Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Snow Patrol gaat zeker niet headlinen, waren in 2012 ook al geen headliner en hebben daarna niks uitgebracht. Black Keys is ook zeker geen headliner, maak je daar nou maar niet druk om en ik weet vrij zeker dat ook QOTSA geen headliner is. Neil Young kan gecombineerd worden met Pearl Jam, die hebben vaker samen opgetreden en PJ covered 'Keep On Rocking In The Free World' heel vaak dus lijkt me een logische combi. Over Muse heb ik genoeg gezegd.

Je vergeet dan alleen wel ff dat Neil Young en Pearl Jam beide wel degelijk headliners zouden zijn en die zie ik dan dus zeker niet achter elkaar staan. Wat Thijs zegt klinkt aannemelijk. Snow Patrol was geen headliner vorige keer op RW en ook ik zie geen aanleiding dat dat nu ineens veranderd is. Oke als ze komen zal het nieuwe album wel uit zijn maar dan zullen ze wel al geboekt zijn voor dat het duidelijk is of dat album enorm aan zal slaan of niet.

Black Keys: vet maar wel als subheadliner. Als ze headliner zouden zijn zou dat best wel een tegenvaller zijn.
Jack Johnson: Ja ach, wel leuk

Black keys waarschijnlijk sub voor Pearl Jam. deden ze in de vroegere jaren ook dus denk dat ze daar geen problemen mee hebben.

Vraag me af wie gaat headlinen op zaterdag? aangezien Black Keys en Pixies wel grote 'subheadliners zijn, zou er daar dan nog een bijkomen? Ik ben ook benieuwd naar de headliner op zondag, ik hoop Pearl Jam of QOTSA.
Als Pearl jam er bij zou komen op zaterdag en dan nog een paar goeie bandjes zoals Alt J, Jake Bugg, enzoverder.
Dan zou dat wel een heel mooie dag kunnen worden!

Ik zet mijn geld op het moment toch op zoiets:

Placebo – Metallica<br>
Queens Of The Stone Age – Arctic Monkeys<br>
Black Keys – Pearl Jam – Prodigy<br>
Snow Patrol? – Muse

Ik weet niet of jullie al wakker zijn, maar ik in ieder geval wel! Rock Werchter gaat flink wat geld spenderen en ook goed uitpakken deze editie. Dit lijkt me gewoon realistisch. Aangezien een naam als Skrillex niet eens de main afsluit en namen als Franz Ferdinand en Pixies niet een subheadliner zijn mogen we iets groots verwachten! Die knaller komt er nog wel, waarschijnlijk Muse denk ik toch. En als het niet Muse is, dan iets anders. Ik geloof niet in een headliner als Black Keys, QOTSA of een andere naam die eigenlijk als sub hoort te functioneren op een festival als RW. Ik geloof er heilig in dat ze vorig jaar meer winst hebben gemaakt, en minder hebben uitgegeven aan de line-up. Dit jaar wordt een topper! en dat maakt dit lijstje hier boven best wel heel erg realistisch

Als dit het gaat worden dan is het echt te gek. niet normaal

hmmmm er wordt wel naar gehint als headliner inderdaad... doe maar niet.. hoe goed de jongens ook zijn.. sub niet als headliner.

The Black Keys zal geen headliner zijn. Ten eerste staan ze achter Placebo, enja. Placebo is sowieso subheadliner. Ten tweede wordt bij een headliner altijd duidelijk aangekondigd dat deze een dag zal HEADLINEN en niet een dag zal SPELEN. Dus we hoeven ons geen zorgen te maken. Tevens denk ik dat ze bij de beschrijving doelen op de headline-spot op o.a. Down The Rabbit Hole.

Is het ooit al eens voorgekomen dat alle namen die kwamen op Werchter verwachte namen waren? Muse en Snow Patrol kloppen waarschijnlijk niet aan het lijstje van @Thijs, de rest is wel waarschijnlijk.

Ohw en Calvin Harris op Isle of Wight is goed nieuws voor RW, ik vind het nu een hele grote kanshebber! Ik zeg, doen!

Denk ook niet dat Muse en Snow Patrol komen, en opa Neil zal Pukkelpop eerder gaan doen. Denkt niet dat we hem vinden op Werchter, of wie weet zal dit jaar Werchter Boutique gewijd zijn aan Neil Young

Ik denk ook dat Neil Young Pukkelpop gaat inhalen na t cancelen van vorig jaar.

Van de Isle Of Wight namen hoef ik Calvin Harris niet per se te zien, maar ik hoop wel dat Biffy Clyro komt. Op een plek zoals 30STM of Phoenix zou wel vet zijn, voor twee sterke headliners(bijv Biffy - QOTSA - Arctic Monkeys)

Biffly Clyro is niet populair genoeg in België. Ze stonden vorig jaar ook al op Werchter ergens in de vroege avond in de barn. ik denkt dat ze in België niet in aanmerking komen als grote naam

Weet ik was ik bij ;)
Ik vond ze wel veel overtuigender spelen, waar voor Vampire Weekend main te groot was, was The Barn te klein voor Biffy Clyro vond ik. En als je ziet hoe ze Reading/Leeds geheadlined hebben kunnen ze het duidelijk wel(al hebben ze daar het publiek mee). Ik schat ze minstens net zo goed in als Volbeat. Volbeat is denk ik in dat genre echt veel groter, maar veel mensen zullen nummers als Mountains, Many Of Horror en Biblical wel herkennen. maar mss dat plekje omlaag ook kan.
Ach ja zo lang ze komen ben ik tevreden :P

Zelf vind ik Biffy Clyro ook leuke muziek, ben niet echt een fan. Heb ze vorig jaar jammer genoeg moeten missen omdat ik lag te slapen. Dus als ze dit jaar komen ga ik voor de herkansing :)
Enja Groot Britanië vergelijk ik nooit met de rest van Europa, sommige band zoals Editors die hier wel headlinen staan daar op hun zij podiums in de namiddag.

Weet ik was ik bij
icon_wink.gif
<br>
Ik vond ze wel veel overtuigender spelen, waar voor Vampire Weekend main te groot was, was The Barn te klein voor Biffy Clyro vond ik. En als je ziet hoe ze Reading/Leeds geheadlined hebben kunnen ze het duidelijk wel(al hebben ze daar het publiek mee). Ik schat ze minstens net zo goed in als Volbeat. Volbeat is denk ik in dat genre echt veel groter, maar veel mensen zullen nummers als Mountains, Many Of Horror en Biblical wel herkennen. maar mss dat plekje omlaag ook kan.<br>
Ach ja zo lang ze komen ben ik tevreden
icon_razz.gif
Volbeat speelde een goed concert vorig jaar maar komaan niet eens heaven nor hell spelen??? dat is net alsof metallica geen master of puppets zou spelen

Trouwens Camo & Krooked hebben hun zeitgeist tour 2014 aangekondigd, dus die maken nu zeker kans, maar dat terzijde. Ik zie overigens geen reden waarom Biffy Clyro twee jaar achter elkaar op Rock Werchter zouden staan.

Users who are viewing this thread