Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.965
Indiaantje89 wrote:

emmers met glijmiddel wrote:
Verder heeft Eminem’s werk de tand des tijd echt niet goed doorstaan, terwijl ik durf te wedden dat Kendrick’s laatste drie albums dat wel zullen doen.

Los van de discussie wie de betere rapper is.


Hahahha echt wat een bak met glijdmiddel ik bedoel onzin. Ga je nu echt beweren dat de albums van Eminem not aged well? Wat een lachertje dit soort posts. Zijn albums staan in ieder klassieke hip hop albums vermeld, is nog steeds dagelijks op de radio te horen (zelfs in NL, nog stukken meer dan Kendrick). Verkoopt binnen 5 minuten nog de Goffertpark uit….

Echt mensen, je hoeft zijn werk niet perse tof te vinden. Maar je kan er echt niet aan voorbij gaan hoe groot Eminem is geweest en wat hij heeft betekend voor de hip hop scene.

Nu ga ik kappen om op dit soort ontwetendheid te reageren. Want waarschijnlijk had je niet eens naar Kendrick geluisterd als Eminem nooit de portalen van de hip hop heeft geopend hier in Europa.

Ja, de albums van Eminem zijn idd niet goed verouderd. Zoals die debiele skit op Marshall Matters LP waar die twee Insane Clown Posse rappers omstebeurt een harde piemel lopen af te zuigen. Dat hij wat losse nummers heeft die nog steeds van populariteit genieten (Stan, Lose Yourself), en dat hij allerlei hedendaagse rappers heeft beinvloed is een ander verhaal.

En verder is het idioot om te stellen dat mensen nooit naar Kendrick zouden hebben geluisterd als Eminem er niet was, want wie weet hoe de geschiedenis anders zou zijn verlopen.
Haha ach gaan we nu de politiek correct kaart spelen, in de Hip Hop scene? Dan is Kendrick Lamar ook al slecht verouder met "Bitch Don't Kill My Vibe" in jou gedachtenkronkels. Of wat dacht van je van deze "Fuck you, with a million penises, no homo, Fucking faggot. You sucking dick and I'm laughing to the bank, Bob Saget" vast geschreven door de heer Lamar himself. Eminem heeft nota bene met Elton John op het podium gestaan om te laten zien dat de Hip Hop community en homoseksuele prima met elkaar samen kan gaan, maar je moet niet alles te serieus nemen.

De muziek scene heeft nu meer dan ooit een rebel ala Eminem nodig. En idioot om dit te stellen? Het is letterlijk de geschiedenis man. Het is eerder idioot om te stellen dat het niet zo is. Eminem heeft hip hop echt naar een breder blank publiek gebracht ja... dat valt volgens mij echt niet te ontkennen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.003
6.050
Misschien wel intressant...

wat zijn mogelijke headliners voor Hurricane Southside in Duitsland, tijdens Pinkpop.
dat kunnen namelijk afvallers zijn voor headline positie Pinkpop.

wat zijn namen waar FKP Scorpio daar mee kan komen:
- Muse
- Ed Sheeran
- Kings of Leon
- ?

Deze in de gaten houden ivm afvallen voor Pinkpop?
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
177
250
dit topic heet: NIEUWS EN GERUCHTEN.
we zitten nu op pagina 26en ik heb tot nu toe 0 nieuwsfeitjes en 0 geruchten gehoord.

op deze manier is dit topic niets mer dan een slow-talk topic.
ik lees iedere dag alles ,maar op deze manier gaat het natuurlijk helemaal nergens over

dennis die 639x meldt dat Volbeat toch echt wel een Headliner is
Timmetje die 582 x verteld dat er “nieuwe”headliners moeten komen en dan t liefste Kendrick Lamar

t is een beetje een herhalingsoefening, komt ook omdat er gewoon geen reet te melden is over pinkpop op dit moment.
vroeger begonnen we pas rond november weer eens te kletsen over de festivals van t jaar erna

ik denk dat ik gewoon dit topic maar eens een tijdje links laat liggen.
dan kom ik in november weer eens kijken, tegen de tijd dat er weer ECHT nieuws is
1f61b.svg

Je moet er wat voor over hebben om die weddenschap van het begin te winnen he.. 110 pagina's voordat de eerste headliner bekend wordt en dan vervolgens opmerken dat die wel eens een stuk eerder dan normaal bekend kan worden gemaakt (ivm vroegere kaartverkoop).. werk aan de winkel!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.945
1.727
Slipknot dus naar Amsterdam. Leek me al geen hele logische optie voor Landgraaf, maar die kans is nu dus nihil geworden. En maar goed ook. Misgun het niemand die het wel leuk had gevonden, maar ik kan er helemaal niks mee...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.003
6.050
Slipknot dus naar Amsterdam. Leek me al geen hele logische optie voor Landgraaf, maar die kans is nu dus nihil geworden. En maar goed ook. Misgun het niemand die het wel leuk had gevonden, maar ik kan er helemaal niks mee…
Was een gewaagde optie. Maar idd, dikke streep door.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.003
6.050
ik heb overigens wel het idee dat Raven Age in Stage 4 staat in 2020.

onderbuikgevoel
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.481
10.492
ik heb overigens wel het idee dat Raven Age in Stage 4 staat in 2020.

onderbuikgevoel

In december dan al een leuk voorproefje met met Alter Bridge en Shinedown. Van mij mogen ze komen, hoor.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Slipknot dus naar Amsterdam. Leek me al geen hele logische optie voor Landgraaf, maar die kans is nu dus nihil geworden. En maar goed ook. Misgun het niemand die het wel leuk had gevonden, maar ik kan er helemaal niks mee…

Volgens mij betreft het een show in februari dus al is de kans klein dat ze op Pinkpop staan is het niet om uit te sluiten. Een soortgelijke boeking als met System of a Down kan op zich wel, aangezien hun populariteit in Nederland niet groot genoeg is voor main stage afsluiter.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.481
10.492
rickhuissen wrote:
Slipknot dus naar Amsterdam. Leek me al geen hele logische optie voor Landgraaf, maar die kans is nu dus nihil geworden. En maar goed ook. Misgun het niemand die het wel leuk had gevonden, maar ik kan er helemaal niks mee…

Volgens mij betreft het een show in februari dus al is de kans klein dat ze op Pinkpop staan is het niet om uit te sluiten. Een soortgelijke boeking als met System of a Down kan op zich wel, aangezien hun populariteit in Nederland niet groot genoeg is voor main stage afsluiter.

Tuurlijk... En zo wordt het nog drukker in februari. Waarom willen alle artiesten precies in die maand optreden? Waar heb je deze informatie eigenlijk vandaan?
Denk wel dat hun populariteit in Nederland groot genoeg is, maar niet voor het publiek dat doorgaans op Pinkpop komt.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Misschien wel intressant…

wat zijn mogelijke headliners voor Hurricane Southside in Duitsland, tijdens Pinkpop.
dat kunnen namelijk afvallers zijn voor headline positie Pinkpop.

wat zijn namen waar FKP Scorpio daar mee kan komen:
– Muse
– Ed Sheeran
– Kings of Leon
– ?

Deze in de gaten houden ivm afvallen voor Pinkpop?

Waarom zou je ze doorstrepen als ze hetzelfde weekend in Duitsland staan? Geeft dat niet juist meer opties? Zoals Hellfest en Graspop in hetzelfde weekend in een buurland vaak een aantal headliners delen.

Ik vind het wel jammer dat Graspop volgend jaar tegelijk is met Pinkpop, ik denk dat ik Pinkpop daarom moet gaan skippen
 
1 mei 2017
289
0
emmers met glijmiddel wrote:

Indiaantje89 wrote:

emmers met glijmiddel wrote:
Verder heeft Eminem’s werk de tand des tijd echt niet goed doorstaan, terwijl ik durf te wedden dat Kendrick’s laatste drie albums dat wel zullen doen.

Los van de discussie wie de betere rapper is.


Hahahha echt wat een bak met glijdmiddel ik bedoel onzin. Ga je nu echt beweren dat de albums van Eminem not aged well? Wat een lachertje dit soort posts. Zijn albums staan in ieder klassieke hip hop albums vermeld, is nog steeds dagelijks op de radio te horen (zelfs in NL, nog stukken meer dan Kendrick). Verkoopt binnen 5 minuten nog de Goffertpark uit….

Echt mensen, je hoeft zijn werk niet perse tof te vinden. Maar je kan er echt niet aan voorbij gaan hoe groot Eminem is geweest en wat hij heeft betekend voor de hip hop scene.

Nu ga ik kappen om op dit soort ontwetendheid te reageren. Want waarschijnlijk had je niet eens naar Kendrick geluisterd als Eminem nooit de portalen van de hip hop heeft geopend hier in Europa.


Ja, de albums van Eminem zijn idd niet goed verouderd. Zoals die debiele skit op Marshall Matters LP waar die twee Insane Clown Posse rappers omstebeurt een harde piemel lopen af te zuigen. Dat hij wat losse nummers heeft die nog steeds van populariteit genieten (Stan, Lose Yourself), en dat hij allerlei hedendaagse rappers heeft beinvloed is een ander verhaal.

En verder is het idioot om te stellen dat mensen nooit naar Kendrick zouden hebben geluisterd als Eminem er niet was, want wie weet hoe de geschiedenis anders zou zijn verlopen.

Haha ach gaan we nu de politiek correct kaart spelen, in de Hip Hop scene? Dan is Kendrick Lamar ook al slecht verouder met “Bitch Don’t Kill My Vibe” in jou gedachtenkronkels. Of wat dacht van je van deze “Fuck you, with a million penises, no homo, Fucking faggot. You sucking dick and I’m laughing to the bank, Bob Saget” vast geschreven door de heer Lamar himself. Eminem heeft nota bene met Elton John op het podium gestaan om te laten zien dat de Hip Hop community en homoseksuele prima met elkaar samen kan gaan, maar je moet niet alles te serieus nemen.

De muziek scene heeft nu meer dan ooit een rebel ala Eminem nodig. En idioot om dit te stellen? Het is letterlijk de geschiedenis man. Het is eerder idioot om te stellen dat het niet zo is. Eminem heeft hip hop echt naar een breder blank publiek gebracht ja… dat valt volgens mij echt niet te ontkennen.

Waar in godsnaam heb ik ooit gezegd dat Eminem hiphop niet naar een breder blank publiek heeft gebracht, en dat hij niet meer groot is?

En de politiek-correct-kaart, tjonge jonge. Die Ken Kaniff skit is gewoon hartstikke cringey. Net als zoveel van Eminem's ouder werk van pakweg Marshall matters LP of The Eminem Show. Leuk wanneer je 14 bent en je je aangetrokken voelt tot al die edgy shit, en daarna groei je erover heen. Niet dat jouw voorbeeld van Kendrick beter is, maar mijn oorsponkelijke comment ging dan ook over Kendrick's werk van zijn LAATSTE DRIE ALBUMS, en niet random features die hij heeft gedaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.857
8.459
Eminem heeft een lekker repertoire met een heleboel klassiekers die tot vandaag nog steeds overeind blijven door de humor en vlijmscherpe rapkunde.

Maar iets dat zoveel met me deed als een To Pimp A Butterfly heeft hij nooit gemaakt. Tuurlijk, een When I’m Gone en Stan zijn best ontroerend maar iets dat zo diep snijdt als wat Kendrick op TPAB klaarspeelt heeft Eminem nooit gemaakt. Marshall Matters LP is heel sterk, maar Good Kid en TPAB zijn meesterwerkjes. En dan te weten dat Kendrick vast nog zulke platen in hem heeft, waar Em heel erg uitgeblust lijkt. Ook live: in 2013 was zijn show op PkP ronduit gênant. Als je dat vergelijkt met de snedige show Kendrick vorig jaar bracht in het Sportpaleis...

Maar goed, misschien is dit niet zo relevant voor Pinkpop. Zie beide grootheden niet meteen touren in 2020.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.965
Eminem heeft een lekker repertoire met een heleboel klassiekers die tot vandaag nog steeds overeind blijven door de humor en vlijmscherpe rapkunde.

Maar iets dat zoveel met me deed als een To Pimp A Butterfly heeft hij nooit gemaakt. Tuurlijk, een When I’m Gone en Stan zijn best ontroerend maar iets dat zo diep snijdt als wat Kendrick op TPAB klaarspeelt heeft Eminem nooit gemaakt. Marshall Matters LP is heel sterk, maar Good Kid en TPAB zijn meesterwerkjes. En dan te weten dat Kendrick vast nog zulke platen in hem heeft, waar Em heel erg uitgeblust lijkt. Ook live: in 2013 was zijn show op PkP ronduit gênant. Als je dat vergelijkt met de snedige show Kendrick vorig jaar bracht in het Sportpaleis…

Maar goed, misschien is dit niet zo relevant voor Pinkpop. Zie beide grootheden niet meteen touren in 2020.
Kendrick heeft nog geen Lose Yourself, Stan, The Way I Am gemaakt. Komt er niet eens bij in de buurt. Kendrick moet nog maar bewijzen of hij zo lamg relevant kan blijven als Eminem deed. Want zelfs de slechte platen zorgde nog gewoon voor bestsellers. 2013 zat Eminem behoorlijk aan de drugs. Hij is live nu stukken beter. De show van Eminen was veel en veel neer memorable dan Kendrick op Loqlands. Want dat was voor Kendrick begrippen echt een matige show.

Maar goed beide zijn goed/geweldig. Maar ik lees te veel onwaarheden hier over Eminem. Dus moet daar oo reageert worden.

Ik zet Bitterphobia nog eens op.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.419
6.085
Wat Eminem in het Goffertpark deed verbleekt echt bij Kendrick in Ziggo. De rapgod die hij ooit was is hij echt niet meer. Live niet al te best. Was vooral een leuk nostalgiedingetje. Daartegenover zette Lamar 1 van de beste hiphopshows in jaren neer. Magnifiek.

Daarbij durf ik te beweren dat To Pimp a Butterfly beter is dan al het werk dat Eminem heeft uitgebracht. Dat slechte platen voor bestsellers zorgen lijkt me in deze discussie weinig relevant.

In die tijd was Emonem heerlijk en inderdaad hard nodig en als pubertje was ik groot fan van zijn muziek van zijn muziek en het rebbeleren maar vrijwel alleen de nummers die jij noemt hebben de tand des tijds doorstaan.

8 Mile is anno vandaag ook niet meer aan te zien trouwens. Super cringey. Was ff slikken toen ik hem laatst op Netflix terugkeek. :p.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.003
6.050
DennisvdBr wrote:
Misschien wel intressant…

wat zijn mogelijke headliners voor Hurricane Southside in Duitsland, tijdens Pinkpop.
dat kunnen namelijk afvallers zijn voor headline positie Pinkpop.

wat zijn namen waar FKP Scorpio daar mee kan komen:
– Muse
– Ed Sheeran
– Kings of Leon
– ?

Deze in de gaten houden ivm afvallen voor Pinkpop?

Waarom zou je ze doorstrepen als ze hetzelfde weekend in Duitsland staan? Geeft dat niet juist meer opties? Zoals Hellfest en Graspop in hetzelfde weekend in een buurland vaak een aantal headliners delen.

Ik vind het wel jammer dat Graspop volgend jaar tegelijk is met Pinkpop, ik denk dat ik Pinkpop daarom moet gaan skippen
omdat meeste headliners niet 2 dagen achter elkaar spelen.
als ze headlinen op dubbelfestival Hurricane en Southside betekent dat zeer hoogstwaarschijnlijk afvallers...

edit, fyi Hu/So is op exact dezelfde dagen als Pinkpop
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.965
Wat Eminem in het Goffertpark deed verbleekt echt bij Kendrick in Ziggo. De rapgod die hij ooit was is hij echt niet meer. Live niet al te best. Was vooral een leuk nostalgiedingetje. Daartegenover zette Lamar 1 van de beste hiphopshows in jaren neer. Magnifiek.

Daarbij durf ik te beweren dat To Pimp a Butterfly beter is dan al het werk dat Eminem heeft uitgebracht. Dat slechte platen voor bestsellers zorgen lijkt me in deze discussie weinig relevant.

In die tijd was Emonem heerlijk en inderdaad hard nodig en als pubertje was ik groot fan van zijn muziek van zijn muziek en het rebbeleren maar vrijwel alleen de nummers die jij noemt hebben de tand des tijds doorstaan.

8 Mile is anno vandaag ook niet meer aan te zien trouwens. Super cringey. Was ff slikken toen ik hem laatst op Netflix terugkeek. :p.
Lol hik heeft zoveel nummers die vandaag de dag prima overeind blijven. Guilty Consience, Role Model, Marshall Mathers, Sing For The Moment, Criminal, Just Don”t Give A Fuck, Bonnie & Clyde, Run Rabbit Run, Like Toy Soldiers, Mosh, Business, Till I Collapse, Kim, My Fault en zo kan ik nig wel even doorgaan. Je kijkt teveel in het hier en nu. 50 Cent zat vroeger ook op het niveau van Kendrick, en kijk maar wat daar nu van over is.

En om 8 mile nu als cringe te beschouwen... wanneer heeft Kendrick ern film uitgebracht wat miljoenen mensen liet kennid maken met Hip Hop? you just don’t get it. We spreken elkaar over 10 jaar wel weer over dit onderwerp.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.481
10.492
kobloodflames wrote:

DennisvdBr wrote:
Misschien wel intressant…

wat zijn mogelijke headliners voor Hurricane Southside in Duitsland, tijdens Pinkpop.
dat kunnen namelijk afvallers zijn voor headline positie Pinkpop.

wat zijn namen waar FKP Scorpio daar mee kan komen:
– Muse
– Ed Sheeran
– Kings of Leon
– ?

Deze in de gaten houden ivm afvallen voor Pinkpop?


Waarom zou je ze doorstrepen als ze hetzelfde weekend in Duitsland staan? Geeft dat niet juist meer opties? Zoals Hellfest en Graspop in hetzelfde weekend in een buurland vaak een aantal headliners delen.

Ik vind het wel jammer dat Graspop volgend jaar tegelijk is met Pinkpop, ik denk dat ik Pinkpop daarom moet gaan skippen

omdat meeste headliners niet 2 dagen achter elkaar spelen.
als ze headlinen op dubbelfestival Hurricane en Southside betekent dat zeer hoogstwaarschijnlijk afvallers…

edit, fyi Hu/So is op exact dezelfde dagen als Pinkpop

Maar, en dan gaan we eigenwijs doen, de headliner van vrijdag maakt dan nog wel kans om op zondag op Pinkpop te staan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.419
6.085
Timmetje wrote:
Wat Eminem in het Goffertpark deed verbleekt echt bij Kendrick in Ziggo. De rapgod die hij ooit was is hij echt niet meer. Live niet al te best. Was vooral een leuk nostalgiedingetje. Daartegenover zette Lamar 1 van de beste hiphopshows in jaren neer. Magnifiek.

Daarbij durf ik te beweren dat To Pimp a Butterfly beter is dan al het werk dat Eminem heeft uitgebracht. Dat slechte platen voor bestsellers zorgen lijkt me in deze discussie weinig relevant.

In die tijd was Emonem heerlijk en inderdaad hard nodig en als pubertje was ik groot fan van zijn muziek van zijn muziek en het rebbeleren maar vrijwel alleen de nummers die jij noemt hebben de tand des tijds doorstaan.

8 Mile is anno vandaag ook niet meer aan te zien trouwens. Super cringey. Was ff slikken toen ik hem laatst op Netflix terugkeek. :p.

Lol hik heeft zoveel nummers die vandaag de dag prima overeind blijven. Guilty Consience, Role Model, Marshall Mathers, Sing For The Moment, Criminal, Just Don”t Give A Fuck, Bonnie & Clyde, Run Rabbit Run, Like Toy Soldiers, Mosh, Business, Till I Collapse, Kim, My Fault en zo kan ik nig wel even doorgaan. Je kijkt teveel in het hier en nu. 50 Cent zat vroeger ook op het niveau van Kendrick, en kijk maar wat daar nu van over is.

En om 8 mile nu als cringe te beschouwen… wanneer heeft Kendrick ern film uitgebracht wat miljoenen mensen liet kennid maken met Hip Hop? you just don’t get it. We spreken elkaar over 10 jaar wel weer over dit onderwerp.

8 Mile was toen baanbrekend. Fantastisch. Als puber vond ik het de beste film ooit gemaakt. Maar de film heeft de tand des tijds absoluut niet doorstaan. Het is nu bijna genant om naar te kijken. Met name die rapbattles.... dat kan echt niet meer.

50 Cent heeft nooit op het niveau van Kendrick gezeten. Dat kun je niet menen toch?

En met alle respect maar Kim en I Don't Give A Fuck zijn juist twee van de nummers die, achteraf gezien, compleet tenenkrommend zijn.

Denk dat we het niet eens gaan worden. ;-)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.857
8.459
50 Cent zat vroeger ook op het niveau van Kendrick, en kijk maar wat daar nu van over is.

Hier ga je wel erg de mist in, Indiaantje. 50 Cent? Meneer Candy Shop?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.419
6.085
Ff mezelf quoten. Dit:

''In die tijd was Emonem heerlijk en inderdaad hard nodig en als pubertje was ik groot fan van zijn muziek van zijn muziek en het rebbeleren maar vrijwel alleen de nummers die jij noemt hebben de tand des tijds doorstaan.''

Is natuurlijk inderdaad de grootst mogelijke onzin. Niet goed verwoord wat ik wilde zeggen. Was nog niet helemaal goed wakker denk ik. Excuus. Hij heeft inderdaad zat nummers die de tand des tijds hebben doorstaan, maar een (imo vrij groot deel) van zijn werk kan anno 2019 echt niet meer (waaronder 8 Mile) en alleen The Way I Am, Lose Yourself en Stan zijn en blijven echte klassiekers. Wat Kendrick heeft gemaakt is imo gewoon kwalitatief beter. Maar da's idd gewoon persoonlijke smaak.

Maar goed, zoals gezegd, dit gaat idd helemaal niet meer over Pinkpop. Let's just agree dat beide grootheden zijn en terug on topic gaan. :-D

Is er al meer AC/DC nieuws?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken