Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Dit weekend alvast 2 memorable shows gedaan

Op vrijdag het voorlaatste concert van Front Zwei Vier Zwei in de AB. Die hebben daar even getoond hoe je een carrière moet afsluiten en dat is dus op een hoogtepunt. Nooit zoveel 50-plussers tegelijk uit "pit-pensioen" zien komen ;)

Op zaterdag dan naar Ziele Klanken Psalm I, waar metal artiesten herwerkte versies van hun eigen songs brachten met daarnaast een aantal unieke samenwerkingen tussen deze artiesten en dit in de unieke setting in de kerk van AMUZ in Antwerpen.
CHVE (Amenra) was voorzien om de avond te openen maar moest verstek laten gaan om medische redenen. De opener van de avond was hierdoor Jayn Maiven (Darkher). Daarna kregen we een indrukwekkende set van Kathrine Shepard (Sylvaine) die afsloot met een compositie die ze samen met Jo Quail speciaal voor deze avond gemaakt had.
Daarna kregen we dan Jo Quail op zowel akoestische als elektrische cello (met looping station & overdubs).
Mark Deeks (Arð / Winterfylleth) bracht herwerkte versies van Arð songs solo op piano en samen met Jo Quail op cello en een 18-koppig koor (MAZE uit Rotterdam) . Met hier als afsluiter een prachtige versie van Only Three shall know.
Daarna was het dan de beurt aan Aaron Stainthorpe (My Dying Bride) die een aantal gedichten bracht eerst solo, daarna met Deeks op piano.
Om de avond af te sluiten kregen we dan nog een paar My Dying Bride songs (Like a Perpetual Funeral, I almost loved you (nooit eerder live gespeeld), Sear me & The Cry of Mankind) opnieuw met Deeks op piano en Jo Quail op cello en MAZE.

Het jaar is nog jong maar deze 2 samen met het concert van The Ocean eerder deze maand in de Vooruit zijn alvast stevige kanshebbers om hoog in de concertlijst van 2025 te gaan eindigen.
Dan zullen wij elkaar vast wel ergens tegen zijn gekomen gisteren bij Ziele Klanken Psalm I. Voor mij een opeenvolging van hoogtepunten en allemaal verschillend maar toch goed passend bij elkaar. De opbouw van de laatste set was gewoonweg fenomenaal door solo te starten met het voordragen van gedichten en dan met een volledig gevuld podium de set te eindigen. Locatie was ook gewoon perfect hiervoor in combinatie met de benaderbaarheid van de artiesten (stonden meestal bij de merch of na afloop bij de bar praatjes te maken)
Vooral de unieke en eenmalige samenwerkingen maakten het een heerlijk avondje uit.
Wij gingen voor Darkher en zagen de rest vooraf als een leuk extraatje maar daarmee deden wij de rest tekort.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Dan zullen wij elkaar vast wel ergens tegen zijn gekomen gisteren bij Ziele Klanken Psalm I. Voor mij een opeenvolging van hoogtepunten en allemaal verschillend maar toch goed passend bij elkaar. De opbouw van de laatste set was gewoonweg fenomenaal door solo te starten met het voordragen van gedichten en dan met een volledig gevuld podium de set te eindigen. Locatie was ook gewoon perfect hiervoor in combinatie met de benaderbaarheid van de artiesten (stonden meestal bij de merch of na afloop bij de bar praatjes te maken)
Vooral de unieke en eenmalige samenwerkingen maakten het een heerlijk avondje uit.
Wij gingen voor Darkher en zagen de rest vooraf als een leuk extraatje maar daarmee deden wij de rest tekort.
Ja kan niet anders dan dat we mekaar gezien hebben :)
Kan eigenlijk geen enkel minpunt bedenken behalve dan dat CHVE er niet was. Hopelijk komt er een Psalm II , dan ben ik er zeker terug bij.
Darkher en Sylvaine kende ik vooraf eigenlijk enkel qua naam, maar beiden kunnen op mijn aanwezigheid rekenen bij een volgende passage. Vond Sylvaine net iets indrukwekkender vooral door die song met screams die ze deed.

• Leuk
Waarderingen: JK79
Ja kan niet anders dan dat we mekaar gezien hebben :)
Kan eigenlijk geen enkel minpunt bedenken behalve dan dat CHVE er niet was. Hopelijk komt er een Psalm II , dan ben ik er zeker terug bij.
Darkher en Sylvaine kende ik vooraf eigenlijk enkel qua naam, maar beiden kunnen op mijn aanwezigheid rekenen bij een volgende passage. Vond Sylvaine net iets indrukwekkender vooral door die song met screams die ze deed.
Darkher treedt maar heel weinig op en maar een enkele keer buiten Engeland dus dit was vrij uniek. We zijn er vorig jaar speciaal voor naar Noord-Engeland geweest. Ik gok dat Darkher met band je meer zal bevallen en volgens mij staat ze met (extra gitarist en zelf elektrische gitaar) op Prophecyfest dit jaar. Van Sylvaine is de Hellfest set op youtube (als die er nog staat) een aanrader en ze heeft vocals op Kodama en L’île des morts van Alcest (zo zijn wij met haar in aanraking gekomen).
Maar inderdaad hopen op een Psalm II op dezelfde locatie.

• Leuk
Waarderingen: johanra

Users who are viewing this thread

• gy0n