Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
De site is weer een beetje aangepast met oa een zoekbalk. Dit was naar mijn weten eerder vanochtend nog niet zo, of kan iemand mij verbeteren? Als het inderdaad zo is kunnen we misschien weer wat verwachten vandaag.

Het lijkt me sterk dat ze alleen AM en Metallica bekend maken voor de ticketverkoop.

Zou kunnen dat ze die laatste twee headliners op 6 en 7 december bekend maken. Maar wie weet hebben ze nog niet alle headliners rond, je weet maar nooit, zou ook kunnen dat ze zaterdag met 2 subs komen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
De site is weer een beetje aangepast met oa een zoekbalk. Dit was naar mijn weten eerder vanochtend nog niet zo, of kan iemand mij verbeteren? Als het inderdaad zo is kunnen we misschien weer wat verwachten vandaag.

Het lijkt me sterk dat ze alleen AM en Metallica bekend maken voor de ticketverkoop.

Zou kunnen dat ze die laatste twee headliners op 6 en 7 december bekend maken. Maar wie weet hebben ze nog niet alle headliners rond, je weet maar nooit, zou ook kunnen dat ze zaterdag met 2 subs komen.

Klopt, we mogen in ieder geval nog iets verwachten voor zaterdag ;)

Ellie Goulding naar Roskilde, grote kanshebber voor Werchter lijkt me.

Nog even over Daft Punk: ik vind het ook onwaarschijnlijk dat ze komen, maar dat ze in de jaren negentig al op Glastonbury hebben geheadlined is bullshit. Of Wikipedia is ze vergeten, dat kan ook…

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Glastonbury_Festival

Maar goed, mocht het waar zijn dat ze vijf festivals doen, dan denk ik dat Werchter daar ook bij zit, naast Glastonbury en Roskilde. Al hoop ik van harte van niet, want ik heb liever Pearl Jam en Muse.

Ze hebben daar wel gestaan, Wikipedia is nou niet echt een heel erg betrouwbare bron ;) In 1997 stonden ze er.

@Gloeilamp<br>
Die zoekbalk was er al, kan op mn mobiel ten minste geen verschil vinden…

Dan ligt het wellicht aan mijn mobiel, kan me ook niet herinneren dat er stond dat het programma onder voorbehoud was. Gisteren stond er ook nog dat de deuren om 12u open gingen, dat is nu ook verdwenen...

Het is ook niet zo dat ze alleen maar bewegen als er een nieuwe naam komt. Tuurlijk onderhouden ze de site constant ;)

Het is ook niet zo dat ze alleen maar bewegen als er een nieuwe naam komt. Tuurlijk onderhouden ze de site constant
icon_wink.gif

Vorig jaar bleef de site steeds hetzelfde en zijn er geen veranderingen geweest. Maar misschien zoek ik iets te gretig naar aanwijzingen :p

Over een half uur nieuwe naam? Zou Arcade Fire toch ook nog kunnen, of zijn die überhaupt te klein voor RW als headliner? Lijkt me mooi samen met Arctic Monkeys passen.

Waarom over een half uur? Iig Muse en The Killers zijn de enige namen die me naar Werchter kunnen krijgen ipv Pinkpop, dus hoop vooral dat Pinkpop rond komt met Arcade Fire en Werchter niet (of allebei wel) hahaha.

Over Muse; hebben die ooit expliciet gezegd 1 festival in europa te gaan doen? Ze zeiden in het interview destijds dat ze dit jaar aan een nieuw album gaan werken (dus geen tours en festivals).... Maar misschien nemen ze een break om frisse ideeën te krijgen (zoiets zeiden ze) door 1 of 2 festivals te spelen. Ik zou niet te hard rekenen op Muse...

Waarom over een half uur? Iig Muse en The Killers zijn de enige namen die me naar Werchter kunnen krijgen ipv Pinkpop, dus hoop vooral dat Pinkpop rond komt met Arcade Fire en Werchter niet (of allebei wel) hahaha.

