Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Interpol en de staat staan te vroeg op de dag. Na hun eerste doorbraak opende de staat al de mainstage die zijn wel iets doorgegroeid. Zouden zomaar sub oid kunnen zijn. Interpol is voor best wat mensen misschien wel de mooiste naam van de hele poster. Lijkt mij een ideale Tent afsluiter.
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
513
294
Interpol en de staat staan te vroeg op de dag. Na hun eerste doorbraak opende de staat al de mainstage die zijn wel iets doorgegroeid. Zouden zomaar sub oid kunnen zijn. Interpol is voor best wat mensen misschien wel de mooiste naam van de hele poster. Lijkt mij een ideale Tent afsluiter.
Dat zal misschien betekenen dat hun gelijkertijd staan met Volbeat die noord waarschijnlijk afsluit! Ik zeg deal ? #teamInterpol
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.311
6.509
Ik heb er voorlopig dit van gemaakt en ik vermoed nog steeds Kensington op de lege plek voor ID. (ik zou het zo raar vinden als ze er niet staan met de laatste shows met zanger. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Tilburg - Landgraaf is natuurlijk ook geen wereldreis.)

 
Laatst bewerkt:

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
Ik heb er voorlopig dit van gemaakt en ik vermoed nog steeds Kensington op de lege plek voor ID. (ik zou het zo raar vinden als ze er niet staan met de laatste shows met zanger. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Tilburg - Landgraaf is natuurlijk ook geen wereldreis.)

Dit lijkt me een schema dat dicht bij de werkelijkheid zal liggen ja.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ik heb er voorlopig dit van gemaakt en ik vermoed nog steeds Kensington op de lege plek voor ID. (ik zou het zo raar vinden als ze er niet staan met de laatste shows met zanger. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Tilburg - Landgraaf is natuurlijk ook geen wereldreis.)

Ik denk dat Nightwish de Noord afsluit en Twenty One Pilots toch echt sub headliner is op de MainStage.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Ik denk TOP afsluiter Noord, en Nightwish sub op main. En ik verwacht Volbeat ook als sub op main. Ik denk dat die onder Pinkpopbezoekers te populair zijn om op Noord te passen…
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Ik heb er voorlopig dit van gemaakt en ik vermoed nog steeds Kensington op de lege plek voor ID. (ik zou het zo raar vinden als ze er niet staan met de laatste shows met zanger. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Tilburg - Landgraaf is natuurlijk ook geen wereldreis.)

Ik denk dat de combinatie Tilburg - Landgraaf niet gaat worden. Volgens mij zijn ze afsluiter in Tilburg. Ik denk dat als ze voor ID zouden staan, dat te krap gaat worden.

Ik denk, dat nu de vrijdag ook geheel gevuld is. Dat ook meteen uitsluiting was van de acts die tijdens Pinkpop ook in Spoorpark Tilburg en Central Park Utrecht staan om nog er bij te komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
zit idd wel lekker in elkaar.

vraag me wel af of de voorlaatste op de IBA zo wel goed gegokt? Heb je daar een idee achter, ben benieuwd? Zoals De Staat, staan op de site nog een stukje onder Dermot Kennedy. Maar in jou schema staat Dermot Kennedy op een vroeg Mainstage spot en De Staat op een latere prime time IBA spot. Vanaf de site gezien, in de topdown, interpreteer ik dat anders namelijk.

Ik denk ook niet dat JC Stewart in Garden of Love staat, die heeft wel een volle settijd verwacht ik van een uurtje. Ook omdat op Rock Werchter hij ook in Klub C staat. Zou ik Brightlands / Stage 4 meer logisch vinden eerlijk gezegd.

Verder leuke gok, nice ??
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.311
6.509
zit idd wel lekker in elkaar.

vraag me wel af of de voorlaatste op de IBA zo wel goed gegokt? Heb je daar een idee achter, ben benieuwd? Zoals De Staat, staan op de site nog een stukje onder Dermot Kennedy. Maar in jou schema staat Dermot Kennedy op een vroeg Mainstage spot en De Staat op een latere prime time IBA spot. Vanaf de site gezien, in de topdown, interpreteer ik dat anders namelijk.

Ik denk ook niet dat JC Stewart in Garden of Love staat, die heeft wel een volle settijd verwacht ik van een uurtje. Ook omdat op Rock Werchter hij ook in Klub C staat. Zou ik Brightlands / Stage 4 meer logisch vinden eerlijk gezegd.

Verder leuke gok, nice ??
Het is een beetje gevoel. Ik heb zowel naar de plaatsing op de site gekeken naar wat ik zelf logisch vind. Voor mijzelf klinkt De Staat als voorlaatste op Noord beter dan 2de op main en met Dermot Kennedy net andersom.

Verder is het idd afwachten nog qua Nightwish, TOP en Volbbeat, ik verwacht nu dit voor het genre verspreiding en omdat bijv SOAD ook Noord afsloot.

Klopt met JC Stewart, eigenlijk wou ik Ten Times A Million in Garden of Love doen, maar JC Stewart past daar qua muziek beter. Maar logischerwijs zou dat TTAM moeten zijn. We gaan kijken hoeveel ik nog moet aanpassen achteraf ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
ik had er verder nog wel een ander idee over, maar dat kwam eigenlijk doordat ik ging zoeken waar JC Stewart op RW zou staan. Aangezien daar podiumindeling en ook tijdschema al bekend is.
Viel me op, dat daar het tijdschema exact volgens de topdown van de site is, per podium.

Kom ik zelfs uit, stel ik zet de overgebleven zondag act als Noord afsluiter, met Interpol als tent afsluiter....

edit: als ik de overgebleven act op mainstage zet, komt De Staat als Noord afsluiter te staan, net zoals op de andere dagen Danny Vera en Chef'Special uitkomen, met elke dag internationale acts als mainstage opener.

Zou ik dat zelfde op de Pinpop site loslaten, krijg ik dit (poging 3) :

Vrijdag 17 juni
Mainstage

Metallica, Twenty One Pilots, Nightwish, Nothing But Thieves, Greta Van Fleet,
IBA/Noord
Danny Vera, Idles, Parcels, MY BABY, (openingsdag niets gelijk met opener in Brightlands)
Brightlands tent
The Pretty Reckless, Froukje, Blaudzun, Antoon, Elle Hollis,
Stage 4
Sylvie Kreusch, Wies, grandson, Smash Into Pieces, JC Stewart, Ten Times A Million

Zaterdag 18 juni
Mainstage

Pearl Jam, Royal Blood, Måneskin, Deftones, Kaleo,
IBA/Noord
Chef’Special, Lost Frequencies live, Crowded House, Ronnie Flex & The Fam, Selah Sue,
Brightlands tent
Tones And I, Courtney Barnett, Frank Carter & The Rattlesnakes, Son Mieux, Mimi Webb,
Stage 4
Nona, The Last Internationale, KennyHoopla, Saint PHNX, Remme, Ramkot

Zondag 19 juni
Mainstage

Imagine Dragons, Volbeat, ? , Nile Rodgers & CHIC, Dermot Kennedy,
IBA/Noord
De Staat, Zara Larsson, Ziggy Marley: A Live Tribute To His Father, Eefje de Visser,
Brightland stent
Interpol, Maan, Kacey Musgraves, Inhaler, Turnstile, Joost,
Stage 4
Navarone, Rare Americans, Sea Girls, MEAU, Hang Youth, W.H. Lung

edit 2 : ben hier eigenlijk nog best tevreden mee...
heb alleen nog Pretty Reckles uit het tijdslot met Elle Hollis gehaald. Waarmee er die dag ook weer 6 acts in Stage 4 komen (dus geen Garden of Love). Vind het nog best een realistische uitkomst. Denk dat de mensen die Interpol op een fijne plek willen, als afsluiter tent hier ook genoegen mee kunnen hebben.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.311
6.509
ik had er verder nog wel een ander idee over, maar dat kwam eigenlijk doordat ik ging zoeken waar JC Stewart op RW zou staan. Aangezien daar podiumindeling en ook tijdschema al bekend is.
Viel me op, dat daar het tijdschema exact volgens de topdown van de site is, per podium.

edit 2 : ben hier eigenlijk nog best tevreden mee... heb alleen nog Pretty Reckles uit het tijdslot met Elle Hollis gehaald. Waarmee er die dag ook weer 6 acts in Stage 4 komen (dus geen Garden of Love). Vind het nog best een realistische uitkomst. Denk dat de mensen die Interpol op een fijne plek willen, als afsluiter tent hier ook genoegen mee kunnen hebben.
Leuke poging, maar nee natuurlijk gaat dit niet gebeuren. GvF is niet op RW een sub en op PP een opener. Danny Vera niet op main is ook het domste wat je kunt doen als organisatie. Chef Special als noord afsluiter en Deftones als tweede main? Zo zijn er heel veel dingen die niet realistisch zijn. Al is het wel een leuk experiment natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Vrijdag 17 juni
Mainstage

Metallica, Twenty One Pilots, Nightwish, Nothing But Thieves, Greta Van Fleet,
IBA/Noord
Danny Vera, Idles, Parcels, MY BABY, (openingsdag niets gelijk met opener in Brightlands)
Brightlands tent
The Pretty Reckless, Froukje, Blaudzun, Antoon, Elle Hollis,
Stage 4
Sylvie Kreusch, Wies, grandson, Smash Into Pieces, JC Stewart, Ten Times A Million

Zaterdag 18 juni
Mainstage

Pearl Jam, Royal Blood, Måneskin, Deftones, Kaleo,
IBA/Noord
Chef’Special, Lost Frequencies live, Crowded House, Ronnie Flex & The Fam, Selah Sue,
Brightlands tent
Tones And I, Courtney Barnett, Frank Carter & The Rattlesnakes, Son Mieux, Mimi Webb,
Stage 4
Nona, The Last Internationale, KennyHoopla, Saint PHNX, Remme, Ramkot

Zondag 19 juni
Mainstage

Imagine Dragons, Volbeat, ? , Nile Rodgers & CHIC, Dermot Kennedy,
IBA/Noord
De Staat, Zara Larsson, Ziggy Marley: A Live Tribute To His Father, Eefje de Visser,
Brightland stent
Interpol, Maan, Kacey Musgraves, Inhaler, Turnstile, Joost,
Stage 4
Navarone, Rare Americans, Sea Girls, MEAU, Hang Youth, W.H. Lung
ik zou deze wel heel goed kunnen accepteren hoor!

zou dan worden qua spoorboekje:
vrijdag : Elle Hollis -> Greta van Fleet -> My Baby -> Nothing But Thieves -> Blaudzun -> Nightwish -> Idles -> eten en op een afstandje TOP -> Danny Vera -> Metallica
zaterdag : op een afstand bij Noord -> Kaleo -> Son Mieux -> Deftones -> Crowded House -> Maneskin -> Lost Frequencies -> Royal Blood -> plekje zoeken vooraan voor PJ -> Pearl Jam
zondag : op een afstand bij Noord -> Dermot Kennedy -> Ziggy Marley -> Nile Rodgers -> Inhaler -> ? mainstage -> Zara Larsson -> Volbeat -> De Staat op afstandje en langzaam de bonnenvoorraad uitdunnen -> Imagine Dragons

ik zeg, stop de klok ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Leuke poging, maar nee natuurlijk gaat dit niet gebeuren. GvF is niet op RW een sub en op PP een opener. Danny Vera niet op main is ook het domste wat je kunt doen als organisatie. Chef Special als noord afsluiter en Deftones als tweede main? Zo zijn er heel veel dingen die niet realistisch zijn. Al is het wel een leuk experiment natuurlijk.
natuurlijk gaat dit niet gebeuren? tja, het is de volgorde op de site natuurlijk, daar doe ik vrij weinig mee wat niet natuurlijk is?
Deftones staat op de zaterdag als 4e genoemd, kans dat Noord afsluiten of hoog op main komen is niet bepaald groot. Danny Vera als afsluiter Noord ipv op Main, kan ik me nog best voorstellen eigenlijk, evenals Chef Special of De Staat. Zie niet in waarom niet op main zetten heel dom zou zijn? Tja en Greta van Fleet als opener ipv als sub, kan ook zeggen dat ze op Rock Wercher een ietswat hoge spot hebben. Worden op de site van Pinkpop pas als 5e voor de vrijdag genoemd.

Daarbij heb ik een bewust foutje er in zitten, maar dat was alleen maar om Interpol de tent te laten afsluiten in deze opzet.
Vind er eigenlijk wel iets in zitten hoor, zoals Rock Werchter de topdown ook op de site heeft staan tov het tijdschema en podiumindeling. Dus om nou te zeggen dat het niet realitisch is... mwah, dat vind ik ietsje te kort door de bocht.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.182
4.326
Ik heb toch het gevoel dat het op de Pinkpop site de namen meer door elkaar heen staan. En niet geordend per podium, dus niet eerst main: groot naar klein, 2e podium: groot naar klein etc. Zoals op de site van RW.

Main: Metallica - Nightwish - GvF - Danny Vera - Idles
Noord: TOP - Nothing but thieves - Parcels - My baby

En ja, GVF staat op RW wellicht wat hoog, maar opener op Pinkpop is wel meteen het andere uiterste. Zie ik ook niet gebeuren.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Nothing But Thieves zal vast Mainstage staan, denk ik toch
Een beetje 50/50. Kijkend naar de gehele vrijdag line-up, vind ik Paddy's verdeling namelijk best logisch. GvF een beetje in de rol van Kensington zoals die 2 jaar geleden geprogrammeerd stonden. Toen was het echter nog wat logischer, omdat je Kensington op Pinkpop niet op Noord kwijt kan qua capaciteit. Voor GvF kan dat natuurlijk wel. Dus die twee lijken een beetje te strijden om de twee na laatste spot op mainstage, en de een na laatste spot op Noord...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
ik blijf nog wel benieuwd naar de nieuwe opzet van Stage 4.

in het bericht van 15 december 2021, stond dus : Vanwege het succes van Stage 4 wordt het aantal acts hier uitgebreid en wordt het een open air stage in plaats van een tent.
Daarnaast ook de uitbreiding op het voorplein door de bossage weg te halen.

Het lijkt er dus heel erg op dat op Stage 4 een act tijdens de headliner speelt, maar daarnaast ben ik ook benieuwd of ze 6 acts op dat podium gaan inplannen.

Ik denk, dat er speeltijden zijn op Stage 4 van 13:30 tm 00:00 ongeveer. (Dan ga ik even uit van elke dag starten in Brightlands en op Noord.)

met tijden van
13:45 - 14:45 en 15:45 - 16:45 en 18:45- 19:45 en 20:45 - 21:45 en 22:45 - 23:45
zijn dat 5 tijdslots, dus

maar zou de tijd tussen de acts voor Stage 4 naar 45 minuten gaan ipv 60 minuten
13:45 - 14:45 en 15:30 - 16:30 en 17:15 - 18:15 en 19:00 - 20:00 en 20:45 - 21:45 en 22:30 - 23:30 (edit: misschien die laatste zelfs 15minuten extra?)
zou dat 6 tijdslots worden, met wel overlappende settijden ipv aansluitende met de andere podia.
Waarmee er geen Garden of Love is, dus de extra act past op Stage 4.

Vraag me wel af dan, hoe ze om gaan met de ruis... Als er overlappende speeltijden zijn met zowel Mainstage als ook Noord. Maar goed, meer acts op Stage 4 en alternatief tijdens headliner, dat blijft me toch een goeie ontwikkeling.
 
Laatst bewerkt:

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
ik blijf nog wel benieuwd naar de nieuwe opzet van Stage 4.

in het bericht van 15 december 2021, stond dus : Vanwege het succes van Stage 4 wordt het aantal acts hier uitgebreid en wordt het een open air stage in plaats van een tent.
Daarnaast ook de uitbreiding op het voorplein door de bossage weg te halen.

Het lijkt er dus heel erg op dat op Stage 4 een act tijdens de headliner speelt, maar daarnaast ben ik ook benieuwd of ze 6 acts op dat podium gaan inplannen.

Ik denk, dat er speeltijden zijn op Stage 4 van 13:30 tm 00:00 ongeveer. (Dan ga ik even uit van elke dag starten in Brightlands en op Noord.)

met tijden van
13:45 - 14:45 en 15:45 - 16:45 en 18:45- 19:45 en 20:45 - 21:45 en 22:45 - 23:45
zijn dat 5 tijdslots, dus

maar zou de tijd tussen de acts voor Stage 4 naar 45 minuten gaan ipv 60 minuten
13:45 - 14:45 en 15:30 - 16:30 en 17:15 - 18:15 en 19:00 - 20:00 en 20:45 - 21:45 en 22:30 - 23:30 (edit: misschien die laatste zelfs 15minuten extra?)
zou dat 6 tijdslots worden, met wel overlappende settijden ipv aansluitende met de andere podia.
Waarmee er geen Garden of Love is, dus de extra act past op Stage 4.

Vraag me wel af dan, hoe ze om gaan met de ruis... Als er overlappende speeltijden zijn met zowel Mainstage als ook Noord. Maar goed, meer acts op Stage 4 en alternatief tijdens headliner, dat blijft me toch een goeie ontwikkeling.
Geen act in Garden of Love zou wel in de lijn der verwachting liggen als er niet meer acts zijn dan andere jaren en er meer acts op Stage 4 kunnen.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Ok. Ff een hersenspinsel hier... Nog 1 naam. Dus kanshebbers: Kensington of een grote NL DJ act. Of.... Zou de Heideroosjes misschien een verrassing kunnen zijn???
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken