Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Black Keys en MGMT zie ik graag naar RW komen. Tenminste twee acts die ik graag wil zien en nog nooit heb gezien. Vooral van Black Keys ben ik zeer gecharmeerd na het laatste album. De andere ken ik nog niet.

http://musicscene.ie/2013/12/arcade-fire-marlay-park-dublin-2014-live-concert-date-confirmed-for-sunday-june-29th/

Als dit klopt kunnen we weer hopen op Arcade Fire. Ik las op twitter ook dat ze zouden bevestigd zijn voor Glastonbury op 27/06, maar ik vind er geen bron voor..

Arcade Fire zou in het RW weekend in USA zitten, en dat ze de week daarvoor nog in Ierland spelen kan natuurlijk best.

Nou jongens, vandaag zouden er wellicht weer namen komen toch? Laat ze maar opschieten, want ik kan niet wachten... Het liefste nog een leuke, grote verrassing. Alles wat nu bevestigd is, is natuurlijk al dubbel en dwars voorspeld. Wel leuk, maar niet verrassend. Waar blijven die verrassingen nou?

Elbow en Queens of the Stone Age sullen del twee subheadliners worden, met Pearl Jam als mogelijke headliner. Enkel die laatste headliner is nog een groot vraagteken.

Muse en Foo Fighters komen niet. Vergeet dat maar. Misschien moeten we eens aan megarappers als Jay-Z en Kanye West denken? Beide heren touren.

Verder verwacht ik ook wel popzangeresjes Ellie Goulding, M.I.A. en Lily Allen. En misschien staat Beck er ook wel, zijn nieuwe album komt (eindelijk!) uit in het voorjaar. Dat zou, samen met Pixies, één van de “kwaliteitsnamen” kunnen zijn, die Werchter elk jaar programmeert (denk Portishead, Nick Cave, Grinderman, Sigur Ros, PJ Harvey van de vorige edities). Het zijn die namen die trouwens meestal het meest verrassend zijn.

Voor de rest programmeren ze meestel een klassiekere band of 2. Hierbij denk voor de afgelopen 5 jaar aan bv. Neil Young, Depeche Mode, The Cure, The Specials, Simple Minds, Grace Jones… Ik verwacht ook dit jaar nog zo’n naam.

Qua Belgen zie ik nog Mintzkov, Hooverphonic, Stromae, Daan, Compact Disk Dummies en Admiral Freebee (nieuw album) als mogelijkheden.

hahaha goeiemorgen @mattman ! Elbow hebben we allang afgeschreven. Queens Of The Stone Age is een belangrijke kanshebber voor de sub positie.

Muse komt niet? Dan weet jij meer dan ik! Ik ga er nog steeds, zoals velen op dit forum, vanuit dat Muse voor RW's verjaardagsfeestje kiest.
Foo Fighters is ook vrij weinig van bekend en Pearl Jam, Muse én Foo Fighters zou een beetje te veel van het goede zijn...

Kanye West (hoe graag ik het ook wil) en Jay Z zullen niet komen. Kanye West tourt tot nu toe alleen in de VS, en schijnt deze lente ongeveer weer een nieuw album uit te brengen. Als hij deze zomer gaat touren, gaat hij (als hij überhaubt festivals doet) Pukkelpop headlinen. Werchter heeft dan allang zijn subs en headliners bij elkaar. Jay Z is net klaar met zijn Europese tour en zal zich na zijn VS-tour gaan richten op zijn kind en/of een nieuw album. Lijkt me (net zoals Kanye West) te groot voor een subheadliner, en niet geliefd genoeg bij het festivalpubliek voor een headliner.

Ellie Goulding en Lilly Allen zijn best realistisch. M.I.A. is niks over bekend. Ik weet trouwens niet waar je op doelt met 'kwaliteitsnamen'? Vrijwel alle muziek op RW is van kwaliteit, anders staan ze er niet.
Pearl Jam en Metallica zijn denk ik wel klassiek genoeg lijkt mij?!
Veel van de Belgische namen zijn nog te klein en Pukkelpop materiaal.

@Gloeilamp Ik geef je groot gelijk dat je zo reageert.. want hier klopt niet veel van... Volgende keer iets anders brengen meneer mattman, dan kunnen we je ook wat serieuzer nemen.

Wat zal er dit jaar qua hiphop en R&B op RW te zien zijn?
Ik hoop/gok op de volgende namen(nee heb geen idee of ze komen of niet);

- Iggy Azeala
- Childish Gambino
- A$AP Rocky
- The Weeknd
- Drake

Stiekem nog iets anders, ik hoop héél erg op Die Antwoord.

Vond dit nog, als Coldplay weer hetzelfde doet als in 2011 zouden ze ook nog een festival-tour gaan doen. Alleen Rock Am Ring heeft toch alle headliners al? Zou kunnen, niet waarschijnlijk maar als dat album inderdaad in mei of juni uitkomt, zie ik mogelijkheden.

Je moet toch een beetje out of the box gaan denken nu, want ik zie Muse niet meer komen, snap niet dat mensen er nog vanuit gaan/hoop hebben aangezien ik me geen logische reden kan bedenken waarom de orgnisatie ze nog niet bekend hebben gemaakt als ze er staan.

http://www.coldplaying.com/?p=18556

@Stockholm Syndrome: Misschien omdat ze er óf nog niet uit zijn óf omdat ze gewoon moeten wachten totdat Muse dingen bekend wil maken. Kortom slaat nergens op om ze ineens af te schrijven, maar dat moet je zelf weten. Coldplay zie ik niet gebeuren.

Vond dit nog, als Coldplay weer hetzelfde doet als in 2011 zouden ze ook nog een festival-tour gaan doen. Alleen Rock Am Ring heeft toch alle headliners al? Zou kunnen, niet waarschijnlijk maar als dat album inderdaad in mei of juni uitkomt, zie ik mogelijkheden.

Je moet toch een beetje out of the box gaan denken nu, want ik zie Muse niet meer komen, snap niet dat mensen er nog vanuit gaan/hoop hebben aangezien ik me geen logische reden kan bedenken waarom de orgnisatie ze nog niet bekend hebben gemaakt als ze er staan.

En wat is de logische reden voor Coldplay dan? Coldplay is echt velen malen onwaarschijnlijker dan Muse.

@Stockholm Syndrome: Misschien omdat ze er óf nog niet uit zijn óf omdat ze gewoon moeten wachten totdat Muse dingen bekend wil maken. Kortom slaat nergens op om ze ineens af te schrijven, maar dat moet je zelf weten. Coldplay zie ik niet gebeuren.

Helemaal eens met dat laatste. Ik snap dat je probeert out of the box te denken, @Stockholm Syndrome, dat probeer ik zelf ook... Maar om Muse meteen af te schrijven omdat ze nog niet bevestigd zijn, is natuurlijk onzin. Er is in feite weinig of niks veranderd aan de situatie t.o.v. 3 weken terug, behalve dan dat er intussen 3 weken zijn verstreken. Geen reden om ze af te schrijven zou ik zeggen, en bij gebrek aan een realistischer alternatief houden we het hier maar even bij ;-)

Naja ik heb zelf sinds een paar minuten ook weer hoop, ik ging er namelijk van uit dat Werchter geen namen weer bekend zou maken dit kalenderjaar, afgaande op hoe ze andere jaren te werk gingen. Toen ik naar Rock Werchter tweete: 'Just announce some big names already! I'm so impatient! antwoorde zei met: 'More coming soon :)'. Oftewel, hun bekendmakingen lijken niet zoveel met de verkoop te maken te hebben. Ik heb weer hoop :)

En tuurlijk is Coldplay veel onlogischer dan Muse, maar ik kan niet zoveel vertellen over (ik noem maar wat) Neil Young, Foo Fighters etc.

antwoorde zei met: ‘More coming soon

Ten eerste alsjeblieft zeg zei?!?!?!?! Ik neem aan dat je nu zelf ook al weet dat dit zij moet zijn. Ik wil geen mierenneuker zijn maar dit doet echt pijn aan mijn ogen.

Ten tweede, waarom twitter je naar RW in het engels?

Hahahahaha ik ben geen briljante taal-man oké. Ik denk niet na als ik typ, maar dit is inderdaad schandalig.

Ohw en ze tweeten zelf ook in het Engels, dus dan reageer ik in het Engels.

Flink wat gemist zie ik. @EddieVerder zou goed kunnen met een album voor 2014. MGMT en Foals zou ik zelf geweldig vinden op Werchter, en ik hoop nog steeds dat de Black Keys toch bereid zijn om te subheadlinen. Coldplay lijkt me absoluut niet logisch. Will Champion zei dat hij hoopte dat het album in 2014 klaar is. Als artiesten zeggen dat ze iets 'hopen' is dat regelmatig niet reëel, en anders word het toch na de zomer. Muse afschrijven is even logisch als Pearl Jam afschrijven, en dat zie ik ook niemand doen... dus voor mij zijn ze nog steeds kanshebber. Ik hoop dat ze deze week nog namen geven, mijn geduld begint op te raken... ze mogen wel ophouden met interessant doen en spanning creëren

Ik weet nog dat er vorig jaar volgens mij wel een maand op de site heeft gestaan more names coming soon, ik wil je niet teleurstellen maar het zegt dus niets ;)

Users who are viewing this thread