Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Ik zal echt nooit begrijpen waarom het 'lekker' is om je bont en blauw te laten slaan/vallen/duwen tijden een concert. Maargoed, het is al van jaar en dag dus het zal vooral bij mij liggen hoor, maar als ik die heftige moshpits altijd zie dan boeit de band ook niet echt lijkt mij.
Waarom gaan mensen op vechtsport? waarom gaan mensen voetballen terwijl je daar ook neergeschopt kan worden? Dat doe je voor de hele ervaring eromheen.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik zal echt nooit begrijpen waarom het 'lekker' is om je bont en blauw te laten slaan/vallen/duwen tijden een concert. Maargoed, het is al van jaar en dag dus het zal vooral bij mij liggen hoor, maar als ik die heftige moshpits altijd zie dan boeit de band ook niet echt lijkt mij.
Vaak kun je ook als je het even beu bent eruit stappen en even kijken en genieten en dat heb ik ook regelmatig gedaan

• Leuk
Waarderingen: MarkD
Wat deed die MC dan? Heb mensen gesproken die naar de NL'se show zijn geweest, maar niks over gehoord.
Tsja... inderdaad het publiek mateloos irriteren. Elke x fuck you en fuck you enzo. Na 2x was ik er klaar mee, heb nog nooit mezelf zo mateloos aan iemand geërgerd.

Tsja... inderdaad het publiek mateloos irriteren. Elke x fuck you en fuck you enzo. Na 2x was ik er klaar mee, heb nog nooit mezelf zo mateloos aan iemand geërgerd.
Huh? Jij zei toch in je eerste bericht over deze show dat je Bones een leuk voorprogramma vond?

Ik ben gisteren naar The Last Internationale in Sittard geweest. Ik kende het enkel qua naam, maar was als fotograaf daar voor de zaal.
Vanaf het eerste nummer was ik gelijk verkocht. Wat een heerlijk energieke sfeer, goede nummers en gewoon een leuke band in het algemeen.
Het is me zelfs zo goed bevallen dat ik morgen ook naar Hasselt ga!

Het voorprogramma was een lokale meid die op Pinkpop een paar jaar geleden een nummer met ze mee had gezongen. Zij was ook echt steengoed!

Ik ben gisteren naar The Last Internationale in Sittard geweest. Ik kende het enkel qua naam, maar was als fotograaf daar voor de zaal.
Vanaf het eerste nummer was ik gelijk verkocht. Wat een heerlijk energieke sfeer, goede nummers en gewoon een leuke band in het algemeen.
Het is me zelfs zo goed bevallen dat ik morgen ook naar Hasselt ga!

Het voorprogramma was een lokale meid die op Pinkpop een paar jaar geleden een nummer met ze mee had gezongen. Zij was ook echt steengoed!
Nou, dan kan je in juni ook naar de Bosuil!

Hoi...was ook aanwezig op dit feestje....Bones was al bezig als wij toekwamen en voor hip-hop zijnde viel dit nog mee....maar dan die fuckin*MC...wat was dat??? Ben er nog altijd niet aan uit ... was dit om het publiek op te hitsen of een volledig mislukte comedy show ....de bekers die naar zijn hoofd werken gesmeten was dan ook meer dan verdiend en heb mij daar ook schuldig aan gemaakt...Fred Durst heeft dan ook nog vermeld dat wij deze MC niet "liken" in Belgie...,kan toch niet geloven dat in Nederland geen bekers naar zijn hoofd werden gegooid...by the way...heb limp bizkit nog nooit langer dan 1u 15 weten spelen...Pure nostalgie...Top
Volgens mij had de klungeligheid van deze MC iets te maken met de tournaam "Loserville"maar ik zag er zelf de lol ook niet bepaald van in.

Limp Bizkit zelf was dan wel weer goed, net als Ecca vandal!

• Leuk
Waarderingen: wess
The Reytons @ Tivoli

Wat een feest weer! Nu 3 x gezien en het wordt ook elke keer beter, heerlijk sfeertje ook. En het album waar ze nu mee touren is ook gewoon weer top. Knees Up, Let Me Breathe, Adrenaline en 2006 speelden ze daar van, stuk voor stuk bangers.

Volgende keer als ze in de buurt zijn ben ik er zeker weer bij!

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en Thieske
The Reytons @ Tivoli

Wat een feest weer! Nu 3 x gezien en het wordt ook elke keer beter, heerlijk sfeertje ook. En het album waar ze nu mee touren is ook gewoon weer top. Knees Up, Let Me Breathe, Adrenaline en 2006 speelden ze daar van, stuk voor stuk bangers.

Volgende keer als ze in de buurt zijn ben ik er zeker weer bij!
Blijft een topband! Heerlijke energie ook altijd

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Knives To A Gunfight hun laatste show gisteren jeugdcentrum Vizit, Wilrijk (bij Antwerpen). Het was aangekondigd als laatste show ooit, als funeral show. En het was ook een echte ceremonie, nooit eerder gezien. Met een tafel met foto's van alle leden en ex-leden, een rouwregister, koffiekoeken, ... . Om klokslag half 10 begon de ceremonie. Leden en roadies droegen, strak in het pak (zwart hemd, zwarte broek, zwarte vest met plastron, ...) een kist binnen in de zaal op droevige Nederlandstalige muziek over afscheid nemen en de dood. In de kist zat de zanger, die na een lange intro uiteindelijk spring levend de kist uitsprong en dan begon de show, want er moest natuurlijk ook nog voor echt gespeeld worden

Tussen in was er een ceremoniemeester gekleed als apostel die een paar keer de evangelies van de bandleden kwam voorlezen. Of dus beter gezegd, hun hoogtepunten uit 12 jaar Knives To A Gunfight. De show zelf was een bijeenraapsel van verschillende songs over de jaren geschreven. Strak gespeeld, jammer dat ze stoppen. Ik ga de show niet tot in de details beschrijven, ik wou gewoon graag de zaken er rond beschrijven die ik nog nooit eerder bij een show zag. En hoewel het een deathcore band dus betreft, kreeg ik tijdens de show dus wel een paar keer (zeker in het begin) doom metal vibes

Gisteren naar Benjamin Clementine in Tivoli geweest. Ik ben al lang fan van zijn muziek, maar alleen ooit een klein kwartiertje op Rock Werchter live gezien. Ik ging er dus heen met hoge verwachtingen, de man is echt een virtuoos op de piano en heeft een dijk van een stem.

Helaas viel het concert mij erg tegen. Hij begon een goed kwartier te laat, praatte erg veel tijdens het concert. Voor zijn toegiften liep hij 10 minuten van het podium af, en vervolgens ontaarde het concert in een ongemakkelijke sing along die, nadat hetzelfde refrein al 20 keer was herhaald, ook nog ongemakkelijk vertaald werd naar het Nederlands om het nog eens twintig keer te herhalen (al in al, weer een kwartier verder). Hierdoor liep het concert een half uur uit. Toen het Nederlandse sing a long gedeelte begon vond ik het wel welletjes, ik moest mn trein halen. Eindstand, ongeveer 7 nummers in meer dan anderhalf uur tijd gehoord van Benjamin zelf, waarvan maar een enkele zijn bekendere. Erg teleurgesteld hierdoor...

Benjamin Clementine AB 07/04

Door treinproblemen pas na het voorprogramma toegekomen, dus de zaal stond al goed volgepropt. Gelukkig achter de PA nog een plekje gevonden waar ik het podium kon zien, en gelukkig maar want het visuele aspect tilde het geheel naar een hoger niveau.

Een show van Benjamin Clementine in woorden vatten is een moeilijke taak, want dit was zoveel dingen tegelijk. Magistraal en bizar, rommelig en afgelikt, gek en geniaal, hilarisch en diep triest, perfectie en afschuwelijk. Maar telkens je je kon afvragen of dit echt wel goed was, trok Benjamin zijn keel open en hing er pure magie in de lucht. Een absoluut genie, maar eentje van de eigenzinnige, moeilijke soort. Een volksmenner die volop op publieksparticipatie inzette op de meest bizarre momenten. Ik snap volledig dat dit geen hapklare brok entertainment is, maar wie meeging in de trip en probeerde in het hoofd van Clementine te kijken, were getrakteerd op wellicht de beste show van het jaar.

Ja het geluid was zeker in het begin niet perfect afgeregeld. Ja de lichtman leek met momenten maar wat te doen. Ja de band wist soms zelfs niet wat er gebeurde. Maar holy shit. Wat. Was. Dit. Goed. De meeste nummers werden in een nieuw jasje gehezen, maar het werkte telkens wonderwel. Het publiek was uitzinnig en muisstil op de juiste momenten en at uit zijn hand.

Aangekondigd als wellicht de laatste tour van Benjamin Clementine, hoop ik van harte dat dat niet klopt, want dit wil ik nog eens kunnen meemaken.

• Geweldig
Waarderingen: warriorandweirdo
Benjamin Clementine AB 07/04

Door treinproblemen pas na het voorprogramma toegekomen, dus de zaal stond al goed volgepropt. Gelukkig achter de PA nog een plekje gevonden waar ik het podium kon zien, en gelukkig maar want het visuele aspect tilde het geheel naar een hoger niveau.

Een show van Benjamin Clementine in woorden vatten is een moeilijke taak, want dit was zoveel dingen tegelijk. Magistraal en bizar, rommelig en afgelikt, gek en geniaal, hilarisch en diep triest, perfectie en afschuwelijk. Maar telkens je je kon afvragen of dit echt wel goed was, trok Benjamin zijn keel open en hing er pure magie in de lucht. Een absoluut genie, maar eentje van de eigenzinnige, moeilijke soort. Een volksmenner die volop op publieksparticipatie inzette op de meest bizarre momenten. Ik snap volledig dat dit geen hapklare brok entertainment is, maar wie meeging in de trip en probeerde in het hoofd van Clementine te kijken, were getrakteerd op wellicht de beste show van het jaar.

Ja het geluid was zeker in het begin niet perfect afgeregeld. Ja de lichtman leek met momenten maar wat te doen. Ja de band wist soms zelfs niet wat er gebeurde. Maar holy shit. Wat. Was. Dit. Goed. De meeste nummers werden in een nieuw jasje gehezen, maar het werkte telkens wonderwel. Het publiek was uitzinnig en muisstil op de juiste momenten en at uit zijn hand.

Aangekondigd als wellicht de laatste tour van Benjamin Clementine, hoop ik van harte dat dat niet klopt, want dit wil ik nog eens kunnen meemaken.
Kan het niet beter schrijven. Echt waanzinnige klasbak.

Al enkele jaren (heel) grote fan, maar op een of andere manier er nu pas in geslaagd om een zaalshow mee te pikken. (Wel gezien op RW, wat ook super was, maar dit kwam nog krachtiger binnen.)

Wat betreft het stoppen met liveshows. Ben is met zo veel verschillende dingen bezig, met succes, dat het mij jammer genoeg niet zou verbazen, mocht hij zijn muziek enkele jaren op pauze zetten. Al hoop ik absoluut ook van niet.

PS: Ga eigenlijk steeds minder naar support acts, en had niet op voorhand ingeluisterd, maar voorprogramma was ook echt prima.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

Users who are viewing this thread