Foos lijkt me niet een band die je om de 2 jaar wil hebben omdat ze altijd exact hetzelfde kunstje doen.
En die horen imo echt niet in het rijtje PJ Coldplay thuis. Meh.
Als je mensen dat rijtje laat samenstellen zullen er altijd verschillende namen op staan. Voorliefde maakt ook blind.
Er zijn fans van bands die hun over de hele wereld achterna reizen en geen optreden missen. Hoe groter de fanschare van de band, hoe meer van dat soort fans. Een veel groter deel zal dit te gortig vinden, maar hun favoriete band wel elk jaar meepakken als ze Nederland aandoen. Nogmaals: hoe groter de fanschare, hoe meer van dit soort fans die er telkens weer bij zijn.
Er zijn een handvol artiesten waarvan we het allemaal wel eens zijn dat zelfs als ze jaar na jaar in Landgraaf staan, ze toch telkens weer het veld uitverkopen. De echt groten der aarde. Net daaronder zitten de artiesten waarvan die mening verdeeld is, en die gebaseerd is op smaak. Zo zou ik nu al een tien jaren kaart voor Pinkpop kopen als ik de garantie zou hebben dat Foo Fighters de komende 10 jaar elk jaar headlined. Want net zoals ik die albums grijs draai, zou ik heel graag eens per jaar uit mijn dak gaan bij een live concert van ze. En een ander zou daar juist braakneigingen van krijgen...