Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.545
5.394
En welke andere namen dan?

Justin Bieber? Beyoncé (al draait die ondertussen ook weer even mee). Zelfs een Billie Eilish of Taylor Swift zie ik geen Pinkpop dag hun eentje uitverkopen (en nee ik ga niet weer in de eeuwige Spotify streams en Youtube views discussie). En met pop artiesten zie ik stiekem toch op tegen de houdbaarheid.

Nu praat ik iets meer over de Nederlandse markt. Maar het is opzich ook best raar om plots nu een Post Malone of Kendrick Lamar op het affiche te zetten als headliner. Terwijl er in de rest van de line-up nooit echt is omgekeken naar Hip Hop buiten ons kikkerlandje. Daardoor maakt het ook altijd wel een klein beetje ongemakkelijke situatie. Die oude oude rockers die het met een rapper moeten doen, stel je voor zeg... Ook daar moet men meer op in zetten en al eerder in de line-up. Dan zal de culture shock wel iets minder zijn. Op dat gebied gaat het bijvoorbeeld op Lowlands veel "natuurlijker". Gezien de muzikale diversiteit daar ook breder is, kan je ook veel makkelijker meevaren om hip te blijven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.300
8.996
Voor BKS vrees ik op lang termijn ook wel ja. Ik hoop dat ik het mis heb.

Die volg ik niet hoor. BKS speelt toch helemaal niet in op een bepaalde hype of trend qua programmatie. Die boeken iets alternatiever en zetten in op meer music-minded (als in: mensen die jaarlijstjes maken) bezoekers. En die gaan er natuurlijk altijd zijn. Die markt gaat nooit verdwijnen en zie ik zelfs alleen maar groter worden. Dat het een jaar of 2 wat minder snel volloopt, heeft niks met de vorm zelf te maken denk ik. Hangt ook een beetje af van de namen. 2018 was een heel goed jaar voor BKS, 2017 zelfs uitstekend. Het is niet dat die edities zo lang geleden zijn.

Maar goed: Rock Werchter. Dat van die megaheadliners die alleen op korte termijn iets oplossen, maar totaal niet meer van deze tijd zijn, roep ik ook al eventjes (soms tot vervelends toe). Je ziet hoe Pinkpop al loopt te krabben soms, om aan hun 3 stadion acts te geraken (hun PP50 feestje bvb). Ten eerste: veel van die acts worden ouder (leden van Metallica, RHCP, Rammstein en Pearl Jam gaan stilaan naar de 60 hé). En de acts die dan touren, kiezen ook vaker voor eigen shows. Die geven gewoon zélf half toe dat een dag een headliner + veredeld voorprogramma is (om het nu heel cru te zeggen). Die formule is iets waar RW beetje bij beetje (heel traag) van aan het afstappen is, en dat werpt vruchten af want dagen met 'Cure/Tool', 'AM/Cave', 'Mumford/Florence' waren heel succesvol. Uiteraard moet je dan op zoek gaan naar méér grote namen maar je kan als festival ook flexibeler met je programmatie omgaan. En ook qua genre is het goed om te evolueren. Geleidelijk aan natuurlijk. Metallica was ook ooit not done als hoofdact, net zoals Chemical Brothers of Depeche Mode. Vandaar vind ik een Kendrick (of 21P, om eens iets te noemen dat ik niet per se tof vind) zo waardevol. Waardevoller dan wat ze misschien zelf opbrengen op één editie.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.127
375
Werchter hoeft niet Lowlands te worden en het feit dat de gemiddelde leeftijd op Werchter veel hoger is, hebben ze enkel en alleen aan zichzelf te danken. Goed voor de drankverkoop waarschijnlijk, maar slecht voor de sfeer en slecht voor de toekomst. En met de manier waarop ze blijven boeken, zal die gemiddelde leeftijd alleen maar hoger worden en wordt de jeugd nog meer naar Dour e.d. gedreven dan nu het geval is.

Denk dat de gemiddelde leeftijd op Lowlands ergens tussen de 25 en 30 ligt, niet extreem jong in ieder geval.

Overigens draait Lowlands net zo goed om muziek. Het is juist de kracht dat er veel (middel-)grote namen uit allerlei verschillende genres geboekt worden, naast het nachtprogramma en sfeer. Op die manier is er voor elke bezoeker een aansprekend programma samen te stellen, wat het voor grote (vrienden)groepen makkelijker maakt om elkaar te overtuigen een kaartje te kopen.

Dat laatste maakt het voor een groot festival zo belangrijk om een breed publiek aan te (blijven) spreken, zeker nu het festivallandschap de laatste jaren meer keuze kent. Een grote meerderheid bezoekt niet meerdere festivals per jaar, mensen kiezen bovendien niet meer automatisch voor Rock Werchter als meerdaags festival vroeg in de zomer. Dat maakt variatie en nieuwe namen ook aan de bovenkant van het affiche noodzakelijk, en niet enkel in de tenten zoals RW de laatste jaren vooral lijkt te doen.

Ga met de analyse van Indiaan mee dat juist grote festivals overleven en toegroeien naar een gevarieerde line-up met meerdere grote namen op meer podia aan te bieden. Zie kleinere en meer niche festivals ook eerder in moeilijkheden komen, helemaal als grote festivals meer bands gaan boeken en die niches deels gaan bedienen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.413
2.539
Indiaantje89 wrote:
Voor BKS vrees ik op lang termijn ook wel ja. Ik hoop dat ik het mis heb.

Die volg ik niet hoor. BKS speelt toch helemaal niet in op een bepaalde hype of trend qua programmatie. Die boeken iets alternatiever en zetten in op meer music-minded (als in: mensen die jaarlijstjes maken) bezoekers. En die gaan er natuurlijk altijd zijn. Die markt gaat nooit verdwijnen en zie ik zelfs alleen maar groter worden. Dat het een jaar of 2 wat minder snel volloopt, heeft niks met de vorm zelf te maken denk ik. Hangt ook een beetje af van de namen. 2018 was een heel goed jaar voor BKS, 2017 zelfs uitstekend. Het is niet dat die edities zo lang geleden zijn.

Dat is ook mijn gevoel hierbij. BKS had ook dit jaar weer een heel net programma, en ze hebben ook een doelgroep die bereid is om goed te betalen voor een festivalweekend (zie ook de food line-up).
De vraag is wel hoeveel festivalorganisatoren het gaan redden, en of ook Friendly Fire er goed doorheen komt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.545
5.394
BKS heeft een "eigen smoel" zoals men hier al eerder is genoemd. En dat kan voor de liefhebber positief zijn, maar of het op de markt nu altijd een win-situatie is... ik weet het niet. Vergeet niet ze in die paar jaar tijd al behoorlijk wat dubbele boekingen hebben gehad:
Arctic Monkeys, The National, Interpol, Bloc Party, Slowdive, Alt-J, Agnes Obel, Balthazar, Kurt Vile & The Violators, Cashmere Cat, Tyler The Creator, Drenge, Angus & Julia Stone, Belle & Sebastian, Mogwai, James Blake, Future Islands, Weval, Jamie XX, Cheatahs, Strand of Oaks, George Ezra, Kate Tempest, Two Door Cinema Club, Julien Baker, DIIV, BadBadNotGood en Metronomy zijn al dubbel geboekt geweest.

Sure er komen wel weer nieuwe namen bij. Maar ook voor BKS telt dat de grote namen uiteindelijk je kaartjes verkopen. En die vijver is voor BKS niet gigantisch. Gaan ze dat dan 20 jaar volhouden? Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik heb echt mijn twijfels. Zeker gezien de concurentie met DTRH.

En als je ziet hoe rustig het was op die Carly Rae Jepsen/Christine and The Queen editie, of dat iedereen al weg liep bij LCD Soundsystem. Hoe groot is dan het daadwerkelijk draagvlak voor BKS?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.300
8.996
En als je ziet hoe rustig het was op die Carly Rae Jepsen/Christine and The Queen editie, of dat iedereen al weg liep bij LCD Soundsystem. Hoe groot is dan het daadwerkelijk draagvlak voor BKS?

Denk dat je zoiets al oplost door je grootste naam als laatste te laten spelen. ;-)

Maar net in het segment 'BKS headliner' zie ik sneller er nieuwe acts bijkomen. Die vijver zal minder snel leeg zijn dan die van de 80K-trekkende namen. En als je 2 goede publiekstrekkers hebt, dan kan je je ook een experimentje permitteren als headliner (zoals een Jamie XX, Run The Jewels, Beck of Christine). Maar dus niet als laatste act van het weekend.:wink: Zet LCD of Christine op een vrijdag/zaterdag en het veld is een pak voller natuurlijk, waardoor die shows ook meer kans krijgen. Maar het probleem van vroege vertrekkers is niet typisch BKS, ook DTRH en zelfs Lowlands hebben daar last van...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.545
5.394
Indiaantje89 wrote:
En als je ziet hoe rustig het was op die Carly Rae Jepsen/Christine and The Queen editie, of dat iedereen al weg liep bij LCD Soundsystem. Hoe groot is dan het daadwerkelijk draagvlak voor BKS?

Denk dat je zoiets al oplost door je grootste naam als laatste te laten spelen. ?

Maar net in het segment ‘BKS headliner’ zie ik sneller er nieuwe acts bijkomen. Die vijver zal minder snel leeg zijn dan die van de 80K-trekkende namen. En als je 2 goede publiekstrekkers hebt, dan kan je je ook een experimentje permitteren als headliner (zoals een Jamie XX, Run The Jewels, Beck of Christine). Maar dus niet als laatste act van het weekend.:wink: Zet LCD of Christine op een vrijdag/zaterdag en het veld is een pak voller natuurlijk, waardoor die shows ook meer kans krijgen. Maar het probleem van vroege vertrekkers is niet typisch BKS, ook DTRH en zelfs Lowlands hebben daar last van…
2019 was echt wel schrijnend soms op BKS hoor. Ook bij Spirtualized waren de mensen op een hand te tellen bijna. En natuurlijk is het ik vertrek zondag al eerder naar huis toe een ding op festivals. Maar zo erg als op BKS zie ik het op weinig andere plekken. Zeker bij een "headliner" niet.

Ik hoop met je mee hoor. Want ik draag BKS een warm hart toe (vooral als ze niet teveel Carly Rae Jepsen boeken). Maar kan BKS mee blijven toen in het circuit zonder ooit de stap te maken naar een groter festival met meer bezoekers?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.707
1.245
BKS heeft een “eigen smoel” zoals men hier al eerder is genoemd. En dat kan voor de liefhebber positief zijn, maar of het op de markt nu altijd een win-situatie is… ik weet het niet. Vergeet niet ze in die paar jaar tijd al behoorlijk wat dubbele boekingen hebben gehad:
Arctic Monkeys, The National, Interpol, Bloc Party, Slowdive, Alt-J, Agnes Obel, Balthazar, Kurt Vile & The Violators, Cashmere Cat, Tyler The Creator, Drenge, Angus & Julia Stone, Belle & Sebastian, Mogwai, James Blake, Future Islands, Weval, Jamie XX, Cheatahs, Strand of Oaks, George Ezra, Kate Tempest, Two Door Cinema Club, Julien Baker, DIIV, BadBadNotGood en Metronomy zijn al dubbel geboekt geweest.

Sure er komen wel weer nieuwe namen bij. Maar ook voor BKS telt dat de grote namen uiteindelijk je kaartjes verkopen. En die vijver is voor BKS niet gigantisch. Gaan ze dat dan 20 jaar volhouden? Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik heb echt mijn twijfels. Zeker gezien de concurentie met DTRH.

En als je ziet hoe rustig het was op die Carly Rae Jepsen/Christine and The Queen editie, of dat iedereen al weg liep bij LCD Soundsystem. Hoe groot is dan het daadwerkelijk draagvlak voor BKS?

Soms is het veld vrij leeg bij de Main Stage... Maar dat kan je niet voorkomen als je ook als festival wilt uitpakken met Radiohead, Arctic Monkeys,... en toch zo alternatief wilt blijven. Ik denk dat ze op financieel vlak voor een LCD Soundsystem of Christine & The Queens ook geen volle weide moeten hebben.

+ ik denk ook wel dat de gemiddelde BKS fan vooral komt om een Lizzo te zien op een lage spot in het midden van haar hype of een Guided By Voices of een Jonny Greenwood met zijn Orchestra.

Bon, een beetje off topic. Ken zei anders op efestivals dat de SOAD vervanger een stadium-sized headliner is. Wat dan Metallica, Rammstein, AC/DC of Guns 'n Roses lijkt te worden denk ik dan???
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.545
5.394
Indiaantje89 wrote:
BKS heeft een “eigen smoel” zoals men hier al eerder is genoemd. En dat kan voor de liefhebber positief zijn, maar of het op de markt nu altijd een win-situatie is… ik weet het niet. Vergeet niet ze in die paar jaar tijd al behoorlijk wat dubbele boekingen hebben gehad:
Arctic Monkeys, The National, Interpol, Bloc Party, Slowdive, Alt-J, Agnes Obel, Balthazar, Kurt Vile & The Violators, Cashmere Cat, Tyler The Creator, Drenge, Angus & Julia Stone, Belle & Sebastian, Mogwai, James Blake, Future Islands, Weval, Jamie XX, Cheatahs, Strand of Oaks, George Ezra, Kate Tempest, Two Door Cinema Club, Julien Baker, DIIV, BadBadNotGood en Metronomy zijn al dubbel geboekt geweest.

Sure er komen wel weer nieuwe namen bij. Maar ook voor BKS telt dat de grote namen uiteindelijk je kaartjes verkopen. En die vijver is voor BKS niet gigantisch. Gaan ze dat dan 20 jaar volhouden? Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik heb echt mijn twijfels. Zeker gezien de concurentie met DTRH.

En als je ziet hoe rustig het was op die Carly Rae Jepsen/Christine and The Queen editie, of dat iedereen al weg liep bij LCD Soundsystem. Hoe groot is dan het daadwerkelijk draagvlak voor BKS?

Soms is het veld vrij leeg bij de Main Stage… Maar dat kan je niet voorkomen als je ook als festival wilt uitpakken met Radiohead, Arctic Monkeys,… en toch zo alternatief wilt blijven. Ik denk dat ze op financieel vlak voor een LCD Soundsystem of Christine & The Queens ook geen volle weide moeten hebben.

+ ik denk ook wel dat de gemiddelde BKS fan vooral komt om een Lizzo te zien op een lage spot in het midden van haar hype of een Guided By Voices of een Jonny Greenwood met zijn Orchestra.

Bon, een beetje off topic. Ken zei anders op efestivals dat de SOAD vervanger een stadium-sized headliner is. Wat dan Metallica, Rammstein, AC/DC of Guns ’n Roses lijkt te worden denk ik dan???
Ik ben gewoon naar Interpol gegaan ipv Lizzo hoor ;).

En ook bij Guided For Voices was niet druk.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.182
1.206
Indiaantje89 wrote:
BKS heeft een “eigen smoel” zoals men hier al eerder is genoemd. En dat kan voor de liefhebber positief zijn, maar of het op de markt nu altijd een win-situatie is… ik weet het niet. Vergeet niet ze in die paar jaar tijd al behoorlijk wat dubbele boekingen hebben gehad:
Arctic Monkeys, The National, Interpol, Bloc Party, Slowdive, Alt-J, Agnes Obel, Balthazar, Kurt Vile & The Violators, Cashmere Cat, Tyler The Creator, Drenge, Angus & Julia Stone, Belle & Sebastian, Mogwai, James Blake, Future Islands, Weval, Jamie XX, Cheatahs, Strand of Oaks, George Ezra, Kate Tempest, Two Door Cinema Club, Julien Baker, DIIV, BadBadNotGood en Metronomy zijn al dubbel geboekt geweest.

Sure er komen wel weer nieuwe namen bij. Maar ook voor BKS telt dat de grote namen uiteindelijk je kaartjes verkopen. En die vijver is voor BKS niet gigantisch. Gaan ze dat dan 20 jaar volhouden? Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik heb echt mijn twijfels. Zeker gezien de concurentie met DTRH.

En als je ziet hoe rustig het was op die Carly Rae Jepsen/Christine and The Queen editie, of dat iedereen al weg liep bij LCD Soundsystem. Hoe groot is dan het daadwerkelijk draagvlak voor BKS?

Soms is het veld vrij leeg bij de Main Stage… Maar dat kan je niet voorkomen als je ook als festival wilt uitpakken met Radiohead, Arctic Monkeys,… en toch zo alternatief wilt blijven. Ik denk dat ze op financieel vlak voor een LCD Soundsystem of Christine & The Queens ook geen volle weide moeten hebben.

+ ik denk ook wel dat de gemiddelde BKS fan vooral komt om een Lizzo te zien op een lage spot in het midden van haar hype of een Guided By Voices of een Jonny Greenwood met zijn Orchestra.

Bon, een beetje off topic. Ken zei anders op efestivals dat de SOAD vervanger een stadium-sized headliner is. Wat dan Metallica, Rammstein, AC/DC of Guns ’n Roses lijkt te worden denk ik dan???

AC/DC doet normaal gezien geen festivals. Ik denk dat Coachella (2015), Download Festival (2010), Monsters of Rock Donington (1991) en Rock in Rio Brazilië (1985) de enige festivaloptredens van hen zijn de laatste vier decennia :)

Rammstein stond met hun huidige tour al in het Koning Boudewijnstadion en doet daar in 2021 nog eens Park De Nieuwe Koers in Oostende bij. Bovendien zou het scheef zitten met Live Nation.

Blijven inderdaad over: Metallica (geruchten over nieuwe tour) en Guns N' Roses. Die laatste hun Europese tour stopt momenteel op 30 juni in München. Al staan ze tot nu toe wel maar op één festival, het Sweden Rock Festival. En ze staan ook niet meer op Graspop 2021.

Nu, als Metallica rond die tijd in Europa tourt, zullen zij het wel zijn. Pas mochten zij een apart event krijgen op de wei, kan Guns N' Roses een optie voor Rock Werchter worden volgens mij. Beide bands zijn alleszins aan het werken aan een nieuw album, dus relevant zullen ze sowieso zijn :)

En natuurlijk zijn zulke meganamen nodig op een affiche van Rock Werchter (meest voorkomend twee) om de ticketverkoop aan te stuwen. Er zijn trouwens ook genoeg tieners en twintigers die fan zijn van Metallica of Guns N' Roses hoor, is heus niet enkel weggelegd voor veertigers en vijftigers.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
Bad Bunny blijkt wereldwijd de meest gestreamde artiest van het jaar te zijn, ver boven de cijfers van de nummer één (Post Malone) vorig jaar. Drake en J Balvin vervolledigen de top 3. Met betrekking tot de cijfers van België bestaat de top 3 uit The Weeknd, Billie Eilish en Drake.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.811
12.096
Bad Bunny blijkt wereldwijd de meest gestreamde artiest van het jaar te zijn, ver boven de cijfers van de nummer één (Post Malone) vorig jaar. Drake en J Balvin vervolledigen de top 3. Met betrekking tot de cijfers van België bestaat de top 3 uit The Weeknd, Billie Eilish en Drake.
Toch iets gemist blijkbaar...
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
724
651
Guns 'n Roses. Gaat dit nu ieder jaar dezelfde nutteloze discussie zijn over hoe passé die zijn en totaal niet passen op RW en al helemaal niet op de headliner-line-up van 2021 met Pearl Jam, RHCP en Gorillaz die al even teren op hun back-catalogue? Zelf moest het Metallica zijn vind ik dat Werchter toch wat grijze haren begint te vertonen. Altijd wel een geluk dat ze het goed zullen maken in de andere tenten.

Laten we op z'n minst een beetje vernieuwend blijven en iets RW2021 waardig boeken dat wat interessanter blijft voor de jongere doelgroep van festivalgangers. En neen, dat is niet Bad Bunny. Maar dat kan wel een co-head constructie zijn. Of dat kan zijn The XX. Tame Impala. The Weeknd, Kendrick, Billie Eilish,... Je weet wel. Iets jeugdig en fleurig waar de jongere generatie mensen ook nog voor staat te popelen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.738
4.795
Guns ’n Roses. Gaat dit nu ieder jaar dezelfde nutteloze discussie zijn over hoe passé die zijn en totaal niet passen op RW en al helemaal niet op de headliner-line-up van 2021 met Pearl Jam, RHCP en Gorillaz die al even teren op hun back-catalogue? Zelf moest het Metallica zijn vind ik dat Werchter toch wat grijze haren begint te vertonen. Altijd wel een geluk dat ze het goed zullen maken in de andere tenten.

Laten we op z’n minst een beetje vernieuwend blijven en iets RW2021 waardig boeken dat wat interessanter blijft voor de jongere doelgroep van festivalgangers. En neen, dat is niet Bad Bunny. Maar dat kan wel een co-head constructie zijn. Of dat kan zijn The XX. Tame Impala. The Weeknd, Kendrick, Billie Eilish,… Je weet wel. Iets jeugdig en fleurig waar de jongere generatie mensen ook nog voor staat te popelen.

Manlief dat gaat hier kort door de bocht en niet alleen bij jou. Een groot deel van de jongere generatie heeft nog nooit een metallica of rhcp kunnen zien. Daarbij ben ik niet de enige in de jongere generatie die zeer graag een metallica en een rhcp zou willen zien. Oke, de liefde bij de jongere generatie voor dergelijke muziek is minder groot dan vroeger, maar er wordt hier gedaan alsof er op werchter geen 18-jarigen meer rondlopen
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.811
12.096
Je weet wel. Iets jeugdig en fleurig waar de jongere generatie mensen ook nog voor staat te popelen.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel procent van de jeugd die Werchter bezoekt er zo instaat. In m'n eigen ogen (en ik mag mezelf toch onder jeugd scharen) zie ik namelijk dat er best veel gekeken wordt naar oude namen (op een positieve manier), terwijl nieuwe namen niet per se minder zijn, maar wel iets minder de aandacht trekken. In ieder geval, kijkend dus naar mijn omgeving, staat de jongere generatie dus te popelen voor de 'oude garde' en een beetje voor de 'nieuwe honden'. Tijd voor een enquête?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.738
4.795
pigital wrote:
Je weet wel. Iets jeugdig en fleurig waar de jongere generatie mensen ook nog voor staat te popelen.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel procent van de jeugd die Werchter bezoekt er zo instaat. In m’n eigen ogen (en ik mag mezelf toch onder jeugd scharen) zie ik namelijk dat er best veel gekeken wordt naar oude namen (op een positieve manier), terwijl nieuwe namen niet per se minder zijn, maar wel iets minder de aandacht trekken. In ieder geval, kijkend dus naar mijn omgeving, staat de jongere generatie dus te popelen voor de ‘oude garde’ en een beetje voor de ‘nieuwe honden’. Tijd voor een enquête?

Dit dus, ik heb nog nooit Pearl Jam gezien, ik heb nog nooit Metallica gezien, ik heb nog nooit rhcp gezien en zo kan ik nog wel even doorgaan. Deze namen zou ik juist zeer graag zien, net als veel van mijn vrienden en zoals ruben ook al had aangehaald.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.847
3.840
In mijn groepje (tussen 20-30) zouden we Metallica er ook graag bij hebben, nog nooit gezien ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
Het zou helpen soms eens even buiten je eigen referentiekader te kijken; veel 'ik', 'ik'... terwijl sommigen niet lijken te beseffen tot welke minderheid van 'de jeugd' ze precies behoren. (ookal zijn twenty somethings niet per sé meer jeugd, imo, eerder 16-18-jarigen. Hoe trek je die aan? Hoe ziet hun smaak eruit? Zij zijn namelijk de volgende generatie festivalgangers)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken