Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
@Thijs het zijn er ook geen 2. 3, dus we zaten allebij fout. Van 'guns don't kill people, lazers do' is een deluxe version, dus die telde ik per ongeluk mee. Ze draaien inderdaad weinig eigen muziek, gelukkig is het toch een mooi feestje. Ze zien maar wie ze de main af laten sluiten, als hij/zij/ze maar kan/kunnen draaien.

@DeadRinu5 Depeche Mode is in Europe zeker groter dan Linkin Park. Linkin Park is in Amerika misschien erg populair, maar Depeche mode is al tientallen jaren op elke europees festival headliner. Persoonlijk vind ik de kwaliteit de laatste jaren enorm achteruitgegaan, tot bijna niks meer, maar dat doet natuurlijk niks af aan populariteit. Ik zit echt niet te wachten op Linkin Park als headliner. Dan twijfel ik zelfs of ik mijn kaarten nog ga kopen. Ik zou dan alleen voor Pearl Jam en de toffe barnopvullingen naar Werchter komen, ervanuitgaande dat Muse niet komt, en dat is mij geen 300-350 euro waard.

Depeche Mode is zeker groter dan Linkin Park. Zeker ook aangezien die ook al jaren niks bijzonders meer gemaakt hebben.

Ik hoop ook echt niet dat LP headliner wordt, sterker nog ik hoop dat ze wegblijven!

Sorry hoor maar ik hoor hier vele mensen zeggen dat LP qua grote gelijk is als QOTSA en Arctic Monkeys. Ik wil jullie er op wijzen dat er toch echt wel een enorm verschil tussen is. Linkin Park verkoopt al hun eigen shows uit en ze spelen over het algemeen op grotere plaatsen(meer Capaciteit). Queens of The Stone Age heeft laatst de trivoli nog niet uitverkocht. Ook heeft Linkin Park veel meer albums verkocht dan beide bovenstaande bands. Alleen al het debuut van LP is vaker verkocht dan de albums van QOSTA of AM.
Arctic Monkeys heeft misschien wel BKS mede uitverkocht, maar een festival verkoopt niet uit op een act. BKS is niet te vergelijken met pinkpop vanwege het capaciteits verschil en het prijsverschil.

Poeh poeh, wat zijn jullie ineens gretig!
Pearl Jam verwijs ik je door naar dit artikel: http://festileaks.com/2013/11/rock-werchter-heeft-pearl-jam-binnen-en-vangt-bot-bij-david-bowie/
Hierbij kan ik nog vertellen dat wij van festileaks niet zomaar een bron vertrouwen, en we deze bron ook voor zo'n 90% vertrouwen.

Wat betreft Muse, ik hoop het! maar helaas weet ik niet veel meer dan de mensen op het forum.

@Thijs het zijn er ook geen 2. 3, dus we zaten allebij fout. Van ‘guns don’t kill people, lazers do’ is een deluxe version, dus die telde ik per ongeluk mee. Ze draaien inderdaad weinig eigen muziek, gelukkig is het toch een mooi feestje. Ze zien maar wie ze de main af laten sluiten, als hij/zij/ze maar kan/kunnen draaien.

Hij heeft dacht ik officieel alleen Guns Don't Kill People, Lazers Do en Free The Universe uitgebracht als albums. Voor de rest alleen EP'tjes dus vraag me af wat voor jou het derde album was?

Sorry hoor maar ik hoor hier vele mensen zeggen dat LP qua grote gelijk is als QOTSA en Arctic Monkeys. Ik wil jullie er op wijzen dat er toch echt wel een enorm verschil tussen is. Linkin Park verkoopt al hun eigen shows uit en ze spelen over het algemeen op grotere plaatsen(meer Capaciteit). Queens of The Stone Age heeft laatst de trivoli nog niet uitverkocht. Ook heeft Linkin Park veel meer albums verkocht dan beide bovenstaande bands. Alleen al het debuut van LP is vaker verkocht dan de albums van QOSTA of AM.<br>
Arctic Monkeys heeft misschien wel BKS mede uitverkocht, maar een festival verkoopt niet uit op een act. BKS is niet te vergelijken met pinkpop vanwege het capaciteits verschil en het prijsverschil.

ok ik wil even wat dingen rechtzetten.
Ten eerste had QOTSA al een show in de ziggodome die nagenoeg uitverkocht was en alleen die mensen die daarvoor al een kaartje hadden mochten een kaartje voor Tivoli kopen. Dus mensen die al naar een QOTSA mogen dan nog een keer betalen om waarschijnlijk dezelfde show nog een keer te zien.... Diehard fans zullen dat natuurlijk wel doen. dus je argument dat ze niet eens Tivoli uitverkopen slaat nergens op

Verder ben ik het wel met je eens dat LP groter is dan Queens.

