Zet deze alvast in potlood in de agenda.

• On fire
Waarderingen: Jamel

Users who are viewing this thread