Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Over namen van die zondag in 2019 gesproken. Had écht gedacht dat Vorst voor Rosalìa veel te hoog gegrepen zou zijn. Wou ik vandaag nog even tickets kopen en blijkt dat concert al uitverkocht! Benieuwd waar we haar gaan zien eindigen op de festivals in 2023. Sub op festivals als Werchter/Roskilde of eerder co-headliner op PKP/Lowlands?

Ook opvallend. Editors - die vroeger toch het Sportpaleis in een vingerknip uitverkochten - hebben dat Vorst nog niet uitverkocht.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Coldplay verkoopt toch ook waanzinnig snel uit?
Slechte vergelijking wellicht, maar Rosalía is echt muzikale armoede.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Coldplay verkoopt toch ook waanzinnig snel uit?
Slechte vergelijking wellicht, maar Rosalía is echt muzikale armoede.
Que? Motomami is misschien wel de plaat van het jaar. Of toch zeker mijn plaat van het jaar. Popmuziek wordt niet vaak zo onconventioneel en onvoorspelbaar.

Haar show in 2019 (DTRH, RW) was ook echt goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Rosalía is echt muzikale armoede.
Bad take.

Zoomers gaan goed op Rosalia, hence waarom het al is uitverkocht. Als ze Europa überhaupt aan doet, zou het PKP/Lowlands kunnen zijn als sub of Les Ardentes als headliner. Kan me niet voorstellen dat ze veel meer als Barn-head zou krijgen op RW so.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Vorst uitverkocht en de vorige keer een volle Barn lijkt me wel een ticket voor een hoge plek op RW. Al is het wel wat snel dat ze terugkeert dan?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Maar jullie zijn fanboys 😉.
Qua populariteit zie ik haar zeker een Barn afsluiten. Meer ook niet meer wat mij betreft, want het is erg eentonig. Er zijn toch meer spannende acts tegenwoordig? Zelfs met meer tattoos, ijzerwerk en andere aandachttrekkerij 😉.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Slechte vergelijking wellicht, maar Rosalía is echt muzikale armoede.

Ik vond haar concert op RW 2019 echt wel goed, hoor.
Al moet ik er wel bij zeggen dat de tent behoorlijk leegliep naarmate het concert vorderde (maar misschien was die volksverhuizing te wijten aan een andere straffe act op een ander podium?)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Que? Motomami is misschien wel de plaat van het jaar. Of toch zeker mijn plaat van het jaar. Popmuziek wordt niet vaak zo onconventioneel en onvoorspelbaar.
Noemde jij een songtitel van Muse niet iets bedacht door 16 jarigen? En dan staat er op je plaat van het jaar een nummer "Chicken Teriyaki"? :unsure:

Dat album was echt niet door te komen (toch meermaals geprobeerd, want er staan óók wel leuke nummers op: CANDY, HENTAI, G3 N15). Weinig stemmen die zó onuitstaanbaar zijn als die van Rosalía, al spant Bon Iver voor mij nog altijd de kroon.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Ik vond haar concert op RW 2019 echt wel goed, hoor.
Al moet ik er wel bij zeggen dat de tent behoorlijk leegliep naarmate het concert vorderde (maar misschien was die volksverhuizing te wijten aan een andere straffe act op een ander podium?)
Ik laat me graag verrassen. Daarom een mooie spot in The Barn. Die shows zijn vaker meer memorabel dan shows op de mainstage (Tool 2019 was uiteraard een uitzondering).
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Noemde jij een songtitel van Muse niet iets bedacht door 16 jarigen? En dan staat er op je plaat van het jaar een nummer "Chicken Teriyaki"? :unsure:

Dat album was echt niet door te komen (toch meermaals geprobeerd, want er staan óók wel leuke nummers op: CANDY, HENTAI, G3 N15). Weinig stemmen die zó onuitstaanbaar zijn als die van Rosalía, al spant Bon Iver voor mij nog altijd de kroon.
Er staat vooralsnog geen nummer op haar plaat dat We Are Fucking Fucked heet.

Stemmen moeten je liggen natuurlijk. Vind dat net het mooie aan haar muziek.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Eigenlijk zelfs niet echt. Zag haar in 2019 en vond het onverwachts erg goed. Had ook totaal niet verwacht dat haar laatste album zo goed zou worden want volgde het maar half.
Idem, ook niet echt 'fan', maar vind het wel goed.

Even opgezocht: Balthazar begon op de Main om 18u25... Rosalia speelde tot 18u30, dus dat kan die leegloop alvast niet verklaren...
(en Balthazar vind ik dan weer een dikke-nek-kutgroep, maar dat even terzijde...)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nah jongens, het is zondagavond en jullie komen nu met zo'n slechte takes kom op.
En dan staat er op je plaat van het jaar een nummer "Chicken Teriyaki"? :unsure:
Grappig, want Rosalia maakt meme-nummers en scoort ermee op Tik-Tok en Muse maakt kutnummers met zelfingenomen titels en menen het dan nog eens ook. 'We are fucking fucked' of 'Will of the people', welke klinkt meer kut hahaha
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Het mooie aan dit forum is dat ik dan toch meer nieuwsgierig ben naar zo'n act, omdat ik meestal wel de interesses/smaak van mattman en Yannick kan volgen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Also, zet Chicken Teriyaki één keer op en het zit de hele dag in je hoofd. Banger. Dat kun je al jaren niet meer zeggen van een Muse-nummer oof.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Nah jongens, het is zondagavond en jullie komen nu met zo'n slechte takes kom op.

Grappig, want Rosalia maakt meme-nummers en scoort ermee op Tik-Tok en Muse maakt kutnummers met zelfingenomen titels en menen het dan nog eens ook. 'We are fucking fucked' of 'Will of the people', welke klinkt meer kut hahaha
Muse is een onnozele wappie band.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839

Als ik nu naar de main kijk op zondag 2019, dan waren die laatste drie acts echt wel dompers.
Balthazar : zie hierboven
Greta Van Fleet: staat nog steeds in mijn top 3 van slechtste concerten ever
Muse: zoals al vaker besproken, niet hun beste beurt.

Dan was Underworld / New Order achteraf bekeken een veel betere keuze geweest...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Weinig stemmen die zó onuitstaanbaar zijn als die van Rosalía
Luister eens naar haar album Los Angeles zou ik zeggen, want heb echt geen idee hoe je überhaupt haar stem onuitstaanbaar kunt vinden. Zelfs op El Mal Querer laat ze heel wat zien van haar engelenstem die ze heeft.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328

Als ik nu naar de main kijk op zondag 2019, dan waren die laatste drie acts echt wel dompers.
Balthazar : zie hierboven
Greta Van Fleet: staat nog steeds in mijn top 3 van slechtste concerten ever
Muse: zoals al vaker besproken, niet hun beste beurt.

Dan was Underworld / New Order achteraf bekeken een veel betere keuze geweest...
Ben nog altijd uitgeput van het heen-en-weer hollen tussen Rosalia - Balthazar (die ik nu wel goed vond toen eigenlijk) - Mac DeMarco toen.
 
  • Wow
Waarderingen: slyke

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Also, zet Chicken Teriyaki één keer op en het zit de hele dag in je hoofd. Banger. Dat kun je al jaren niet meer zeggen van een Muse-nummer oof.
2 minuten lang hoor ik Aqui Aqui en weinig verandering van ritme. Smaken verschillen, maar voor mij is dit gewoon commerciële pop zonder scherpte.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken