Live is Live 2025

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.789
9.738
Laat ze het Rock Werchter / Live Nation maar flink moeilijk maken. Beetje concurrentie is nooit weg. :)
En waarom? Hoe gaat dat RW betere lineups opleveren? Als je de koek verdeelt over meerdere spelers, dan gaat die alleen maar fletser smaken toch?

Ik snap je ook helemaal niet. Je loopt in het Pinkpop topic al jaren te zeggen dat Rock Werchter het zoveel beter doet omdat het kwalitatievere namen boekt, maar hier hoop je dat het eenzelfde kant opgaat. Als RW straks de PJ Harveys, Bon Ivers, Nick Caves, Fontaines DC's en Michael Kiwanukas kwijtspeelt aan iets als LiL, dan blijft er toch ook maar een platter Pinkpop achtig festival over?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.303
7.286
Ik snap je ook helemaal niet. Je loopt in het Pinkpop topic al jaren te zeggen dat Rock Werchter het zoveel beter doet omdat het kwalitatievere namen boekt, maar hier hoop je dat het eenzelfde kant opgaat.
Het één sluit het ander niet uit. Wat mij betreft mag Pinkpop inderdaad kwalitatiever boeken maar daarmee wil ik niet meteen zeggen (ondanks mijn draft picks, lol) dat ik wil dat Pinkpop namen als PJ Harvey, Beach House, The National of Nick Cave (om een paar voorbeelden te noemen) boekt. Die krijgen op BKS een veel mooier plekje, met een publiek dat die namen waardeert. Zo viel een The War on Drugs ontzettend dood op Pinkpop. Dat is zonde voor zowel de band als de fans. (ik zeg hiermee trouwens niet dat dit op RW ook zo is, ik ga hier even puur op je comment over Pinkpop in).

Als er een festival opstaat in België dat de iets alternatievere namen een mooie spot geeft is dat imo alleen maar een win als een artiest uiteindelijk de spot krijgt waar ze het beste van zichzelf kunnen laten zien en waar ze het beste tot hun recht komen. Waar ze bijvoorbeeld een mooie lange settijd kunnen krijgen ipv een kortere tijd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: koolket

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.789
9.738
Het één sluit het ander niet uit. Wat mij betreft mag Pinkpop inderdaad kwalitatiever boeken maar daarmee wil ik niet meteen zeggen (ondanks mijn draft picks, lol) dat ik wil dat Pinkpop namen als PJ Harvey, The National of Nick Cave (om een paar voorbeelden te noemen) boekt. Die krijgen op BKS een veel mooier plekje, met een publiek dat die namen waardeert. Zo viel een The War on Drugs ontzettend dood op Pinkpop. Dat is zonde voor zowel de band als de fans.
Ja, maar War on Drugs en Nick Cave werken wel perfect op een Rock Werchter, met een publiek dat het waardeert. Je snapt toch dat het zonder dat soort bands een heel ander festival wordt. Net de combo van grote rock en popnamen als die BKS headliners, maakt RW zo sterk.

Ik zie niet in hoe concurrentie het sterker kan maken eerlijk gezegd. Ik wil volgend jaar Billie Eilish, The Cure en Nick Cave heel graag zien. Als ik daar 3 dure aparte festivaltickets voor moet kopen, dan wordt het snel wel een heel dure grap.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.303
7.286
Misschien zit ik er ook wel naast hoor. Maar om The National als voorbeeld te nemen. Die waren waarschijnlijk dan in de Barn belandt?

Had the National op RW dit jaar dan ook zo'n mooie lange speeltijd gekregen denk je? En was iedereen er binnen geraakt?
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.868
3.218
Ach we zien wel. Zie dat Live is Live nu al bezig is met weggeef acties voor volgend jaar. Hoe dat festival zich financieel staande weet te houden na het verkoopfiasco van dit jaar, is me een raadsel.
Dat zijn tickets voor een Bess Atwell concert
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.868
3.218
Misschien zit ik er ook wel naast hoor. Maar om The National als voorbeeld te nemen. Die waren waarschijnlijk dan in de Barn belandt?

Had the National op RW dit jaar dan ook zo'n mooie lange speeltijd gekregen denk je? En was iedereen er binnen geraakt?
Herinner mij alstjeblieft niet aan dat 2,5h fiasco van Live is Live. Later starten, eerder eindigen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.887
4.029
Ach we zien wel. Zie dat Live is Live nu al bezig is met weggeef acties voor volgend jaar. Hoe dat festival zich financieel staande weet te houden na het verkoopfiasco van dit jaar, is me een raadsel.
Ik ga ervanuit dat een sponsor zoals GvA dus wel goed bijdraagt als ze zoveel tickets mogen/kunnen/moeten weggeven via hen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.633
Ja, maar War on Drugs en Nick Cave werken wel perfect op een Rock Werchter, met een publiek dat het waardeert. Je snapt toch dat het zonder dat soort bands een heel ander festival wordt. Net de combo van grote rock en popnamen als die BKS headliners, maakt RW zo sterk.

Ik zie niet in hoe concurrentie het sterker kan maken eerlijk gezegd. Ik wil volgend jaar Billie Eilish, The Cure en Nick Cave heel graag zien. Als ik daar 3 dure aparte festivaltickets voor moet kopen, dan wordt het snel wel een heel dure grap.
Ik denk juist dat Live /s Live je enige manier is om sommige artiesten nog op een Belgisch festival te kunnen zien. Acts als Bon Iver, Smashing Pumpkins of een The Strokes willen headlinen, en gaan dan niet kunnen op Rock Werchter en er dus niet staan. Prima dat Live /s Live dat gat opvult en ik gun ze ook een artiest formaat Nick Cave om hun positie in het festivallandschap te verstevigen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.303
7.286
Dat werd vorig jaar van the National ook gezegd toch? Iedereen had die volgens mij op RW verwacht.

Of ligt Cave al vast voor RW?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.352
2.689
Ik kan mij toch niet inbeelden dat Werchter Cave met nieuw album naar A'pen laat gaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.789
9.738
Dat werd vorig jaar van the National ook gezegd toch? Iedereen had die volgens mij op RW verwacht.

Of ligt Cave al vast voor RW?
Ik denk dat The National echt zo'n uitzondering was, met de band die erg close is met de organisatoren ofzo. Tot nu toe is het toch vooral de kruimels die RW laat vallen oprapen daar.

We moeten ook nog zien of Cave volgend jaar überhaupt festivals gaat doen. Die tour die nu gepland is, ook in de VS, is niet mals. En daar komen volgens mij nog continenten bij.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.021
1.015
We hebben die discussies al vaak gevoerd. Misschien beter nu gewoon afwachten wat er in de zomer waar zal staan?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.887
4.029
Tot nu toe is het toch vooral de kruimels die RW laat vallen oprapen daar.
Net daarom snap ik niet waarom je je zo druk maakt over het bestaan van L/L. Het zijn de kleine kruimels, of namen die Werchter soms niet wil of het jaar ervoor had en dus niet meteen op herhaling laat komen. Het zorgt voor meer variatie en toch een mogelijkheid om mooie indie namen op een kleinere, gezellige locatie alsnog een plaats te bieden. Als jij die naam het jaar ervoor zag op werchter en ze dit jaar niet terug wil zien, fijn, er zullen best wat mensen zijn die niet naar Werchter gaan en dan zo'n band wel eens graag op een L/L zien. Of dat telkens genoeg mensen zijn, dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Tot nu toe heb je denk ik maar 1 naam die "weggesnoept" is van Werchter en dat is The National.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz, Jamel en mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.406
6.102
Band tussen The National en Jan Digneffe heeft hij ook zelf al meermaals verklaart. Kent hun agent erg goed want samen gewerkt in London. Diezelfde agent doet ook Ed Sheeran tegenwoordig dacht ik.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
403
220
Band tussen The National en Jan Digneffe heeft hij ook zelf al meermaals verklaart. Kent hun agent erg goed want samen gewerkt in London. Diezelfde agent doet ook Ed Sheeran tegenwoordig dacht ik.
Tijdens vorige LiL editie vrijdag droeg the National een nummer op aan Jan, een heel goede vriend van de band, volgens hen. Voor vrienden doe je net wel iets meer:)
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
84
92
Dat was een andere Jan (de Mars), de label manager van van Beggars Banquet Belgium. Droegen ze op Pukkelpop 2019 ook al een nummer aan op.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken