Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Editors werden inderdaad gebombardeerd tot grote festivalafsluiter na hun spetterende show 1 jaar eerder. In de aankondigingen stond overal groot afsluiter, afsluiter.

Nu hebben ze het over top of the bill en headliner, maar een afsluiter, dat zouden ze zeker vermelden. En zoals ik al eerder zei, 2 headliners, het bestaat, kijk maar naar vorig jaar KOL Blur en DM - Editors

Even dit: volgens mensen op een ander forum, die voor muziekpers schrijven, staat in het persbericht dat KoL de festivalafsluiter is.

Ik begin me serieus zorgen te maken hoor. Een Florence & the Machine ervoor zie ik ook nog wel gebeuren. Ik zou er niet veel vrolijker van worden...

Maar toch gek dat het alleen daar vermeld is. Verder hebben ze het nergens neer gezet. Op hun site, nieuwsbrieven en social media.. nergens. Volgens mij kondigde ze vorig jaar Editors heel groot aan en hadden ze het overal over festival afsluiter.

In nieuwsartikelen op andere muzieksites zie je wel veel dat ze het over festival afsluiter hebben.

De kranten, inclusief sponsor, noemden hen afsluiter. Dus het kan goed kloppen.

Het feit dat velen nog een andere afsluiter verwachten, geeft wel aan wat een slechte zet het is geweest om KoL te boeken... Ik vrees toch met grote vrezen dat we het er toch echt mee moeten doen! In het bericht hadden ze het over "... top the bill..." Daarin lees ik toch echt dat ze de belangrijkste act van de zondag zijn, dus aflsuiten. Een subheadliner als Florence + The Machine, Linkin Park, Prodigy of iets anders acht ik nog wel mogelijk, maar ik denk dat we er vanuit mogen gaan dat KoL het mogen afmaken.

Edit: dus gaan we maar zoeken naar andere mooie namen die op tour zijn. Van mij mogen ze Foals, Warpaint, HAIM (vorig jaar gemist), Linkin Park (leuk voor een keer), Chvrches, The National (nooit genoeg), Miles Kane, London Grammar er nog wel bij boeken.

aub RHCP niet, ik vind dat zonder Frusciante niet veel aan. hoewel ik echt een groot fan ben van hun liedjes vind ik ze live niet zo sterk.

Hmm, ik ga even dromen van de Peppers als afsluiter na KoL. Niet dat ik het heel realistisch acht (waarom hebben ze in vredesnaam KoL geboekt als ze RHCP al hebben?) maar het zou voor mij wel echt geweldig zijn. Fingers crossed.

Verder, Tom Odell, Kavinsky en Balthazar zijn denk ik ook aardige RW kanshebbers uit het rijtje Hurrican/Southside namen? Ik zie ze allemaal wel komen in ieder geval, aardig namen.

De kranten, inclusief sponsor, noemden hen afsluiter. Dus het kan goed kloppen.
Ja dat zag ik ook, maar in hoe verre weet een sponsor inhoudelijke informatie over de programmering? Ik vind het maar een vaag verhaal. En misschien willen ze het nog vaag houden omdat ze met iets bezig zijn, mocht dat mislukken kunnen ze altijd doen alsof het hun bedoeling was om KoL te laten afsluiten. Maar ik kan echt geen een reden bedenken waarom ze dat zouden doen, en ik denk niet dat ze bij werchter zo gek zijn.

Zolang ze nergens officieel op hun site of twitter hebben staan dat KoL afsluit ipv headlined heb ik nog hoop op iets speciaals.

Ja dat zag ik ook, maar in hoe verre weet een sponsor inhoudelijke informatie over de programmering?

Juist daarom dat ik het zeg, dat moet dan wel een bewijs zijn dat het in het persartikel stond .

Verder, Tom Odell, Kavinsky en Balthazar zijn denk ik ook aardige RW kanshebbers uit het rijtje Hurrican/Southside namen? Ik zie ze allemaal wel komen in ieder geval, aardig namen.

Laat maar zo, we hebben al 3 herhalingen van vorig jaar en dan nog Bastille/Disclosure/Rudimental/Netsky/30STM/Biffy Clyro/The National/The Lumineers als kanshebbers van vorig jaar in de buurt. Kunnen we het net zo goed Werchter 2013 gaan noemen.

Juist daarom dat ik het zeg, dat moet dan wel een bewijs zijn dat het in het persartikel stond.
Ja dat is waar, wel een rare communicatie dat ze het alleen daar neerzetten en verder nergens duidelijk. Terwijl ze dat vorig jaar wel deden. Nouja, hopelijk laten ze ons niet lang in discussie :p

<div class="d4p-bbt-quote-title">robin78 wrote:</div>
Manic Street Preachers wil ik heel graag eens zien dus hopelijk komen ze. Bryan Adams zie ik ook graag komen. Die kan altijd in barn of vroege avond op main.<br><br>
van nieuwe namen hurricane festival lijkt mij the kooks ook een serieuze optie voor RW.

Ja of als afsluiter van het festival, hij verkoopt in zn eentje stadions uit dus lijkt me de barn iets te klein. Maar ik zie hem toch eerder TW classic doen.
Ik zie Bryan Adams echt wel graag komen als afsluiter, hij heeft nog wel iets zoals andere vermelde oldies zoals The Stones e.d. en zou al bij al niet zo duur uitdraaien denk ik. Maar is inderdaad een typische Classic-naam, alhoewel dat volgens mij geen beletsel kan zijn, gezien Werchter toch ook polste bij Bowie of U2. Voor mij liever BA dan RHCP, en alles liever dan KoL als afsluiter.
En RW2014 afsluiten met the Summer of '69, lijkt mij toch net iets plezanter dan afsluiten met de zoveelste Use Somebody.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>

Laat maar zo, we hebben al 3 herhalingen van vorig jaar en dan nog Bastille/Disclosure/Rudimental/Netsky/30STM/Biffy Clyro/The National/The Lumineers als kanshebbers van vorig jaar in de buurt. Kunnen we het net zo goed Werchter 2013 gaan noemen.

Stonden die er alle drie vorig jaar ook al? Ok dan heb ik niks gezegd, ik was er natuurlijk vorig jaar niet bij dus ik heb niet altijd even helder wie er toen wel en niet bij waren. Maar inderdaad, dat zou iets teveel herhaling worden...

De 3 herhalingen tot nu toe zijn Passenger, Major Lazer en Kings of Leon ;). Balthazar en Tom Odell stonden er inderdaad, Kavinsky niet (of ik ben het vergeten)

in verband met d afsluiter. We zullen wel zien zeker. Moest er geen andere headliner komen, denk ik dat the prodigy wel zou kunnen afsluiten. Ik vind dat geen slechte naam, maar toch, liever iets anders.

Dat zou me dan toch even een kutdag zijn. Die waren in 2012 de minste act van het gehele festival. Dan heb ik liever iets als Kanye of zelfs The Prodigy zie ik nog liever.

Het was een minder concert van hen, maar het slechtste van dat jaar? Vergeet niet dat dat verdomde Blink 182 er ook stond dat jaar...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Dat zou me dan toch even een kutdag zijn. Die waren in 2012 de minste act van het gehele festival. Dan heb ik liever iets als Kanye of zelfs The Prodigy zie ik nog liever.

Het was een minder concert van hen, maar het slechtste van dat jaar? Vergeet niet dat dat verdomde Blink 182 er ook stond dat jaar…

Dat zelfs Blink beter was zegt eigenlijk genoeg ja.

Ik begin toch weer meer en meer te geloven in een headliner naast KoL.
Rock Werchter is sowieso gealarmeerd door de ongelooflijk veel negatieve reacties, en ook de kaartverkoop voor de zondag zal niet lekker lopen. Ik ga er vanuit dat er nog iets heel moois bijkomt. Uit de verrassende hoek, of toch gewoon LP, RHCP of The Prodigy. We zien het wel, maar nu Pinkpop misschien zowel The Stones als RCHP binnenhaalt gaat RW er toch echt alles aan doen om hier tegen op te kunnen. Momenteel lukt ze dat absoluut niet.. Ik geef het niet graag toe, maar mocht dit waas zijn, dan is Pinkpop dit jaar aantrekkelijker dan RW.
Helaas heb ik mijn Werchter-ticket al binnen haha

Ik begin toch weer meer en meer te geloven in een headliner naast KoL.<br>
Rock Werchter is sowieso gealarmeerd door de ongelooflijk veel negatieve reacties, en ook de kaartverkoop voor de zondag zal niet lekker lopen. Ik ga er vanuit dat er nog iets heel moois bijkomt. Uit de verrassende hoek, of toch gewoon LP, RHCP of The Prodigy. We zien het wel, maar nu Pinkpop misschien zowel The Stones als RCHP binnenhaalt gaat RW er toch echt alles aan doen om hier tegen op te kunnen. Momenteel lukt ze dat absoluut niet.. Ik geef het niet graag toe, maar mocht dit waas zijn, dan is Pinkpop dit jaar aantrekkelijker dan RW.<br>
Helaas heb ik mijn Werchter-ticket al binnen haha

Ik heb die hoop nooit opgegeven. Anderzijds. Pinkpop zal nooit een aantrekkelijker festival voor mij zijn dan Werchter. Headliners zijn misschien goed, maar je moet de rest van je programma ook deftig kunnen vullen (maar die discussie is voor het pinkpop-topic)
Werchter duurt ook tot 1u (gemiddeld), en een optreden van de headliner en fsluiter het donker, dat is toch echt speciaal!

Heeft iemand eigenlijk al eens een mail of tweet ofzo gestuurd naar RW met de vraag of KoL de boel afsluit en antwoord gekregen?

Pinkpop is dus bezig met The Rolling Stones en RHCP. Kan werchter toch niet zomaar laten gebeuren, misschien foo Fighters ter compensatie? :)

Let's Hope So!!!!

Bryan Adams mag van mij ook headliner zijn hoor. Erg goede live act.

John Frusciante heeft nieuw project kimono kult ofzo. Laat RW dat maar boeken :-)

Users who are viewing this thread