Ik vind het persoonlijk jammer dat er zoveel rivaliteit bestaat tussen metal liefhebbers en de gewone rock / dance / pop liefhebbers.
Ik ben metal maar ik ben 'ruimdenkend'. Ik ga bijvoorbeeld hard sparen om 4 dagen naar Rock Werchter te gaan en 3 dagen naar Graspop. Ik zou bijvoorbeeld graag hebben dat Linkin Park kom naar Werchter (Graspop mag ook). Ik wil die band gewoon eens gezien hebben.
En ik vind het erg dat de meesten 'Werchter' gangers zo tegen graspop zijn en omgekeerd.
't is maar muziek hoor... En je kan alleen iets bijleren en ook graag horen ! :)

Ik vind het persoonlijk jammer dat er zoveel rivaliteit bestaat tussen metal liefhebbers en de gewone rock / dance / pop liefhebbers.<br>
Ik ben metal maar ik ben ‘ruimdenkend’. Ik ga bijvoorbeeld hard sparen om 4 dagen naar Rock Werchter te gaan en 3 dagen naar Graspop. Ik zou bijvoorbeeld graag hebben dat Linkin Park kom naar Werchter (Graspop mag ook). Ik wil die band gewoon eens gezien hebben.<br>
En ik vind het erg dat de meesten ‘Werchter’ gangers zo tegen graspop zijn en omgekeerd.<br>
‘t is maar muziek hoor… En je kan alleen iets bijleren en ook graag horen !
icon_smile.gif
ik heb helemaal niks tegen graspop maar ik zou er nooit naartoe gaan, en ik ben van hetzelfde principe ik wil linking park wel eens gezien hebben

<div class="d4p-bbt-quote-title">Rikkie wrote:</div>
Sorry hoor maar ik hoor hier vele mensen zeggen dat LP qua grote gelijk is als QOTSA en Arctic Monkeys. Ik wil jullie er op wijzen dat er toch echt wel een enorm verschil tussen is. Linkin Park verkoopt al hun eigen shows uit en ze spelen over het algemeen op grotere plaatsen(meer Capaciteit). Queens of The Stone Age heeft laatst de trivoli nog niet uitverkocht. Ook heeft Linkin Park veel meer albums verkocht dan beide bovenstaande bands. Alleen al het debuut van LP is vaker verkocht dan de albums van QOSTA of AM.<br><br>

ok ik wil even wat dingen rechtzetten.<br>
Ten eerste had QOTSA al een show in de ziggodome die nagenoeg uitverkocht was en alleen die mensen die daarvoor al een kaartje hadden mochten een kaartje voor Tivoli kopen. Dus mensen die al naar een QOTSA mogen dan nog een keer betalen om waarschijnlijk dezelfde show nog een keer te zien…. Diehard fans zullen dat natuurlijk wel doen. dus je argument dat ze niet eens Tivoli uitverkopen slaat nergens op

Verder ben ik het wel met je eens dat LP groter is dan Queens.
Ja klopt, ziggo was bijna uitverkocht en tivoli was binnen 5 minuten uitverkocht.
Verder denk ik dat LP groter is dan QOTSA. maar LP is ook niet heel huge.
Depeche Mode is gigantisch in europa, zeker in de oostblok landen, italie, duitsland en frankrijk.

Ik vind het persoonlijk jammer dat er zoveel rivaliteit bestaat tussen metal liefhebbers en de gewone rock / dance / pop liefhebbers.<br>
Ik ben metal maar ik ben ‘ruimdenkend’. Ik ga bijvoorbeeld hard sparen om 4 dagen naar Rock Werchter te gaan en 3 dagen naar Graspop. Ik zou bijvoorbeeld graag hebben dat Linkin Park kom naar Werchter (Graspop mag ook). Ik wil die band gewoon eens gezien hebben.<br>
En ik vind het erg dat de meesten ‘Werchter’ gangers zo tegen graspop zijn en omgekeerd.<br>
icon_smile.gif

Erg he?
Ik zeg altijd, ik hou gewoon van muziek, goede muziek. maakt me geen reet uit welk genre. Ik vind alles best, zolang ik het goed vind. Er is dan ook niet echt een specifiek genre waar ik alleen naar luister, luister eigenlijk van elk genre wel iets. Denk wel dat ik het meest van rock hou (om het maar even simpel te houden :))

<div class="d4p-bbt-quote-title">Pc-Freak wrote:</div>
Ik vind het persoonlijk jammer dat er zoveel rivaliteit bestaat tussen metal liefhebbers en de gewone rock / dance / pop liefhebbers.<br><br>
Ik ben metal maar ik ben ‘ruimdenkend’. Ik ga bijvoorbeeld hard sparen om 4 dagen naar Rock Werchter te gaan en 3 dagen naar Graspop. Ik zou bijvoorbeeld graag hebben dat Linkin Park kom naar Werchter (Graspop mag ook). Ik wil die band gewoon eens gezien hebben.<br><br>
En ik vind het erg dat de meesten ‘Werchter’ gangers zo tegen graspop zijn en omgekeerd.<br><br>
icon_smile.gif

Erg he?<br>
Ik zeg altijd, ik hou gewoon van muziek, goede muziek. maakt me geen reet uit welk genre. Ik vind alles best, zolang ik het goed vind. Er is dan ook niet echt een specifiek genre waar ik alleen naar luister, luister eigenlijk van elk genre wel iets. Denk wel dat ik het meest van rock hou (om het maar even simpel te houden
icon_smile.gif
)

Same here, ik hou ook van heel veel soorten muziek. Maar LP mag gewoon niet komen van mij, dat vind ik gewoon echt helemaal niets ! Gewoon lekker ander muziekje laten komen .. 1000x beter !

Op Graz had iemand het erover dat Neil Young in juli zou gaan touren.
Indien dit waar is, dan zou dit ook zeer welkome aanvulling zijn. Samen met Pearl Jam een dagje (wishfull thinking haha).
Eerst maar eens een bevestiging van zn tourplannen zien voordat we dit uberhaupt als gerucht kunnen beschouwen. Maar goed de gedachte is leuk.

icon_smile.gif

Ik denk dat het voor RW gangers richting Graspop wel mee valt, als hier Graspop eens langskomt word daar eigenlijk nooit negatief over gepraat alleen de die-hard fans die bij Metallica en Rammstein meekomen wel. Maar aan de andere kant heb ik vorig jaar een hele tijd een forum van Graspoppers gevolgd en daar werd je gewoon uitgelachen als je ook naar RW ging en die werden boos omdat 'hun' Rammstein en Volbeat op RW stonden.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Pc-Freak wrote:</div>
Ik vind het persoonlijk jammer dat er zoveel rivaliteit bestaat tussen metal liefhebbers en de gewone rock / dance / pop liefhebbers.<br><br>
Ik ben metal maar ik ben ‘ruimdenkend’. Ik ga bijvoorbeeld hard sparen om 4 dagen naar Rock Werchter te gaan en 3 dagen naar Graspop. Ik zou bijvoorbeeld graag hebben dat Linkin Park kom naar Werchter (Graspop mag ook). Ik wil die band gewoon eens gezien hebben.<br><br>
En ik vind het erg dat de meesten ‘Werchter’ gangers zo tegen graspop zijn en omgekeerd.<br><br>
icon_smile.gif

Ik denk dat het voor RW gangers richting Graspop wel mee valt, als hier Graspop eens langskomt word daar eigenlijk nooit negatief over gepraat alleen de die-hard fans die bij Metallica en Rammstein meekomen wel. Maar aan de andere kant heb ik vorig jaar een hele tijd een forum van Graspoppers gevolgd en daar werd je gewoon uitgelachen als je ook naar RW ging en die werden boos omdat ‘hun’ Rammstein en Volbeat op RW stonden.
Ik denk inderdaad dat dit van metalheads naar gewone rockfans erger is dan andersom, maar ook dat valt in werkelijkheid wel mee denk ik. Het is die harde kern die-hard fans die de rest een slechte naam geeft, net als bij voetbal en zoveel andere dingen.
Verder beschouw ik mijzelf net als @xSam_ en @Fonneke zowel als metalhead als als gewone rockfan. Het zijn tenslotte twee smaken van hetzelfde, net als koffie en espresso: de een wat sterker dan de ander, als het maar goede kwaliteit is vindt ik het lekker ;-)

Neil Young en The National op Hyde Park, het weekend van Werchter. Ik betwijfel of Neil Young nog populair genoeg is om te headlinen, het is echter wel een grote naam..

The National subde dit jaar al, toch is het niet onmogelijk dat ze dat volgend jaar opnieuw doen denk ik, hun populariteit is er alleen maar op vooruit gegaan

Elbow en Queens of the Stone Age sullen del twee subheadliners worden, met Pearl Jam als mogelijke headliner. Enkel die laatste headliner is nog een groot vraagteken.

Muse en Foo Fighters komen niet. Vergeet dat maar. Misschien moeten we eens aan megarappers als Jay-Z en Kanye West denken? Beide heren touren.

Verder verwacht ik ook wel popzangeresjes Ellie Goulding, M.I.A. en Lily Allen. En misschien staat Beck er ook wel, zijn nieuwe album komt (eindelijk!) uit in het voorjaar. Dat zou, samen met Pixies, één van de "kwaliteitsnamen" kunnen zijn, die Werchter elk jaar programmeert (denk Portishead, Nick Cave, Grinderman, Sigur Ros, PJ Harvey van de vorige edities). Het zijn die namen die trouwens meestal het meest verrassend zijn.

Voor de rest programmeren ze meestel een klassiekere band of 2. Hierbij denk voor de afgelopen 5 jaar aan bv. Neil Young, Depeche Mode, The Cure, The Specials, Simple Minds, Grace Jones... Ik verwacht ook dit jaar nog zo'n naam.

Qua Belgen zie ik nog Mintzkov, Hooverphonic, Stromae, Daan, Compact Disk Dummies en Admiral Freebee (nieuw album) als mogelijkheden.

@mattman
Hoe kun je zo stellig zeggen dat Muse en Foo Fighters niet komen? Bovendien zou ik het een zware tegenvaller vinden als ze zo'n flutrapper het festval laten afsluiten, ik hoop toch dat ze hun naam eer aan doen en in ieder geval rock programmeren.

Users who are viewing this thread