Rock Werchter 2015 - Geruchten

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dennis1808 wrote:</div>
Podiumindeling verwacht ik eigenlijk pas tegen mei, en dan meteen de release van de app

Gewoonlijk komt podiumindeling samen met de laatste namen, enkel vorig jaar was een uitzondering door die gevalletjes Stromae en Pixies.
Kregen we in de jaren daarvoor de podiumindeling niet al ruim voor de laatste namen? Kan me herinneren dat er bij het bekendmaken van de voorlopige podiumindeling (voor 2014) altijd nog een hoop gaten waren...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dennis1808 wrote:</div>
Podiumindeling verwacht ik eigenlijk pas tegen mei, en dan meteen de release van de app

Gewoonlijk komt podiumindeling samen met de laatste namen, enkel vorig jaar was een uitzondering door die gevalletjes Stromae en Pixies.

Kregen we in de jaren daarvoor de podiumindeling niet al ruim voor de laatste namen? Kan me herinneren dat er bij het bekendmaken van de voorlopige podiumindeling (voor 2014) altijd nog een hoop gaten waren…

Klopt, maar we hebben ze altijd ten laatste samen met de laatste namen gehad.

Ik herinner me zelfs nog een tijd (tot 2010 denk ik) dat ze gewoon samen met elke aankondiging meteen ook de podia vrijgaven. Dan had je van het begin een goed zicht op wat nog te verwachten viel en wie er zou clashen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">visdave34 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dennis1808 wrote:</div>

Kregen we in de jaren daarvoor de podiumindeling niet al ruim voor de laatste namen? Kan me herinneren dat er bij het bekendmaken van de voorlopige podiumindeling (voor 2014) altijd nog een hoop gaten waren…

Klopt, maar we hebben ze altijd ten laatste samen met de laatste namen gehad.

Ik herinner me zelfs nog een tijd (tot 2010 denk ik) dat ze gewoon samen met elke aankondiging meteen ook de podia vrijgaven. Dan had je van het begin een goed zicht op wat nog te verwachten viel en wie er zou clashen.

Toen je dat zei geraakte ik in een nostalgische trip... Voor de mede nostalgici: je kan Waybackmachine jaren terugkeren op een website, zo kan je zien hoe de lineup pagina's van voorgaande edities eruit zagen.

2009
2010
2011
2012

*snik* tijden...

ik kijk altijd hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_edities_van_Rock_Werchter

via twitter zag ik dat het defintieve indeling van de line-up pas enkele weken voor de start van Werchter wordt prijsgegeven
maar de indeling van podia kan dus wel al morgen? dat zou al wel een beetje duidelijkheid verschaffen

via twitter zag ik dat het defintieve indeling van de line-up pas enkele weken voor de start van Werchter wordt prijsgegeven
maar de indeling van podia kan dus wel al morgen? dat zou al wel een beetje duidelijkheid verschaffen

Hier hebben ze gisteren die vraag gekregen. Toen wisten ze het nog niet. Maar ze denken er dus eventueel wel aan. Ik zeg 50/50 kans dat we morgen ook de podia meekrijgen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">dEUS wrote:</div>

Hier hebben ze gisteren die vraag gekregen. Toen wisten ze het nog niet. Maar ze denken er dus eventueel wel aan. Ik zeg 50/50 kans dat we morgen ook de podia meekrijgen.

toch wel spannend dan!

ook benieuwd of het nog 4 of 5 namen zijn die erbij gaan komen
hopelijk vooral nog 1 à 2 goede namen op zondag
een Stereophonics of Incubus zou zeer mooi zijn
Band Of Skulls zullen het al niet zijn aangezien die naar feest int park komen
een Van Jets en Death from above 1979 zouden mij ook heel blij maken

dat de laatste namen mij wat tevreden mogen stellen! of toch een twee daarvan

De kans is erg klein natuurlijk, maar er is volgens mij nog steeds geen BE datum, dus zou het heel misschien nog kunnen.

edit: en ik vergeet nog 1 naam: Modest Mouse!

Toen je dat zei geraakte ik in een nostalgische trip… Voor de mede nostalgici: je kan Waybackmachine jaren terugkeren op een website, zo kan je zien hoe de lineup pagina’s van voorgaande edities eruit zagen.

2009
2010
2011
2012

*snik* tijden…

Vooral die van 2012…
icon_surprised.gif

2012 was gewoon té goed! Geniale affiche toen :)

Grappig hoe nu line-ups uit het recente verleden als geniaal worden beschouwd, maar in de tijd dat toen de namen naar buiten kwamen als tegenvallend werden gezien.

Hoop vandaag echt nog op een kleine knaller. Disclosure of iets vergelijkbaars na Muse bijvoorbeeld en een paar dance acts voor in de KluBC.

Ben ook benieuwd naar de podiumindeling. Donderdag en zaterdag worden problematisch.

Donderdag met SBTRKT, Hot Chip, Caribou, Florence, Elbow, The Foo's en The Chemical Brothers

Zaterdag met Damien Rice, The War on Drugs, Lenny en The Prosigy.

Grappig hoe nu line-ups uit het recente verleden als geniaal worden beschouwd, maar in de tijd dat toen de namen naar buiten kwamen als tegenvallend werden gezien.

:mrgreen:
Men is altijd ontevreden over de namen die er niet staan.

Ja maar leg die lineup van dit jaar eens naast die van 2012... Kasabian en die Mumfords op één dag, beide nog voor(!) de sub.

<div class="d4p-bbt-quote-title">EddieVerder wrote:</div>

Ja maar leg die lineup van dit jaar eens naast die van 2012… Kasabian en die Mumfords op één dag, beide nog voor(!) de sub.

Je moet dat ook binnen de toenmalige context zien he. Kasabian begon toen pas net door te breken in Belgie (Stubru speelde pas een jaartje Kasabian op de radio, en hun zaalshows beperkten zich tot de AB) en Mumford & Sons had nog maar 1 plaat uit.

Idem voor de vrijdag in 2007. Nu wordt die vaak aangehaald als 'briljant', destijds was dat gewoon een logische lineup. Sterker nog: toen vond men dat Arctic Monkeys te hoog stonden (Favourite Worst Nightmare kwam pas enkele weken na hun aankondiging uit, en een sub met 1 album?)

Ik zie dat mijn vorige post volledig in de mist is gegaan...

2012 was niet onaardig (hoe heb ik toen M83 gemist?!) maar mijn persoonlijke favo blijft denk 2007:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_edities_van_Rock_Werchter#2007

Ja maar leg die lineup van dit jaar eens naast die van 2012… Kasabian en die Mumfords op één dag, beide nog voor(!) de sub.

slechte vergelijking vind ik, want toen had M&S slechts 1 album uit waar ze op teerden. Van Kasabian klopt wel, die zijn sindsdien behalve een nieuw album niet echt gegroeid. Daarnaast was het toen ook 'slecht' dat Editors headliner waren, maar dat vinden we nu ook vrij normaal in NL en België. Achteraf dingen legendarisch noemen is vrij makkelijk, zeker als de artiesten flink groeien qua status. Ik heb ooit een kaartje gezien voor Nirvana en Pearl Jam voor $10, toen wist men ook niet hoe legendarisch dat eigenlijk is.

Over 3-4 jaar wordt er waarschijnlijk gezegd, wow Mumford & Sons, Ben Howard, Alt-J, Of Monsters And Men, Lonely the Brave op één dag 8-O

Users who are viewing this thread