Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Dat festival is van 30 mei tot 2 juni. Is een maandje voor Werchter, dus lijkt me wel een kanshebber. Mogen van mij ook best subheadliner zijn, al is dat buiten Engeland misschien een beetje hoog gegrepen.

YES weeeeer twee namen die ik geweldig vind! Deze line-up wordt zieker en zieker. Aub geen Jack Johnson als afsluiter in de Barn, ik wil niet weer taferelen dat ik me na KoL moet haasten om de hits van Ben Howard nog mee te krijgen en me daarna moet haasten om dat feestje met Girls&Boys van Blur nog mee te maken.

Black Keys dus sub-headliner, ik ken die jongens een beetje (niet persoonlijk haha) dus had wel verwacht dat ze nog willen sub-headlinen, geef ze een uur à anderhalfuur en ze knallen alles wat ze willen spelen er wel doorheen, praten doen ze toch niet.

Dikke namen! The Black Keys hebben me op Pukkelpop 2012 helemaal overtuigd, dat was echt een geweldige rockshow. Jack Johnson is ook een mooie naam, daar kan ik me best vermaken met een pintje in de zon vlak naast de tent.

Wie zegt dat ze sub-headlinen? "The albums 'Brothers' (2010) and 'El Camino' (2011) blasted The Black Keys to out-and-out headliners." Suggereert dat niet dat ze headlinen? En zoals ik al zei zijn alle andere shows ook headline spots. Hoop wel dat er nog een leuke co-headliner bij komt.

We zullen zien, maar kan natuurlijk nog altijd dat ze bijvoorbeeld voor Pearl Jam staan. We zullen moeten afwachten.

Black Keys zullen wel subben. Op de site van Werchter staan ze achter (onder) Placebo en die zal ook wel subheadliner zijn.

Black Keys zullen wel subben. Op de site van Werchter staan ze achter (onder) Placebo en die zal ook wel subheadliner zijn.
The Pixies staan ook onder Triggerfinger en lijkt me sterk dat die op een hogere spot staan dan The Pixies.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Tijnelia wrote:</div>

The Pixies staan ook onder Triggerfinger en lijkt me sterk dat die op een hogere spot staan dan The Pixies.

Lijkt me niet hoor. Triggerfinger zal een spot rond 18.00/19.00 op Main Stage krijgen, terwijl Pixies het rond die tijd in The Barn zullen moeten laten zien. The Pixies zijn echt niet zo groot als ze geweest zijn, en vergeet niet dat Triggerfinger erg groot is in België.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Tijnelia wrote:</div><br>

Lijkt me niet hoor. Triggerfinger zal een spot rond 18.00/19.00 op Main Stage krijgen, terwijl Pixies het rond die tijd in The Barn zullen moeten laten zien. The Pixies zijn echt niet zo groot als ze geweest zijn, en vergeet niet dat Triggerfinger erg groot is in België.

Idd, ik denk dat de volgorde op de site wel aangeeft waar je welke artiesten kunt verwachten. Dus denk inderdaad dat Triggerfinger hoger staat ingeschaald dan Pixies en Black Keys staan als sub onder de de grote headliner van de zaterdag.

Ik hoop van harte dat jullie gelijk hebben, want er wordt toch ook duidelijk gehint op een headlinerspot. En dat zou ik heel slecht nieuws vinden, want dan zou Pearl Jam zondag afsluiten en that's it. Een beetje teleurstellend...

Begin toch te denken: qotsa op zaterdag headliner en zondag pearljam mer Neil Young.. denk niet dat hij tijdena pukkelpop nog tourt..

Pearl Jam én Neil Young, en de dag ervoor QOTSA en The Black Keys? Lijkt me niet. Het zou logischer zijn om The Black Keys - Pearl Jam te doen, en QOTSA - Neil Young.

Nu heb je op 1 dag twee kleine headliners, en een dag later twee knallers. Lijkt me niet.

Ik zet mijn geld op het moment toch op zoiets:

Placebo - Metallica
Queens Of The Stone Age - Arctic Monkeys
Black Keys - Pearl Jam - Prodigy
Snow Patrol? - Muse

Ik weet niet of jullie al wakker zijn, maar ik in ieder geval wel! Rock Werchter gaat flink wat geld spenderen en ook goed uitpakken deze editie. Dit lijkt me gewoon realistisch. Aangezien een naam als Skrillex niet eens de main afsluit en namen als Franz Ferdinand en Pixies niet een subheadliner zijn mogen we iets groots verwachten! Die knaller komt er nog wel, waarschijnlijk Muse denk ik toch. En als het niet Muse is, dan iets anders. Ik geloof niet in een headliner als Black Keys, QOTSA of een andere naam die eigenlijk als sub hoort te functioneren op een festival als RW. Ik geloof er heilig in dat ze vorig jaar meer winst hebben gemaakt, en minder hebben uitgegeven aan de line-up. Dit jaar wordt een topper! en dat maakt dit lijstje hier boven best wel heel erg realistisch

Als Snow Patrol komt gaan ze toch zeker wel headlinen. Zou eerder Muse doorstrepen, Snow Patrol headliner en andere sub dan.

Snow Patrol voor Muse zou het voor mij helemaal afmaken (ben geen fan van Muse, maar wel van Snow Patrol en ach ik wil Muse ook wel eens zien). Als het wordt wat Thijs zegt dan word ik er erg vrolijk van!

Users who are viewing this thread