Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Voor wat het waard is (of kan zijn ;) )
Na wat geruchtjes van enkele festivals, genoemd zijn door oa Eavis voor Glasto en Smeets voor Pinkpop.
Geeft Neil Young nu ook zelf aan in 2020 weer op pad te gaan, ditmaal waarschijnlijk met Crazy Horse en met nieuw materiaal met ze.
“We will be in the editing suites for the duration of 2019,” he wrote in a post on the Neil Young Archives website titled Archives Films Projects Takes Precedent. “Thanks for coming to our shows! We plan to be back in 2020!”
https://www.rollingstone.com/music/music-news/neil-young-postpones-2019-tour-plans-announces-film-projects-866059/amp/
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Tool komt natuurlijk met dat album. Deden dit jaar onder andere RW. Lijkt me wel reëel dat ze ook volgend jaar op tour zijn. In België lijkt Graspop dan een inkoppertje (of Sportpaleis). Maarrrrr zou Pinkpop het eens aandurven?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Tool komt natuurlijk met dat album. Deden dit jaar onder andere RW. Lijkt me wel reëel dat ze volgend jaar op tour zijn. In België lijkt Graspop dan een inkoppertje (of Sportpaleis). Maarrrrr zou Pinkpop het eens aandurven?
Durfde Pinkpop al eens hoor, 2001 en 2006. ;)

Ik denk dat TOOL ideaal is voor Fortarock en staan volgens mij ( als ik goed herinner ) nog hoog op de verlanglijst van de organisatie. Ik denk, gevoelsmatig, dat TOOL beter kan headlinen op Forta dan IBA/Noord afsluiten op Pinkpop. Al weet ik niet waar Maynard genoeg mee neemt? Misschien komt hij graag af naar Landgraaf voor 1 uur en een kwartier.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
mattman wrote:
Tool komt natuurlijk met dat album. Deden dit jaar onder andere RW. Lijkt me wel reëel dat ze volgend jaar op tour zijn. In België lijkt Graspop dan een inkoppertje (of Sportpaleis). Maarrrrr zou Pinkpop het eens aandurven?

Durfde Pinkpop al eens hoor, 2001 en 2006.
1f609.svg

Ik bedoel natuurlijk als headliner hè. ? Want dat zijn ze overal, de laatste 10 jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Ik bedoel natuurlijk als headliner hè.
1f609.svg
Want dat zijn ze overal, de laatste 10 jaar.
In 2006 waren ze al headliner, in 2020 voor Pinkpop niet meer. Hooguit afsluiter Noord als "second-headliner". Maar alleen als Maynard daar genoegen meeneemt. Hè… Zou imo perfect zijn ook voor Fortarock of Hurricane/Southside
1f609.svg
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik bedoel natuurlijk als headliner hè.
1f609.svg
Want dat zijn ze overal, de laatste 10 jaar.

In 2006 waren ze al headliner, in 2020 voor Pinkpop niet meer. Hooguit afsluiter Noord als “second-headliner”. Maar alleen als Maynard daar genoegen meeneemt. Hè… Zou imo perfect zijn ook voor Fortarock of Hurricane/Southside
1f609.svg

Tool geen headliner maar Volbeat wel, lol.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
Ik bedoel natuurlijk als headliner hè.
1f609.svg
Want dat zijn ze overal, de laatste 10 jaar.

In 2006 waren ze al headliner, in 2020 voor Pinkpop niet meer. Hooguit afsluiter Noord als “second-headliner”. Maar alleen als Maynard daar genoegen meeneemt. Hè… Zou imo perfect zijn ook voor Fortarock of Hurricane/Southside
1f609.svg

Ik kan jou af en toe niet zo goed volgen, Dennis...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Ik kan jou af en toe niet zo goed volgen, Dennis…
nou, zal mijn gedachten beetje proberen uit te leggen.

om te beginnen mag TOOL van mij headlinen op Pinkpop, graag zelfs.
echter, ik zie het Mojo niet doen. Zeker niet met het aanbod dat ik verwacht.
Daarnaast lijkt TOOL mij perfect in de kleinere settings en meer geschikt in co-headline (als late spot).
enige dat op Pinkpop kan, is Noord afsluiter dan imo...
Komen ze beter tot hun recht op Fortarock headliner (waar ze hoog op de wenslijst staan) of misschien BKS of Lowlands als headliner. Dat gun ik ze dan ook meer dan 'slechts' Noord afsluiten als second-headliner waar ze maar 1:15 spelen op Pinkpop.

Eigenlijk terugkomen op wat mattman zegt, dat gaat Mojo op Pinkpop niet meer aandurven anno 2020 als headliner imo...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
wenteldave wrote:
Ik kan jou af en toe niet zo goed volgen, Dennis…

nou, zal mijn gedachten beetje proberen uit te leggen.

om te beginnen mag TOOL van mij headlinen op Pinkpop, graag zelfs.
echter, ik zie het Mojo niet doen. Zeker niet met het aanbod dat ik verwacht.
Daarnaast lijkt TOOL mij perfect in de kleinere settings en meer geschikt in co-headline (als late spot).
enige dat op Pinkpop kan, is Noord afsluiter dan imo…
Komen ze beter tot hun recht op Fortarock headliner (waar ze hoog op de wenslijst staan) of misschien BKS of Lowlands als headliner. Dat gun ik ze dan ook meer dan ‘slechts’ Noord afsluiten als second-headliner waar ze maar 1:15 spelen op Pinkpop.

