Roskilde is precies niet als vanouds aan het knallen. Normaal gezien hebben die toch een killer lineup? Nu is het nog steeds vrij magertjes. (Al ben ik wel benieuwd naar een nieuw album van Disclosure.)
Maar Werchter dan. Met Balthazar hebben we een eerste Belg op de affiche staan (vorig jaar stonden er nog 11). Welke kunnen we nog verwachten?
-
Selah Sue (lijkt mij een zekerheid gezien haar populariteit en nieuw album en tour)
-
Christine & the Queens (grote hit, nog eens een toffe Waalse act)
-
The Van Jets (nieuw album)
-
dEUS (zou zonde zijn als ze hun 20 jarig bestaan niet vieren op het festival dat hen mee groot heeft gemaakt.
-
Magnus (blijven ook touren)
-
Tout Va Bien (heeft met This Fight ook wel een hitje te pakken. Klein naampje a la Altrego)
-
Gabriel Rios (heeft een mooie ‘comeback’ gemaakt)
Verder hoop ik dat we van
Oscar & the Wolf verlost blijven. Ik vind dat zeer ok muziek hoor, maar ze zijn erg populair en dat zou een mooie barn headliner minder kunnen betekenen. En daarnaast hebben die met dezelfde show echt overal gestaan ondertussen (Werchter, Pukkelpop, Lokerse Feesten, Music for Life, straks Pias Nites,…).
Of is het nog te vroeg om aan de Belgen te denken en mogen we nog wat naar headliners vissen eerst?