Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Voor de Hip Hop namen zie ik graag komen: Outkast, A$AP Ferg, Tyler the Creator, Earl Sweatshirt en Pharrell Williams. Dit zijn ook de realistischte namen gok ik.

Streep OutKast maar weg, die staan waarschijnlijk op Pukkelpop. De rest klinkt aardig aannemelijk.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>juw wrote:</div><br>
Laat Ben Howard maar zo ver mogelijk weg eiste vorig jaar een headlineplek in de barn op en heeft alweer 2 jaar ofzo niets meer uitgebracht. Daarbij komt dat het de 3de keer op rij zou zijn nee dankje geef die plek dan maar aan een goede sing/song writer we hebben tenslotte passenger ook al doe dan maar Damien Rice ofzo die heeft zich vorig jaar even bewezen op bks zeg.

Tja, maar die heeft al acht jaar niets nieuws uitgebracht… Die zie ik niet komen hoor, doet ook weinig optredens.

Op bks voor het eerst een nieuw nummer gespeeld album is in de maak en komt een nieuwe site aan, krijg toch een beetje het gevoel dat hij er weer zin in heeft. En hij teert dan misschien wel al lang op de oude liedjes van hem maar die zijn dan ook wel stukken beter als bijvoorbeeld een passenger of ben howard, dan vind ik het ook niet zo ‘n probleem.

Smaak speelt hier natuurlijk geen rol he. Passenger en Howard zijn populaire acts, en volkomen logisch dus dat ze op Werchter staan of stonden. Dat nieuwe werk van Damien Rice moet ik ook nog maar eens zien. Dat roept hij namelijk al jaren. Bovendien heeft hij vorig jaar een paar shows gedaan, maar er is nu nog niets gepland. Ik verwacht hem niet. Op BKS was hij wel fantastisch inderdaad.

<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>juw wrote:</div><br><br>
Laat Ben Howard maar zo ver mogelijk weg eiste vorig jaar een headlineplek in de barn op en heeft alweer 2 jaar ofzo niets meer uitgebracht. Daarbij komt dat het de 3de keer op rij zou zijn nee dankje geef die plek dan maar aan een goede sing/song writer we hebben tenslotte passenger ook al doe dan maar Damien Rice ofzo die heeft zich vorig jaar even bewezen op bks zeg.

Tja, maar die heeft al acht jaar niets nieuws uitgebracht… Die zie ik niet komen hoor, doet ook weinig optredens.

Op bks voor het eerst een nieuw nummer gespeeld album is in de maak en komt een nieuwe site aan, krijg toch een beetje het gevoel dat hij er weer zin in heeft. En hij teert dan misschien wel al lang op de oude liedjes van hem maar die zijn dan ook wel stukken beter als bijvoorbeeld een passenger of ben howard, dan vind ik het ook niet zo ‘n probleem.

Smaak speelt hier natuurlijk geen rol he. Passenger en Howard zijn populaire acts, en volkomen logisch dus dat ze op Werchter staan of stonden. Dat nieuwe werk van Damien Rice moet ik ook nog maar eens zien. Dat roept hij namelijk al jaren. Bovendien heeft hij vorig jaar een paar shows gedaan, maar er is nu nog niets gepland. Ik verwacht hem niet. Op BKS was hij wel fantastisch inderdaad.

Smaak heeft hier niets mee te maken, passenger bijvoorbeel is gewoon een veredelde straatmuzikant (misschien wel populair maar dat krijg je als je kapot wordt gedraaid op 3fm/studio brussel) dit staat tegenover iemand anders die gewoon degelijke liedjes weet te schrijven en die heeft bewezen dat hij hier gewoon echt goed in is. Qua nieuw werk geloof ik best dat het er aan komt/ is het er al deels hij sloot op bks bijvoorbeeld af met een nieuw liedje http://www.youtube.com/watch?v=aFg6xl7xkKQ nogmaals smaak heeft niets met kwaliteit te maken.

Ik verwacht inderdaad hetzelfde, Hij werkt langzamerhand aan een nieuw album en zal dit jaar nog een handjevol optredens doen. De vraag is of deze misschien in NL/Belgie zijn maar verwacht het niet. Hij heeft deze maand wel op een festivalletje en een benefietavond gestaan. Hopen!

Verder zou ik er niet van verschieten als Ben Howard dit jaar nog met een album aan komt zetten. het is weer even geleden en hij word ook niet voor niks weer geboekt op verschillende festivals in Engeland

Van de namen van T in the Park hoop ik vooral op Bombay Bicycle Club

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>juw wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>juw wrote:</div><br><br><br>

Smaak heeft hier niets mee te maken, passenger bijvoorbeel is gewoon een veredelde straatmuzikant (misschien wel populair maar dat krijg je als je kapot wordt gedraaid op 3fm/studio brussel) dit staat tegenover iemand anders die gewoon degelijke liedjes weet te schrijven en die heeft bewezen dat hij hier gewoon echt goed in is. Qua nieuw werk geloof ik best dat het er aan komt/ is het er al deels hij sloot op bks bijvoorbeeld af met een nieuw liedje http://www.youtube.com/watch?v=aFg6xl7xkKQ nogmaals smaak heeft niets met kwaliteit te maken.

Wat een berg onzin, wat ik kwaliteit vind kan een ander troep vinden en andersom. Ben Howard vind ik kwaliteit, Passenger troep...

Ik hoop nog steeds dat ze Calvin Harris doorsturen, samen met Kaiser Chiefs, Pharrel, Paolo Nutini, Disclosure en Chvrches

Wat een berg onzin, wat ik kwaliteit vind kan een ander troep vinden en andersom. Ben Howard vind ik kwaliteit, Passenger troep…

Nee dit is onzin, wat jij beschrijft is juist smaak, kwaliteit en smaak staan volledig los van elkaar, waarom hebben mensen altijd zoveel moeite om dit in te zien.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>
Wat een berg onzin, wat ik kwaliteit vind kan een ander troep vinden en andersom. Ben Howard vind ik kwaliteit, Passenger troep…

Nee dit is onzin, wat jij beschrijft is juist smaak, kwaliteit en smaak staan volledig los van elkaar, waarom hebben mensen altijd zoveel moeite om dit in te zien.

+1.

Steeds blijer ook met SBTRKT, geweldige naam is dat! Leuk dat Werchter dit jaar ook electronische namen boekt in dat straatje. Dat maakt de lineup voor mij stukken spannender.

Bombay Bicycle Club en Tame Impala doorsturen naar Werchter. Ook al is Tame Impala herhaling, het is nog steeds betere herhaling dan Passenger en nog wat meer

Even ander (slecht) nieuws: http://www.demorgen.be/dm/nl/13205/Rock-Werchter/article/detail/1800962/2014/02/26/Rock-Werchter-verbiedt-kraampjes-langs-de-weg.dhtml

Gedaan dus met goedkope frikandellen, bouletten, bicky burgers en andere rommel :(

Ja ik had het gelezen. Erg jammer, het gaf altijd wel een leuke sfeer. Vooral na afloop van de dag dat je 's avonds nog even door de straat loopt om wat biertjes te drinken enzo. Maar nu komt er dus iets op de campings zelf. Klinkt hetzelfde als wat ze op Pinkpop ook doen (op camping B in ieder geval). Daar hadden ze een heel groot veld op de camping met winkeltjes, bonnenkraampjes, supermarkt en allerlei andere kraampjes.

Chef's special en the boxer rebellion staan trouwens op pinkpop. Is the boxer rebellion misschien ook iets voor een lage spot op Rock Werchter?

Ja ik had het gelezen. Erg jammer, het gaf altijd wel een leuke sfeer. Vooral na afloop van de dag dat je ‘s avonds nog even door de straat loopt om wat biertjes te drinken enzo. Maar nu komt er dus iets op de campings zelf. Klinkt hetzelfde als wat ze op Pinkpop ook doen (op camping B in ieder geval). Daar hadden ze een heel groot veld op de camping met winkeltjes, bonnenkraampjes, supermarkt en allerlei andere kraampjes.

Chef’s special en the boxer rebellion staan trouwens op pinkpop. Is the boxer rebellion misschien ook iets voor een lage spot op Rock Werchter?

is inderdaad zoiets denk ik, wel jammer was altijd gezellig!

Boxer stuur maar door !

Tja maar wat rock Werchter zelf ook doet, het zal sowieso stukken duurder zijn :(

Wat die namen betreft, ik ken ze beide niet :)

Kzou er niet op rekenen, ik reken vanaf nu niet te veel meer op kleinere namen maar op afsluiters en subs. Kga niet zeggen dat de kans onmogelijk is he of dat ik dat slecht vind maar er zijn gewoon nog een paar belangrijke spots die eerst nog gevuld moeten worden!

Zolang de HEMA maar blijft. Kunnen we ten minste goedkoop en fatsoenlijk ontbijten (melk 80 cent, stokbrood 1 euro etc), partytents kopen, na het festival de partytent slopen en met de stokken speerwerpen of honkballen. Flessen bar le duc kopen (wel fucking 3 euro) om je mee te douchen als je geen zin hebt om te wachten :) De HEMA was de beste uitvinding ooit als stand.

Even ander (slecht) nieuws: http://www.demorgen.be/dm/nl/13205/Rock-Werchter/article/detail/1800962/2014/02/26/Rock-Werchter-verbiedt-kraampjes-langs-de-weg.dhtml

Gedaan dus met goedkope frikandellen, bouletten, bicky burgers en andere rommel
icon_sad.gif

ik weet ook niet of dit een slimme zet is van de organisatie. ze zullen nu wel zelf meer in het laatje brengen aangezien de stands op de camping denk ik naar hun gaan. maar dit was een goede regeling om de buurtbewoners ook tevreden te houden. die konden daar mooi een standje opzetten voor meestal een plaatselijke vereniging.
Ze waren ook altijd veel lekkerder en goedkoper dan al dat RW eten :P

icon_sad.gif
Ongelooflijk nieuws... Wat mij betreft één van de charmes van Rock Werchter die verdwijnt. "Om veiligheidsredenen" lijkt me echt gelul... Alsof er de afgelopen tig jaar dingen zijn gebeurd waar de hulpdiensten door de standjes belangrijk gehinderd zijn. Wat een onzin. LN wil gewoon nog meer vingers in de pap (lees: meer pecunia). Zou voor mij een reden kunnen worden om dit jaar voor het laatst te gaan.

nieuwe namen voor Download die misschien over kunnen waaien daarvan? Zebrahead zou een leuke opener zijn van het festival :D

<div class="d4p-bbt-quote-title">SMN_HLVT wrote:</div>

icon_sad.gif

Ongelooflijk nieuws… Wat mij betreft één van de charmes van Rock Werchter die verdwijnt. “Om veiligheidsredenen” lijkt me echt gelul… Alsof er de afgelopen tig jaar dingen zijn gebeurd waar de hulpdiensten door de standjes belangrijk gehinderd zijn. Wat een onzin. LN wil gewoon nog meer vingers in de pap (lees: meer pecunia). Zou voor mij een reden kunnen worden om dit jaar voor het laatst te gaan.

Vorig jaar een hartaanval op de wei, dus zo'n dingen kunnen wel gebeuren. Verder heb je wel gelijk dat dit puur een actie van LN is om ook geld uit de enorm lucratieve standjes buiten de weide te halen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">visdave34 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>SMN_HLVT wrote:</div><br>

icon_sad.gif

Ongelooflijk nieuws… Wat mij betreft één van de charmes van Rock Werchter die verdwijnt. “Om veiligheidsredenen” lijkt me echt gelul… Alsof er de afgelopen tig jaar dingen zijn gebeurd waar de hulpdiensten door de standjes belangrijk gehinderd zijn. Wat een onzin. LN wil gewoon nog meer vingers in de pap (lees: meer pecunia). Zou voor mij een reden kunnen worden om dit jaar voor het laatst te gaan.

Vorig jaar een hartaanval op de wei, dus zo’n dingen kunnen wel gebeuren. Verder heb je wel gelijk dat dit puur een actie van LN is om ook geld uit de enorm lucratieve standjes buiten de weide te halen.
Tuurlijk gebeuren er zulken dingen, maar je gaat mij niet vertellen dat de standjes langs de Haachtsesteenweg (wat ook echt niet de enige aanrijroute naar het festivalterrein is) daar een onoverkomelijk veiligheidsprobleem vormen. De standjes langs de weg zijn de organisatie al jaren een doorn in het oog. Een deel van het publiek geeft logischerwijs liever zijn geld uit aan goedkopere eettentjes en drankjes tijdens of na de openingstijden van het festivalterrein. Ik vind het een walgelijke commerciële zet, die vele lokale uitbaters een hoop geld en de festivalbezoeker één van de charmes van RW gaat kosten. LN moet zich hier echt heel erg diep voor schamen.

Users who are viewing this thread