Elbow en Queens of the Stone Age sullen del twee subheadliners worden, met Pearl Jam als mogelijke headliner. Enkel die laatste headliner is nog een groot vraagteken.
Muse en Foo Fighters komen niet. Vergeet dat maar. Misschien moeten we eens aan megarappers als Jay-Z en Kanye West denken? Beide heren touren.
Verder verwacht ik ook wel popzangeresjes Ellie Goulding, M.I.A. en Lily Allen. En misschien staat Beck er ook wel, zijn nieuwe album komt (eindelijk!) uit in het voorjaar. Dat zou, samen met Pixies, één van de “kwaliteitsnamen” kunnen zijn, die Werchter elk jaar programmeert (denk Portishead, Nick Cave, Grinderman, Sigur Ros, PJ Harvey van de vorige edities). Het zijn die namen die trouwens meestal het meest verrassend zijn.
Voor de rest programmeren ze meestel een klassiekere band of 2. Hierbij denk voor de afgelopen 5 jaar aan bv. Neil Young, Depeche Mode, The Cure, The Specials, Simple Minds, Grace Jones… Ik verwacht ook dit jaar nog zo’n naam.
Qua Belgen zie ik nog Mintzkov, Hooverphonic, Stromae, Daan, Compact Disk Dummies en Admiral Freebee (nieuw album) als mogelijkheden.