TW Classic 2022 met Nick Cave

Thomas1617899544

Playlistbediener
12 okt 2014
19
0
TW Classic - 9 juli - €100

Line-Up:
Bruce Springsteen
Lana Del Rey
Lionel Richie
Simply Red
The Van Jets
CC Smugglers

Iemand ooit op TW Classic geweest die zijn/haar ervaringen wilt delen?
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Ik!

twee jaar geleden tijdens de Stones.
Helaas redelijk weinig sfeer, behalve tijdens het optreden van de headliner dan. Kan wel liggen aan het weer. Die dag meer in de regen gestaan dan iets anders.

Doordat bijna de hele weide openstaat (gedeelte aan Klub C en die tent ook is het best ruim. (enkel barn (is dan VIP) en NWW gedeelte zijn afgesloten)
Voordeel van die tent is dat je wat kan schuilen tegen regen.
Eten en drankmogelijkheden in overvoed (soms lang wachten, maar je moet maar op de juiste momenten gaan eten. wat geluk mee hebben haha.

Al bij al gezellig festival denk ik. regels zijn minder strikt, maar je moet geluk hebben met het weer. en je kan aan van een heerlijke sfeer tijdens The Boss! (de rest, dat is afwachten)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Het is te zien wat je ervan verwacht... vele mensen zien dit als een daguitstapje en gaan eigenlijk vooral voor de sfeer (en de headliner). Geen enkel festival waar dit meer opvalt. Alle groepen voor de headliner zijn voorprogramma dat op weinig interesse kan rekenen.
 

Shakespeare

Playlistbediener
26 mrt 2015
44
0
Hele toffe line up! Ben ook blij hoe ze Lana del rey neergezet hebben, met de ondergaande zon lijkt me dat heerlijk.
Ik ben ook twee jaar geleden geweest bij de stones. de sfeer was misschien net wat minder als bij een normaal festival waarbij meer mensen langer blijven. Toch viel de sfeer mij zeker niet tegen. de kritiek dat het voorprogramma geen aandacht kreeg kan ik me niet in vinden. Simple minds werden luidkeels meegezonden en ook Arno kon op veel enthousiasme rekenen. Ben alleen wel bang dat ik naast de kaartjes zal grijpen. Het zal dit jaar weer, net als bij de stones, heel hard gaan.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
In 2014 geweest (Stones). Was een heerlijke dag. Had de Stones 3 weken eerder op Pinkpop gezien, en dat was het eigenlijk allemaal net niet: oersaaie John Mayer als sub, beginnen in het licht. Op TW Classic was het top. Prima voorprogramma's. Simple Minds zette de weide al redelijk op de
kop. Daarna een formidabele Stones gezien

Dit jaar ga ik weer, maar dan voor Bruce. Voorprogramma's zijn wat minder. Vraag me wel af of Bruce ook hier The River integraal gaat doen. Daar is de gereserveerde speeltijd net iets krap voor, als ie ook nog wat hits wil spelen erna. Wie weer wordt dit dus een heel bijzonder optreden in de tour, omdat hij wat dingen anders doet vergeleken met niet-festival optredens. Anyway... 3e keer Bruce dit jaar. Ik klaag niet :)

Qua festival zelf: heel gemoedelijk. Koelboxen mogen zelfs mee het terrein op ;)
 

SanderA

Campingartiest
18 mrt 2014
82
0
Zo, bijna tijd voor TW Classic! Als je 2x Lionel Richie ziet in een maand, ben je dan fan of is dat dan een toevallige samenspeling van het lot haha?

Nog meer mensen die gaan?
 

RM

Playlistbediener
1 dec 2015
46
0
Yes wij zijn er ook weer bij zaterdag. Weersvoorspellingen zijn iets beter dan afgelopen zaterdag op RW. Heb er ontzettend zin in! Hoop dat deze week camping A1 wat kan drogen zodat het als parking gebruikt kan worden. U
 

SanderA

Campingartiest
18 mrt 2014
82
0
Wij mogen op de ADL parking parkeren zaterdag met 1 auto.
Het weer ziet er al goed uit, hopelijk blijft het zo.

Heb er zin in!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik had persoonlijk Lana Del Rey en Lionel Ritchie omgedraaid. Ben je helemaal schor van het meezingen kun je een tukkie gaan doen bij Lana Del Rey.

Ik heb haar nu 2 keer live gezien dit jaar en het is alsof je kijkt naar hoe snel gras groeit. Zo ontzettend saaaai. Er zal vast een publiek voor zijn maar ik zou haar niet op een groot podium zetten op een festival.

Die moet in een tent of een club
 

shadyme

Playlistbediener
21 jun 2016
12
0
Hopelijk blijft het wat droog de volgende week en is er idd een beetje meer parking, want denk dat er veel minder met het openbaar vervoer zal gekomen worden. Zeker met dat je moet bijbetalen om een treinticket te boeken, maar ook wel gelet een ouder publiek miss al iets minder gewoon is om koning auto af te moeten staan. Zie ik genoeg in men eigen grp, (men moeder gaat mee) en zij wil persé rijden... *sigh*
Anyway is men eerste keer Classic, ik las ergens dat het veel losser is in regels maar vind daar niets van terug... weet iemand wat er dan meer mag/kan dan op normale RW?
 

RM

Playlistbediener
1 dec 2015
46
0
Iedereen klaar voor Tw classic? Het weer is in ieder geval wat beter dan vorige week. Veel plezier allemaal!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Als ik de reacties zo lees was het concert van Lana Del Rey een echte bedroeving, voor beide kanten dan.. Boegroep, niet eens klappen, arrogant publiek enzovoorts.. Ik snap nog steeds niet waarom ze haar nu in godsnaam op TW Classic hebben gezet ook, zet haar op Werchter en ze speelt voor een volle Barn ! 95% vond het een saaie set en zat eigenlijk te wachten, erg triest en jammer voor haar om zo op te moeten treden in België (zo vaak komt ze al niet naar hier en dan krijg je dit hm..)
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Als ik de reacties zo lees was het concert van Lana Del Rey een echte bedroeving, voor beide kanten dan.. Boegroep, niet eens klappen, arrogant publiek enzovoorts.. Ik snap nog steeds niet waarom ze haar nu in godsnaam op TW Classic hebben gezet ook, zet haar op Werchter en ze speelt voor een volle Barn ! 95% vond het een saaie set en zat eigenlijk te wachten, erg triest en jammer voor haar om zo op te moeten treden in België (zo vaak komt ze al niet naar hier en dan krijg je dit hm..)
Werkelijk alles is fout aan deze boeking. Het festival, het soort stage en uiteraard het bizarre tijdslot. Hoe bedenk je het om haar te plaatsen tussen Lionel Richie en Bruce Springsteen?

Misschien is ze wel masochistisch aangelegd dat ze dit zelf ook geaccepteerd heeft, anders kan ik het vanuit haar perspectief ook niet plaatsen.
 

Earlgrey

Playlistbediener
10 jan 2016
41
0
Genoten van Bruce Springsteen! Super concert, weer een feest zoals altijd. Ik ken weinigen die zoveel inzet tonen als hem. Veel interactie met het publiek en een leuke setlist met veel klassiekers, maar toch een paar 'bijzonderdere nummers'. Simply Red en Lionel Richie waren lachen, maar niet meer dan dat. The van jets waren goed. Ik irriteerde me wel aan die zanger van de CC Smuglers, de zanger was enthousiast maar hij herhaalde iets te vaak de band naam en smeekte zo vaak om de facebookpagina te liken dat het een beetje sneu werd... De muziek paste op zich wel op het festival. Lana del rey was vrij saai en inderdaad een aparte boeking. Het was verder wel jammer dat het publiek in het voorste vak de hele dag ontzettend ongeïnteresseerd stond te kijken (behalve bij Bruce), zelfs even klappen leek te veel gevraagd. Maar over all een hele leuke dag gehad! Super weer, toch best leuke boekingen. lionel en simply red waren stiekem best leuk omdat het gewoon zo fout was. En Bruce gaf uiteraard weer een fantastisch concert met veel energie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
The Boss was fantastisch. Wederom! Bizar hoe hij zijn naam als beste liveact die er is alle eer blijft aandoen. Wat een passie, wat een repertoire.

Maaaaarrrrrrr ik moet toch ook even zeggen dat ik teleurgesteld was in het festival zelf. TW Classic moet zowat het minst aangename festival zijn die ik heb beleefd en dat komt voornamelijk door de drukte. Wat. Een. Massa. Mensen. De capaciteit ligt echt te hoog in verhouding met het terrein, waardoor het echt niet meer aangenaam wordt. Ik heb dat probleem niet op de vierdaagse, door de spreiding van het volk (al mag het ook zeker niet meer worden).

Ik hoop dat ze de maximumcapaciteit voortaan iets terugschroeven...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Yannick wrote:
Als ik de reacties zo lees was het concert van Lana Del Rey een echte bedroeving, voor beide kanten dan.. Boegroep, niet eens klappen, arrogant publiek enzovoorts.. Ik snap nog steeds niet waarom ze haar nu in godsnaam op TW Classic hebben gezet ook, zet haar op Werchter en ze speelt voor een volle Barn ! 95% vond het een saaie set en zat eigenlijk te wachten, erg triest en jammer voor haar om zo op te moeten treden in België (zo vaak komt ze al niet naar hier en dan krijg je dit hm..)


Werkelijk alles is fout aan deze boeking. Het festival, het soort stage en uiteraard het bizarre tijdslot. Hoe bedenk je het om haar te plaatsen tussen Lionel Richie en Bruce Springsteen?

Misschien is ze wel masochistisch aangelegd dat ze dit zelf ook geaccepteerd heeft, anders kan ik het vanuit haar perspectief ook niet plaatsen.

Denk dat de schuld eerder bij Lana Del Rey zelf ligt. Als ik kijk wat voor spots ze op andere spots krijgt zou het me niet verbazen dat ze geen Barn of late namiddag Main Stage accepteert. En RW krijgt LDR als sub nooit verkocht, dus dan maar op deze manier. Met Springsteen als headliner maakt het voorprogramma ook niet zoveel uit.

En het moet ook gezegd worden: de reputatie van diehard Springsteen fans is niet veel beter dan deze van Rammstein of Metallica. Zulke populaire artiesten lokken nu immers flink wat mensen die graag 100 euro betalen voor hun idolen en verder geen fuck geven om de andere acts. Beste voorbeeld daarvan blijft nog steeds Werchter Boutique 2012.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
In 2012 gaf Soundgarden dan ook niet een al te best optreden... Da helpt ook niet echt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Guns N Roses op 9 juni doet momenteel de ronde.

Hmmmm...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken