Lowlands 2024

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.534
1.770
James Blake en een half uurtje Fat Dog, of James Blake en een uur Fred Again. Ik ben er nog niet helemaal uit. Konden ze Fat dog niet fftjes een half uurtje later plaatsen… 🥲
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en koekebakker

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.497
2.009
Kak ik zie nu pas dat ik Model/Actriz over het hoofd heb gezien. En dat overlapt met Kae Tempest. Dat is een nare tegenvaller. Zal dan toch Kae Tempest worden.

Vervelendste clash naast Nas - Eyedress.
 
  • Leuk
Waarderingen: snoep

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.954
2.691
Kak ik zie nu pas dat ik Model/Actriz over het hoofd heb gezien. En dat overlapt met Kae Tempest. Dat is een nare tegenvaller. Zal dan toch Kae Tempest worden.

Vervelendste clash naast Nas - Eyedress.
Scheelt wel dat die tenten naast elkaar zijn. Dus na Kae kun je snel door naar Model/Actriz.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.600
7.260
Mijn Lowlands wordt iets anders dan andere jaren. Met een veel groter groepje en zo af en toe wat concessies doen om hier en daar een beleving met ons allen te maken voordat ik weer afdwaal in mijn eentje. Prins S is zo een "moetje" dus sla Big Thief over.

Dik = must see
Vrijdag:
Poëzie in Gebarentaal - Wings of Desire - Pussynight - Dans - Half Moon Run - Prins S en de Geit - Froukje/Dans - The Lathums - Wunderhorse - Justice - Comedy Club Haug - Dream Scenario
Jammer om Big Thief dus te missen, maar ook Kae Tempest en Charlot jammer. Barbie singalong had ik ook wel graag mee gepakt, maar Justice is een no-brainer.
Zaterdag:
Eva Jinek - Spinvis - Popup Choir - Mount Kimbie - Sugababes - Bar Italia - Artemis - Lander & Adriaan - Siegfried & Joy - Fat Dog - Ye Banished Privateers - Comedytrain

Jammer van Kees van Amstel, maar no way dat ik de Sugababes ga missen. Arooj Aftab overlappen met Spinvis doet ook pijn,misschien een kwartiertje sfeerproeven voordat Spinvis begint. Voor de rest vallen de clashes eigenlijk wel mee deze dag.

Zondag:
Bluai - Noord Nederlands Orkest - Amsterdams Buslesque Revue - Air - Thundercat - Nationale Wetenschapsquiz - Roisin Murphy - Nas - Lisa Ostermann - Dogtooth/Goldband - Polka Party - Koven

Jammer van Confidence Man, maar voor de rest valt het hier ook mee.

Zin in!
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
185
269
Ik ga mijn Fat Dog t-shirt aantrekken zaterdag, hopelijk gaat dat nog wat mensen overtuigen om voor Fat Dog te kiezen haha.

Uiteraard is Fred Again veel bekender, maar wie Fat Dog al eens gezien heeft, weet dat het grootste feestje van het festival daar gaat zijn. En het een na grootste feestje gaat twee optredens daarvoor zijn bij Master Peace. University en bar italia heb ik nooit eerder gezien, maar volgens mij gaan dat ook goede optredens worden. De zaterdagline-up van de X-ray is héél sterk
 
  • Leuk
Waarderingen: snoep, Athos en @Marc

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.613
Al bij al een prima programmaatje daar hoor, in Lowlands. Misschien wat beter dan Pukkelpop uiteindelijk.

Niets leuker dan hypothetische spoorboekjes maken. Toot toot!

VRIJ: Kokoroko - Future Utopia - Glass Beams - Big Thief - Chibi Ichigo - Kae Tempest - Model / Actriz - Sleaford Mods

ZAT: Arooj Aftab/Spinvis (kloteclash) - Mount Kimble - Sugababes - Soulwax - Sampha - Jorja Smith - James Blake - Joy Orbison

ZON: Air - Thundercat - IDLES - Roisin Murphy - NAS - J Hus

Op zich jammer dat geen enkele headliner me aanstaat, maar sommige runs in de namiddag en vooravond zijn verrukkelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
303
329
Uiteraard is Fred Again veel bekender, maar wie Fat Dog al eens gezien heeft, weet dat het grootste feestje van het festival daar gaat zijn.
Dit zijn het soort dingen waardoor ik ga twijfelen 😂

Afgelopen twee jaar Fred al gezien (LL/RW) dus dat maakt de zaak for Fat Dog beter... Ik zie t op de dag zelf wel, waar ik zin in heb,is al vaker voorgekomen dat ik de headliner skip
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.534
1.770
Oke, ook maar een poging.

Vrijdag:
Wings of Desire, Lima > Future Utopia, Lima > Half Moon Run, Alpha > Big Thief, Bravo > Wunderhorse, Lima > Justice, Alpha > Nachtprogramma India

Heb tussen Big Thief en Wunderhorse een flink gat eigenlijk. Iemand tips? Bob Vylan vind ik misschien iets té.

Zaterdag:
Spinvis, Bravo > Mount Kimbie, India > Sugarbabes, Alpha > Soulwax, Bravo > Overmono, Heineken > James Blake, Bravo > Fred again..., Alpha > Nachtprogramma Bravo of India.

Zondag:
ZEP, Xray > AIR, Alpha > Barry Can't Swim, Heineken > Roisin Muprhy, Bravo > NAS, Alpha > Brutalism, Heineken > Aftaaien in de xray.

Redelijk haalbaar programma maar moest flinke keuzes maken. Mijn insteek is om altijd wel hele shows te zien, dus dat heeft wel consequenties.

Miles Kane, Prins S, Sticks, Skrillex, Model/Actriz, Flowdan, Blawan, Another Taste, Cho & The Chosens, bar italia, Sampha, Fat Dog, Grandson, Thundercat, Idles, J Hus en Wargasm ook allemaal namen die ik moet missen. Vooral Thundercat en Sampha. Waar Sampha nog van het moment kan afhangen t.o.v. Barry.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily en snoep

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.982
4.052
Oke, ook maar een poging.

Vrijdag:
Wings of Desire, Lima > Future Utopia, Lima > Half Moon Run, Alpha > Big Thief, Bravo > Wunderhorse, Lima > Justice, Alpha > Nachtprogramma India

Heb tussen Big Thief en Wunderhorse een flink gat eigenlijk. Iemand tips? Bob Vylan vind ik misschien iets té.

Zaterdag:
Spinvis, Bravo > Mount Kimbie, India > Sugarbabes, Alpha > Soulwax, Bravo > Overmono, Heineken > James Blake, Bravo > Fred again..., Alpha > Nachtprogramma Bravo of India.

Zondag:
ZEP, Xray > AIR, Alpha > Barry Can't Swim, Heineken > Roisin Muprhy, Bravo > NAS, Alpha > Brutalism, Heineken > Aftaaien in de xray.

Redelijk haalbaar programma maar moest flinke keuzes maken. Mijn insteek is om altijd wel hele shows te zien, dus dat heeft wel consequenties.

Miles Kane, Prins S, Sticks, Skrillex, Model/Actriz, Flowdan, Blawan, Another Taste, Cho & The Chosens, bar italia, Sampha, Fat Dog, Grandson, Thundercat, Idles, J Hus en Wargasm ook allemaal namen die ik moet missen. Vooral Thundercat en Sampha. Waar Sampha nog van het moment kan afhangen t.o.v. Barry.
The Lathums? Alhoewel je dan wellicht in de knoei komt met Wunderhorse
 

wsslvrwrt

Dagopener
18 jul 2022
545
826
Oke, ook maar een poging.

Vrijdag:
Wings of Desire, Lima > Future Utopia, Lima > Half Moon Run, Alpha > Big Thief, Bravo > Wunderhorse, Lima > Justice, Alpha > Nachtprogramma India

Heb tussen Big Thief en Wunderhorse een flink gat eigenlijk. Iemand tips? Bob Vylan vind ik misschien iets té.

Zaterdag:
Spinvis, Bravo > Mount Kimbie, India > Sugarbabes, Alpha > Soulwax, Bravo > Overmono, Heineken > James Blake, Bravo > Fred again..., Alpha > Nachtprogramma Bravo of India.

Zondag:
ZEP, Xray > AIR, Alpha > Barry Can't Swim, Heineken > Roisin Muprhy, Bravo > NAS, Alpha > Brutalism, Heineken > Aftaaien in de xray.

