Rock Werchter 2015 - Geruchten

Bjork heeft gewoon geen plaats meer op een Rock Werchter anno 2015. Zelfs op haar meest recente Pukkelpoppassage was de opkomst bedroevend. Ik verwacht ze sowieso niet, als ze festivals doet had een Primavera/BKS/Roskilde haar al bekend gemaakt denk ik, RW is sowieso niet het festival dat exclusief tournieuws brengt.

Je hebt gelijk, maar ze doet weldelgelijk festivals: 11 juli in Slowakije en 16 juli in Tsjechië. Eigenlijk beter geschikt als Barnheadliner, maar daar moet ze dan ook akkoord mee gaan, natuurlijk.

Bij mijn onrealistische verwachtingen zitten ook The Strokes tussen hoor. Ook The Cure, Kraftwerk, Jack White en Johnny Marr bijvoorbeeld. Al maakt die laatste echt wel nog kans, aangezien hij de vrijdag van het Rock Werchterweekend in Hyde Park in Londen staat en de rest van het weekend nog vrij heeft en omdat die nu een hit aan het scoren is samen met Noel Gallagher.

Bjork heeft gewoon geen plaats meer op een Rock Werchter anno 2015. Zelfs op haar meest recente Pukkelpoppassage was de opkomst bedroevend. Ik verwacht ze sowieso niet, als ze festivals doet had een Primavera/BKS/Roskilde haar al bekend gemaakt denk ik, RW is sowieso niet het festival dat exclusief tournieuws brengt.

In een (grote) tent gaat dat wel goed werken denk ik, waar ze ook staat. Een beetje het verhaal van Portishead: zet die op de main en de opkomst zal mager lijken en de sfeer zal moeilijk vast te houden zijn maar als Marquee headliner op Pukkelpop hebben ze kunnen knallen voor een uitpuilende tent. Björk ou ook ziets kunnen teweeg berengen.

Faithless als afsluiter na muse een kans?!

Zoals ik al eerder zei, geloof ik wel in een dance-act na Muse om de leegloop op zondag wat te spreiden. Zeker nu sinds vorig jaar de capaciteit van het festival nog verhoogd is. Als Netsky dus op Pukkelpop staat, kan het inderdaad Faithless zijn. Maar ook Deadmau5, 2ManyDJs, Goose... zouden kunnen. Zo is ook de subpositie van Kasabian beter te verantwoorden, staan ze rond 20u als derdelaaste ipv om 22u als voorlaatste.

Maar is ook slechts zuiver speculeren, Muse kan evengoed toch daadwerkelijk afsluiter zijn, we zullen wel zien.

Oh, die festivaldata van Bjork zijn nieuw voor mij. Al blijf ik er geen goed oog in hebben...

Wat die danceacts betreft: het is zeker mogelijk dat er nog iets na Muse komt. Zoals iemand hierboven al zei is het beter voor de veiligheid om na een grote headliner nog een afsluiter te zetten. Pukkelpop sluit om diezelfde reden al jaren dagelijks de main stage af met een feestje, anders moeten er tienduizenden mensen ineens door die trechter.

Ik denk dat het zoiets wordt:

-Netksy: Pukkelpop (en RW in 2016)
-Faithless: Pukkelpop
-Calvin Harris: Tomorrowland
-Goose: RW Barnafsluiter tijdens een headliner
-Deadmau5: eventueel nog RW Main Stage

Oh, die festivaldata van Bjork zijn nieuw voor mij. Al blijf ik er geen goed oog in hebben…

Wat die danceacts betreft: het is zeker mogelijk dat er nog iets na Muse komt. Zoals iemand hierboven al zei is het beter voor de veiligheid om na een grote headliner nog een afsluiter te zetten. Pukkelpop sluit om diezelfde reden al jaren dagelijks de main stage af met een feestje, anders moeten er tienduizenden mensen ineens door die trechter.

Naaa Goose zie ik niet op Werchter staan. Ik denk dat Dour wel enige exclusiviteit wil met deze naam.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Oh, die festivaldata van Bjork zijn nieuw voor mij. Al blijf ik er geen goed oog in hebben…

Naaa Goose zie ik niet op Werchter staan. Ik denk dat Dour wel enige exclusiviteit wil met deze naam.

Exclusiviteit met een Belgische naam die binnenkort een nieuwe plaat uitbrengt, lijkt me niet zo eenvoudig. Ik denk alvast niet dat Dour ze exclusief heeft, ze vinden het daar bvb al interessanter om met Flume te pochen dan met Goose.

Dat Belgische spreekt in Werchter's voordeel. Maar dacht dat Goose headliner is op Dour, al kan ik dat van de site niet zo 1,2,3 opmaken. Maar die deel je net iets minder snel.

De site van Werchter is veranderd. Hier staat nu ook een geschreven line up, op de main pagina.

Hier staan maar 3 headliners echt dik gedrukt. Muse, Lenny en the foo fighters. Zou dat betekenen dat we nog een echt grote naam krijgen voor of na pharell?1?!?!

18-20 July zitten The National, Sufjan Stevens, Spoon, Low maar vooral Tallest Man On Earth in de USA voor het festival dat door Justin Vernon en Aaron Dessner (National) wordt geoorgeaniseerd. Kans op tallest man on earth is dus wat kleiner geworden.

De site van Werchter is veranderd. Hier staat nu ook een geschreven line up, op de main pagina.

Hier staan maar 3 headliners echt dik gedrukt. Muse, Lenny en the foo fighters. Zou dat betekenen dat we nog een echt grote naam krijgen voor of na pharell?1?!?!

Viel me ook op. Ik verwacht zeker nog wat groots voor Pharell. Hopelijk binnen 3 kwartier wat nieuws.

Denk dat we hiermee bewijs hebben dat Lenny Kravitz zal (co)headlinen en Pharrell slechts party act is.

18-20 July zitten The National, Sufjan Stevens, Spoon, Low maar vooral Tallest Man On Earth in de USA voor het festival dat door Justin Vernon en Aaron Dessner (National) wordt geoorgeaniseerd. Kans op tallest man on earth is dus wat kleiner geworden.

Waarom kleiner? Dat is bijna een maand na RW, terwijl we dankzij Roskilde weten dat die begin juli nog in Europa zitten. Overigens wel interessant om te zien dat The National meer data aan het toevoegen is (ook al is dit hun eigen festival).

Ja!

Goh ja, staat een week eerder nog op BKS. Dat is toch dichterbij dan die datum in de VS. Anyway, ik zie ze toch lekker op BKS!

excusses dat over Tallest Man, dat slaat inderdaad nergens op. Kans is gewoon nog even groot als ie was:p

Justice zou ook nog een goede afsluiter zijn, persoonlijk zéér sterke show in 2012!

nog een vraag voor de kenners, staat Damian Marley op de MainStage? in de namiddag dan

Ik verwacht voor Pharrell ook geen supergrote naam meer.. Coldplay en Pharrell op 1 dag bv zie ik nooit gebeuren

Florence, Kasabian en Noel Gallagher krijgen dezelfde grootte, dus max. nog 1 act tussen Noel en Lenny

Users who are viewing this thread