Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Wat daft punk op RAM liet zien was alles behalve een nieuw genre.Ht was een puik staaltje terug naar de roots met funk, disco, elektro en zelfs rock…Of je het mooi vind is iets anders, maar het is enormveelzijdig. Contact is naar mijn mening trouwens redelijk in dr oude stijl van daft punk… Maargoed, ik vind het zonde dat ze trouwens niet nog een naam bekendhebben gemaakt. Ikhoop niet dat het bij deze namen blijft voorlopig…

ja ik bedoelde niet een nieuw genre maar een nieuw genre dat daft punk gebruikt, en wat is RAM

Soms pf, Random Access Memories

Waarom wil iedereen toch zo graag Daft Punk? Ik hoor die muziek ook graag, maar dat is en blijft toch maar een DJ- set? Vind het persoonlijk een beetje raar om die als headliner te hebben, ipv als dance-afsluiter, hoe groot en bekend die mannen ook zijn.

Heb ze een hele tijd geleden eens op Pukkelpop gezien en het was een goede DJ-set, maar ik zou ze bijvoorbeeld niet in mijn top 10- lijstje met performances zetten. :)

Ik beschrijf Random Access Memmories altijd het liefst als: 'Een goed album, maar niet wat fans van Daft Punk willen.' Daft Punk is vorig festivalseizoen behoorlijk in het nieuws geweest en het leek erop dat het zover was. Op een gegeven moment wist een trouwe vriend van de mannen Daft Punk te vertellen dat Daft Punk in 2014 5 Europese festivals zou doen, waaronder Roskilde. Hiermee was de tour van Daft Punk voor een jaar uitgesteld, maar er is nog steeds niks bekend. Wel zijn de geruchten over Daft Punk dit jaar terechter dan ooit te voren, dus is er een kleine 10% kans en dat is meer dan niks! Dus onzin vind ik het niet dat Daft Punk wordt genoemd. Dat ze maar niet touren vind ik strontvervelend en wil het bijna asociaal noemen... Maarja, dat is Daft Punk misschien dan wel

Waarom wil iedereen toch zo graag Daft Punk? Ik hoor die muziek ook graag, maar dat is en blijft toch maar een DJ- set? Vind het persoonlijk een beetje raar om die als headliner te hebben, ipv als dance-afsluiter, hoe groot en bekend die mannen ook zijn.

Vooral omdat Daft Punk exclusief is. Die mannen hebben pas zo'n 3 à 4 keer getourt in meer dan 20 jaar. Er zijn zoveel mensen die fan zijn van de muziek van Daft Punk. En iedereen wil zijn favoriete artiesten live zien! Enja, die Alive tour is toch ook prachtig!

Daft Punk hoeft van mij niet te komen, vind het super muziek maar dan kan ik of Pearl Jam, of Muse op mijn buik schrijven. Voor één keer hoop ik niet op een verrasing, tenzij het U2 is maar dan heb je met Daft Punk nog meer kans ;P

@DeadRinu5 Thomas Bangalter en Guy-Manuel de Homem Christo komen beide uit een andere hoek, dan de stijl waarom daft punk bekend is. Die sound is zo gegroeid, orinieel komen ze uit de Punk en de discohoek. Oja en RAM is de naam van hun album. Ik denk dat als je niet weet hoe het album heet, dat je het dan eerst maar een moet luisteren, anders kun je onmogelijk een mening hebben. Persoonlijk zou ik Daft Punk enorm graag zien omdat ik fan ben van hun muziek natuurlijk, maar het is ook een stuk status. Het zijn onderhand levende legendes, en er zijn veel mensen die ze en keer live gezien willen hebben, waaronder ik. Genoeg echter daarover. Ik denk dat het bij iedereen wel duidelijk is dat over Daft Punk niet te speculeren valt, en dat de kans dat ze komen erg klein is. Ik denk overigens dat er toch wel een verrassing zit in de Line-Up (@Stockholm Syndrome). Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, en ik weet ook niet of ik er blij mee zou moeten zijn. Ik ben er blij mee als de voorspelde line-up gewoon werkelijkheid word, in plaats van een verrassing van Bon Jovi ofzo. RHCP zou van mij nog wel een plaatsje op mogen vullen als verrassing, maar het is moeilijk te zeggen wie daardoor dan van het affiche zou moeten. Muse en Pearl Jam wil ik allebei niet missen...

@DeadRinu5 Thomas Bangalter en Guy-Manuel de Homem Christo komen beide uit een andere hoek, dan de stijl waarom daft punk bekend is. Die sound is zo gegroeid, orinieel komen ze uit de Punk en de discohoek. Oja en RAM is de naam van hun album. Ik denk dat als je niet weet hoe het album heet, dat je het dan eerst maar een moet luisteren, anders kun je onmogelijk een mening hebben. Persoonlijk zou ik Daft Punk enorm graag zien omdat ik fan ben van hun muziek natuurlijk, maar het is ook een stuk status. Het zijn onderhand levende legendes, en er zijn veel mensen die ze en keer live gezien willen hebben, waaronder ik. Genoeg echter daarover. Ik denk dat het bij iedereen wel duidelijk is dat over Daft Punk niet te speculeren valt, en dat de kans dat ze komen erg klein is. Ik denk overigens dat er toch wel een verrassing zit in de Line-Up (@Stockholm Syndrome). Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, en ik weet ook niet of ik er blij mee zou moeten zijn. Ik ben er blij mee als de voorspelde line-up gewoon werkelijkheid word, in plaats van een verrassing van Bon Jovi ofzo. RHCP zou van mij nog wel een plaatsje op mogen vullen als verrassing, maar het is moeilijk te zeggen wie daardoor dan van het affiche zou moeten. Muse en Pearl Jam wil ik allebei niet missen…
begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van Daft Punk en ik wil ze wel is live hebben gezien maar ik vond dat hun nieuwe album een beetje tegenviel en bon als je voor alle albums afkortingen begint te geven is het logisch dat je er een paar niet begrijpt eh, ik heb het album zelf gekocht en ik weet welke nummer er op staan

De afkorting RAM is juist de afkorting van Random Access Memory, de computerterm... RAMgeheugen. Maargoed, ik geloof je best als je zegt dat je het album hebt gekocht en fan bent van hun muziek. Ik ben hier niet om te haten. Het kwam alleen een beetje raar over, want RAM is gewoon de naam van het album... Maargoed, dat het album tegenvalt voor je is iets anders, daar kan ik natuurlijk niks aan doen. Het belangrijkste is wat ze deze zomer gaan doen, en hoogstwaarschijnlijk is dat geen optreden op Rock Werchter(tot mijn, en waarschijnlijk ook jouw, spijt).

ja ik zou ze ook wel live willen zien deze zomer maar typisch daft punk denk ik dat ze onverwachte zet gaan doen; Glastonbury liet weten dat ze 3 headliners die er nog nooit stonden op de line-up gingen zetten, dan dacht ik daft punk? (en ja ik heb het opgezocht) daft punk speelde nooit op glastonbury misschien dit jaar dus wel

Ik had Glastonbury hier al een keer eerder vermeld, een tijd geleden, maar iemand verbeterde me toen ook al: Daft Punk heeft blijkbaar in de jaren '90 een keer op Glastonbury gespeeld, wat ik ook niet wist. dus ik denk dat we hen definitief af kunnen schrijven...

sorry wist ik niet, had het toen niet gelezen en heb het ook niet zien staan tussen de lijst van artiesten toen

Wat ik me net bedacht, stel dat de stones op pinkpop komen (ik geloof er nog steeds hèlemaal niets van maar stel dat) dan zijn ze natuurlijk ook gewoon een mogelijkheid. Nogmaals ik geloof er niet in maar als het zo is kun je werchter niet uitsluiten.

Als ze op Pinkpop staan dan staan ze niet op Werchter. Ik denk dat ze juist meer kans maken als ze niet op Pinkpop staan. Zou toch dom zijn van Pinkpop om zoveel geld uit te geven aan the Stones (en Metallica) om ze dan vervolgens te delen met Rock Werchter. Dus ik ga er vanuit dat ze niet op beide festivals staan als ze al op een van de twee staan.

The stones komen idd niet, maar een band van dat formaat kun je best op beide festivals zetten en allebei uitverkopen.

Ik heb het gevoel dat rock werchter ieder jaar langer op zich laat wachten met namen. Ik had in 2012 m'n ticket en januari al binnen en toen was de halve line-up al bekend. En vorig jaar duurde het ook al zo lang. Komaan gasten! Gooi met die namen voor de 40e editie!

het duurde vorig jaar lang.? WAT!? vorig jaar waren ze juist heel erg snel en waren half november alle headliners al bekend, de eerste Green Day al in September dacht ik.

Ik hoop op Pearl Jam voor pakjesavond en dan morgen Muse in mijn schoen :)

Ik heb het gevoel dat rock werchter ieder jaar langer op zich laat wachten met namen. Ik had in 2012 m’n ticket en januari al binnen en toen was de halve line-up al bekend. En vorig jaar duurde het ook al zo lang. Komaan gasten! Gooi met die namen voor de 40e editie!

Dat is natuurlijk de grootste onzin. De headliners waren vroeger bekend dan ooit. Toen hadden we rond deze tijd Depeche Mode, Editors, Rammstein, Volbeat, Kings of Leon, Blur en Green Day.

De site is weer een beetje aangepast met oa een zoekbalk. Dit was naar mijn weten eerder vanochtend nog niet zo, of kan iemand mij verbeteren? Als het inderdaad zo is kunnen we misschien weer wat verwachten vandaag.

Het lijkt me sterk dat ze alleen AM en Metallica bekend maken voor de ticketverkoop.

Nog even over Daft Punk: ik vind het ook onwaarschijnlijk dat ze komen, maar dat ze in de jaren negentig al op Glastonbury hebben geheadlined is bullshit. Of Wikipedia is ze vergeten, dat kan ook...
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Glastonbury_Festival
Maar goed, mocht het waar zijn dat ze vijf festivals doen, dan denk ik dat Werchter daar ook bij zit, naast Glastonbury en Roskilde. Al hoop ik van harte van niet, want ik heb liever Pearl Jam en Muse.

Users who are viewing this thread