Rock Werchter 2015 - Geruchten

Wat een aandacht ineens voor Mumford and Sons.. Van mij mogen ze wel komen. Maar er staan toch ook heel wat namen op die op lagere spots ook interessant kunnen zijn: Kendrick Lamar, Hozier, Spoon, Jungle.
En namen als Tove Lo, zijn dat namen voor Werchter?
Een naam zo maar uit de lucht gegrepen. Bear’s Den (misschien wat te rustige muziek), maar aardig wat uitverkochte concerten in Engeland en heeft dit jaar ook optredens in België, Duitsland en Nederland..
En Dotan (van mij hoeft ie niet te komen), maar staat toch ook op Pinkpop, wat is zijn populariteit in België? Ik weet dat hij binnenkort een tour(tje) door Zweden, Duitsland en België heeft.

Het lijkt me redelijk logisch dat Hozier komt, Bear's Den lijkt me ook nog wel tof. Ik begin ook al mn hoop op James Bay te vestigen, en Fatherson lijkt me ook wel tof.

Over Mumford ben ik nog niet helemaal uit... weet niet of dat veel mensen teweeg brengt?

Dotan stond in top 10 meest aangevraagde platen voor glazen huis in België. Kortom erg populair daar. Laat maar naar RW komen. Of je nou een NL act boekt of een nietszeggende amerikaanse act dan heb ik liever Dotan.

Mumford and Sons mogen van mij ook graag komen. Als headliner kunnen ze ook nog komen met een act die dit jaar alvast zijn album dat volgend jaar uitkomt wil promoten. Editors, Coldplay en Kings of Leon zijn recente voorbeelden.

Mumford and sons hebben al als headliner gestaan, dus zal niet snel als sub zijn. Al kan Werchter nog wel eens schuiven door bijvoorbeeld een andere act erna te zetten. Wat mij betreft welkom in ieder geval.

Wanneer heeft Mumford als headliner op Werchter gestaan? In 2012 waren Editors toch headliner en The XX sub?

Een naam zo maar uit de lucht gegrepen. Bear’s Den (misschien wat te rustige muziek), maar aardig wat uitverkochte concerten in Engeland en heeft dit jaar ook optredens in België, Duitsland en Nederland..

En Dotan (van mij hoeft ie niet te komen), maar staat toch ook op Pinkpop, wat is zijn populariteit in België? Ik weet dat hij binnenkort een tour(tje) door Zweden, Duitsland en België heeft.

Bear's Den zou echt super zijn. Maar verwacht ze niet echt... Lijkt mij eerder voor Pukkelpop.

Dotan lijkt mij een zekerheid.

Mumford and Sons mogen van mij ook graag komen. Als headliner kunnen ze ook nog komen met een act die dit jaar alvast zijn album dat volgend jaar uitkomt wil promoten. Editors, Coldplay en Kings of Leon zijn recente voorbeelden.

Met het ene voorbeeld dat ik die 3 laatstgenoemde bands veel meer beter vind dan die Mumfords (eigen mening hé)... De laatste keer op Werchter (ze speelden voor the XX, dus niet eens als sub) vond ik ze maar mak met 10 keer hetzelfde liedje op die banjo. Toen vond ik dat ze ook al hun hoogtepunt voorbij zijn. Het gimmikje kennen we al. Afvoeren en plaats voor betere artiesten. Zet dit huppeldepup-fake-emotie-folkbandje naast een Jack White, The Strokes, Florence, Kasabian of Faith No More... Dit is eigenlijk de Kaiser Chiefs met een banjo.

Kortom, ben geen fan. :-) Maar als ze komen zal ik dan wel even een pintje gaan drinken en de rest hun plezier gunnen.

AC/DC kost 86 euro, denken jullie dat er meerdere acts voor die prijs te zien zullen zijn?

Over Mumford & Sons, ik denk dat die in combinatie met Lenny Kravitz toch kunnen co-headlinen. Hebben als ik mij niet vergis in een uitverkocht Sportpaleis gestaan in 2013. Populair zijn ze dus wel.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Paddy wrote:</div>
Mumford and sons hebben al als headliner gestaan, dus zal niet snel als sub zijn. Al kan Werchter nog wel eens schuiven door bijvoorbeeld een andere act erna te zetten. Wat mij betreft welkom in ieder geval.

Wanneer heeft Mumford als headliner op Werchter gestaan? In 2012 waren Editors toch headliner en The XX sub?

Moet minder bier drinken op Werchter denk ik. Geheugen laat me in de steek. ;) Stonden in 2012 inderdaad wat eerder op het program.

<div class="d4p-bbt-quote-title">robin78 wrote:</div>

Met het ene voorbeeld dat ik die 3 laatstgenoemde bands veel meer beter vind dan die Mumfords (eigen mening hé)… De laatste keer op Werchter (ze speelden voor the XX, dus niet eens als sub) vond ik ze maar mak met 10 keer hetzelfde liedje op die banjo. Toen vond ik dat ze ook al hun hoogtepunt voorbij zijn. Het gimmikje kennen we al. Afvoeren en plaats voor betere artiesten. Zet dit huppeldepup-fake-emotie-folkbandje naast een Jack White, The Strokes, Florence, Kasabian of Faith No More… Dit is eigenlijk de Kaiser Chiefs met een banjo.

Kortom, ben geen fan.
icon_smile.gif
Maar als ze komen zal ik dan wel even een pintje gaan drinken en de rest hun plezier gunnen.

Natuurlijk. Namen zoals Mumford & Sons, Dotan en Kaiser Chiefs betekenen nu niet meteen een kwaliteitsinjectie voor de line-up. En mogen van mij dus zeker weg blijven. Maar goed, we moeten realistisch zijn. Zeker 2 (zoniet 3) van deze bands zullen er wel staan.

Ik vind M&S zeker niet te vergelijken met een Kaiser Chiefs ofzo... ik vind het wel leuke muziek .. natuurlijk niet voor een hele dag. Maar voor de tijd van hun optreden prima te doen hoor, liever dat dan RHCP ofzo ... (Nu gaan er mss een paar steigeren maar goed.. mijn mening :) )

Ik vind M&S zeker niet te vergelijken met een Kaiser Chiefs ofzo… ik vind het wel leuke muziek .. natuurlijk niet voor een hele dag. Maar voor de tijd van hun optreden prima te doen hoor, liever dat dan RHCP ofzo … (Nu gaan er mss een paar steigeren maar goed.. mijn mening
icon_smile.gif
)

Eigenlijk wel met je eens. Kaiser Chiefs vind ik een gemaakte act. Peppers hebben in potentie de beste nummers, maar geven ongeïnspireerde optredens.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke || Ishetalwerchter.nl wrote:</div>
Ik vind M&S zeker niet te vergelijken met een Kaiser Chiefs ofzo… ik vind het wel leuke muziek .. natuurlijk niet voor een hele dag. Maar voor de tijd van hun optreden prima te doen hoor, liever dat dan RHCP ofzo … (Nu gaan er mss een paar steigeren maar goed.. mijn mening
icon_smile.gif
)

Eigenlijk wel met je eens. Kaiser Chiefs vind ik een gemaakte act. Peppers hebben in potentie de beste nummers, maar geven ongeïnspireerde optredens.

Maar Mumford & Sons zijn minstens zo gemaakt. Die neppe emotionele klaagzang van die zanger. En zelf de Kaiser Chiefs hebben toch iets meer variatie dan M&S.

Ben het ook met Fonneke eens. RHCP heeft top nummers maar hebben mij 3 keer live teleurgesteld. Ze staan er puur voor zichzelf en niet voor het publiek.

Maar Mumford & Sons zijn minstens zo gemaakt. Die neppe emotionele klaagzang van die zanger. En zelf de Kaiser Chiefs hebben toch iets meer variatie dan M&S.

Shots well fired. Ik heb meer met de Kaiser Chiefs dan met M&S. Vond Kaiser Chiefs zelfs beter dan verwacht toen ik ze zag op Appelpop!

Mumford&Sons samen met Lenny,dat zou toch echt niet uitverkocht raken?

Wat Florence betreft, het zou een enorme afknapper zijn mocht die samen met Foo Fighters geprogrammeerd staan. Het is net de combinatie/variatie van beide die me aanspreekt..

Wat Florence betreft, het zou een enorme afknapper zijn mocht die samen met Foo Fighters geprogrammeerd staan. Het is net de combinatie/variatie van beide die me aanspreekt..

Vorig jaar flikten ze het al met de Pixies en Pearl Jam, als ze het dit jaar flikken met Florence + The Machine.... Ik zou nu nog niet eens een keuze kunnen maken wie ik dan zou moeten missen!

Laat ik echt hopen dat RW zo'n fout niet opnieuw maakt, ik vond Chase and Status vorig véél te groot voor The Barn (wel topoptreden!). Maar ene Stromae werd geprogrammeerd op de Main Stage, waardoor C&S dit niet kon afsluiten.

<div class="d4p-bbt-quote-title">duyck wrote:</div>

Laat ik echt hopen dat RW zo’n fout niet opnieuw maakt, ik vond Chase and Status vorig véél te groot voor The Barn (wel topoptreden!). Maar ene Stromae werd geprogrammeerd op de Main Stage, waardoor C&S dit niet kon afsluiten.

Stromae was dan wel de perfecte afsluiter voor mij en heel veel anderen.

stromae in the barn was echt ondenkbaar, zowel chase & status als stromae ideale afsluiters

Users who are viewing this thread