Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
2 minuten lang hoor ik Aqui Aqui en weinig verandering van ritme. Smaken verschillen, maar voor mij is dit gewoon commerciële pop zonder scherpte.
Zo gaat dat met een pop-beat, dat kan nog al eens een repetitief ritme hebben? (Da's de bedoeling) (catchy hooks helpen ook, dan kan 't snel meegezongen worden)
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
2 minuten lang hoor ik Aqui Aqui en weinig verandering van ritme. Smaken verschillen, maar voor mij is dit gewoon commerciële pop zonder scherpte.
Ik vond het toen net goed omwille van de percussie en het ritme dat een vooraanstaande plaats krijgt live...
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Nah jongens, het is zondagavond en jullie komen nu met zo'n slechte takes kom op.

Grappig, want Rosalia maakt meme-nummers en scoort ermee op Tik-Tok en Muse maakt kutnummers met zelfingenomen titels en menen het dan nog eens ook. 'We are fucking fucked' of 'Will of the people', welke klinkt meer kut hahaha
Wel makkelijk, iets waar je het niet mee eens bent neerzetten als 'slechte take'.
Om daarna aan te komen met "Rosalía maakt meme-nummers", sorry man, ik laat dit gaan..

Luister eens naar haar album Los Angeles zou ik zeggen, want heb echt geen idee hoe je überhaupt haar stem onuitstaanbaar kunt vinden. Zelfs op El Mal Querer laat ze heel wat zien van haar engelenstem die ze heeft.
Zoals Matt zegt moeten stemmen je liggen maar als je niet kan inzien dat andere personen dan jijzelf de stem van Rosalía als vermoeiend kunnen ervaren, dan getuigt dat niet echt van inlevingsvermogen. Haar stem is niet 'gangbaar'. Dat kun je omschrijven als 'karakteristiek', ik vind 'onuitstaanbaar' beter.
El Mal Querer vond ik dan ook een stuk beter dan Motomami. CHICKEN TERIYAKI vind ik ook zonder die titel dan nog steeds slechter dan welk nummer op Will of the People dan ook. Überhaupt dan welk Muse nummer dan ook, en er zitten gedeochten tussen.
 
  • Leuk
Waarderingen: bicky

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
voor mij is dit gewoon commerciële pop zonder scherpte.
Mocht je dit over Dua Lipa zeggen, zou ik dat nog ergens begrijpen (pas op: ik ben fan van haar, maar het is misschien wat gepolijst).
Maar bij Rosalia vind ik toch wel dat er een scherper (alternatiever) kantje aanzit...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Wel makkelijk, iets waar je het niet mee eens bent neerzetten als 'slechte take'.
Om daarna aan te komen met "Rosalía maakt meme-nummers", sorry man, ik laat dit gaan..
Ik zei dat Chicken Teriyaki een meme-nummer is. Heeft ze gemaakt voor de grap en het op 'r album gepleurd. Beter lezen.

Karakteristiek en onuitstaanbaar zijn geen synoniemen haha what. Het grappige is gewoon (again, lees beter) dat Muse zichzelf constant überserieus neemt terwijl dat bij Rosalia niet altijd het geval hoeft/moet zijn (zie boven). Die zogenaamde slechte titel is met opzet gedaan.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.151
3.670
Mocht je dit over Dua Lipa zeggen, zou ik dat nog ergens begrijpen (pas op: ik ben fan van haar, maar het is misschien wat gepolijst).
Maar bij Rosalia vind ik toch wel dat er een scherper (alternatiever) kantje aanzit...
Ik laat mij graag live verrassen.
Net als Taylor Swift overigens.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ik zei dat Chicken Teriyaki een meme-nummer is. Heeft ze gemaakt voor de grap en het op 'r album gepleurd. Beter lezen.

Karakteristiek en onuitstaanbaar zijn geen synoniemen haha what. Het grappige is gewoon (again, lees beter) dat Muse zichzelf constant überserieus neemt terwijl dat bij Rosalia niet altijd het geval hoeft/moet zijn (zie boven). Die zogenaamde slechte titel is met opzet gedaan.
Ik zie niet hoe je dit als argument wil gebruiken. Een kutnummer maken voor de grap en het op je album pleuren, op welke manier moet dat positief zijn?
Die titel is met opzet slecht gedaan, de rest van de track ook?

Maar hé boeiend, Motomami wordt door de meeste recesenten goed ontvangen dus ik zal het wel niet snappen. Net als Will of the People trouwens.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Gezellige discussie. Nu, ben er redelijk zeker van dat ze haar niet gaan laten passeren als ze beschikbaar is.
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
CHICKEN TERIYAKI vind ik ook zonder die titel dan nog steeds slechter dan welk nummer op Will of the People dan ook. Überhaupt dan welk Muse nummer dan ook, en er zitten gedeochten tussen.

Ook al vond ik haar goed op RW, dan vind ik wel dat alles wat @RubenFrusciante hier schrijft, wel waar.
Dat chicken nummer is ook zonder titel ergerlijk (ook al is het misschien uit de context op plaat gegooid) en als ik de live beelden van dit nummer bekijk, brengt ze het even monotoon... Helaas...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nu, ben er redelijk zeker van dat ze haar niet gaan laten passeren als ze beschikbaar is.
Tot puntje bij paaltje komt en ze plots op Les Ardentes gaat staan. Beetje zoals Paak, Tyler, Stromae, Megan, Rocky, Burna Boy.. Mja.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ook al vond ik haar goed op RW, dan vind ik wel dat alles wat @RubenFrusciante hier schrijft, wel waar.
Dat chicken nummer is ook zonder titel ergerlijk (ook al is het misschien uit de context op plaat gegooid) en als ik de live beelden van dit nummer bekijk, brengt ze het even monotoon... Helaas...
Blijft hilarisch dat jullie haar blijven afrekenen op een nummer dat ze voor de grap heeft gemaakt en nul moeite doen om de rest van discografie een kans lijken te geven, maar hé.. kutstem enzo lol. Move on.

(en het is niet omdat het weinig inhoud bevat qua tekst is en voor de grap is gemaakt dat het geen banger kan zijn, voor er weer mensen zijn die niet lezen wat er staat. Alsof pop een zwaar beladen genre is, give me a break.)

dus ik zal het wel niet snappen
Voila, we zijn er.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Blijft hilarisch dat jullie haar blijven afrekenen op een nummer dat ze voor de grap heeft gemaakt en nul moeite doen om de rest van discografie een kans lijken te geven, maar hé.. kutstem enzo lol. Move on.

Ik vind dat ene nummer op het album ergerlijk en daarin volg ik volledig @RubenFrusciante.
Maar zoals ik hierboven al schreef, vond ik haar wel goed op RW en vind ik de rest van het album (alsook El Mal Querer) wél goed.
Ik vrees alleen dat dat ene nummer er is bijgesleurd omdat de fans dat verwachtten?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Mooi dat Les Ardentes een podium biedt voor dit soort muziek. Of anders op Dour.
Laat dat nou net twee festivals zijn die ik meestal links laat liggen, dus liever op RW...
Andere kanshebber voor RW die nu exclusief op Dour stond, lijkt mij Angèle te zijn...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Mooi dat Les Ardentes een podium biedt voor dit soort muziek. Of anders op Dour.
Ze stond de vorige keer anders wel nog gewoon op Rock Werchter he. En ze is er niet minder populair op geworden.

Vraag me trouwens wel of ze gewaardeerd zal worden door het Les Ardentes publiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
653
803
Ook opvallend. Editors - die vroeger toch het Sportpaleis in een vingerknip uitverkochten - hebben dat Vorst nog niet uitverkocht.
Meer dan 50 euro heb ik er gewoon niet voor over om hen te zien en het zou me niet verwonderen dat nog anderen ook zo denken... Desalniettemin zou ik hen op RW zeker gaan checken!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken