Rock Werchter 2015 - Geruchten

Dat van George Ezra dacht ik vorig jaar ook van Passenger. Is nog steeds een raadsel waarom die mocht terugkeren met slechts een hitje dat al van 2012 dateert.

Ik denk dat Passenger wel een leukere set brengt dan Ezra, komt ook omdat ie volgensmij ook wat covers in zijn set verwerkt. Ik snap ook niet waarom ie terug moet komen. Denk omdat de tent veels te klein was dat jaar er voor.

zijn Lenny Kravitz en Pharrel Williams nou wel of niet een headliner? het staat nergens heel duidelijk vermeld.

Dat blijft afwachten. Pharrell lijkt toch headliner te zijn, maar misschien komen ze nog met een mooie co-headliner. Boven Lenny zie ik sowieso nog wel een naam verschijnen.
Het baart me wel zorgen dat Pharrel en ook Lenny tussen Foo's en Muse staan op de Rock Werchter site. Misschien willen ze per dag iedergeval al de grootste naam op volgorde zetten. Maar het kan ook zo zijn dat dit de Headliners al zijn. We moeten afwachten.

Pharrel is aangekondigd als headliner en zo staat het ook op de website, dus zijn positie op de website is nogal logisch. Maar kan best zijn dat hij de dagafsluiter is en dat er nog een leuke naam voor hem speelt om 21:00 uur.
Wat betreft Lenny: die wordt nergens headliner genoemd. Zou hij ook niet moeten zijn (wat Wessel hierboven schrijft). Op dit moment is hij de grootste naam op die dag, dus vandaar dat hij in het rijtje FF, Pharell en Muse staat. Maar ja, het hangt natuurlijk wel af welke naam ze kunnen krijgen.

Ik begin trouwens schrik te krijgen voor te veel herhaling van vorig jaar. We hebben nu al Royal Blood, Angus & Julia Stone en Sam Smith. George Ezra en Rudimental staan op het zusterfestival van RW, en het zou mij verbazen als Oscar & The Wolf niet terugkeert. En dan heb je nog onder meer The Wombats, Parov Stelar, Kodaline, Crystal Fighters, Imagine Dragons en Paolo Nutini die in de buurt zijn. SBTRKT heb ik maar even niet meegeteld als herhaling.

Inderdaad, daarom werd ik ook niet echt heel blij van de namen die vandaag bekend werden gemaakt. Hield wel rekening met de herhaling van Royal Blood en Paolo Nutini aangezien zij alleen maar gegroeid zijn sinds vorig jaar. Onder dat excuus kan je Angus & Julia Stone en Sam Smith er ook weer neerzetten aangezien zij ook een succesvol album hebben afgeleverd vorig jaar. De rest hoop ik toch niet echt terug te zien van het rijtje dat jij noemt. En ik laat SBTRKT hierbuiten, die mogen er wel staan :D

Verder zullen ze misschien wel langs zijn geweest hier ( zou een groot wonder zijn als dat niet zo was ) maar The Countring Crows maken ook wel een aardige kans om op mainstage te komen staan in de middag. Ze zijn in de buurt en Somewhere Under Wonderland mocht er ook zijn vorig jaar.

Met deze nieuwe namen (buiten Sam Smith) begint de line-up toch al een mooi geheeltje te vormen.
Alleen vind ik het toch nog wel wat magertjes als je vergelijkt met GMM, Download Festival en Rock am Ring. Dan bedoel ik vooral als je kijkt naar het kalliber van de namen waar die festivals op de proppen mee komen.

Met deze nieuwe namen (buiten Sam Smith) begint de line-up toch al een mooi geheeltje te vormen.
Alleen vind ik het toch nog wel wat magertjes als je vergelijkt met GMM, Download Festival en Rock am Ring. Dan bedoel ik vooral als je kijkt naar het kalliber van de namen waar die festivals op de proppen mee komen.

Dit ben ik wel met je eens, maar goed.. Zondag is nog helemaal vrij eigenlijk. En er moeten van al de andere dagen nog flink wat namen komen. Dus wie weet!

Ik krijg het gevoel dat de organisatie zelf nog niet goed weet wat ze met Lenny zullen doen, afhankelijk van welke namen ze nog kunnen strikken. Mochten ze al een grotere naam kunnen strikken hebben dan hadden ze die toch al bekend gemaakt? Enige mogelijkheid is dan nog Coldplay die het nog niet weet of die nog wat wacht..

Ik verwacht dat er van Sonar ook nog wel een aantal naar Werchter komen. Is een week voor Werchter, en Werchter maakt meestal ook in één ronde veel electronica-namen bekend. Van mij mogen Hot Chip, Róisín Murphy (al staat zij ook al in de AB), Duran Duran, Laurent Garnier en Flying Lotus wel komen!

Ik krijg het gevoel dat de organisatie zelf nog niet goed weet wat ze met Lenny zullen doen, afhankelijk van welke namen ze nog kunnen strikken. Mochten ze al een grotere naam kunnen strikken hebben dan hadden ze die toch al bekend gemaakt? Enige mogelijkheid is dan nog Coldplay die het nog niet weet of die nog wat wacht..

Mogelijkheden genoeg! Wij weten niet HALF hoeveel mogelijkheden er zijn. En dat is vaak ook het struikelblok, wij weten niet alles wat er speelt of wat er al afgesproken is. Misschien mogen ze een aantal bands nog niet aankondigen of willen ze eerst een sub / headliner aankondigen voordat de andere naar buiten komt.

Er zit vaak een heel plan achter van meerdere kanten uit. Dus eigenlijk kun je elke grote band als gerucht zien... Want het is misselijk waar ze het allemaal over hebben op de achtergrond!

<div class="d4p-bbt-quote-title">luc wrote:</div>
zijn Lenny Kravitz en Pharrel Williams nou wel of niet een headliner? het staat nergens heel duidelijk vermeld.

We vermoeden hier van niet: Lenny Kravitz was in 2008 al gedegradeerd tot subheadliner, en het is niet dat zijn populariteit er sindsdien terug op vooruit gegaan is (Sportpaleis niet uitverkocht bvb).

Pharrell is aangekondigd als headliner, maar aangezien ze dat ook doen met coheadlinerconstructies en zelfs Stromae vorig jaar een headliner noemden zegt dat niet veel. Bovendien staat hij op andere grote festivals gewoon als sub. Dus we vermoeden dat hij ofwel de lagere coheadliner, ofwel een soort afsluitende party act is.

Er staat mij iets van bij dat er op vragen werd gereageerd met dat hij de party act is, maar pin me er niet op vast.
Verder is krijgt het 'in de breedte' steeds meer vorm, maar mist het voor mij toch nog steeds 2 duidelijke headliners naar RW maatstaven. Een dag (de Lenny dag dan?) kan je wellicht oplossen door de The Prodigy er na te zetten.

<div class="d4p-bbt-quote-title">luc wrote:</div>

We vermoeden hier van niet: Lenny Kravitz was in 2008 al gedegradeerd tot subheadliner, en het is niet dat zijn populariteit er sindsdien terug op vooruit gegaan is (Sportpaleis niet uitverkocht bvb).

Pharrell is aangekondigd als headliner, maar aangezien ze dat ook doen met coheadlinerconstructies en zelfs Stromae vorig jaar een headliner noemden zegt dat niet veel. Bovendien staat hij op andere grote festivals gewoon als sub. Dus we vermoeden dat hij ofwel de lagere coheadliner, ofwel een soort afsluitende party act is.

Er staat mij iets van bij dat er op vragen werd gereageerd met dat hij de party act is, maar pin me er niet op vast.
Verder is krijgt het 'in de breedte' steeds meer vorm, maar mist het voor mij toch nog steeds 2 duidelijke headliners naar RW maatstaven. Een dag (de Lenny dag dan?) kan je wellicht oplossen door de The Prodigy er na te zetten.

Of misschien gaan ze toch voor een pop dag op vrijdag en knallen ze Katy Perry nog voor Pharell, maar wachten ze tot haar sportpaleis concert uitverkocht is om dit aan te kondigen? Ik weet dat de meesten dit niet graag horen, maar zou niet de eerste keer zijn dat ze op RW staat. Kans lijkt me wel klein maar je weet maar nooit.

Zelf zou ik er niet veel aan vinden aan Katy Perry, maar eerlijk is eerlijk, ze zou best een sterke naam zijn op de affiche.

Of misschien gaan ze toch voor een pop dag op vrijdag en knallen ze Katy Perry nog voor Pharell, maar wachten ze tot haar sportpaleis concert uitverkocht is om dit aan te kondigen? Ik weet dat de meesten dit niet graag horen, maar zou niet de eerste keer zijn dat ze op RW staat. Kans lijkt me wel klein maar je weet maar nooit.

Dan zou ik eerder denken aan Taylor Swift of Kylie. Zijn beiden in de buurt en doen festivals. Zeker Kylie.

Katy Perry - Pharrell. Zou toch in een klap de kutste headline constructie evah zijn. Gelukkig gaat dat nooit gebeuren.

Florence + The Machine
Disclosure
Barrington Levy
Enslaved
The Gaslamp Killer Experience
Alice Boman
Bareto
Chelsea Wolfe
Doomtree
Every Time I Die
Ferro Gaita
G-Eazy
King Gizzard & The Lizard Wizard
Kwabs
Kwamie Liv
Le1f
Noura Mint Seymali
Ought
Pharmakon
Silvana Imam
Young and In the Way
Yung

Voor Roskilde.

Roskilde is precies niet als vanouds aan het knallen. Normaal gezien hebben die toch een killer lineup? Nu is het nog steeds vrij magertjes. (Al ben ik wel benieuwd naar een nieuw album van Disclosure.)

Maar Werchter dan. Met Balthazar hebben we een eerste Belg op de affiche staan (vorig jaar stonden er nog 11). Welke kunnen we nog verwachten?

-Selah Sue (lijkt mij een zekerheid gezien haar populariteit en nieuw album en tour)
-Christine & the Queens (grote hit, nog eens een toffe Waalse act)
-The Van Jets (nieuw album)
-dEUS (zou zonde zijn als ze hun 20 jarig bestaan niet vieren op het festival dat hen mee groot heeft gemaakt.
-Magnus (blijven ook touren)
-Tout Va Bien (heeft met This Fight ook wel een hitje te pakken. Klein naampje a la Altrego)
-Gabriel Rios (heeft een mooie 'comeback' gemaakt)

Verder hoop ik dat we van Oscar & the Wolf verlost blijven. Ik vind dat zeer ok muziek hoor, maar ze zijn erg populair en dat zou een mooie barn headliner minder kunnen betekenen. En daarnaast hebben die met dezelfde show echt overal gestaan ondertussen (Werchter, Pukkelpop, Lokerse Feesten, Music for Life, straks Pias Nites,...).

Of is het nog te vroeg om aan de Belgen te denken en mogen we nog wat naar headliners vissen eerst? :-)

Roskilde is precies niet als vanouds aan het knallen. Normaal gezien hebben die toch een killer lineup? Nu is het nog steeds vrij magertjes. (Al ben ik wel benieuwd naar een nieuw album van Disclosure.)

Maar Werchter dan. Met Balthazar hebben we een eerste Belg op de affiche staan (vorig jaar stonden er nog 11). Welke kunnen we nog verwachten?

-Selah Sue (lijkt mij een zekerheid gezien haar populariteit en nieuw album en tour)
-Christine & the Queens (grote hit, nog eens een toffe Waalse act)
-The Van Jets (nieuw album)
-dEUS (zou zonde zijn als ze hun 20 jarig bestaan niet vieren op het festival dat hen mee heeft groot gemaakt.
-Magnus (blijven ook touren)
-Tout Va Bien (heeft met This Fight ook wel een hitte te pakken. Klein naampje a la Altrego)
-Gabriel Rios (heeft een mooie ‘comeback’ gemaakt)

Verder hoop ik dat we van Oscar & the Wolf verlost blijven. Ik vind dat zeer ok muziek hoor, maar ze zijn erg populair en dat zou een mooie barn headliner minder kunnen betekenen. En daarnaast hebben die met dezelfde show echt overal gestaan ondertussen (Werchter, Pukkelpop, Lokerse Feesten, Music for Life, straks Pias Nites,…).

Of is het nog te vroeg om aan de Belgen te denken en mogen we nog wat naar headliners vissen eerst?
icon_smile.gif

Ik hoop Intergalactic Lovers nog als Belgische act te zien, echt een heule goeie (live)band :D

Users who are viewing this thread