Le Guess Who? 2024

De weekendkaarten waren al een goed tijdje uitverkocht helaas, ik zoek er nog twee, dus als iemand wil verkopen.... :)

Nog 4 weken tot Le Guess Who?
Van mij mogen ze wel met het klokkenschema komen.
Op LGW? is het altijd een puzzel. Ik heb nu een lijst van 20/25 namen die ik wel zou willen zien, maar veel daarvan zullen als het schema er is niet blijken te passen..

Nog 4 weken tot Le Guess Who?
Van mij mogen ze wel met het klokkenschema komen.
Op LGW? is het altijd een puzzel. Ik heb nu een lijst van 20/25 namen die ik wel zou willen zien, maar veel daarvan zullen als het schema er is niet blijken te passen..
Nou, kom maar door met die lijst!

Nou, kom maar door met die lijst!
Het voorlopige zoeklijstje:
Arooj Aftab
Asher Gamedze & Another Time Ensemble
Bedouin Burger
Brian Jackson
Cinna Peyghamy
DARKSIDE
Eli Keszler
Ex-Easter Island Head
Hele Papaioannou & Norika Okaku
Hizbut Jámm
Ibelisse Guardia Ferragutti & Frank Rosaly
Kahil El'Zabar Ethnic Heritage Ensemble
Kevin Richard Martin & KMRU
Kim Gordon
Los Gaiteros de San Jacinto
M. Takara & Carla Boregas
Mabe Fratti feat. Shards
Merope
Military Genius
Myriam Gendron
Patrick Shiroishi
Rebecca Salvadori presents MESSENGERS
Still House Plants
Tashi Wada
The Holy Mountain Live Score by Bo NIngen
The Messthetics & James Brondon Lewis
Tropical Fuck Storm
Wadada Leo Smith
Wu-lu
Yara Asmar
afromerm with Jay Lee

... en dit wordt waarschijnlijk een heel andere lijst als het klokkenschema er is.

Om hier even op door te gaan, heeft iemand enig idee wanneer we het blokkenschema kunnen verwachten?

klokkenschema
ringing stained glass GIF by Faith Holland

Dat nieuwe album van Tucker Zimmerman met Big Thief heb ik sinds vrijdag trouwens op repeat staan, jammer dat de grote zaal op vrijdag niet wordt gebruikt door LGW? anders had hij daar mooi gepast. Zal wel de Ronda of een van de kerken worden gok ik

Dat nieuwe album van Tucker Zimmerman met Big Thief heb ik sinds vrijdag trouwens op repeat staan, jammer dat de grote zaal op vrijdag niet wordt gebruikt door LGW? anders had hij daar mooi gepast. Zal wel de Ronda of een van de kerken worden gok ik
Hertz hoop ik voor jullie, zal ook perfect zijn voor bijvoorbeeld Wadada Leo Smith, of de kerk.

Ook weer op die overvolle vrijdag. Ik vraag me af hoe die gaat uitpakken als het blokkenschema er straks is. En of er veel bezoekers zijn die de planning die dag helemaal op Darkside gaan afstemmen.

Alright people. Neuigkeiten! Plus: het tijdschema is hier te vinden. Ik zie alweer wat pijnlijke clashes. Wie zet Darkside nou tegelijk met Lord Spikeheart en otay: onii neer...?

𝐏𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦 𝐮𝐩𝐝𝐚𝐭𝐞
Due to the ongoing violence in Lebanon, Sandy Chamoun will not be able to perform at LGW. Abyusif also has to cancel his performance, due to an urgent family situation.

Added to the #LGW24 program are: Actress • Alejandra Metztli and Jaco Schilp presenting Somnia • CARISTA • DJ Anderson do Paraíso • Elias Rønnenfelt • Jespfur • Marc Alberto • Ranie Ribeiro & Julian Tjon Sack Kie

We’re also announcing our Film & Talks program and Nan Goldin’s ‘Memory Lost’, presented by Centraal Museum in collaboration with Stedelijk Museum Amsterdam.

• Leuk
Waarderingen: Processierups
Alright people. Neuigkeiten! Plus: het tijdschema is hier te vinden. Ik zie alweer wat pijnlijke clashes. Wie zet Darkside nou tegelijk met Lord Spikeheart en otay: onii neer...?
Viel wel te verwachten dat ze wat sterke namen tegelijk met Darkside programmeren, om de Ronda te ontlasten. De overlap van Darkside met Tucker Zimmerman ik minstens net zo pijnlijk....

Edit: veel nare clashes hoor. Arooj Aftab - Ex Easter Island Head is een hele vervelende.

En is er op zondag echt alleen een programma in TivoliVredenburg, of is het schema nog niet helemaal compleet? Afgelopen jaren was er juist op zondag overdag al een heel programma in zaaltjes als EKKO, De Helling of LE:EN. Die dag ziet er nu wat karig uit eigenlijk.

Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave
Viel wel te verwachten dat ze wat sterke namen tegelijk met Darkside programmeren, om de Ronda te ontlasten. De overlap van Darkside met Tucker Zimmerman ik minstens net zo pijnlijk....

Edit: veel nare clashes hoor. Arooj Aftab - Ex Easter Island Head is een hele vervelende.

En is er op zondag echt alleen een programma in TivoliVredenburg, of is het schema nog niet helemaal compleet? Afgelopen jaren was er juist op zondag overdag al een heel programma in zaaltjes als EKKO, De Helling of LE:EN. Die dag ziet er nu wat karig uit eigenlijk.
Lijkt er wel op dat TivoliVredenburg eerder begint dan normaal op zondag.

Die zaterdag in de Grote Zaal valt ook op. Vrijwel aan een stuk acts?

Lijkt er wel op dat TivoliVredenburg eerder begint dan normaal op zondag.

Die zaterdag in de Grote Zaal valt ook op. Vrijwel aan een stuk acts?
Ja, dit hebben ze daar eerder over gemeld:

On Saturday, 9 November, British-Egyptian award-winning social and intellectual historian @__hannahelsisi presents the 13-hour durational performance of @chromesthesia.mangrove at Le Guess Who? 2024, featuring the choreography of Congolese performer @exoceexiste combined with audiovisual design by Dutch maverick @tarik_barri, as well as many live performances at @tivolivredenburg’s Grote Zaal and @kabulagogo.

Aptly named “the colour of sound”, Chromesthesia tracks Afro-diasporic rhythms from the Whole Mangrove World.

The popular music of the 21st century is virtually impossible without shared global experiences of migration and displacement. From Electro-Shaabi to Amapiano, from Raptor House to Reggaeton, the global rhythms of our times archive over a millennium of African and Afro-descendant musicking on the move.

Pff veel pijnlijke clashes inderdaad en ook wel bang voor overvolle zalen op zondag, laatste jaren viel het me aloo dat de laatste ronda show op zondag vaak te druk zijn en dat lijkt nu weer het geval.

Ik neig nu meer naar tucker zimmerman dan naar Darkside maar zou goed kunnen dat ik terplekke anders beslis. Wel echt een hele zure clash imo.

Aan de andere kant nogsteeds heel veel namen die ik graag wil en kan gaan zien. Blij met crystallmess in Ekko en met HiTech snachts in Pandora. De grote zaal op zaterdag wordt denk ik ook echt heel bijzonder. Genoeg om naar uit te kijken dus:)

Afgelopen dagen wat gepuzzeld en denk dat ik er uit ben. Heel veel zin in!

Donderdag: Jacobikerk met achtereenvolgens Astronne, Lionmilk, Afromerm with YUIS en Wadada Lion Smith & Lamar Smith. Daarna nog Kahil El'Zabar Ethnic Heritage Ensemble in de grote zaal van Tivoli.

Vrijdag: Film in de middag en daarna Shards in de Jacobikerk. Vervolgens Tivoli met Hizbut Jamm, The Messthetics & James Brandon Lewis, Still House Plants of Darkside en Water Damage. Misschien nog Actress of een kijkje in de Basis en anders naar huis.

Zaterdag: Ibelisse Guardia Ferragutti & Frank Rosaly, daarna Ekko met M. Takara & Carla Boregas en Military Genius. Vervolgens het plan om Bo Ningen in de Stadsschouwburg te zien. Als dit niet lukt, of Still House Plants en Lunch Money Life in de Helling, of Tropical Fuck Storm in Tivoli. Ben hier niet echt over uit. Eindigen met Theo Parrish in WAS.

Zondag: Tivoli met Aja Monet, Brian Jackson, Meshell Ndegeocello en Ex-easter Island Head en Gaister

• Leuk
Waarderingen: Processierups
Afgelopen dagen wat gepuzzeld en denk dat ik er uit ben. Heel veel zin in!

Donderdag: Jacobikerk met achtereenvolgens Astronne, Lionmilk, Afromerm with YUIS en Wadada Lion Smith & Lamar Smith. Daarna nog Kahil El'Zabar Ethnic Heritage Ensemble in de grote zaal van Tivoli.

Vrijdag: Film in de middag en daarna Shards in de Jacobikerk. Vervolgens Tivoli met Hizbut Jamm, The Messthetics & James Brandon Lewis, Still House Plants of Darkside en Water Damage. Misschien nog Actress of een kijkje in de Basis en anders naar huis.

Zaterdag: Ibelisse Guardia Ferragutti & Frank Rosaly, daarna Ekko met M. Takara & Carla Boregas en Military Genius. Vervolgens het plan om Bo Ningen in de Stadsschouwburg te zien. Als dit niet lukt, of Still House Plants en Lunch Money Life in de Helling, of Tropical Fuck Storm in Tivoli. Ben hier niet echt over uit. Eindigen met Theo Parrish in WAS.

Zondag: Tivoli met Aja Monet, Brian Jackson, Meshell Ndegeocello en Ex-easter Island Head en Gaister
Mooi schema! Ik ben nog wat aan het puzzelen, vooral met die vrijdag en zaterdag.

Ik vind het wel heel jammer dat de zondag nu helemaal gericht is op TivoliVredenburg. Vond het juist op zondag altijd wel mooi dat er op veel plekken in de stad programma was.

• Leuk
Waarderingen: gesp
Moeilijk om een route te bepalen. Veel clashes, maar misschien zegt dat meer over hoe goed het programma wel is. Al is het natuurlijk jammer om veel te moeten missen.

Donderdag
Astrønne
Rafael Toral of DNA? AND??
Amsterdam Andalusian Orchestra
Kim Gordon
Kahil El’Zabar of Alex Rita with Rohan Ayinde?

Vrijdag
Shards
Eli Keszler of Discovery Zone?
GAIKA
ASA CHANG & Junray
Titanic
Darkside
Germán Bringas
bela

Zaterdag
Ibelisse Guardia Ferragutti & Frank Rosalay
Kalia Vandever
Fuensanta
Sheherazaad
Military Genius of Myriam Grendon?

Vervolgens twee clusters als keuzes:
Tivoli met:
Elias Ronnefelt
Sho Madjozi

yaya bey
Nadah El Shazly
Tropical Fuck Storm

of De Helling / NEEL met:
Still House Plants
Hyper Gal
Lunch Money Life

Zondag
aja monet of Bedouin Burger?
Nik Colk Void & Klara Lewis
Brian Jackson of Zsela?
Meshell Ndegeocello
Arooj Aftab
nadien wat rondhangen en hier en daar eens kijken.

Vind ik heel jammer om te moeten missen:
The Messthetics
Mabe Fratti feat Shards (ik zie haar gelukkig wel dit weekend en met haar Titanic project)
Ex-Easter Island
Maurice Louca
Sonic Interventions
otay:onii
ganavya
Tucker Zimmerman
Water Damage
Merope
Tashi Wada
Lord Spikeheart
… en natuurlijk alles wat de bovenstaande onopgeloste clashes niet gaat halen.

Voor mij konden de timetables toch iets beter vallen… Veel van de dingen in mijn lijstje dat ik ga missen, ben ik veel grotere fan van, dan sommige dingen die ik ga zien. Maar we maken het er beste van en het zal sowieso een overload aan goede muziek worden.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

• TBK