Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>
De invloed van ’40ste verjaardag’ zal echt wel meevallen hoor, de rest van de line up van pinkpop op de 40ste verjaardag stelde dan ook niet zo veel voor. Misschien was het gewoon toeval dat bruce eens een festival wilde doen en had pinkpop gewoon geluk dat ze 40 jaar bestonden, dat wilt toch niet zeggen dat hij kwam omdat ze 40 jaar bestonden. Hetzelfde geldt voor werchter dit jaar artiesten zullen echt niet denken oow wat leuk ze bestaan zoveel jaar laten we dan maar optreden. Dit blijft gewoon een questie van geld, past het in het schema en populariteit van een artiest.

Ik beweer ook niet dat de artiesten opeens allemaal op Werchters 40e verjaardagsfeestje willen komen, maar dat de organisatie meer zijn best gaat doen om er een feestje van te maken. En dat is wel degelijk een logische verhaal, waarschijnlijk ook (één van) de reden(en) dat Pinkpop destijds Bruce heeft gecontracteerd.

Dat bedoelde ik dus, ik bedoelde ook niet dat ze opeens allemaal daarom komen, maar gewoon dat ze nu wel extra hun best doen denk ik. en graag een grote/exclusieve naam op hun festival willen. dus daarom verwacht ik dat. en ja, dat denk ik ook wel. Bruce deed dus zo weinig festivals, en dit met Pinkpop en 40 jaar bestaan was wel speciaal natuurlijk.

De invloed van ’40ste verjaardag’ zal echt wel meevallen hoor, de rest van de line up van pinkpop op de 40ste verjaardag stelde dan ook niet zo veel voor. Misschien was het gewoon toeval dat bruce eens een festival wilde doen en had pinkpop gewoon geluk dat ze 40 jaar bestonden, dat wilt toch niet zeggen dat hij kwam omdat ze 40 jaar bestonden. Hetzelfde geldt voor werchter dit jaar artiesten zullen echt niet denken oow wat leuk ze bestaan zoveel jaar laten we dan maar optreden. Dit blijft gewoon een questie van geld, past het in het tourschema en hoe gewild/ populair is de artiest (populair genoeg om te boeken?).

uiteindelijk wel, maar als je tussen twee fesitvals kan kiezen om een bepaalde reden en ze bieden hetzelfde aan. ga je toch sneller naar diegene die dan een 40ste verjaardag viert ;)

verder hoop ik echt dat Schueremans het lef heeft om Avenged voor Metallica te zetten. heel vergelijkbaar met volbeat - rammstein. en ik zou dat liever zien dan bijvoorbeeld weer mastodon ergens tussen gepropt. maargoed dat ben ik, ben helemaal niet objectief als je naar mijn naam kijkt.

Nee bruce had veel positieve geluiden over pinkpop gehoord en omdat hij een paar festivals wilde doen koos hij hierdoor voor pinkpop. Mijn reactie ging ook meer over de post van xSam, hierin wordt gezegd en: 'vooral met de 40ste editie kunnen ze wel exslusieve en grote namen naar hun festival krijgen'. Dit slaat natuurlijk nergens op, net of het komt door de 40ste editie dat werchter grote namen kan krijgen. Volgens mij wordt er vaak vergeten dat het allemaal vrij commercieel is en dat het uiteindelijk allemaal om geld draait.

Oh jee! Een verandering op de Werchter-site! Eerst hadden ze dezelfde foto als Pinkpop bij Metallica (http://www.pinkpop.nl/), en nu werd hij opeens voor mijn ogen veranderd! (http://www.rockwerchter.be/en/news/detail/metallica-on-request-at-rock-werchter-2014)

Wat zal het betekenen? Komen er nieuwe namen mee met deze update? Of suggereert het water op de achtergrond van de nieuwe foto dat de deal nog wel eens in het water kan vallen, en dat we wellicht geen Metallica krijgen? Of wil Werchter zich distantiëren van Pinkpop door middel van een originele, exclusieve foto? Betekend dit wellicht dat er geen deal met Muse of een andere grote naam is, en dat Werchter zich op deze manier alsnog wil onderscheiden? Of betekend het dat de Werchter-site gehackt is en dat geen van de tot nu toe verstrekte informatie klopt? Wordt heel Werchter wellicht gecanceld?

#PANIEK!!!!!

Oh jee! Een verandering op de Werchter-site! Eerst hadden ze dezelfde foto als Pinkpop bij Metallica (http://www.pinkpop.nl/), en nu werd hij opeens voor mijn ogen veranderd! (http://www.rockwerchter.be/en/news/detail/metallica-on-request-at-rock-werchter-2014)

Wat zal het betekenen? Komen er nieuwe namen mee met deze update? Of suggereert het water op de achtergrond van de nieuwe foto dat de deal nog wel eens in het water kan vallen, en dat we wellicht geen Metallica krijgen? Of wil Werchter zich distantiëren van Pinkpop door middel van een originele, exclusieve foto? Betekend dit wellicht dat er geen deal met Muse is, en dat Werchter zich op deze manier alsnog wil onderscheiden? Of betekend het dat de Werchter-site gehackt is en dat geen van de tot nu toe verstrekte informatie klopt? Wordt heel Werchter wellicht gecanceld?

#PANIEK!!!!!

Is dit nu een verwijzing naar mij? Als dat zo is: sorry hoor, dat ik wat gretig ben.

@duyck Ik heb even gekeken en ik bleek niet helemaal wakker te zijn. Ze staat op NorthSide ipv Roskilde.

chill, niet panikeren dat stelt waarschijnlijk niets voor, ik merk trouwens niets, juist de metallica foto is veranderd?

@Gloeilamp
Enigszins, met een knipoog ;-)
Ik moest ook weer een beetje aan het hele ijsberg-gebeuren denken, en ik heb het gevoel dat we hier toch niet zoveel zinnigs meer te bespreken hebben. Alle namen zijn al wel voorbij geweest en besproken, valt weinig meer over te zeggen, het wachten is op de bekendmakingen dus ik dacht: laat ik wat leuks posten...

En @DeadRinu5
Dit was dus overduidelijk niet serieus bedoeld, maar bedankt voor de kalmering ;-)

ik hoorde net op studio brussel dat ze straks een hele mooie prijs gaan geven met het nieuws, zou het iets te maken kunnen hebben met RW?

JAAAA IEDEREEN NU LUISTEREN NAAR STUDIO BRUSSEL, binne 5 minuten nieue namen voor Rock werchter!!!! pearl jam??

Ow en meer nieuws is onderweg dus verwacht morgen ook nog wel wat :)

Skrillex trouwens op donderdag waar geen dance headliner zou komen, staat hij dus toch in ClubC. Vraag me dan af of Major Lazer dan wel gaat afsluiten of ook gewoon in ClubC staat want die is toch niet groter dan Skrillex.

Fak ja. Franz Ferdinand en Pixies zijn tof. Ben benieuwd waar Skrillex en Major Lazer staan. Skrillex staat op dezelfde dag als Metallica, maar dacht dat die afsluiter waren.

Mooie namen, zelf niet zo'n dance fan maar ik had meer op Deadmau5 gehoopt ipv Skrillex... Nou ja een mens kan niet alles hebben zeg maar. En ik denk dat hij gewoon afsluit na Metallica, dat ze op Stubru hadden gezegd dat Metallica afsluit berust vermoed ik op het misverstand dat headliners gelijk afsluiters zijn, zoals op Pinkpop enzo. Major Lazor: zal wel feesten worden na Arctic Monkeys. Franz Ferdinand subt voor ons grootste vraagteken: de afsluiter, de grote klapper (hoop nog steeds op Muse, past er wel bij). En de Pixies zouden dan voor Pearl Jam subben? Ook prima voor mij. En natuurlijk Triggerfinger, onze vaste festivalgast met een nieuw album op zak. Heb er zin in! Hoop voor morgen op Pearl Jam, en zaterdagochten Muse/andere grote naam? Ik ben benieuwd...

@Shaverion
Ze hebben het duidelijk over "beats over de weide" dus KluB C zal het in ieder geval niet zijn. Is hij ook veel te groot voor btw.

Mooie namen, zelf niet zo’n dance fan maar ik had meer op Deadmau5 gehoopt ipv Skrillex… Nou ja een mens kan niet alles hebben zeg maar. En ik denk dat hij gewoon afsluit na Metallica, dat ze op Stubru hadden gezegd dat Metallica afsluit berust vermoed ik op het misverstand dat headliners gelijk afsluiters zijn, zoals op Pinkpop enzo. Major Lazor: zal wel feesten worden na Arctic Monkeys. Franz Ferdinand subt voor ons grootste vraagteken: de afsluiter, de grote klapper (hoop nog steeds op Muse, past er wel bij). En de Pixies zouden dan voor Pearl Jam subben? Ook prima voor mij. En natuurlijk Triggerfinger, onze vaste festivalgast met een nieuw album op zak. Heb er zin in! Hoop voor morgen op Pearl Jam, en zaterdagochten Muse/andere grote naam? Ik ben benieuwd…

Pixies gaan niet voor Pearl Jam spelen. Dat gaan ze echt niet volkrijgen. Die zullen wel een mooie spot in The Barn krijgen denk ik.

Users who are viewing this thread