Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986

foto Dennis van der Bruggen / Festileaks

Pinkpop 2022

Datum: vrijdag 17 tm zondag 19 juni 2022
Locatie: Megaland – Landgraaf
Genres: Alternatief, Pop, Rock, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul

Alle info over Pinkpop en teruglezen nieuws en geruchten, https://festileaks.com/festival/pinkpop/2022/


Volledige Programma Pinkpop 2022 :

Vrijdag 17 juni 2022
SOUTH:
Metallica, Twenty One Pilots, Nightwish, Danny Vera, MY BABY,
IBA Parkstad Stage:
Nothing But Thieves, Greta Van Fleet, Idles, Floor Jansen
Tent:
Parcels, Froukje, Blaudzun, Antoon, Elle Hollis
Stage 4:
Sylvie Kreusch, Wies, grandson, Smash Into Pieces, JC Stewart, Ten Times A Million

Zaterdag 18 juni 2022
SOUTH:
Pearl Jam, Måneskin, Kaleo, Crowded House, Ronnie Flex & The Fam
IBA Parkstad Stage:
Royal Blood, Deftones, Chef’Special, Selah Sue, Son Mieux,
Tent:
Lost Frequencies live, Tones And I, Courtney Barnett, Frank Carter & The Rattlesnakes, Nona,
Stage 4:
Mimi Webb, The Last Internationale, KennyHoopla, Saint PHNX, Remme, Ramkot

Zondag 19 juni 2022
SOUTH:
Imagine Dragons, Nile Rodgers & CHIC, De Staat, Ziggy Marley, Maan,
IBA Parkstad Stage:
Volbeat, Dermot Kennedy, Zara Larsson, Turnstile, Joost,
Tent:
Eefje de Visser, Interpol, Inhaler, Mother Mother, Navarone,
Stage 4:
Rare Americans, Sea Girls, MEAU, Hang Youth, W.H. Lung, Dead Poet Society



Image
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Pinkpop annuleert 2021-editie en presenteert Pearl Jam als eerste naam voor 2022

https://festileaks.com/2021/03/pinkpop-2021-afgelast/

De eerstvolgende Pinkpop vindt nu plaats op 17, 18 en 19 juni 2022. Een lichtpuntje: Pearl Jam gaat gewoon mee naar 2022! Daarmee is de eerste act voor het festival bekend.

Al eerder had festivaldirecteur Niek Murray zich uitgesproken over de kansen van Pinkpop in juni 2021. Hij liet weten dat er volop gekeken werd naar andere opties, maar dat de doorgang van Pinkpop dit jaar onwaarschijnlijk was. Even leek het erop dat het festival zou plaatsvinden in augustus, maar daar kan nu definitief een streep door.
Nog 442 dagen tot Pinkpop - 17, 18 en 19 juni 2022
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.920
1.696
Hoera, we kunnen weer gaan voorspellen!

Mijn voorspelling voor headliners 2022: Red Hot Chili Peppers, Pearl Jam en The Weeknd

Mijn voorspelling voor subs: Twenty One Pilots, Post Malone en Volbeat

Mijn voorspelling voor Noord afsluiters: Nothing but Thieves, Liam Gallagher en Anderson. Paak

 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.920
1.696
Mag er trouwens een iets feestelijkere foto in de openingspost? Deze geeft een beetje de sfeer van 2020 en 2021 weer. En je had hem in het 2021 topic ook al gebruikt... :D

 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.920
1.696
Ik voorspel trouwens dat het tot pagina 1 duurt voordat we de eerste officieel bevestigde naam hebben voor Pinkpop 2022...

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Mag er trouwens een iets feestelijkere foto in de openingspost? Deze geeft een beetje de sfeer van 2020 en 2021 weer. En je had hem in het 2021 topic ook al gebruikt…
1f600.svg
beter? (aangepast)

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
PJ is een niet echt verrassende naam maar goed dan hebben we dat ook weer gehad. Die kunnen dan weer een aantal jaren opzij schuiven. Verdere headlines zou ik nog niet zo kunnen voorspellen maar het mag wel iets harder dus ik gooi Nightwish als dark horse erbij en dan de combi Dua Lipa/Post Malone

 

timvn

Playlistbediener
3 mrt 2020
31
4
Ik zie The Weeknd ook nog wel als goede kanshebber (misschien als headliner?). Hij heeft een gat in zijn tour van 2 mei 2022 tot 10 september 2022. Misschien samen met Post Malone op de zondag of vrijdag?

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.657
1.841
Ik voorspel trouwens dat het tot pagina 1 duurt voordat we de eerste officieel bevestigde naam hebben voor Pinkpop 2022…
Ik denk zomaar dat we redelijk snel alle headliners gaan weten. Heel veel festivals woden weer verzet en heel veel zullen al met namen gaan komen.

Kan me niet voorstellen dat we maanden moeten wachten op de volgende headliner. Daarbij gaan ook andere acts die misschien al een tour in de steigers hadden maar deze moesten uitstellen ook naar buiten komen.... Wordt een druk concert jaar, 2022.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Ik denk dat Red Hot Chilli Peppers wel weer mee zal schuiven.

Vind het vooral opvallend dat Pearl Jam naar de zaterdag gaat ipv de zondag.

Headliners die ik in 2022 eigenlijk wel verwacht op Pinkpop zijn Metallica, AC/DC of Springsteen als bovenliggende in mijn gedachte.

Post Malone heb ik inmiddels doorgestreept, maar goed de kaarten voor 2022 liggen wellicht anders geschud op tafel.

Misschien is zelfs GnR weer terug een optie in 2022? Of gaat Coldplay weer op tour?

Veilige gok imo, Metallica of Springsteen.

Mij zou je dan blij maken met Red Hot Chilli Peppers - Pearl Jam - Bruce Springsteen & The E Street Band voor Pinkpop 2022.

 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.392
3.337
The Weeknd heeft nog twee shows in de Ziggo staan voor oktober na Pinkpop (die allebei nog lang niet uitverkocht zijn) dus die verwacht ik niet op Pinkpop. Al zou dat met Post Malone als sub wel een erg goeie dag zijn geweest. Ik verwacht RHCP wel terug ja, net als PJ zo'n band waar je 100% op kan vertrouwen dat ze hun dingen gewoon meteen inhalen wanneer het weer kan. Over de derde headliner durf ik geen voorspelling te doen. Door het weer een jaar uitstellen is een Taylor Swift of Kendrick Lamar misschien ook weer een optie, die hadden nog geen NLse satum staan. En de geruchten dat Metallica de vrijdag zou spelen op RW2021, die zijn misschien ook een optie. RHCP - Pearl Jam - Metallica, rijtje wel zeg.

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.657
1.841
Eigenlijk kan je wel weer een lijstje maken met namen. Had volgens mij ergens gelezen dat Ed Sheeran ook mogelijk zou gaan touren. Rolling Stones gaan ook weer door al zullen die zo is de verwachting eerst hun tour hervatten in Amerika. Hetzelfde geld Roger Waters. Ook David Gilmour zou nog een tour willen doen.

Wat gaat Nick cave doen en GnR...... De ene is een wat logischere naam voor PP dan de andere. Aanbod genoeg de komende jaren, dat denk ik wel.....

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
The Weeknd heeft nog twee shows in de Ziggo staan voor oktober na Pinkpop (die allebei nog lang niet uitverkocht zijn)
Dit klopt niet helemaal. De show op 3-10-2022 is (al tijden) uitverkocht. Voor de show op 04-10-2022 zijn voornamelijk nog losse stoelen en een aantal achterste rijen op de tweede rang beschikbaar. Gaat ook niet al te lang duren voordat die tweede datum uitverkocht is.

 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.920
1.696
Alhoewel mijn hart een sprongetje zou maken bij drie stevige gitaaracts, ben ik wel langzaam overtuigd aan het raken dat dit niet de weg is die Pinkpop op wil in de toekomst. Omdat ik RHCP de grootste kans geef om terug te keren, voorspel ik daarom naast hen en Pearl Jam geen band van de categorie Metallica/ACDC/Guns'nRoses/Foo's. Bruce zou op zich dan nog wel kunnen, en dat zou ik ook heel erg tof vinden. Ik verwacht dat de Peppers, als ze inderdaad terugkomen, de vrijdag gaan doen, dus dat we nog op zoek zijn naar de zondag- en dus festivalafsluiter. Coldplay of Springsteen is dan wel een droomafsluiter. De enige twijfel die ik echter heb, is dat ik het logisch zou vinden om iets in de categorie van Post Malone terug te boeken. Vandaar ook mijn gok op The Weeknd, al zou Kendrick Lamar blijkbaar meer voor de hand liggen...

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Vorig jaar was het in eerste instantie de bedoeling om Post Malone voor RHCP te zetten toch? Misschien dat ze dat 2022 wel lukt. Dan zou mijn voorspelling voor de zondag Metallica of alsnog GnR zijn. Of de Foo Fighters misschien, als die dan kunnen spelen.

 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.392
3.337
https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2022-nieuws-en-geruchten/#post-434306RubenFrusciante wrote:
https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2022-nieuws-en-geruchten/#post-434306
The Weeknd heeft nog twee shows in de Ziggo staan voor oktober na Pinkpop (die allebei nog lang niet uitverkocht zijn)

Dit klopt niet helemaal. De show op 3-10-2022 is (al tijden) uitverkocht. Voor de show op 04-10-2022 zijn voornamelijk nog losse stoelen en een aantal achterste rijen op de tweede rang beschikbaar. Gaat ook niet al te lang duren voordat die tweede datum uitverkocht is.
Kan voor beide shows nog kiezen waar ik wil zitten. Maar wel beperkt inderdaad. Zou ook wel terecht zijn, goeie act. Maar door die twee shows wel zo goed als uitgesloten voor Pinkpop.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Edit: Nevermind. Ik keek bij de Early Entry tickets. Die zijn inderdaad allemaal op.

Goeiemorgen. :p

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken