Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Of het een goed dagprogramma was is vrij subjectief natuurlijk.

Als MOJO weer geld op Pinkpop wil verliezen boeken ze Neil Young als main. Anders niet.
Mag je vinden...

We zullen zien hè, op gelijke gedachten komen we toch niet. Maar we zullen zien hoe het gaat.

Sowieso staat er 1 classic headliner van de 3. En qua vvk maak ik me daar echt niet druk om. Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat dat goed komt. Op dit moment heb ik de (mogelijke) komst van Neil Young vrij hoog in mijn verwachting zitten. Momenteel ook geen reden om anders aan te nemen...

Noem het tunnelvisie, noem het onderbuikgevoel, noem het glazen bol of noem het onrealistisch... Realy, i don't care ;) mijn verwachting hè
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Er is behoorlijk wat reden om anders aan te nemen.

Young verkoopt de Ziggo niet meer uit.
Mojo wil Young niet op Pinkpop.
Na tegenvallende kaartverkoop dit jaar heeft Pinkpop volgend jaar 3 klappers nodig die tickets over de toonbank laten vliegen. Young is dat niet.

Driie ijzersterke redenen om hem niet als headliner te boeken.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Slipknot is in ieder geval geen optie meer, staat al in Amsterdam volgend jaar.
Voor mij lijkt deze lijst nog redelijk interessant>
Eminem of Kendrick Lamar (Ook al zie ik hem eerder op Lowlands) - Coldplay (Als ze uberhaupt festivals volgend jaar gaan doen, maar gewoon blijven hopen) - Bruce Springsteen of Red Hot Chili Peppers? En heel misschien Metallica nog een kanshebber...

Als subs: Editors, Foals & Lorde. Misschien nog iets als The Strokes als die niet te groot zijn of Tyler, The Creator.

Misschien nog: Prophets of Rage, Keane, Rise Against, The Black keys, Liam Gallagher, Billie Eilish, Mike Shinoda, Sigrid, King Gizzard And The Lizard Wizard, The Raconteurs, Vampire Weekend, Hozier, Stormzy, Biffy Clyro, Charli XCX & James Bay.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Feit is wel dat Neil Young nog steeds een hele sterke liveperformer is. Die man is nog steeds bizar vitaal voor zijn leeftijd. Ookal zijn de kansen echt heel klein, ik zou het geweldig vinden om die held een dag Pinkpop te zien afsluiten. Like A Hurricane, Heart Of Gold, Hey Hey My My, Cortez The Killer, Down By The River, After The Gold Rush, Rockin in The Free World, Powderfinger. Wat heeft die man een arsenaal aan heerlijke niet kapot te krijgen nummers bij elkaar geschreven. Speelde ook Hyde park plat een paar weken geleden blijkbaar (Dylan daarentegen...).

Maar goed, nogmaals: ik vrees er ook voor. De man is duur en komt alleen voor een headlinerplek. Ik zie het niet snel gebeuren. Al is hij effectief een geruchtje voor Glasto in 2020...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Glastonbury is ander verhaal natuurlijk. Daar maken de headliners minder uit. Dat verkoopt toch al voordat het programma bekend is uit.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Glastonbury is ander verhaal natuurlijk. Daar maken de headliners minder uit. Dat verkoopt toch al voordat het programma bekend is uit.

Ik haal Glasto niet aan om zijn headlinerwaardigheid aan te tonen, maar gewoon om te zeggen dat hij waarschijnlijk weer tourt/in de buurt is.

Verder is Muse misschien wel de grootste inkopper voor PP 2020 tot nu toe. Die gaan er gewoon staan denk ik. Net als op heel veel andere EU- festivals (behalve Werchter natuurlijk). Niet iets om héél enthousiast van te worden vind ik zelf, vond ze op RW wat mager.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Muse is inderdaad erg voor de hand liggend. Hele veilige keuze, verkoopt best wat kaartjes en leveren doorgaans wel een strakke show. Niet heel spannend, best wel wat hits, ideaal voor Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Bij Muse heb ik (helaas imo) het vermoeden dat Pinkpop ze kwijtraakt aan Hurricane/Southside.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
3x Muse in NL in een jaar tijd vind ik wat veel. Van mij hoeven ze niet naar Pinkpop te komen. Zie ze in september al in Ziggo ook. Zin in trouwens. Ijzersterke show van wat ik heb vernomen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Zeker goede show, is inderdaad ook een echte safe boeking en gewoon een top headliner voor Pinkpop. Ben het wel met je eens dat het wat vaak in Nederland zou zijn in die tijdspanne. Maarja, dan al 5 jaar niet op Pinkpop meer gestaan, dus gewoon slim als ze ze neerzetten, en ik denk ook dat dat zal gebeuren.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Over Neil Young: ik denk bv oprecht dat dit jaar op Rock Werchter een combi Eddie Vedder - Neil Young meer gepast had en meer combitickets zou doen verkopen hebben dan een P!nk...

Natuurlijk weet ik ook niet alles wat meespeelt qua beschikbaarheid en eisen enz.. Feit is wel dat Neil Young in België niet onder Live Nation tourde (dit was GraciaLive). Ik weet niet hoe dat in andere landen zat, maar zulke dingen spelen ook mee natuurlijk. (Dit vanuit Belgisch/Werchter- standpunt.) Verder blijft Young een absolute heerser en eindbaas.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Kanshebber voor PP volgend jaar met nieuw album?
https://www.nu.nl/muziek/5970459/blink-182-brengt-nieuw-album-in-september-uit.html
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
DennisvdBr wrote:
idd…

Wat betreft ‘iedere andere boeker’ zou ik toch maar de buitenlandse festivals in de gaten houden.
Festivals als bijvoorbeeld Glastonbury, Roskilde, Mad Cool en wellicht Rock Werchter zie ik ouwe heer Neil Young best in overweging nemen in 2020.
Dan wordt het lastig om zijn status op festivals te onderkennen.

Ik weet het, Leon Ramakers gaf aan dat Young slecht verkocht dit jaar. Maar we hebben het dan wel over een Ziggo Dome gig, dat kan je moeilijk vergelijken met een festival / weide gig van Neil Young. (daarnaast, als hij evenals in Ziggo ook >15k PP-dagkaarten verkoopt is dat niet eens heel slecht voor Pinkpop. Evenveel als Fleetwood Mac dit jaar)
Dan ook nog niet vergeten dat ze voor 2019 serieus met Young zijn bezig geweest, zei Rob Trommelen voor de perspresentatie tegen Festileaks. Maar ook weer poging gaan doen voor 2020, de data vallen voor de Amerikaanse acts wel gunstig.

Ik hou er ernstig rekening mee dat we ons gaan laten betoveren door de Canadees met oa, Heart of Gold, Old Man, Like a Hurricane, Fuckin’ Up, Harvest Moon, Cinnamon Girl, Rockin’ in the Free World

ik zou het heel goed in de gaten houden en rekening mee houden… maar echt, heel goed


Maar zoiets werkt toch niet één op één? Het is niet omdat je 15k tickets verkoopt in een Ziggo Dome dat je dat ook op een festival zal doen … Je geeft zelf al het voorbeeld van Fleetwood Mac, die bij hun vorige passage wél twee Ziggo Domes voltrok en nu slechts 15k dagtickets verkopen (natuurlijk heeft het belabberde dagprogramma, aanwezigheid van Werchter Boutique en de afwezigheid van Buckingham hier ook wat mee te maken). Neil Young is geen headliner meer voor een major. Voor Bospop, North Sea Jazz … (of in België Lokerse Feesten en Suikerrock) is dat een perfecte headliner, maar op Pinkpop trekt ie geen halve weide vol (zeker niet wanneer hij een 3 uur durende show voor ogen zou hebben).
Wat betreft jouw andere festivals, ben ik er 100% van overtuigd dat RW Neil Young nooit meer zal boeken als headliner. Glastonbury en Roskilde zijn wel mogelijkheden, maar dat zijn festivals die ongeacht het programma uitverkopen en een risico als deze dus wel kunnen nemen.

Daar heeft RW het coheadlinerschap voor uitgevonden. Zetten ze er gewoon een frisse nieuwe naam achter of voor. Of een Editors ofzo. Zie Young daarom juist eerder op RW dan op PP.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Volgens mij is Dennis met vakantie, al bijna vier dagen geen bericht meer op dit forum.

Ik verwacht sowieso dat de komende drie/vier weken de echte komkommertijd zullen worden qua festivalgeruchten. Er zal weinig nieuws worden aangekondigd dat ons iets zal leren. Lekker allemaal van de zon en muziek genieten en in september zal het langzaam weer van start gaan schat ik in.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Volgens mij is Dennis met vakantie, al bijna vier dagen geen bericht meer op dit forum.

Ik verwacht sowieso dat de komende drie/vier weken de echte komkommertijd zullen worden qua festivalgeruchten. Er zal weinig nieuws worden aangekondigd dat ons iets zal leren. Lekker allemaal van de zon en muziek genieten en in september zal het langzaam weer van start gaan schat ik in.

Proost!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Toch gek zo'n periode geen - al dan niet - nieuws over Neill Young en Iron Maiden, geen argumenten voor en tegen Kendrick Lamar en Eminem, geen gevit op Kensington, geen berichten of Volbeat al headlinerwaardig is.

Zal ik dan maar nog een betoog schrijven over hoe kut ik Marco Borsato vind?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
...het is ook komkommertijd...

Stilte voor de storm...
Augustus en september zal de geruchtenstroom wel goed op gang komen.
Oktober zal voor een aantal festivals al het startschot voor eerste namen zijn, dan kunnen er al namen doorgestreept of met potlood opgeschreven worden.
De aanloop, augustus, september, oktober dat wordt een mooie dit jaar, dat verwacht ik.
Begin november, dan zal het voor Pinkpop, wel losbarsten qua nieuws.
 

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
146
112
Neil Young, Coldplay, Muse, Bruce Springsteen en de Red Hot Chili Peppers juig ik zeker toe :)

Graag zou ik John Mayer ook wel op pinkpop willen zien, wat is dat een muzikant zeg. Trekt zeker jong en oud publiek. Staat nu al 2x in uitverkocht Ziggo. Wil daar ook graag heen, maar onmogelijk om een kaartje te fixen op Ticketswap.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Neil Young, Coldplay, Muse, Bruce Springsteen en de Red Hot Chili Peppers juig ik zeker toe
1f642.svg


Graag zou ik John Mayer ook wel op pinkpop willen zien, wat is dat een muzikant zeg. Trekt zeker jong en oud publiek. Staat nu al 2x in uitverkocht Ziggo. Wil daar ook graag heen, maar onmogelijk om een kaartje te fixen op Ticketswap.
RHCP stonden er in 2016 nog, lijkt me vrij kort geleden.
Bij Springsteen denk ik heel sterk dat het pas 2021 gaat worden.

wat in 2020 een mooie toevoeging zou zijn, in Brighlands of IBA stage.
Janse Bagge bestaat 40 jaar, band was toch imo een opvallende afwezige op het jubileum afgelopen editie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken