Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.269
4.429
Komt wel iets meer bijkijken om ‘s nacht langer door te gaan met een nachtprogramma, naast artiesten/dj’s regelen, transport en overlast voor de omgeving.
Betekent ook minder tijd om het terrein schoon te maken voor de volgende dag en ook moeilijker om vrijwilligers hiervoor te vinden. Professionals (zoals beveiliging, artsen en EHBO) moeten ook langer blijven, wellicht extra diensten draaien. ‘S nachts wordt er minder omzet gemaakt, terwijl je meer overlastgevende dronkaards krijgt.

Je kunt je afvragen of de moeite die het de organisatie extra kost, opwegen tegen de pluspunten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
voor RW concreet: The Strokes verkopen blijkbaar waardeloos, dan zou je, in tegenstelling tot wat je vanochtend zei, juíst The Strokes nu vervangen met Metallica toch?
Neen, mijn punt was over de acts die al meerdere malen werden geboekt. Dit geldt niet voor The Strokes die voor een eerste keer (en meteen als headliner) werden geboekt.

Over die kleine namen ben ik het helemaal mee eens, maar als je die doelgroep een heel weekend wil vermaken, heb je dus elke dag eigenlijk wel 4, 5 van die namen nodig, en dan verwordt je dus toch tot een kwart/halve Woo Hah!
Met vier podia (bv. twee in Klub C, eentje in de Barn en eentje op de Slope) zit je al snel aan dat aantal zonder daarover al te veel te moeten nadenken.

Want, waarom zouden ze, op Woo Hah! kun je al die namen en nog veel meer zien?
Wat doe je met de mensen die wel van hiphop houden maar niet per se zo'n heel weekend zien zitten? Een beetje zoals ik bv. geen kaart zou kopen om Metallica te zien maar ze best wel op Werchter zou willen zien; je maakt een doelgroep veel te exclusief. Muziek heeft zijn harde aanhangers maar ook zijn casual bezoekers - en die laatste groep is op Werchter wel nog steeds de grootste me dunkt.
edit: ik denk trouwens ook niet dat het het doel is om als major de echte hiphopheads mee trekken, maar wel de brede groep jongeren (of volwassenen) die het wel kunnen appreciëren - en dat geldt voor electronica, indie, pop en metal ook. Daarom is RW een multi-genre en geen niche festival, omdat er alles kan en mag staan. De balans moet alleen wel een beetje juist zitten.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.237
5.597
In elk geval terug veel beweging op het forum, ook tof... Iedereen haalt goede argumenten aan overigens. Er is voor alles wat te zeggen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.428
3.452
RubenFrusciante wrote:
Over die kleine namen ben ik het helemaal mee eens, maar als je die doelgroep een heel weekend wil vermaken, heb je dus elke dag eigenlijk wel 4, 5 van die namen nodig, en dan verwordt je dus toch tot een kwart/halve Woo Hah!

Met vier podia (bv. twee in Klub C, eentje in de Barn en eentje op de Slope) zit je al snel aan dat aantal zonder daarover al te veel te moeten nadenken.
Ja dat het mogelijk is, snap ik ook wel. Maar wie gaat speciaal voor die acts, zonder Kendrick/Tyler, the creator/Post Malone/A$ap Rocky, in godsnaam een dagkaart, laat staan een weekendticket voor kopen?..

RubenFrusciante wrote:
Want, waarom zouden ze, op Woo Hah! kun je al die namen en nog veel meer zien?

Wat doe je met de mensen die wel van hiphop houden maar niet per se zo’n heel weekend zien zitten? Een beetje zoals ik bv. geen kaart zou kopen om Metallica te zien maar ze best wel op Werchter zou willen zien; je maakt een doelgroep veel te exclusief. Muziek heeft zijn harde aanhangers maar ook zijn casual bezoekers – en die laatste groep is op Werchter wel nog steeds de grootste me dunkt.
Aanraden de dagkaart voor Woo Hah! met zijn/haar favoriete artiesten van die editie te kopen. Op RW krijg je, zonder een headliner als Kendrick, Tyler, Eminem, Stormy, waarschijnlijk geen waar voor je geld.
Die groep is zeker de grootste, dus waarom drastisch gaan veranderen? Volledig voorstander voor het boeken van Kendrick, The Strokes, Billie Eilish, Stormzy, Taylor Swift maar wel gewoon náást Muse, RHCP, Metallica, Arcade Fire, Pearl Jam.
En als een deel Kendrick Lamar, Taylor Swift en Stormzy wél leuk vindt, maar Metallica en RHCP niks, dan zou mijn advies zijn om lekker naar Woo Hah! of Roskilde te gaan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
Die groep is zeker de grootste, dus waarom drastisch gaan veranderen?
Dude, circa vier hiphop (of eender welk genre) (groot of klein) namen per dag is niet 'drastisch' en mensen zijn - zoals ik eerder al aanhaalde - niet terug te reduceren tot één vakje. Het mooie is dat ze daarvoor naar een festival als Werchter kunnen waar zo'n beetje vanalles staat. Je kunt niet enerzijds zeggen dat je toejuicht om zaken te veranderen en tegelijkertijd mensen door verwijzen naar een ander festival 'als het toch niet genoeg is' of dat 'Werchter niet moet veranderen naar een Lowlands/Roskilde' of weetikveel welke festivals je allemaal opnoemt.

 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.428
3.452
RubenFrusciante wrote:
Die groep is zeker de grootste, dus waarom drastisch gaan veranderen?

Dude, circa vier hiphop (of eender welk genre) (groot of klein) namen per dag is niet ‘drastisch’ en mensen zijn – zoals ik eerder al aanhaalde – niet terug te reduceren tot één vakje. Het mooie is dat ze daarvoor naar een festival als Werchter kunnen waar zo’n beetje vanalles staat. Je kunt niet enerzijds zeggen dat je toejuicht om zaken te veranderen en tegelijkertijd mensen door verwijzen naar een ander festival ‘als het toch niet genoeg is’ of dat ‘Werchter niet moet veranderen naar een Lowlands/Roskilde’ of weetikveel welke festivals je allemaal opnoemt.
Haha beste 'dude', ik weet niet wie er van ons twee hier altijd kritiek heeft op het boeken van RW hoor, maar ik ben daarin wel de laatste aangezien ik zowel Pearl Jam voor de zoveelste keer, The Strokes voor de eerste keer, Kendrick ondanks ik niet heel veel met hiphop heb, als Billie Eilish om te vernieuwen allemaal helemaal prima vind.
Volgens mij moet van jou altijd alles helemaal anders (wat ik bedoelde met 'drastisch veranderen') m.b.t. verdeling vrouwen, herhaling van acts, meer diversiteit. Toestraks wilde je ook al geen 'giga namen' meer. Dus dat Rock Werchter zo mooi is omdat je er 'vanalles' kan zien, hoef je mij niet uit te leggen, dat roep ik namelijk pas twee jaar hier.
En tuurlijk kan ik dat wel, ik mag verandering toejuichen, maar dat vanaf een bepaalde mate te ver vinden gaan en daarom een tip/reminder geven dat RW niet het enige festival is en dat je ook ergens anders heen kunt gaan. Wat mensen daar verder mee doen, alsof ze überhaupt zich laten beïnvloeden door wat 'RubenFrusciante' op een forum zegt..., moeten ze helemaal zelf weten.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.127
375
Als we Ken mogen geloven is dit een probleem voor alle festivals in EU, dat combi’s niet goed verkopen, dus dan is de oorzaak al iets moeilijker aan te wijzen, maar, voor RW concreet: The Strokes verkopen blijkbaar waardeloos, dan zou je, in tegenstelling tot wat je vanochtend zei, juíst The Strokes nu vervangen met Metallica toch? Metallica heeft meer fans, verkoopt altijd goed = meer dagtickets. Metallica sluit veel beter aan bij de doelgroep van Pearl Jam en RHCP dan The Strokes dus met Metallica = ook meer combitickets?

Dat probleem geldt overduidelijk niet voor alle festivals in Europa: Lowlands verkoopt razendsnel uit. DTRH en Dour worden elk jaar groter. Roskilde 2020 was al uitverkocht. Glastonbury heeft jaarlijks een wachtlijst. Geloof best dat The Strokes beneden verwachting verkoopt, mijn inschatting was dat die BKS-zaterdag met The Strokes vrijwel direct uitverkocht zou zijn. Denk ook dat Werchter daar last van heeft in de dagkaartverkoop, Hilvarenbeek ligt zo'n beetje tegen de grens met België aan.

Maar stel: je zou Metallica wel in plaats van The Strokes op vrijdag plaatsen. Wie wil je volgend jaar laten headlinen? En wie het jaar erna?

Met een beperkt aantal headliners die op zeker uitverkopen kom je dan snel in een recyclemodus terecht. Dat lijkt me op de lange termijn onhoudbaar, zeker gezien er weinig bands zich tot zo'n megaformaat ontwikkelen. Bezoekers worden vroeg of laat een keer moe van herhaling en/of willen voor de dagprijs die Werchter hanteert óók een dik dagprogramma. En dat laatste wringt nu eenmaal met het kostenplaatje dat een stadionheadliner met zich meebrengt. Metallica, maar ook Coldplay en misschien Rammstein zouden de Werchterweide met 1 of 2 bands in het voorprogramma tegen dezelfde ticketprijs kunnen uitverkopen.

Denk zelf dat een gevarieerde line-up met meerdere grote en gelijkwaardige namen de toekomst is, op die manier blijf je een breed publiek aanspreken. Zou dus een mooie naam naast The Strokes neerzetten, in plaats van deze vervangen door een grotere naam.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.301
8.997
Denk zelf dat een gevarieerde line-up met meerdere grote en gelijkwaardige namen de toekomst is, op die manier blijf je een breed publiek aanspreken. Zou dus een mooie naam naast The Strokes neerzetten, in plaats van deze vervangen door een grotere naam.

Dit, helemaal.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
edit: nvm, echt geen zin meer in het constant herhalen van m'n punten die dan niet weerlegd worden en verleggen van een onderwerp.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.428
3.452
RubenFrusciante wrote:
Als we Ken mogen geloven is dit een probleem voor alle festivals in EU, dat combi’s niet goed verkopen, dus dan is de oorzaak al iets moeilijker aan te wijzen, maar, voor RW concreet: The Strokes verkopen blijkbaar waardeloos, dan zou je, in tegenstelling tot wat je vanochtend zei, juíst The Strokes nu vervangen met Metallica toch? Metallica heeft meer fans, verkoopt altijd goed = meer dagtickets. Metallica sluit veel beter aan bij de doelgroep van Pearl Jam en RHCP dan The Strokes dus met Metallica = ook meer combitickets?

Dat probleem geldt overduidelijk niet voor alle festivals in Europa: Lowlands verkoopt razendsnel uit. DTRH en Dour worden elk jaar groter. Roskilde 2020 was al uitverkocht. Glastonbury heeft jaarlijks een wachtlijst. Geloof best dat The Strokes beneden verwachting verkoopt, mijn inschatting was dat die BKS-zaterdag met The Strokes vrijwel direct uitverkocht zou zijn. Denk ook dat Werchter daar last van heeft in de dagkaartverkoop, Hilvarenbeek ligt zo’n beetje tegen de grens met België aan.

Maar stel: je zou Metallica wel in plaats van The Strokes op vrijdag plaatsen. Wie wil je volgend jaar laten headlinen? En wie het jaar erna?

Met een beperkt aantal headliners die op zeker uitverkopen kom je dan snel in een recyclemodus terecht. Dat lijkt me op de lange termijn onhoudbaar, zeker gezien er weinig bands zich tot zo’n megaformaat ontwikkelen. Bezoekers worden vroeg of laat een keer moe van herhaling en/of willen voor de dagprijs die Werchter hanteert óók een dik dagprogramma. En dat laatste wringt nu eenmaal met het kostenplaatje dat een stadionheadliner met zich meebrengt. Metallica, maar ook Coldplay en misschien Rammstein zouden de Werchterweide met 1 of 2 bands in het voorprogramma tegen dezelfde ticketprijs kunnen uitverkopen.

Denk zelf dat een gevarieerde line-up met meerdere grote en gelijkwaardige namen de toekomst is, op die manier blijf je een breed publiek aanspreken. Zou dus een mooie naam naast The Strokes neerzetten, in plaats van deze vervangen door een grotere naam.
Lowlands is dan ook een ander festival dan RW, daar draait het minder om de muziek. Wat is de gemiddelde leeftijd op Lowlands en die op RW?
Ben ik helemaal met je eens hoor, dat ik liever een grote naam naast The Strokes heb, maar dat neemt niet weg dat Metallica wél meer kaarten zou verkopen.
Wat betreft de recyclemodus, ben ik het niet helemaal mee eens. Dan kom je al snel uit bij de vraag 'Na hoeveel jaar vind je het recycelen'? Metallica is al sinds 2014 niet geweest, Rammstein sinds 2016, Coldplay 2011. Oke Rammstein zou snel zijn, maar hebben inmiddels ook een nieuw album wat best wel goed uit heeft gepakt, verkopen overal ter wereld uit. Ik vind dat acts van dat formaat om de 5 jaar wel weer een keer mogen komen, voor die andere twee is het nog langer dan 5 jaar geleden. Macca, Bruce Springsteen er zijn er nog wel een paar, en ze staan dan wel niet in stadions, maar Pearl Jam, Foo Fighters, Radiohead, Muse, P!nk verkopen met een leuk dagprogramma ook gewoon goed. Je weet natuurlijk nooit wat er tourt, maar die vraag "wat zet je het jaar erna dan neer?", maken ze mijn inziens al zeker sinds 2003 elk jaar waar m.b.t. 'één echt grote naam' dus opzich lukt ze dat altijd wel. En dan hebben we het nog niet eens over goeie alternatieven in tenten he.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.545
5.394
Maar ik vraag langzaam af of de tijd van gigantische weides verkopen ook langzaam er een beetje uit gaat. ik bedoel, het aanbod is veel groter dan dan vroeger. Dus je krijgt veel meer versplintering kwa fanbase. We hebben allemaal de RHCP's, Metallica's, Rammsteins, Muse, Pearl Jam's etc. van deze wereld toch wel een klein beetje gezien? Sure, her en der komen er nog wel wat naampjes bij die het nog kunnen (vooral het pop segment). Maar ook een Cardi B zie ik geen weide in het geheel uitverkopen? The Strokes, we lopen er jaren op te wachten... maar inderdaad verkoopt niet uit. Arcade Fire zie ik het ook niet doen. Editors, KoL, The Killers, Mumford & Sons, Florence + The Machine been there done that...

Ik denk eerlijk gezegd dat het concept een beetje ouderwets is.



 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
Metallica heeft natuurlijk zijn rondje recycleren al gehad in het vorige decennium (lees 4x in 7 jaar tijd) en de reden waarom ze nog niet zijn geweest is vrij duidelijk; de band is gewoonweg te duur en te groot geworden om ze er nog neer te zetten en dat ze geen zomertournee (in 2017) in Europa hebben gehouden met Hardwired.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
gesp wrote:

RubenFrusciante wrote:
Als we Ken mogen geloven is dit een probleem voor alle festivals in EU, dat combi’s niet goed verkopen, dus dan is de oorzaak al iets moeilijker aan te wijzen, maar, voor RW concreet: The Strokes verkopen blijkbaar waardeloos, dan zou je, in tegenstelling tot wat je vanochtend zei, juíst The Strokes nu vervangen met Metallica toch? Metallica heeft meer fans, verkoopt altijd goed = meer dagtickets. Metallica sluit veel beter aan bij de doelgroep van Pearl Jam en RHCP dan The Strokes dus met Metallica = ook meer combitickets?


Dat probleem geldt overduidelijk niet voor alle festivals in Europa: Lowlands verkoopt razendsnel uit. DTRH en Dour worden elk jaar groter. Roskilde 2020 was al uitverkocht. Glastonbury heeft jaarlijks een wachtlijst. Geloof best dat The Strokes beneden verwachting verkoopt, mijn inschatting was dat die BKS-zaterdag met The Strokes vrijwel direct uitverkocht zou zijn. Denk ook dat Werchter daar last van heeft in de dagkaartverkoop, Hilvarenbeek ligt zo’n beetje tegen de grens met België aan.

Maar stel: je zou Metallica wel in plaats van The Strokes op vrijdag plaatsen. Wie wil je volgend jaar laten headlinen? En wie het jaar erna?

Met een beperkt aantal headliners die op zeker uitverkopen kom je dan snel in een recyclemodus terecht. Dat lijkt me op de lange termijn onhoudbaar, zeker gezien er weinig bands zich tot zo’n megaformaat ontwikkelen. Bezoekers worden vroeg of laat een keer moe van herhaling en/of willen voor de dagprijs die Werchter hanteert óók een dik dagprogramma. En dat laatste wringt nu eenmaal met het kostenplaatje dat een stadionheadliner met zich meebrengt. Metallica, maar ook Coldplay en misschien Rammstein zouden de Werchterweide met 1 of 2 bands in het voorprogramma tegen dezelfde ticketprijs kunnen uitverkopen.

Denk zelf dat een gevarieerde line-up met meerdere grote en gelijkwaardige namen de toekomst is, op die manier blijf je een breed publiek aanspreken. Zou dus een mooie naam naast The Strokes neerzetten, in plaats van deze vervangen door een grotere naam.

Lowlands is dan ook een ander festival dan RW, daar draait het minder om de muziek. Wat is de gemiddelde leeftijd op Lowlands en die op RW?
Ben ik helemaal met je eens hoor, dat ik liever een grote naam naast The Strokes heb, maar dat neemt niet weg dat Metallica wél meer kaarten zou verkopen.
Werchter hoeft niet Lowlands te worden en het feit dat de gemiddelde leeftijd op Werchter veel hoger is, hebben ze enkel en alleen aan zichzelf te danken. Goed voor de drankverkoop waarschijnlijk, maar slecht voor de sfeer en slecht voor de toekomst. En met de manier waarop ze blijven boeken, zal die gemiddelde leeftijd alleen maar hoger worden en wordt de jeugd nog meer naar Dour e.d. gedreven dan nu het geval is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
Ik denk eerlijk gezegd dat het concept een beetje ouderwets is.
Wat stel je dan voor? Herschaling/verkleining?

Op nieuwe headliners is het door de voorzichtigheid ook altijd tien jaar na datum wachten (zie Twenty One Pilots, Tame Impala, Royal Blood, The xx, The War On Drugs..) en andere bandje-bands hebben die kans verkeken of gewoonweg niet gekregen (BMTH, 1975 etc).
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.237
5.597
Ik hoor veel van mensen uit het wereldje dat Werchter teveel een eigen ‘smoel’ mist.
Terwijl de festivals die wel vlot verkopen dit veel meer wel hebben.

Het is een beetje vanalles wat. Ze hebben vaak de neiging om een dag dan ook te gaan bouwen rond die hoofdact. Wat de dagkaarten aansterkt maar de combi’s niet helpt. En het is dat gegeven dat al beter kan. 2018 heeft bewezen dat een sterke en brede line up goed werkt. Maarrrr, bands moeten hier in meewillen. Tussen hetgene wat ze voor ogen hebben van line up en er uiteindelijk staat is een gigantisch verschil.

Trouwens over Metallica. Die hebben eens gekozen om een stadion tour te doen. Maar te groot en te duur, neen dat niet.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.428
3.452
We zullen het zien, misschien dat wanneer ik Metallica 4x had gezien in 7 jaar tijd dat ik er ook wel helemaal klaar mee was.
Ik heb denk ik meer van de helft van alle namen die hier afgelopen paar uur voorbij zijn gekomen nog niet gezien. Ik kan me dus niet zoveel voorstellen bij dat recyclen, het voelt een beetje als "jullie hebben het allemaal al gezien, degene die jonger zijn en dus die kans niet hebben gehad, jammer niks aan te doen, vette pech". Het is afwachten of dat alleen de tendens is die hier op het forum heerst of dat Rock Werchter daar in mee gaat.
Vooralsnog lijkt dat allemaal wel mee te vallen, 15, 20 jaar terug had je The Who, David Bowie, Neil Young nog vaak op RW, 10, 15 jaar terug één van R.E.M., Metallica, Coldplay bijna elk jaar, nu heb je om het jaar Pearl Jam, RHCP of Muse.
Het recyclen is dus niet iets nieuws, de reactie erop misschien wel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.545
5.394
Indiaantje89 wrote:
Ik denk eerlijk gezegd dat het concept een beetje ouderwets is.

Wat stel je dan voor? Herschaling/verkleining?

Op nieuwe headliners is het door de voorzichtigheid ook altijd tien jaar na datum wachten (zie Twenty One Pilots, Tame Impala, Royal Blood, The xx, The War On Drugs..) en andere bandje-bands hebben die kans verkeken of gewoonweg niet gekregen (BMTH, 1975 etc).
Die namen die je noemt zie ik geen giga status halen zoals Metallica/RHCP/Coldplay/Pearl Jam etc. dat ooit deed. Ja ik zie steeds meer het Lowlands achtig concept voor de Major's. In principe is dat al een tijdje aan de gang. Zowel Pinkpop als Werchter hebben ook al 4 stages. En dat zal meer en meer worden.

Dit zal ooit ten kosten gaan van de middelgrote festivals. Dat was ook voor de corona een beetje aan de gang. Denk aan aan een Pitch of Fortarock. Ik denk dat de grote jongens enkel nog groter gaan worden, met meerde podia, meer exclusiviteit, meer beleving en ook hogere prijskaartjes. En die slokken dus meer van die middelgrote festivals af. Dus je gaat hele kleine (lokale) festivals krijgen en de hele grote festivals. Maar niet meer met het "1 podium en 80.000 man principe)".
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
Ik hoor veel van mensen uit het wereldje dat Werchter teveel een eigen ‘smoel’ mist.
Goh.. Van de festivals in België vind ik dat het hardst bij Pukkelpop, maar dat is een ander topic. Werchter zélf heeft natuurlijk een beetje het nadeel zelf gecreëerd door met meerdere headliners te gaan werken op een dag waardoor je ieder jaar weer 6 tot 8 nieuwe headliners moet voorzien (again, probleem voor lange termijn). Daardoor kan de bovenkant van 2018 zo alternatief aanvoelen en 2019 zo plat (exclusief die vrijdag dan). Ieder jaar is daarmee anders, maar toch ook weer niet echt. Idk.

Ik kan me dus niet zoveel voorstellen bij dat recyclen
Misschien moet je dan maar 's een zaalshow gaan bezoeken ofzo in plaats van naar Rock Werchter te gaan, een tip weetjewel. :p

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
Die namen die je noemt zie ik geen giga status halen zoals Metallica/RHCP/Coldplay/Pearl Jam etc. dat ooit deed.
Nu bereiken andere namen die status heel gemakkelijk. ;) Bovendien zie je ook nieuwe gitaarbandjes (IDLES, FDC, shame etc.) al snel aan een plafond zitten tenzij ze de komende jaren echt resoluut uitgroeien tot iets wat kan headlinen maar dat zie ik persoonlijk niet echt gebeuren.

Dit zal ooit ten kosten gaan van de middelgrote festivals.
Maarja, wat is ook 'middelgroot' hè? Zijn BKS of DTRH middelgrote festivals? Fortarock, Pitch en hier bv. Groezrock voelden op zichzelf toch al vrij lokaal en ik denk dat er daarvoor altijd wel een markt zal blijven bestaan. En bovendien, hoe groot denken festivals effectief nog willen te gaan vooraleer het eens in elkaar duikelt?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.545
5.394
Voor BKS vrees ik op lang termijn ook wel ja. Ik hoop dat ik het mis heb. En Fortarock en Pitch waren best wel landelijk neer gezet hoor. Maar leunde teveel op een tijdelijke iets. Ik weet ook niet of Woo-Hah het eeuwige leven heeft in dat kader (dat heeft niemand natuurlijk, maar als Hip Hop plots alleen maar Hop is ipv Hip, heeft dan nog een bestaansrecht?).

Groezrock was een prachtig festival wat dat betreft (wel met "eigen smoel"). Maar ook die moesten er aan toegeven. Sure Mojo zal om de zoveel jaar een nieuw lijntje uitwerpen na iets tijdelijks. Maar als Pinkpop of Lowlands echt gaan zwalken dan gaan ze het uit die kleinere festivals putten ben ik bang.


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken