@Black Lies<br>
De reden dat ik het veel over Muse heb, is dat ik heel erg hoop dat ze komen, maar ik besef me heel goed dat het verre van zeker is. Ik heb eerder al eens aangegeven alles als een gerucht te beschouwen totdat de organisatie het bevestigd heeft.
Een andere reden dat veel mensen denk ik vinden dat Muse een grote kans heeft, is dat we verwachten dat er toch echt wel een grote klapper komt om de veertigste editie af te sluiten, en we weinig namen kunnen verzinnen waarvan het realistisch is dat ze komen. Natuurlijk, RHCP zou volgens bronnen kunnen, natuurlijk, Pinkpop is met The Stones aan het praten, natuurlijk, AC/DC heeft aangegeven voor hun veertigste verjaardag óók groots te willen uitpakken met een world tour (zou ook leuk zijn, 2×40 jarig jubileum).<br>
Maar al deze bands zijn nog steeds minder waarschijnlijk dan Muse, die, al dan niet met ‘mights’ en ‘probablys’ hebben aangegeven één festival in Europa te willen bezoeken. De andere bands doen wellicht alleen stadions, of gaan helemaal niet touren, of gaan alleen naar Pinkpop. Muse kon toen natuurlijk nog niets glashard bevestigen, omdat er waarschijnlijk nog geen deal rond was, maar als Muse wil, dan is er altijd wel een festival dat ook wil en dán heeft Werchter de beste papieren.
Wat Pearl Jam betreft, van hen is het bekend dat ze in Juli gaan touren, dat ze vaak festivals doen, en hebben verschillende blijkbaar welingelichte bronnen, waaronder Zegut of hoe die Fransoos ook heet, van gezegd dat ze op Werchter staan. Dus logisch dat iedereen dat als vrijwel zeker ziet.
Maar, nogmaals, je hebt gelijk en ik blijf bij wat ik in het begin zei: alles is een gerucht tot de organisatie het bevestigd. Alleen het ene gerucht is sterker dan het andere.