Redelijk haalbaar programma maar moest flinke keuzes maken. Mijn insteek is om altijd wel hele shows te zien, dus dat heeft wel consequenties.

Miles Kane, Prins S, Sticks, Skrillex, Model/Actriz, Flowdan, Blawan, Another Taste, Cho & The Chosens, bar italia, Sampha, Fat Dog, Grandson, Thundercat, Idles, J Hus en Wargasm ook allemaal namen die ik moet missen. Vooral Thundercat en Sampha. Waar Sampha nog van het moment kan afhangen t.o.v. Barry.
Ik heb Sampha gezien in Carre in December en was echt magisch. Als je twijfelt zou ik zeggen dat je het eigenlijk niet mag missen
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Novis95

Youk

Nieuw lid
27 jul 2024
3
0
Ha allen! Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar LL met een groep van 5. Is er een duidelijk verschil tussen campings 0 t/m 6? We proberen rond 08:40 bij de parkeerplaats te zijn. Is dat vroeg genoeg om een redelijke plek te scoren?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.198
491
Heb de blokken ook eens op een rijtje gelegd en kom op het volgende. Ben nog niet helemaal uit de zaterdag en zondag.

Vrijdag: Wings of Desire - Kokoroko - Future Utopia - Miles Kane - Big Thief - Flowdan - Bob Vylan - misschien Teddy Swims - The Lathums - Wunderhorse - Model/Actriz - Justice - Sleaford Mods - rondje nachtprogramma

Zaterdag: Spinvis - the Streets - Mount Kimbie - Personal Trainer - Sugababes - Lander & Adriaan - Sampha - Jorja Smith - Fat Dog - rondje nachtprogramma

Zondag: Elephant - MRCY - AIR - Thundercat - Idles - Roisin Murphy - Nas
 

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
104
248
Ha allen! Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar LL met een groep van 5. Is er een duidelijk verschil tussen campings 0 t/m 6? We proberen rond 08:40 bij de parkeerplaats te zijn. Is dat vroeg genoeg om een redelijke plek te scoren?
Dat ligt er helemaal aan hoe laat je daadwerkelijk binnen bent. Vorig jaar waren wij rond 10 uur binnen en toen hadden we alle ruimte om camping 4 (mijn ervaring is dat dit sowieso de lekkerste camping is).
De foto is genomen om 10:18 op camping 4 dus, ruimte zat!
 

Bijlagen

  • 04850a97-bd31-4d60-99ab-e4fa06c4fe8b.jpeg
    04850a97-bd31-4d60-99ab-e4fa06c4fe8b.jpeg
    486,7 KB · Weergaven: 63
  • Leuk
Waarderingen: Youk en micham

Youk

Nieuw lid
27 jul 2024
3
0
Dat ligt er helemaal aan hoe laat je daadwerkelijk binnen bent. Vorig jaar waren wij rond 10 uur binnen en toen hadden we alle ruimte om camping 4 (mijn ervaring is dat dit sowieso de lekkerste camping is).
De foto is genomen om 10:18 op camping 4 dus, ruimte zat!
Top! Ik probeer de rest nog even te overtuigen om er stiekem toch ietsje eerder te zijn. :)

Camping 4 dus! Dan doen we geen moeite met verder lopen en gaan we gelijk daarheen. Thanks!
 

WTSGD

Campingartiest
22 jul 2024
66
163
Ha allen! Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar LL met een groep van 5. Is er een duidelijk verschil tussen campings 0 t/m 6? We proberen rond 08:40 bij de parkeerplaats te zijn. Is dat vroeg genoeg om een redelijke plek te scoren?

Camping 5 & 6 zitten voor de brug en is aanzienlijk verder lopen naar het terrein zelf. Stond vorig jaar noodgedwongen op camping 5. De camping zelf was erg relax maar even heen en weer naar de tent voor een vestje en een biertje zat er door de afstand eigenlijk niet echt in.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

gesp

Support act
11 jun 2018
1.198
491
Voor de twijfelaars, heb Bar Italia in een nog niet halfvolle Pandora (Tivoli) gezien en vond het geen sterk optreden. Met name de zang vrij zwak. Hype totaal niet waargemaakt.

Kan natuurlijk een momentopname zijn maar weet daarom zelf ook nog niet waar ik zaterdag tussen 5 en 7 ga zijn. Misschien Master Peace.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken