Rock Werchter 2015 - Geruchten

<div class="d4p-bbt-quote-title">fmommens wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>duyck wrote:</div>
Mumford&Sons samen met Lenny,dat zou toch echt niet uitverkocht raken?
Wat Florence betreft, het zou een enorme afknapper zijn mocht die samen met Foo Fighters geprogrammeerd staan. Het is net de combinatie/variatie van beide die me aanspreekt..

Laat ik echt hopen dat RW zo’n fout niet opnieuw maakt, ik vond Chase and Status vorig véél te groot voor The Barn (wel topoptreden!). Maar ene Stromae werd geprogrammeerd op de Main Stage, waardoor C&S dit niet kon afsluiten.

Stromae was dan wel de perfecte afsluiter voor mij en heel veel anderen.

Ik ben weggelopen, had ook liever Chase & Status gehad. Paar jaar geleden niet bijster goed ofzo (heel veel hetzelfde concept live met elk nummmer), maar dat kan je laat op de avond niet veel meer schelen. Ging toen helemaal los.

Verder denk ik dat een dag Mumford & Sons en Lenny Kravitz wel uitverkoopt, gooi er een leuke danceafsluiter bij en een interessante barn headliner voor het alternatieve publiek en iedereen is blij die dag.

Mag ik hier even vragen ivm het concert wat AC/DC gaat geven op de weide van Graspop hoe groot dat is. Met andere woorden, hoeveel kaarten zijn er ongeveer beschikbaar?? In Nederland was het concert namelijk op 10 minuten uitverkocht. Graag reactie :-|

Ik vond Chase & Status niet zo heel goed. Het is sowieso niet mijn muziek, maar ze hebben me niet kunnen overtuigen. Stromae was dat met dat fantastische optreden wel gelukt. Was meer headlinerwaardig dan Kings Of Leon daarvoor.

Ik vond Chase & Status niet zo heel goed. Het is sowieso niet mijn muziek, maar ze hebben me niet kunnen overtuigen. Stromae was dat met dat fantastische optreden wel gelukt. Was meer headlinerwaardig dan Kings Of Leon daarvoor.

Op het toneel wel, ik heb persoonlijk toch 100x liever Kings Of Leon op Werchter. Ik hou niet erg van de meeste theatrale acts, tenzij ze zichzelf niet al te serieus nemen en meer in mijn muziekstraatje passen zoals Alice Cooper of Steel Panther.

Ongeacht dat we vorig jaar geen grote headliner hadden die ons allen naar de Mainstage bracht. Mogen we toch echt niet klagen met de afluisters. Interpol die de Klub bespeelt met hun donkere rock, Chase & Status die The Barn liet ontploffen en Stromae die gewoon laat zien dat hij een top artiest is op de Main Stage van een groot festival.

Hierboven zag ik ook iemand zeggen die niet verwacht dat M&S en Lenny samen een dag zouden kunnen uitverkopen. Dat geloof ik niet zo, Lenny en de rest van de dagprogrammering zullen wel wat kaartjes verkopen. En dan heb je nog M&S die toch in Nederland en België grote zalen uitverkoopt. Ik twijfel er niet aan of dat die dag zal uitverkopen.

Ik sluit me hier bij aan, Stromae was echt goed. Totaal niet mijn ding eigenlijk maar viel me echt 300% mee .. En heb daar ook echt wel staan genieten. Vooral omdat mijn vriendin dat helemaal leuk vind, en die het goed naar haar zin had. En ik kon de muziek en zijn rare moves ook wel waarderen na een aantal minuten.

Maar dan heb ik toch liever muse ofzo als afsluiter. Maar goed ook daar zijn veel mensen op tegen, dat is het mooie van een eigen mening hebben. Ik denk in ieder geval dat Stromae beter is aangeslagen dan Chase & Status ofzo (Als die het hadden afgesloten).

Ik denk in ieder geval dat Stromae beter is aangeslagen dan Chase & Status ofzo (Als die het hadden afgesloten).

Zullen we nooit weten.

En nu houd ik op voor de editie van vorig jaar, laten we vooruit kijken naar RW '15! :)

Ik denk in ieder geval dat Stromae beter is aangeslagen dan Chase & Status ofzo (Als die het hadden afgesloten).

Sowieso! Stromae is veel meer een headliner act dan Chase & Status die echt een dance act zijn, Stromae spreekt ook veel meer aan bij het algemene publiek en zijn veel populairder in Belgie. In alle recensies werd alleen maar lovend over Stromae gepraat en werd hij vaak als de echte headliner van die dag benoemt, nooit dat Chase & Status dat voor elkaar konden krijgen.

Dat gezegd denk ik dat Florence & the Machine dit jaar tijdens Foo Fighters in de Barn zullen staan, zijn beiden compleet andere acts dus voor de meesten geen clash. Het is niet zoals bij Pixies en Pearl Jam vorig jaar dat ze voornamelijk dezelfde fans hebben. Zal wel druk worden maar lijkt me ook beter dan voor Foo Fighters staan omdat ik denk dat de meeste Foo Fighters fans Florence niet echt kunnen waarderen.

Misschien hadden ze bij Werchter gisteren ook wel een beeldje verwacht op de European Festival Awards en waren ze daarop aan het wachten om ineens wat namen te lossen. Altijd mooi om te communiceren natuurlijk...

Dat gezegd denk ik dat Florence & the Machine dit jaar tijdens Foo Fighters in de Barn zullen staan, zijn beiden compleet andere acts dus voor de meesten geen clash. Het is niet zoals bij Pixies en Pearl Jam vorig jaar dat ze voornamelijk dezelfde fans hebben. Zal wel druk worden maar lijkt me ook beter dan voor Foo Fighters staan omdat ik denk dat de meeste Foo Fighters fans Florence niet echt kunnen waarderen.

Ik ben groot liefhebber van beide, en hoop alleen maar dat Florence voor de Foo's op main staat. Ik denk dat er wel vreemdere combi's op main hebben gestaan

Ik verwacht ook Florence als subheadliner en daarna de Foo's. In 2012 weet ik nog dat zelfs The xx als subheadliner stond. Florence stond in 2012 ook al vrij hoog op de affiche.

Ik verwacht ook Florence als subheadliner en daarna de Foo’s. In 2012 weet ik nog dat zelfs The xx als subheadliner stond. Florence stond in 2012 ook al vrij hoog op de affiche.

Op verschillende festivals is ze zelfs de headliner. En zelfs in Amerika staat ze in het bovenste rijtje op festivals als Bonnaroo en Coachella, terwijl dat echt niet evident is voor een (nog steeds vrij jonge) Britse artieste. Ook ik ben fan. :-)

Same here, Florence voor de Foo's. Snap ook niet waar het verhaal vandaan zou komen dat Foo's fans haar niet moeten, en al was dat zo: er hebben weleens heel veel gekkere combi's gestaan.

Zou best kunnen. Hangt ook af van welke artiesten er nog meer geboekt zijn. RW trekt zich nooit zoveel aan van een logische volgorde op basis van muziekgenre. Al zou het mij niks verbazen als florence in klub c / the barn staat.

Paolo Nutini als subheadliner op de Main zetten en Florence in de tent? Lijkt mij zowat het slechtste dat ze daar kunnen doen.
Is inderdaad om problemen vragen. Ik geloof er zelf niet veel van...
De combinatie Florence - Foo's is toch niet zo gek? Denk dat beide artiesten een groot overlappend publiek hebben.

Ik snap niet waar mensen het ineens vandaan halen dat FATM in The Barn zou staan. Zoals al eerder gezegd hier: dat is vragen om problemen. Ook als je kijkt naar de spot die ze op ieder ander festival heeft, waarom zou ze dan in godsnaam in de tent gaan staan bij Werchter.Haar vorige optreden op werchter was een spot voor de sub, ze is alleen maar populairder geworden. Die vrouw is gewoon sub klaar. En een prima combi als je het mij vraagt: FATM - Foo Fighters - The Chemical Brothers, heerlijke avond!

Ik snap niet waar mensen het ineens vandaan halen dat FATM in The Barn zou staan. Zoals al eerder gezegd hier: dat is vragen om problemen. Ook als je kijkt naar de spot die ze op ieder ander festival heeft, waarom zou ze dan in godsnaam in de tent gaan staan bij Werchter.Haar vorige optreden op werchter was een spot voor de sub, ze is alleen maar populairder geworden. Die vrouw is gewoon sub klaar. En een prima combi als je het mij vraagt: FATM – Foo Fighters – The Chemical Brothers, heerlijke avond!

Couldn't agree more. Dat hier uberhaupt twijfel over bestaat. FATM is een grote naam en gewoon een terechte subheadliner.

Luud wrote:
Ik snap niet waar mensen het ineens vandaan halen dat FATM in The Barn zou staan. Zoals al eerder gezegd hier: dat is vragen om problemen. Ook als je kijkt naar de spot die ze op ieder ander festival heeft, waarom zou ze dan in godsnaam in de tent gaan staan bij Werchter.Haar vorige optreden op werchter was een spot voor de sub, ze is alleen maar populairder geworden. Die vrouw is gewoon sub klaar. En een prima combi als je het mij vraagt: FATM – Foo Fighters – The Chemical Brothers, heerlijke avond!
Couldn’t agree more. Dat hier uberhaupt twijfel over bestaat. FATM is een grote naam en gewoon een terechte subheadliner.

Inderdaad, Chemical Brothers- Foo's - FATM - Rise Against allemaal op de main. Kleine kans dat daar nog wat tussen komt.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Luud wrote:
Couldn’t agree more. Dat hier uberhaupt twijfel over bestaat. FATM is een grote naam en gewoon een terechte subheadliner.

Inderdaad, Chemical Brothers- Foo’s – FATM – Rise Against allemaal op de main. Kleine kans dat daar nog wat tussen komt.

En ik verwacht Royal Blood ook op die dag. Die zie ik mogelijk ook vroeg (als tweede act ofzo) op de main staan.

En ik verwacht Royal Blood ook op die dag. Die zie ik mogelijk ook vroeg (als tweede act ofzo) op de main staan.

Whoa.. Ik zie het al helemaal voor me op main:

Royal Blood, Rise Against, ? , ? , Florence + The Machine, Foo Fighters, Chemical Brothers :D :D :D

Users who are viewing this thread