Rock Werchter 2015 - Geruchten

Whoa.. Ik zie het al helemaal voor me op main:

Royal Blood, Rise Against, ? , ? , Florence + The Machine, Foo Fighters, Chemical Brothers
icon_biggrin.gif
icon_biggrin.gif
icon_biggrin.gif

Zou inderdaad zoiets kunnen worden, al denk ik eerder dat het "?> Royal Blood> Rise Against> ? > Florence + The Machine> Foo Fighters> Chemical Brothers" wordt dan, met RB als tweede op de main. Die zijn redelijk populair nog.

Volgens mij is er dus nog geen enkele tentnaam bekend voor donderdag. En dat voor de dag met de meeste namen. Nu ik erover nadenk zitten we nog maar aan het topje van de ijsberg qua namen. Voor zondag kennen we er nog maar eentje..

Volgens mij is er dus nog geen enkele tentnaam bekend voor donderdag. En dat voor de dag met de meeste namen. Nu ik erover nadenk zitten we nog maar aan het topje van de ijsberg qua namen. Voor zondag kennen we er nog maar eentje..

En dat terwijl de donderdag al uitverkocht is en ik gok dat de rest van de kaarten ook goed lopen, is niet echt positief. Maar kan niet zeggen dat ik zelf niet ook al kaartjes heb gekocht.

Denk dat Mattman best goed zit met het rijtje op de mainstage. Denk dat het zoiets gaat worden:

Eagles Of Death Metal - Royal Blood - Rise Against - Incubus - Florance And The Machine - Foo Fighters - The Chemical Brothers

The Gaslight Anthem zou hier bijvoorbeeld ook perfect tussen kunnen passen.

Incubus was in 2012 barnheadliner, dus denk niet dat die in het midden van de dag op de main gaan spelen plots ;-)

Zal Kensington niet een optie zijn als Nederlandse act. 2 avonden Ziggo Dome is toch ook een mooie opvulling voor middagprogramma in een van de tenten? Of zijn ze in Belgie totaal niet bekend?

En in de categorie pop:
The Script
OneRepublic (Europese tour in juni zonder Belgische/Nederlandse data)

Zal Kensington niet een optie zijn als Nederlandse act. 2 avonden Ziggo Dome is toch ook een mooie opvulling voor middagprogramma in een van de tenten? Of zijn ze in Belgie totaal niet bekend?

En in de categorie pop:
The Script

Kensingston is in België totaal niet bekend. Worden gewoonweg niet op Studio Brussel gedraaid. Blaudzun, Jacco Gardner en Jett Rebel daarentegen wel.

The Script ok, maar deze band zie ik nooit op Werchter staan hoor. Da's eerder iets voor JimFest ofzo.

Kensingston is in België totaal niet bekend. Worden gewoonweg niet op Studio Brussel gedraaid. Blaudzun, Jacco Gardner en Jett Rebel daarentegen wel.

JACCO GARDNER :D Die is wat mij betreft zeer welkom, of is hij te zweverig voor Werchter?

Gaat niet gebeuren.. ik heb Jacco Gardner vorige maand nog gezien; toen kreeg hij de kleine zaal van de Effenaar nauwelijks vol (in de grote zaal waren Oscar en the Wolf net klaar).

Was een steengoed optreden, maar echt wel te klein voor Werchter.

Volgens mij ben ik hier echt de enige die de combinatie FATM -Foo Fighters niet zie zitten... In mijn ogen zou Rise Against ideale sub zijn. Zijn zeker bekend genoeg. En zeker als je vergelijkt met de subs van vorig jaar: Black Keys, Placebo. Rise Against behoort zeker tot dezelfde klasse.
Plus het idee om een punkrock band net voor de Foo's te plaatsen, zal bij vele Foo fans wel in de smaak vallen.

Volgens mij ben ik hier echt de enige die de combinatie FATM -Foo Fighters niet zie zitten… In mijn ogen zou Rise Against ideale sub zijn. Zijn zeker bekend genoeg. En zeker als je vergelijkt met de subs van vorig jaar: Black Keys, Placebo. Rise Against behoort zeker tot dezelfde klasse.
Plus het idee om een punkrock band net voor de Foo’s te plaatsen, zal bij vele Foo fans wel in de smaak vallen.
Ik heb niks tegen FATM, maar vond ze in 2012 zo enorm zwak qua zang dat ik ze niet nog is wil zien, zeker niet voor de Foos. Maar Rise Against is te klein om sub te zijn.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Strato wrote:</div>
Volgens mij ben ik hier echt de enige die de combinatie FATM -Foo Fighters niet zie zitten… In mijn ogen zou Rise Against ideale sub zijn. Zijn zeker bekend genoeg. En zeker als je vergelijkt met de subs van vorig jaar: Black Keys, Placebo. Rise Against behoort zeker tot dezelfde klasse.
Plus het idee om een punkrock band net voor de Foo’s te plaatsen, zal bij vele Foo fans wel in de smaak vallen.

Ik heb niks tegen FATM, maar vond ze in 2012 zo enorm zwak qua zang dat ik ze niet nog is wil zien, zeker niet voor de Foos. Maar Rise Against is te klein om sub te zijn.
Was Paolo Nutini vorig jaar ook geen sub? Rise Against is toch zeker groter dan hem, niet?

Ik denk dat Paolo Nutini bij het grote publiek wel bekender is dan Rise Against. En dat was een noodoplossing, terwijl ze nu FATM al hebben.

Ik hoop gewoon dat de organisatie wat rekening houdt met de genres en niet weer zo'n blunder begaat zoals vorig jaar met Pixies-Pearl Jam.

Rise Against van dezelfde klasse als die andere namen? F+TM verkoopt Lotto Arena uit op 5 minuten, Placebo en Black Keys spelen Sportpaleis; alledrie grijsgedraaid op de radio en met hun singles in de Ultratop 50 geraakt. Ik wil Rise Against dat wel eens zien doen ja. Nee, gewoon een namiddagact, net als de vorige keren dat ze op Werchter stonden.

Ik denk overigens dat jij het aantal mensen overschat met een 'FF moeten op een pure rockdag staan' mindset.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Strato wrote:</div>

Rise Against van dezelfde klasse als die andere namen? F+TM verkoopt Lotto Arena uit op 5 minuten, Placebo en Black Keys spelen Sportpaleis; alledrie grijsgedraaid op de radio en met hun singles in de Ultratop 50 geraakt. Ik wil Rise Against dat wel eens zien doen ja. Nee, gewoon een namiddagact, net als de vorige keren dat ze op Werchter stonden.

Ik denk overigens dat jij het aantal mensen overschat met een ‘FF moeten op een pure rockdag staan’ mindset.
Zou toch niet mis zijn, zo'n dagje. Denk maar aan RW 2013 met Nick Cave-Volbeat-Rammstein

Denk dat Mattman best goed zit met het rijtje op de mainstage. Denk dat het zoiets gaat worden:

Eagles Of Death Metal – Royal Blood – Rise Against – Incubus – Florance And The Machine – Foo Fighters – The Chemical Brothers

The Gaslight Anthem zou hier bijvoorbeeld ook perfect tussen kunnen passen.

Eagles of death metal lijken me een te iets bekende naam om zo onderaan te staan. Kijk maar eens welke bands de afgelopen jaren openden.

Users who are viewing this thread