ES Primavera Sound Festivals 2025

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.594
3.972

DSCF5449-1024x684.jpg

Primavera Sound Barcelona 2025​

Datum: 5-7 juni 2025
Venue: Parc del Fòrum
Plaats: Barcelona
Land: Spanje
Organisator: Primavera Sound
Capaciteit: 75000
Eerste editie: 2001

Primavera Sound Porto 2025​

Datum: 13-15 juni 2025 (TBC)
Venue: Parque Da Cidade
Plaats: Porto
Land: Portugal
Organisator: Primavera Sound
Capaciteit: 45000
Eerste editie: 2012

Early bird is bekend!

Bijlagen

• Screenshot_2024-07-02-13-35-25-86_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6-min.jpg
    Screenshot_2024-07-02-13-35-25-86_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6-min.jpg
    402 KB · Weergaven: 38
Denk toch eerder Glasto tickets proberen te krijgen. Als backup lijkt een eerste keer Primavera mij ook heel vet.

Hier ook voor het eerst. :)

Met de vele ervaring hier. Iemand tips over wanneer accomodatie (Airbnb) en vliegtuig best te boeken? Nu al of nog even wachten?

Laatst bewerkt:

Met de vele ervaring hier. Iemand tips over wanneer accomodatie (Airbnb) en vliegtuig best te boeken? Nu al of nog even wachten?
Nice, je gaat er geen spijt van krijgen!
Ik ben er ook weer bij dit jaar, die presaleprijs was te verleidelijk. Wij hebben vlak na de vorige editie al meteen een Airbnb vastgelegd die we nog kunnen annuleren indien nodig. Verblijf is inderdaad eerste prioriteit, zeker als je het nieuws over de huurmarkt in Barcelona wat hebt gevolgd de voorbije tijd.
Vluchten hebben de meeste mensen die ik ken vorig jaar geboekt rond december/januari.

Alvast een tip voor te boeken. Wij hebben volgend jaar (voor het eerst) een hotel geboekt. De airbnb-prijzen worden elk jaar gekker en gekker.
Ik had deze aanbieding gezien: https://www.h10hotels.com/en?tc_alt...e4aydv8yw_ua30s2uir4cwvmeee5guaxochgmqavd_bwe

Met de code SUMMERSALE + u lid maken van h10 kan je 20 procent van uw verblijf doen. Aanbieding is geldig tot eind juli.

Wij zitten in het H10 atica hotel. Zeven nachten onder de 1000 euro. Zelfs met airbnb is dat al een lastige om te vinden.

• Geweldig
Waarderingen: warriorandweirdo
Blijkbaar zijn de AirBnb eigenaars/verhuurders dan wel correcter in Barcelona dan in België?

Tot drie keer toe een AirBnb geboekt in Leuven ifv Rock Werchter.
En dan annuleren die eigenaars de boeking en daar sta je dan.

"we hebben besloten om de kamer toch zelf te gebruiken",
"we waren vergeten dat de kamer toch niet beschikbaar is, sorry" en
"we gaan moeten annuleren, want je hebt geboekt tijdens Rock Werchter en onze ingestelde prijs was er nog niet op aangepast" waren de excuses.

Sedertdien nooit meer nog een AirBnb, want de verhuurders kunnen doen wat ze willen.

"we gaan moeten annuleren, want je hebt geboekt tijdens Rock Werchter en onze ingestelde prijs was er nog niet op aangepast" waren de excuses.
Deze is wel echt belachelijk. Zelfde voor gehad voor de Olympische Spelen in Parijs. Maar daar zeiden de eigenaars gewoon met een knipoog "dat we geluk hadden." Zelf ook niet de grootste fan van Airbnb, maar ja de prijzen zijn als student natuurlijk wel aanlokkelijk.

Laatst bewerkt:
Deze is wel echt belachelijk. Zelfde voor gehad voor de Olympische Spelen in Parijs. Maar daar zeiden de eigenaars gewoon met een knipoog "dat we geluk hadden." Zelf ook niet de grootste fan van Airbnb, maar ja de prijzen zijn als student natuurlijk wel aanlokkelijk.
Bij booking.com daarentegen durf ik wel nog boeken bij particuliere hosts.
Booking is ook naar verhuurders toe een stuk strikter dan AirBnb. De kans dat je daar te maken hebt met een onverwachte annulering, is naar mijn gevoel een heel stuk kleiner en komt enkel voor wanneer er daadwerkelijk een gegronde reden is (bijvoorbeeld accomodatie is vernield door een brand, etc...).

Ook al online gelezen dat booking.com In zulke gevallen mee helpt om een andere accomodatie te vinden, dus je staat in elk geval niet 'op straat', zoals bij AirBnb.

Bij booking.com daarentegen durf ik wel nog boeken bij particuliere hosts.
Booking is ook naar verhuurders toe een stuk strikter dan AirBnb. De kans dat je daar te maken hebt met een onverwachte annulering, is naar mijn gevoel een heel stuk kleiner en komt enkel voor wanneer er daadwerkelijk een gegronde reden is (bijvoorbeeld accomodatie is vernield door een brand, etc...).

Ook al online gelezen dat booking.com In zulke gevallen mee helpt om een andere accomodatie te vinden, dus je staat in elk geval niet 'op straat', zoals bij AirBnb.
Bij Primavera 2022 ons appartement al lang van te voren geboekt en de eigenaar ging dat in maart of zo verkopen. Toen met wel wat overleg (nee een kamer in een hostel met gedeelde badkamer, zonder airco en lift aan de andere kant van Barcelona is niet echt gelijkwaardig) via Booking een ander appartement gekregen waarbij de eigenaar van het verkochte appartement het verschil moest betalen. En dat liep best op want die prijzen waren met Primavera natuurlijk enorm gestegen. Dus boek ik inderdaad liefst via hen. Maar ook met Airbnb tot nu toe geen problemen gehad.

Ik denk persoonlijk ook dat het vanaf 2028 (als airbnb infeite weg moet in Barcelona) gewoon te duur zal worden om nog te gaan. Mijn advies is, als je twijfelt, beter de komende jaren nog gaan, want het zal qua budget er niet op beteren.

• Verdrietig
Waarderingen: slyke
Blijkbaar zijn de AirBnb eigenaars/verhuurders dan wel correcter in Barcelona dan in België?

Tot drie keer toe een AirBnb geboekt in Leuven ifv Rock Werchter.
En dan annuleren die eigenaars de boeking en daar sta je dan.

"we hebben besloten om de kamer toch zelf te gebruiken",
"we waren vergeten dat de kamer toch niet beschikbaar is, sorry" en

Sedertdien nooit meer nog een AirBnb, want de verhuurders kunnen doen wat ze willen.
Dit gebeurde ook een keer bij ons in Barcelona, maar dat was gelukkig wel 6 maanden voor het festival. Daardoor meer dan zat tijd om vervangend verblijf te vinden.

Een maand rust en dan door naar Europa zou een keuze kunnen zijn…

Bijlagen

• IMG_9403.png
    IMG_9403.png
    927,6 KB · Weergaven: 33
Stond op efestivals, neem er dus een kilo'tje zout bij...

Bijlagen

• image.png.9a90e92cb74e94a0de72a42a4c8e93e7.png
    image.png.9a90e92cb74e94a0de72a42a4c8e93e7.png
    63 KB · Weergaven: 90

Users who are viewing this thread