Over Muse; hebben die ooit expliciet gezegd 1 festival in europa te gaan doen? Ze zeiden in het interview destijds dat ze dit jaar aan een nieuw album gaan werken (dus geen tours en festivals)…. Maar misschien nemen ze een break om frisse ideeën te krijgen (zoiets zeiden ze) door 1 of 2 festivals te spelen. Ik zou niet te hard rekenen op Muse…

Dan heb je niet goed gekeken. Ze hebben duidelijk gezegd een festival in Europa te doen. The Killers mogen van mij wegblijven, die hebben hun beste tijd allang achter zich en vond ik behoorlijk prut op Pinkpop. Arcade Fire lijkt me fantastisch. Liever op RW dan op Pinkpop.

Muziekstijl van The Killers is behoorlijk veranderd vanaf Day & Age, dat klopt, of de nieuwe richting je wel of niet bevalt, da's persoonlijk.

Muse zou ik nog steeds niet te veel op hopen, waarschijnlijk doen ze wel een festival in Europa (blijf erbij dat ze dat nooit zo specifiek gezegd hebben in dat interview), maar zo zeker als ik sommige mensen hier erover zie zijn is het helemaal niet. Iedereen lijkt er hier al vanuit te gaan dat Pearl Jam en Muse worden aangekondigd morgen maar ik heb bij beide namen zo mijn twijfels.

"There might be one or two, very very few. The idea is to make a new album next year. I think there might be one in America, and probably one in Europe only."
Normaal doen ze een grote festivaltour, maar dit keer waarschijnlijk twee speciale festivals.

Is wat hij letterlijk zegt in het interview. Met zoveel 'mights' en 'probably's' vind ik het niet echt een enorme aankondiging meer...?

@Black Lies
De reden dat ik het veel over Muse heb, is dat ik heel erg hoop dat ze komen, maar ik besef me heel goed dat het verre van zeker is. Ik heb eerder al eens aangegeven alles als een gerucht te beschouwen totdat de organisatie het bevestigd heeft.

Een andere reden dat veel mensen denk ik vinden dat Muse een grote kans heeft, is dat we verwachten dat er toch echt wel een grote klapper komt om de veertigste editie af te sluiten, en we weinig namen kunnen verzinnen waarvan het realistisch is dat ze komen. Natuurlijk, RHCP zou volgens bronnen kunnen, natuurlijk, Pinkpop is met The Stones aan het praten, natuurlijk, AC/DC heeft aangegeven voor hun veertigste verjaardag óók groots te willen uitpakken met een world tour (zou ook leuk zijn, 2x40 jarig jubileum).
Maar al deze bands zijn nog steeds minder waarschijnlijk dan Muse, die, al dan niet met 'mights' en 'probablys' hebben aangegeven één festival in Europa te willen bezoeken. De andere bands doen wellicht alleen stadions, of gaan helemaal niet touren, of gaan alleen naar Pinkpop. Muse kon toen natuurlijk nog niets glashard bevestigen, omdat er waarschijnlijk nog geen deal rond was, maar als Muse wil, dan is er altijd wel een festival dat ook wil en dán heeft Werchter de beste papieren.

Wat Pearl Jam betreft, van hen is het bekend dat ze in Juli gaan touren, dat ze vaak festivals doen, en hebben verschillende blijkbaar welingelichte bronnen, waaronder Zegut of hoe die Fransoos ook heet, van gezegd dat ze op Werchter staan. Dus logisch dat iedereen dat als vrijwel zeker ziet.

Maar, nogmaals, je hebt gelijk en ik blijf bij wat ik in het begin zei: alles is een gerucht tot de organisatie het bevestigd. Alleen het ene gerucht is sterker dan het andere.

@Black Lies<br>
De reden dat ik het veel over Muse heb, is dat ik heel erg hoop dat ze komen, maar ik besef me heel goed dat het verre van zeker is. Ik heb eerder al eens aangegeven alles als een gerucht te beschouwen totdat de organisatie het bevestigd heeft.

Een andere reden dat veel mensen denk ik vinden dat Muse een grote kans heeft, is dat we verwachten dat er toch echt wel een grote klapper komt om de veertigste editie af te sluiten, en we weinig namen kunnen verzinnen waarvan het realistisch is dat ze komen. Natuurlijk, RHCP zou volgens bronnen kunnen, natuurlijk, Pinkpop is met The Stones aan het praten, natuurlijk, AC/DC heeft aangegeven voor hun veertigste verjaardag óók groots te willen uitpakken met een world tour (zou ook leuk zijn, 2×40 jarig jubileum).<br>
Maar al deze bands zijn nog steeds minder waarschijnlijk dan Muse, die, al dan niet met ‘mights’ en ‘probablys’ hebben aangegeven één festival in Europa te willen bezoeken. De andere bands doen wellicht alleen stadions, of gaan helemaal niet touren, of gaan alleen naar Pinkpop. Muse kon toen natuurlijk nog niets glashard bevestigen, omdat er waarschijnlijk nog geen deal rond was, maar als Muse wil, dan is er altijd wel een festival dat ook wil en dán heeft Werchter de beste papieren.

Wat Pearl Jam betreft, van hen is het bekend dat ze in Juli gaan touren, dat ze vaak festivals doen, en hebben verschillende blijkbaar welingelichte bronnen, waaronder Zegut of hoe die Fransoos ook heet, van gezegd dat ze op Werchter staan. Dus logisch dat iedereen dat als vrijwel zeker ziet.

Maar, nogmaals, je hebt gelijk en ik blijf bij wat ik in het begin zei: alles is een gerucht tot de organisatie het bevestigd. Alleen het ene gerucht is sterker dan het andere.
ik wil niet afbreken maar AC/DC komt niet met als reden dat 3/4 van de groep een erge gras alergie heeft en dat de Rock werchter stage te klein is (omdat ze hun attributen hebben zoals de trein) en er word ook gezegd dat ze 4 a 5 miljoen kosten. Ik zou ze zelf heel graag zien komen maar het zit er niet in denk ik

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
@Black Lies<br><br>
/...AC/DC heeft aangegeven voor hun veertigste verjaardag óók groots te willen uitpakken met een world tour (zou ook leuk zijn, 2×40 jarig jubileum).<br><br>
Maar al deze bands zijn nog steeds minder waarschijnlijk dan Muse, die, al dan niet met ‘mights’ en ‘probablys’ hebben aangegeven één festival in Europa te willen bezoeken. De andere bands doen wellicht alleen stadions,.../

ik wil niet afbreken maar AC/DC komt niet met als reden dat 3/4 van de groep een erge gras alergie heeft en dat de Rock werchter stage te klein is (omdat ze hun attributen hebben zoals de trein) en er word ook gezegd dat ze 4 a 5 miljoen kosten. Ik zou ze zelf heel graag zien komen maar het zit er niet in denk ik

Ik noemde de band ook als voorbeeld van iets onwaarschijnlijks wat hier wel geroepen is, en voegde er later aan toe dat ze wellicht alleen stadions doen (wat ik ook denk). Dus ik ben het helemaal met je eens, en als je goed gelezen had had je dat gezien ;-)

Ja weet ik en ik wil niet zeggen dat je er niets van weet ofzo maar ik heb gewoon gezegd waarom ACDC(die jij als voorbeeld gebruikte) zoiezo niet komt om verwarringen te vermijden en ik heb geargumenteerd waarom

Ok prima. Dank je wel voor de toevoegingen dan. Ik had inderdaad al eerder zoiets gelezen op dit forum (over de grasallergie enzo).

Ik hoop ook nog altijd op Arcade Fire, zo veel sterke nummers.
@gloeilamp, waar vind je dat van ellie goulding? Ik vind niks officieel bij roskilde of bij haar..

@Black Lies<br>

Een andere reden dat veel mensen denk ik vinden dat Muse een grote kans heeft, is dat we verwachten dat er toch echt wel een grote klapper komt om de veertigste editie af te sluiten, en we weinig namen kunnen verzinnen waarvan het realistisch is dat ze komen. Natuurlijk, RHCP zou volgens bronnen kunnen, natuurlijk, Pinkpop is met The Stones aan het praten, natuurlijk, AC/DC heeft aangegeven voor hun veertigste verjaardag óók groots te willen uitpakken met een world tour (zou ook leuk zijn, 2×40 jarig jubileum).<br>
Maar al deze bands zijn nog steeds minder waarschijnlijk dan Muse, die, al dan niet met ‘mights’ en ‘probablys’ hebben aangegeven één festival in Europa te willen bezoeken. De andere bands doen wellicht alleen stadions, of gaan helemaal niet touren, of gaan alleen naar Pinkpop. Muse kon toen natuurlijk nog niets glashard bevestigen, omdat er waarschijnlijk nog geen deal rond was, maar als Muse wil, dan is er altijd wel een festival dat ook wil en dán heeft Werchter de beste papieren.

Dit klopt helemaal. 40ste editie verwacht je toch echt 1 naam die veel(of misschien geen) niet hebben. Springsteen deed de 40ste editie toen van Pinkpop, beste man deed volgens mij toen dat jaar voor het eerst in zijn carriere wat festivals in europa (glastonbury, en dan pinkpop en nog Hard Rock Calling, wat eigenlijk niet eens echt een festival is.)
Dus met andere woorden je verwacht toch een act die ''exclusief'' is. Muse is dit jaar exclusief, ze doen maar 1 festival in Europa, althans dat is hun plan.
Verder is natuurlijk niets zeker, kans is er in elk geval, Werchter is wel een groot festival, en vooral met de 40ste editie kunnen ze wel exslusieve en grote namen naar hun festival krijgen.
Verder weet ik niet welke bands ''exclusief'' en groot zijn in 2014. The Stones zouden dat in elk geval zijn, maar als Pinkpop die krijgt, dan doen ze geen Werchter. (misschien Boutique) kan ook heel goed dat The Stones niet naar pinkpop komen maar Rock Werchter, zie ik ook nog wel gebeuren.
AC/DC is dus niet echt haalbaar, en heb ook dat gehoord over 40th anniversary maar verder is daar vrij weinig meer over gezegt.
RHCP kan wel, maar ik zie dat toch minder als knaller, in mijn idee.
Verder weet ik niet wie, Bowie had inderdaad de grote knaller kunnen zijn als ze die hadden kunnen boeken. maar goed, daar weten we al van dat dat hem niet wordt.
Het is nu 3 uur, dus misschien nog rond 5 uur wat namen, maar denk het niet.
Misschien morgen weer. lijkt me wel.

De invloed van '40ste verjaardag' zal echt wel meevallen hoor, de rest van de line up van pinkpop op de 40ste verjaardag stelde dan ook niet zo veel voor. Misschien was het gewoon toeval dat bruce eens een festival wilde doen en had pinkpop gewoon geluk dat ze 40 jaar bestonden, dat wilt toch niet zeggen dat hij kwam omdat ze 40 jaar bestonden. Hetzelfde geldt voor werchter dit jaar artiesten zullen echt niet denken oow wat leuk ze bestaan zoveel jaar laten we dan maar optreden. Dit blijft gewoon een questie van geld, past het in het tourschema en hoe gewild/ populair is de artiest (populair genoeg om te boeken?).

De invloed van ’40ste verjaardag’ zal echt wel meevallen hoor, de rest van de line up van pinkpop op de 40ste verjaardag stelde dan ook niet zo veel voor. Misschien was het gewoon toeval dat bruce eens een festival wilde doen en had pinkpop gewoon geluk dat ze 40 jaar bestonden, dat wilt toch niet zeggen dat hij kwam omdat ze 40 jaar bestonden. Hetzelfde geldt voor werchter dit jaar artiesten zullen echt niet denken oow wat leuk ze bestaan zoveel jaar laten we dan maar optreden. Dit blijft gewoon een questie van geld, past het in het schema en populariteit van een artiest.

Ik beweer ook niet dat de artiesten opeens allemaal op Werchters 40e verjaardagsfeestje willen komen, maar dat de organisatie meer zijn best gaat doen om er een feestje van te maken. En dat is wel degelijk een logische verhaal, waarschijnlijk ook (één van) de reden(en) dat Pinkpop destijds Bruce heeft gecontracteerd.

Users who are viewing this thread