Graspop Metal Meeting 2025

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.737
8.653
Sleep Token is in de UK natuurlijk wel een stuk groter en populairder dan hier. Wel vrij arrogante opstelling van die band precies.
dat laatste kan je toch vrij moeilijk oordelen zonder de details te weten? Misschien kregen ze gewoon een te lage spot aangeboden. Weten wat je waard bent en arrogant zijn zijn toch twee totaal verschillende dingen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en theblackmadness

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
196
391
dat laatste kan je toch vrij moeilijk oordelen zonder de details te weten? Misschien kregen ze gewoon een te lage spot aangeboden. Weten wat je waard bent en arrogant zijn zijn toch twee totaal verschillende dingen?
Lijkt me inderdaad eerder een geval van 'weten wat je waard bent'. Ze hebben ondertussen toch de nodige adelbrieven voor een hoge(re) spot, zeker in de UK. In het najaar 2 O2 arena shows op een paar dagen. Zegt toch al iets, dus ik kan begrijpen dat ze hun momentum willen uitspelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.885
5.285
Sleep Token is in de UK natuurlijk wel een stuk groter en populairder dan hier. Wel vrij arrogante opstelling van die band precies.
ik denk dat je daar niet de band in moet zien maar eerder het management/label. en als je weet dat RCA ze heeft, die de groten der aarde ook in hun catalogus heeft dan verbaast mij dit niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
rijtje jupiler stage kanshebbers toegevoegd naast electric callboy en a day to remember die al gekend waren als kans hebbers

457796244_926138369554566_8623920431192708773_n.jpg
Zou ze eerder als afvallers beschouwen, buiten ADTR dan.
Van de 2024 affiche is er geen enkele band naar Graspop afgezakt, echt geen enkele.
Er zijn twee bands naar Jera gegaan, maar dat waren Britse bands, dus niet meteen grote langere tours.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.502
782
Zou ze eerder als afvallers beschouwen, buiten ADTR dan.
Van de 2024 affiche is er geen enkele band naar Graspop afgezakt, echt geen enkele.
Er zijn twee bands naar Jera gegaan, maar dat waren Britse bands, dus niet meteen grote langere tours.
De ene keer zijn het afvallers, de andere keer zijn het kanshebbers.
2023 hebben ze bijvoorbeeld Enter Shikari, Escape the Fate, Billy Talent, Landmvrks gedeeld.
Maar veel meer dan Jupiler bands zul je niet gedeeld hebben met zo'n festival.
Maar wat me wel opvalt. Als GMM bepaalde bands heeft staan die daar kunnen staan, hebben zij die dus het jaar erna.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.967
8.899
ik denk dat je daar niet de band in moet zien maar eerder het management/label. en als je weet dat RCA ze heeft, die de groten der aarde ook in hun catalogus heeft dan verbaast mij dit niet.
Ja dit dus. Bands ter grootte van Sleep Token doen echt niet hun eigen onderhandelingen met festivals. Sterker nog: het gros van de affiches van festivals wordt gevuld door booking agents en managements. Het enige wat ik me in dit verhaal kan voorstellen (eerst stukgelopen onderhandelingen en nu toch een spot) is dat de band zelf juist heeft gezegd wél op Download te willen spelen tegen een ander tarief of een lagere plek dan wat het management eiste. Maar dat is speculatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

TNFke

Support act
16 jan 2014
827
803
Als het gerucht over Sleep Token klopt (iedereen op efestivals is er trouwens heilig van overtuigd dat die alleen voor een headline positie naar Download zouden komen en dat iedere andere positie te laag is voor ze) dan lijkt de band voor hoge spots te gaan. al klopt dat dan weer niet helemaal met de spot die de band op Rock Am RIng en Rock Im Park krijgt

Geen idee hoe betrouwbaar deze geruchten zijn, maar leek me toch wel leuk om het even in de groep te gooien.
De UK kan Europa zijn, of ook helemaal niet. Dat hangt ervan af hoeveel ze krijgen.

Er zijn genoeg Amerikaanse bands die UK tour buiten Europese tour zetten.
 

drinkeriam

Playlistbediener
7 dec 2023
5
18
Nur eine Aufschlüsselung einiger Download-Gerüchte von E-Festivals. Dies ist nicht ganz der richtige Ort dafür, aber es hat natürlich Konsequenzen für Graspop und ich glaube auch nicht, dass es ein Download-2025-Thema gibt. Interessant für Sleep Token und Korn bei Graspop auf jeden Fall

Dies sind alles separate Gerüchte, die nichts miteinander zu tun haben und daher von verschiedenen Personen/Quellen stammen.

- Green Day als einer der Headliner
- Korn als einer der Headliner
- Ein Headliner, der für das Festival eine große Rolle spielen würde, wurde gebucht, was bedeutet, dass es einen großen Namen für das Festival gibt, der noch nie dort war. Diese Person sagt auch, dass sie nicht hundertprozentig sicher ist, ob die Buchung erfolgreich war. vage Geschichte
- Die Organisation befand sich in Gesprächen mit Sleep Token, konnte jedoch in den Verhandlungen keine Einigung erzielen. Die Band bekam zu wenig Geld oder einen zu niedrigen Platz und wollte dann nicht mehr. Jetzt reden sie wieder und es scheint geklappt zu haben?

Kürzlich gab es auch das Gerücht, dass Korn als Headliner bei Rock am Ring auftreten würde. In Kombination mit dem oben Gesagten gibt es mir das Gefühl, dass Korn auf großen Festivals nach Spitzenplätzen strebt, was ihnen vorher nicht gelungen ist. Ob es tatsächlich klappt, ist eine andere Frage.

Wenn das Gerücht über Sleep Token wahr ist (jeder bei efestivals ist davon überzeugt, dass er nur für eine Headliner-Position zu Download kommen würde und dass jede andere Position für ihn zu niedrig ist), dann scheint die Band auf hohe Plätze zu zielen. obwohl das nicht ganz mit dem Platz übereinstimmt, den die Band bei Rock Am RIng und Rock Im Park einnimmt

Ich habe keine Ahnung, wie zuverlässig diese Gerüchte sind, aber ich dachte, es würde Spaß machen, sie der Gruppe vorzustellen.
After linkin park announced their world tour..just a few minutes ago...i assume it would be possible to see them 25, too.
 

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
106
116
Linkin Park heeft een zangeres erbij en gaat op wereld toer.
Ongeacht of het nog ergens naar klinkt ben ik benieuwd of dat ze vooral de zalen aan doen of een festival in de Benelux aan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

nepticot

Playlistbediener
6 nov 2023
9
8
What are the odds for Linkin Park next year ?
Ik verwacht van Linkin Park eigenlijk gewoon een zaal tour eerst. Wellicht in 2026 festivals, en dan waarschijnlijk Werchter inderdaad. Zou mij verbazen als we die binnenkort op Graspop terugzien.
They already do at world tour starting next week and they have a new album coming in November, so not impossible to see them do a festival tour next summer
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.672
6.842
What are the odds for Linkin Park next year ?

They already do at world tour starting next week and they have a new album coming in November, so not impossible to see them do a festival tour next summer
Nouja die "world tour" volgende week zijn maar 6 shows, wel over 4 verschillende continenten, maar dat is slechts een opwarmertje. Zie het als een voorstelrondje van de nieuwe zangeres. In 2025 komt de grote world tour (althans, ik lees dat Mike Shinoda dat gezegd heeft) waarvan ik zelf dus verwacht dat het een zaal tour gaat zijn. En mochten ze dan wel al gelijk ook festivals doen, ligt Werchter meer voor de hand dan Graspop (want daar stonden ze meestal, en bereiken ze meer/breder publiek).
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en PreFXDesigns

jbj

Dagopener
11 okt 2022
636
914
Ik zou denken dat festivals een 'veilige optie' zijn. Het is natuurlijk moeilijk te voorspellen wat de reacties zouden zijn op een terugkeer (ik lees toch wel een aantal heftige tegenstanders), dus ik kan me voorstellen dat het nog moeilijker is in te schatten welke zalen ze uitverkopen. Nu, misschien zijn de aangekondigde shows een experimentje op dat vlak.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken