Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Nog eens een gokje wagen, zie de meerderheid van deze namen wel als (grote) kanshebbers.

M: Lizzo - Bastille - Blur - Tame Impala
B: Kevin Morby - Selah Sue - Joey Bada$$ - Oscar & The Wolf

M: The Wombats - Goose - Lorde - Muse
B: Future Islands - King Gizzard - Brian Eno - Sigur Ros

M: Brutus - Phoenix - The Black Keys - Rage Against The Machine
B: Father John Misty - Billy Talent - Flume - Björk

M: Black Box Revelation - The 1975 - Queens Of The Stone Age - Kendrick Lamar
B: Easy Life - BadBadNotGood - Porcupine Tree - dEUS
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
700
919
Na dit topic al een heel tijdje te volgen is het ook tijd geworden voor mijn eerste reactie. Ik heb hier namelijk nog nooit de naam Macklemore zien passeren, terwijl die ook met nieuwe muziek is gekomen. Is die niet "makkelijker" te halen dan bv. Kendrick, of zie ik het zo verkeerd? Zou het alleszins niet erg vinden mocht Macklemore (of beiden) komen!
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
700
919
Nu even serieus: die is gewoon een kop kleiner dan Kendrick.
Akkoord hiermee, maar het verschil vind ik wel niet zo groot. Ik zie de verhouding Macklemore-Kendrick hetzelfde als de verhouding Lorde-Lana Del Rey. Hiermee bedoel ik dat ik naar beiden hun optredens zou gaan, maar van de grote naam word ik wel veel "wilder" 😅
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
En ondanks de kritiek op het laatste album van Muse, verwacht ik hen wel in 2023 op onze festivals.
Ofwel als sub op Werchter of misschien als headliner op Pukkelpop?
Is er dan veel kritiek op het laatste album van Muse? Ik vind het persoonlijk hun beste werk sinds Black Holes & Revelations en heb ook bijna nog niets anders dan positieve commentaren en reviews gezien.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Heeft iemand trouwens de set van Bring me the Horizon gezien op Reading&Leeds? Volgens mij zijn die ook bijna klaar om sub of zelfs headliner te zijn op Werchter.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Is er dan veel kritiek op het laatste album van Muse? Ik vind het persoonlijk hun beste werk sinds Black Holes & Revelations en heb ook bijna nog niets anders dan positieve commentaren en reviews gezien.
Wij zien vanaf hier collectief goed losgegaan op Muse. https://forum.festileaks.com/threads/muse.33/post-248180

Heeft iemand trouwens de set van Bring me the Horizon gezien op Reading&Leeds? Volgens mij zijn die ook bijna klaar om sub of zelfs headliner te zijn op Werchter.
Ik... denk het niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
694
632
d03eb0b3-3c1e-45a9-a60c-2bea28791123_Gallerij+%284%29+-+Alpha.jpg



Is dat die Alpha tent?
Ziet er zeer leuk uit, maar is eerder een heel groot overdekt openlucht stage?

Zoiets mag er wel komen, maar niet ten koste van de gezelligheid in The Barn, die ik eerder zou behouden in zijn huidige vorm.
Dat ze dan maar eerder dat gedrocht van Klub C slopen voor zo een 'open' stage.
Dat is idd een beter idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
694
632
Heeft iemand trouwens de set van Bring me the Horizon gezien op Reading&Leeds? Volgens mij zijn die ook bijna klaar om sub of zelfs headliner te zijn op Werchter.
Nee, zelfs niet op Graspop.

Als je op Pukkelpop in de vooravond tussen Joost en Oscar & The Wolf staat, dan heb je nog een lange weg te gaan.

Tenzij dat opeens een hitmachine word.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.611
861
Akkoord hiermee, maar het verschil vind ik wel niet zo groot. Ik zie de verhouding Macklemore-Kendrick hetzelfde als de verhouding Lorde-Lana Del Rey.

Over Lorde/Lana Del Rey gesproken: realistisch om ze te verwachten op een festival ergens in Werchter?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.611
861
Nog eens een gokje wagen, zie de meerderheid van deze namen wel als (grote) kanshebbers.

M: Lizzo - Bastille - Blur - Tame Impala
B: Kevin Morby - Selah Sue - Joey Bada$$ - Oscar & The Wolf

M: The Wombats - Goose - Lorde - Muse
B: Future Islands - King Gizzard - Brian Eno - Sigur Ros

M: Brutus - Phoenix - The Black Keys - Rage Against The Machine
B: Father John Misty - Billy Talent - Flume - Björk

M: Black Box Revelation - The 1975 - Queens Of The Stone Age - Kendrick Lamar
B: Easy Life - BadBadNotGood - Porcupine Tree - dEUS

Ik vind dit eigenlijk best een mooie lineup, ook al staan er misschien zaken op waarvan ik minder fan van ben (Oscar and the wolf onmiddellijk schrappen aub 😊).
Alleen een clash Björk vs. RATM zou heel erg pijn doen, mits beiden nog nooit live gezien.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Nee, zelfs niet op Graspop.

Als je op Pukkelpop in de vooravond tussen Joost en Oscar & The Wolf staat, dan heb je nog een lange weg te gaan.

Tenzij dat opeens een hitmachine word.
Dit zag er gewoon mega vet uit:
Geeft me zware Linkin Park vibes.

Is misschien een nieuwe Biffy Clyro, die in Engeland gewoon altijd headliner is maar hier geen volk trekt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Nee, zelfs niet op Graspop.

Als je op Pukkelpop in de vooravond tussen Joost en Oscar & The Wolf staat, dan heb je nog een lange weg te gaan.

Tenzij dat opeens een hitmachine word.
Derde grootste band van de dag, zou ik nou niet een lange weg noemen. Verder wel mee eens dat ze nooit een niet metal festival zullen headlinen in Nederland of België.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
533
Bring Me the Horizon op Werchter 2017 ... Ik vond het afgrijselijk. Ging kijken in The Barn, te rustige pianomuziek. Ben toen maar naar dixieland gegaan welke trilde dankzij de bas van de mainstage.

Geinige herrineringen wel.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Bring Me the Horizon op Werchter 2017 ... Ik vond het afgrijselijk. Ging kijken in The Barn, te rustige pianomuziek. Ben toen maar naar dixieland gegaan welke trilde dankzij de bas van de mainstage.

Geinige herrineringen wel.
Push it backkkk
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Nee, zelfs niet op Graspop.

Als je op Pukkelpop in de vooravond tussen Joost en Oscar & The Wolf staat, dan heb je nog een lange weg te gaan.

Tenzij dat opeens een hitmachine word.
BMTH zie ik Graspop wel headlinen eigenlijk.

Al is dat uit pure bloedarmoede.

Gaat sowieso een controversieel optreden zijn, met veel volk dat het afbolt naar de Metal Dome 🤠
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken