?Muse is een onnozele wappie band.
Hm. Ik loop er niet erg warm voor maar ik geloof wel dat dit in een volle Barn aangevuld met extra percussie tot een vette liveshow kan leiden. Als het past zou ik zeker even kijken. En ik volg Ruben wel wat betreft haar stem, hoog en zeurderig. Staat mij ook niet echt aan.Oke. Na deze discussie moet ik het ook zelf horen. Het machtige Crippled Black Phoenix even opzij gezet voor het bovenste nummer van Rosalia op Spotify.
Omdat ik de Rosalia discussie hierboven wat beu ben, en de helft van de argumenten zeer cringy vind (ga er niet op in de welke wel en de welke niet), even een andere off-topic discussie starten.Ticketswap!!!!
Liever zie ik Crippled Black Phoenix op Werchter. In de Klub of zo.Hm. Ik loop er niet erg warm voor maar ik geloof wel dat dit in een volle Barn aangevuld met extra percussie tot een vette liveshow kan leiden. Als het past zou ik zeker even kijken. En ik volg Ruben wel wat betreft haar stem, hoog en zeurderig. Staat mij ook niet echt aan.
Neen dat zei je niet, dus moet er niet beter gelezen worden...Ik zei dat Chicken Teriyaki een meme-nummer is. Heeft ze gemaakt voor de grap en het op 'r album gepleurd. Beter lezen.
Grappig, want Rosalia maakt meme-nummers en scoort ermee op Tik-Tok
Omdat ik de Rosalia discussie hierboven wat beu ben, en de helft van de argumenten zeer cringy vind (ga er niet op in de welke wel en de welke niet), even een andere off-topic discussie starten.
Ik ben zelf een fervente Ticketswap gebruiker, maar ik begin te voelen dat ze de sector heel veel pijn aan het doen zijn. Er zijn al een hoop event sinds corona afgezegd omdat de ticketverkoop voor geen meter loopt. En ik durf er geld op te zetten dat (zeker de generatie van onder de 30) vol zit met mensen die denken zoals mij "ik koop wel een ticketje op Ticketswap als het dichterbij komt". Begin toch wat van die gedachtengang af te stappen. Wat denken jullie hierover?
Ik snap wat je zegt, maar met mijn studentenbudget is het of TS of veel minder concerten. Ik vind tickets tegenwoordig vaak veel te duurIk ben zelf een fervente Ticketswap gebruiker, maar ik begin te voelen dat ze de sector heel veel pijn aan het doen zijn. Er zijn al een hoop event sinds corona afgezegd omdat de ticketverkoop voor geen meter loopt. En ik durf er geld op te zetten dat (zeker de generatie van onder de 30) vol zit met mensen die denken zoals mij "ik koop wel een ticketje op Ticketswap als het dichterbij komt". Begin toch wat van die gedachtengang af te stappen. Wat denken jullie hierover?
Goh... dit ervaar ik toch heel wat anders. Heel veel mensen die ik ken zeggen ik ga sowieso gaan, maar ik wacht nog wel wat af, er zal wel iets goedkoops op Ticketswap verschijnen. En in mijn vrienden/kennissen-kring zijn er best veel mensen die zo denken. En als je dan verhalen hoort van Sinner's Day dat ze alles afzeggen omdat er niet genoeg tickets verkocht zijn. Stel ik me toch vragen of er niet te veel mensen zo beginnen denken. Want wat mij betreft hadden zij hun mooiste lineup tot nu toe (al denk ik wel dat het gemiddelde Sinner's Day publiek niet de grootste Ticketswap gebruikers zijn, dus misschien niet het beste voorbeeld).De vraag is welke impact Ticketswap hier werkelijk op heeft. Want een groot gedeelte van het "ik koop wel via Ticketswap"-publiek gaat om mensen die niet bereid zijn om de originele ticketprijs te bepalen voor een bepaalde artiest. Oftewel: mensen die je sowieso niet ter plekke zal zien indien er zich geen mooie opportuniteit voordoet.
"De sector" is blijer met 2 verkochte tickets waar maar 1 iemand van opdaagt, dan 1 verkocht ticket die sowieso opdaagt hoor. Als het geld binnen is zitten ze safe. Dit zou alleen maar nadelig kunnen zijn als het uitverkocht is en dan blijft de helft thuis. Maar ik denk nu vooral aan de events die slecht verkopen.Omgekeerd: Ticketswap biedt de sector meer garantie dat elk verkocht ticket ook een aanwezig persoon voorstelt. Want finaal zijn de meesten op het platform daadwerkelijk niet in staat om erbij te zijn. En meer aanwezigen = betere omzet aan de bar en merch.
Maar hadden die mensen dan zonder Ticketswap wel meteen kaarten gekocht?Goh... dit ervaar ik toch heel wat anders. Heel veel mensen die ik ken zeggen ik ga sowieso gaan, maar ik wacht nog wel wat af, er zal wel iets goedkoops op Ticketswap verschijnen. En in mijn vrienden/kennissen-kring zijn er best veel mensen die zo denken. En als je dan verhalen hoort van Sinner's Day dat ze alles afzeggen omdat er niet genoeg tickets verkocht zijn. Stel ik me toch vragen of er niet te veel mensen zo beginnen denken. Want wat mij betreft hadden zij hun mooiste lineup tot nu toe (al denk ik wel dat het gemiddelde Sinner's Day publiek niet de grootste Ticketswap gebruikers zijn, dus misschien niet het beste voorbeeld).
Er zijn al een hoop event sinds corona afgezegd omdat de ticketverkoop voor geen meter loopt. En ik durf er geld op te zetten dat (zeker de generatie van onder de 30) vol zit met mensen die denken zoals mij "ik koop wel een ticketje op Ticketswap als het dichterbij komt". Begin toch wat van die gedachtengang af te stappen. Wat denken jullie hierover?
Ook opvallend. Editors - die vroeger toch het Sportpaleis in een vingerknip uitverkochten - hebben dat Vorst nog niet uitverkocht.
Ik vraag me gewoon af of die uitstel-tendens te maken heeft met Ticketswap, ik denk voor een deel wel. Overaanbod na Corona, schrik dat er een lockdown aankomt en je geld kwijt bent of een generatie die optredens ontgroeid zijn en geen opvolgers hebben kunnen er ook zeker iets mee te maken hebben.
Ik doelde meer op de tendens dat mensen tickets kopen uitstellen (niet of ze al dan niet uiteindelijk toch gekomen zouden zijn). Waardoor organisaties maatregelen gaan nemen, die soms misschien te vroeg genomen worden? Sinner's Day is een voorbeeld. Uit de uk is deze onderstaande post ook wel een voorbeeld. Een festival met een 70-tal bands dat bijna genoodzaakt is alles af te blazen... Bij beide festivals kan het volgens mij niet aan de line up liggen. Die zijn voor hun normen beide heel sterk.
Ik vraag me gewoon af of die uitstel-tendens te maken heeft met Ticketswap, ik denk voor een deel wel. Overaanbod na Corona, schrik dat er een lockdown aankomt en je geld kwijt bent of een generatie die optredens ontgroeid zijn en geen opvolgers hebben kunnen er ook zeker iets mee te maken hebben.