Eigenlijk terugkomen op wat mattman zegt, dat gaat Mojo op Pinkpop niet meer aandurven anno 2020 als headliner imo…

Je begrijpt toch dat niet de muse, de pink of de mumford and sons dag maar de tool dag het snelst uitverkocht was op werchter ? ok the cure stond er ook maar ik heb de zee van tool tshirts die dag gezien, het was vrij duidelijk voor welke band het merendeel van het publiek daar was.

Tool is een band die veel mensen op de been brengt zelfs al is het geen band die je vaak in mainstream media hoort en is dat nu niet het belangrijkste? Veel volk aantrekken?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
ok the cure stond er ook maar ik heb de zee van tool tshirts die dag gezien, het was vrij duidelijk voor welke band het merendeel van het publiek daar was.

Toch even nuanceren dat de wei weldegelijk een stuk voller stond tijdens The Cure dan tijdens Tool hoor. :) Dat je veel Tool shirts zag, ligt ook aan het feit dat hun fans een stuk fanatieker zijn. En dat het een metalband is, een genre waarbij fans ook sneller een bandshirt aantrekken. Je zal altijd meer Metallica/Soad shirts zien dan pakweg Muse, Radiohead of Mumford shirts.

Maar verder heb je gelijk hoor. Tool brengt nog veel volk op de been. Meer dan ooit eigenlijk, gok ik. En meer dan ik voor RW had verwacht. En het werkte heel goed op een mainstrea festival.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
xydroh wrote:
ok the cure stond er ook maar ik heb de zee van tool tshirts die dag gezien, het was vrij duidelijk voor welke band het merendeel van het publiek daar was.

Toch even nuanceren dat de wei weldegelijk een stuk voller stond tijdens The Cure dan tijdens Tool hoor.
1f642.svg
Dat je veel Tool shirts zag, ligt ook aan het feit dat hun fans een stuk fanatieker zijn. En dat het een metalband is, een genre waarbij fans ook sneller een bandshirt aantrekken. Je zal altijd meer Metallica/Soad shirts zien dan pakweg Muse, Radiohead of Mumford shirts.

Maar verder heb je gelijk hoor. Tool brengt nog veel volk op de been. Meer dan ooit eigenlijk, gok ik. En meer dan ik voor RW had verwacht. En het werkte heel goed op een mainstrea festival.

Ik denk dat de weide er heel anders had uit gezien als tool voor the cure stond, ik heb heel veel mensen the cure zien "ondergaan" om tool te kunnen zien.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Op Rock Am Ring was het publiek bij Tool echt heel klein. Ik keek het van boven langs de Ring en vanaf het halverwege punt van de Ring was er bijna niemand te zien...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Je begrijpt toch dat niet de muse, de pink of de mumford and sons dag maar de tool dag het snelst uitverkocht was op werchter ?
Zegt me eigenlijk vrij weinig.
Verkoop in België/RW kan je heel lastig vergelijken met NL/Pinkpop.
Qua populariteit, ik denk dat er veel meer aanbod is dan TOOL voor de headliners spots in 2020.
Mijn vermoeden is dan (helaas) dat ze geen optie zijn als Pinkpop headliner.
Zo zie ik dat.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
xydroh wrote:
Je begrijpt toch dat niet de muse, de pink of de mumford and sons dag maar de tool dag het snelst uitverkocht was op werchter ?

Zegt me eigenlijk vrij weinig.
Verkoop in België/RW kan je heel lastig vergelijken met NL/Pinkpop.
Qua populariteit, ik denk dat er veel meer aanbod is dan TOOL voor de headliners spots in 2020.
Mijn vermoeden is dan (helaas) dat ze geen optie zijn als Pinkpop headliner.
Zo zie ik dat.

Degelijke uitleg. Afsluiter van IBA Parkstad is inderdaad nog niet zo gekke gedachte. Zou aardig wat volk staan en dat betekent dat je TOOL als sub hebt. Dan zou je nog niet de rest van het programma weten, maar dan neig je al gauw naar een zeer sterke programmering. Of is dat te kort door de bocht?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.096
319
Tool staat op elk festival als (co-)headliner in het donker te spelen.

Voor minder als mainstage-afsluiter zullen ze dan ook niet komen, als ze al komen. Ik denk net als Dennis dat er dan voor Pinkpop betere alternatieven beschikbaar zijn.

Overigens is er voor Pinkpop best veel werk aan de winkel als ik even die tussenstand van de festileaks festival awards (hoofdartikel beginsite) doorneem. Pinkpop scoort op alle fronten in de onderste regionen: line-up 27/27, randprogramma 25/27, sfeer 26/27, locatie 27/27, eten/drinken 21/27, logistiek 21/27 en duurzaamheid 22/27. AU!!

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
Tool staat op elk festival als (co-)headliner in het donker te spelen.

Voor minder als mainstage-afsluiter zullen ze dan ook niet komen, als ze al komen. Ik denk net als Dennis dat er dan voor Pinkpop betere alternatieven beschikbaar zijn.

Overigens is er voor Pinkpop best veel werk aan de winkel als ik even die tussenstand van de festileaks festival awards (hoofdartikel beginsite) doorneem. Pinkpop scoort op alle fronten in de onderste regionen: line-up 27/27, randprogramma 25/27, sfeer 26/27, locatie 27/27, eten/drinken 21/27, logistiek 21/27 en duurzaamheid 22/27. AU!!

Hoe komt de line-up in godesnaam op 27/27? Dit was de slechtste line-up in jaren, naar mijn mening dan. 25/27 voor het randprogramma. Waar bestaat dat programma uit dan?
Verder vind ik de locatie ook nog wel een dingetje. Het terrein is natuurlijk top, maar het ligt een pleureseind weg voor de gemiddelde bezoeker (of valt dat onder logistiek?).
Ik weet in ieder geval wel dat ik veel dingen niet zo positief heb ingevuld.

Edit: Voortaan maar eerst naar dat artikel kijken. Je bedoelde de plaatsen. Ja, dan klopt het eigenlijk wel. Vergeet de woorden hierboven maar. Mijn score komt prima overeen met dhun klassering.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
Tool staat op elk festival als (co-)headliner in het donker te spelen.

Voor minder als mainstage-afsluiter zullen ze dan ook niet komen, als ze al komen. Ik denk net als Dennis dat er dan voor Pinkpop betere alternatieven beschikbaar zijn.

Overigens is er voor Pinkpop best veel werk aan de winkel als ik even die tussenstand van de festileaks festival awards (hoofdartikel beginsite) doorneem. Pinkpop scoort op alle fronten in de onderste regionen: line-up 27/27, randprogramma 25/27, sfeer 26/27, locatie 27/27, eten/drinken 21/27, logistiek 21/27 en duurzaamheid 22/27. AU!!

Tja, die festileaks awards hebben dit jaar minder betekenis dan afgelopen jaren. Iedereen kan scores geven, ongeacht of je wel/niet bij het festival aanwezig was. En dat er voor Pinkpop werk aan de winkel was bleek ook al wel uit de verkoopcijfers en de matige recensies.

En Tool zal het niet doen voor minder dan hoofdpodium in het donker.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.209
4.451
Tool staat op elk festival als (co-)headliner in het donker te spelen.

Voor minder als mainstage-afsluiter zullen ze dan ook niet komen, als ze al komen. Ik denk net als Dennis dat er dan voor Pinkpop betere alternatieven beschikbaar zijn.

Overigens is er voor Pinkpop best veel werk aan de winkel als ik even die tussenstand van de festileaks festival awards (hoofdartikel beginsite) doorneem. Pinkpop scoort op alle fronten in de onderste regionen: line-up 27/27, randprogramma 25/27, sfeer 26/27, locatie 27/27, eten/drinken 21/27, logistiek 21/27 en duurzaamheid 22/27. AU!!

Er zijn dus twee festivals met een minder randprogramma dan Pinkpop?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
joh, er zitten vooral negatieve nominaties tussen voor Pinkpop, omdat het "Pinkpop" is.

Ik denk ook dat weinig mensen die echt op Pinkpop waren gestemd hebben.

Randprogramma, tja, ik zeg never mind. Imo genoeg randprogramma.

Qua Lineup en eten en drinken is Pinkpop echt niet slecht in 2019. Heel goed dagprogramma, en met The Cure en Mumford, met daarbij nog Fleetwood Mac snap IK niet dat Pinkpop slecht scoort. Qua eten en drinken is het aanbod echt overdone, als je op Pinkpop te weinig aanbod ziet dan heb je stront in je ogen dat je niet goed genoeg om je heen kijkt.

Qua sfeer, maak die maar zelf. Moet hè niet met saai gezelschap gaan.
Qua locatie, tja, infra op terrein is prima. Camping ligt op kleine loopafstand... Come on, snap niet wat daar slecht aan is?
Qua bereikbaarheid... Kwestie van reis goed plannen. Sommige mensen geven een locatie slechte punten als ze zelf in de drukte in de file komen, vertrekken eerder was dan slimme optie misschien, niet organisatie schuld. Logistiek is het rondom Pinkpop goed geregeld. Maar er zijn nu eenmaal mensen die gratis op het festivalterrein willen parkeren?!? Niet elk festival heeft parkeren vlak naast de festivalingang en gratis.

Ik denk, negatieve stem beïnvloeding.

Maar dat denk ik he.
Verder geloof ik de andere beoordelingen wel. Al vind ik de koppositie van Mad Cool vrij ongeloofwaardig, alsof daar zo veel Festileaks volgende mensen zijn geweest...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Zo kun je letterlijk elk stukje feedback rechtpraten....
Die negatieve nominaties komen niet uit de lucht vallen.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken