Rock Werchter 2015 - Geruchten

Rise against stond in 2012 als derde naam op de main. Misschien komen ze dit jaar wat hoger op het affiche, maar ik verwacht ze toch niet als sub.

Btw in THE barn of klub C staan ipv op de main vind ik niet per se een schande ofzo. Hier kunnen best veel mensen in. Voor sommige bands is het juist beter om in een tent te staan. Er zijn ook artiesten die hier speciaal om vragen. Skin van skunk anansie bijvoorbeeld.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Luud wrote:</div>
Denk dat Mattman best goed zit met het rijtje op de mainstage. Denk dat het zoiets gaat worden:

Eagles Of Death Metal – Royal Blood – Rise Against – Incubus – Florance And The Machine – Foo Fighters – The Chemical Brothers

The Gaslight Anthem zou hier bijvoorbeeld ook perfect tussen kunnen passen.

Eagles of death metal lijken me een te iets bekende naam om zo onderaan te staan. Kijk maar eens welke bands de afgelopen jaren openden.

EODM hebben in 2009 ook de mainstage geopend hoor.

Jullie moeten de RW lineup niet mooier maken dan ie is. Sinds de Barn erbij is, zijn het aantal super acts op main stage alleen maar minder geworden. Meer acts dus minder budget per act. Eerste jaar Barn viel nog mee maar laatste jaar? Vooral de vrijdag was mega slecht. De naam onder de subheadliner is tegenwoordig een naam die voorheen in middagprogramma stond.

Ik hoop natuurlijk dat het dit jaar weer als vanouds is natuurlijk!!!

Ik ben persoonlijk benieuwd naar het eerste nieuws waar RW mee op de proppen komt. en of daar ook wat bevestigingen in zitten. Want het mag ondertussen wel weer!

Ook ben ik aan het informeren geweest naar een nieuwe / verbeterde aanpak van The hive.. maar tot op heden nog geen reactie (ook niet gek is nog maar net online)

https://twitter.com/ishetalwerchter/status/555998468838543360

Volgens mij ben ik hier echt de enige die de combinatie FATM -Foo Fighters niet zie zitten… In mijn ogen zou Rise Against ideale sub zijn. Zijn zeker bekend genoeg. En zeker als je vergelijkt met de subs van vorig jaar: Black Keys, Placebo. Rise Against behoort zeker tot dezelfde klasse.
Plus het idee om een punkrock band net voor de Foo’s te plaatsen, zal bij vele Foo fans wel in de smaak vallen.

Rise Against is echt geen sub op Werchter, sorry.

F+TM - Foo's is gewoon een prima combi. Het is en blijft een festival.

Gaat niet gebeuren.. ik heb Jacco Gardner vorige maand nog gezien; toen kreeg hij de kleine zaal van de Effenaar nauwelijks vol (in de grote zaal waren Oscar en the Wolf net klaar).

Was een steengoed optreden, maar echt wel te klein voor Werchter.

ik was daar ook, vond er zelf niet zo veel aan, maar was ook een lange dag :wink:
Vond Oscar en the Wolf daarentegen wel erg goed.

Maar Jacco Gardner voor Werchter, kan best wel ergens in de middag in een donkere tent

Vandaag namen? Zou wel mogen, vind ik. Komaan Werchter, om 4 uur ram ik op die refresh knop. :-)

vorig jaar rond deze dagen kwamen ze met 11 nieuwe namen in een week

Om de discussie alvast aan te snijden:

Vandaag namen? Zou wel mogen, vind ik. Komaan Werchter, om 4 uur ram ik op die refresh knop.
icon_smile.gif

Stel om 4 uur komen ze met 11 namen (no way in hell), welke namen zouden dat kunnen zijn, of hopen jullie?

Er zit geen “patroon” in dus daar hoef je niet naar te kijken… hopen op namen meer niet..

Wel lachen om te zien, bij alles wat Werchter post, zie je honderd miljoen miljard mensen smeken om namen :P

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke || Ishetalwerchter.nl wrote:</div>
Er zit geen “patroon” in dus daar hoef je niet naar te kijken… hopen op namen meer niet..

Wel lachen om te zien, bij alles wat Werchter post, zie je honderd miljoen miljard mensen smeken om namen
icon_razz.gif

Ja snap ik, het is ook al verdacht lang stil rond om RW! Ik moet zeggen, dat het van mij ook wel weer mag!

Edit: Maar is inderdaad wel grappig, ik denk dat je als "medewerker" van Rock Werchter ook helemaal knettergek word van al die opmerkingen haha

<div class="d4p-bbt-quote-title">Bert wrote:</div>

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Vandaag namen? Zou wel mogen, vind ik. Komaan Werchter, om 4 uur ram ik op die refresh knop.
icon_smile.gif

Stel om 4 uur komen ze met 11 namen (no way in hell), welke namen zouden dat kunnen zijn, of hopen jullie?

Ik hoop op de volgende 11:

- Jack White
- The Wu-Tang Clan
- Beck
- My Morning Jacket
- Faith No More
- Weezer
- Iggy Pop
- Belle and Sebastian
- Run the Jewels
- Future Islands
- Flume

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dennis1808 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Bert wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mattman wrote:</div>
icon_smile.gif

– Jack White
– The Wu-Tang Clan
– Beck
– My Morning Jacket
– Faith No More
– Weezer
– Iggy Pop
– Belle and Sebastian
– Run the Jewels
– Future Islands
– Flume

Keep dreaming ;)

Incubus was in 2012 barnheadliner, dus denk niet dat die in het midden van de dag op de main gaan spelen plots
icon_wink.gif

Een paar jaar eerder waren ze nog sub, omdat ze sinds die tijd toch wel sterk zijn afgezakt zie ik ze goed een plek voor de sub staan. Een plek zoals bijvoorbeeld Phoenix, 30STM zou echt niet zo gek zijn voor Incubus hoor.

Om ook even te reageren op dat EODM te groot is om te openen. Dit hebben ze al eerder gedaan en sinds die tijd zijn ze echt niet relevanter geworden. Goede opening dus als je het mij vraagt.

Ik heb ergens een voorgevoel dat we vandaag om 4 uur weer eens een klein pakketje namen gaan krijgen, maar grote kans dat ik er gewoon naast zit hoor. Maar toch ga ik het vandaag wat scherper in de gaten houden.

<div class="d4p-bbt-quote-title">MeukiJam wrote:</div>
Incubus was in 2012 barnheadliner, dus denk niet dat die in het midden van de dag op de main gaan spelen plots
icon_wink.gif

Een paar jaar eerder waren ze nog sub, omdat ze sinds die tijd toch wel sterk zijn afgezakt zie ik ze goed een plek voor de sub staan. Een plek zoals bijvoorbeeld Phoenix, 30STM zou echt niet zo gek zijn voor Incubus hoor.

De fanbase van 30STM is toch een pak groter dan die van Incubus, en Phoenix stond daar eigenlijk gewoon te hoog geprogrammeerd. Ik gok zelf op Incubus als headliner op Dour/Les Ardentes.

<div class="d4p-bbt-quote-title">pongolesi wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dennis1808 wrote:</div>

icon_smile.gif

– Jack White
– The Wu-Tang Clan
– Beck
– My Morning Jacket
– Faith No More
– Weezer
– Iggy Pop
– Belle and Sebastian
– Run the Jewels
– Future Islands
– Flume

Keep dreaming
icon_wink.gif

FNM en Weezer .. prima de rest.. mwa.. hoeft niet voor mij persoonlijk ..

<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>pongolesi wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dennis1808 wrote:</div>

icon_smile.gif

– Jack White
– The Wu-Tang Clan
– Beck
– My Morning Jacket
– Faith No More
– Weezer
– Iggy Pop
– Belle and Sebastian
– Run the Jewels
– Future Islands
– Flume

Keep dreaming
icon_wink.gif

FNM en Weezer .. prima de rest.. mwa.. hoeft niet voor mij persoonlijk ..

Beck ook niet? Je weet niet wat je mist. ;-) Gaf in Vorst het concert van het jaar voor mij. Jack White en Future Islands zijn ook super. Eigenlijk ben ik wel fan van heel dat rijte.

Dat klopt! Die ook niet haha. Ik vind het prima om op de radio ofzo te horen .. maar hoef het niet live te zien .. vond Jack White ook echt niet wauw. Maar goed.. ieder z'n ding!

Users who are viewing this thread