Primavera Sound Festivals 2025

Paar kleine typfoutjes (punten, hoofdletters in bandnamen etc) en ik mag hopen dat Primavera net iets meer moeite steekt in een leuk posterdesign, maar verder wel een goeie poging. Ik zou alleszins tevreden zijn met mijn ticket als dit het zou worden :)

🛎🥳 Festileaks VoorSpel 2025 van start: win Ticketmaster-bon met jouw beste voorspelling 🥳🛎

Op het Festileaks Forum is 1 oktober het VoorSpel weer begonnen, de jaarlijkse competitie waarbij je kunt voorspellen welke artiesten volgende zomer op de festivals belanden. Dit jaar is er een speciale editie, waarbij je slechts 1 act raadt die volgens jou de meeste festivals gaat pakken in 2025. Speel mee en maak kans op een Ticketmaster Cadeaubon!

VoorSpel de Festival-Del!

Dit jaar zoeken we de ‘Festival-Del’. Dat is de naam die we geven aan de artiest die volgend jaar op de meeste festivals gaat staan. De act die geen braderie of straathoek overslaat, en waarvoor je wel heel erg je best moet doen om ‘m te ontwijken.

Wie wordt jouw Festival-Del? Check de simpele spelregels op het Forum en laat jouw voorspelling achter!

Link naar het topic:

Heel mooie poging waar ik zeker tevreden mee zou zijn!
Maar toch enige twijfel of dit het wel zou worden. Zag al iemand zeggen dat er normaal gezien Fever staat in plaats van DICE als ticketpartner. Qua lineup wordt Bon Iver in twijfel getrokken, Beach House lijkt mij ook wat vreemd. En ik moet zeggen dat ik de bovenkant van de affiche ook wel een beetje te veel alles in hetzelfde straatje vindt om het direct te geloven. Weinig Spaanstalige artiesten, weinig hiphop, nergens een Aziatische artiest te bespeuren.

Maar goed, we gaan het snel zien! Hopelijk tegen ten laatste volgende week nieuws zonder te veel gedoe. Heel erg benieuwd, de kans dat dit gaat tegenvallen lijkt me klein.

Bovenkant is wel oké, maar weinig dance/elektronica ook en undercard is wel wat pover. Ik verwacht alleszins wel Tyler hier. Twigs kan ook niet missen. De rest lijkt me een verzameling van de grootste geruchten, al val ik daar nu per se ook niet van omver. Ik verwacht alleszins nog wel iets waar nog niets van circuleerde. Iemand als Rosalia ofzo - ook met een nieuw album weer bezig. Of Bad Bunny (moet z'n boeking van 2020 in se nog inhalen) ofzo.

Ik weet dat FKA Twigs met een nieuw album komt, dus wat dat betreft zou het logisch zijn. Maar ze heeft nu al twee keer achter elkaar afgezegd toch? Zouden ze dat echt opnieuw aandurven? Kan me voorstellen dat je daar op een gegeven moment wel klaar mee bent als organisator. Nu weet ik eerlijk gezegd ook niet of er überhaupt een reden voor naar buiten is gebracht en hoe legitiem die dan wel of niet is.

Volgens mij is haar afzegging vorig jaar in samenspraak gegaan met Primavera en stond er op de socials van het festival zelfs: we have decided to wait until everything is right for such an iconic artist at the festival and cannot wait to see what she has in store for us in 2025.

Met het nieuwe album in januari vind ik het achteraf ook wel logisch dat ze haar dan liever voor 2025 wilden hebben.

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Welja, het feit dat quasi al haar nieuwe muziek was gestolen, zal er in het kader van die show - en tournee - ook wel iets mee te maken hebben gehad natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Tyler lijkt me nu wel een zekerheid. 30 mei laatste zaalshow en geen Spaanse datum in de tour dus exclusieve festivalshow zit er wel dik in volgens mij.

Dezelfde insider die Anohni & The Johnsons al verklapte, spoilt nu ook met Turnstile en Parcels.

Nee? 6 dagen tussen?
Ik zie het probleem niet. Als hij op de donderdag staat, zijn het al maar 5 dagen tussen, lijkt me niet zo overdreven zo op het einde van de tour. Een artiest die perfect bij Primavera past en zeer uitgebreid tourt in heel Europa maar niets in Spanje/Portugal. Ik geloof niet dat dat toeval is.

Users who are viewing this thread