joh, er zitten vooral negatieve nominaties tussen voor Pinkpop, omdat het “Pinkpop” is.
Ik denk ook dat weinig mensen die echt op Pinkpop waren gestemd hebben.
Randprogramma, tja, ik zeg never mind. Imo genoeg randprogramma.
Qua Lineup en eten en drinken is Pinkpop echt niet slecht in 2019. Heel goed dagprogramma, en met The Cure en Mumford, met daarbij nog Fleetwood Mac snap IK niet dat Pinkpop slecht scoort. Qua eten en drinken is het aanbod echt overdone, als je op Pinkpop te weinig aanbod ziet dan heb je stront in je ogen dat je niet goed genoeg om je heen kijkt.
Qua sfeer, maak die maar zelf. Moet hè niet met saai gezelschap gaan.
Qua locatie, tja, infra op terrein is prima. Camping ligt op kleine loopafstand… Come on, snap niet wat daar slecht aan is?
Qua bereikbaarheid… Kwestie van reis goed plannen. Sommige mensen geven een locatie slechte punten als ze zelf in de drukte in de file komen, vertrekken eerder was dan slimme optie misschien, niet organisatie schuld. Logistiek is het rondom Pinkpop goed geregeld. Maar er zijn nu eenmaal mensen die gratis op het festivalterrein willen parkeren?!? Niet elk festival heeft parkeren vlak naast de festivalingang en gratis.
Ik denk, negatieve stem beïnvloeding.
Maar dat denk ik he.
Verder geloof ik de andere beoordelingen wel. Al vind ik de koppositie van Mad Cool vrij ongeloofwaardig, alsof daar zo veel Festileaks volgende mensen zijn geweest…
Nee, nee, nee... Verdomme Den, ik weet dat je Pinkpop een warm hart toedraagt, maar je kan niet altijd de schuld geven aan de bezoekers.
"Ik denk ook dat weinig mensen die echt op Pinkpop waren gestemd hebben." Doe dit nou niet, joh. Er zijn veel mensen van dit forum, en dat weet jij ook, op Pinkpop geweest. Voor zover ik weet, heeft iedereen gestemd, dus de score zal echt wel terecht zijn.
Bereikbaarheid en logistiek is gewoon klote als je uit het westen en noorden komt zetten. Tuurlijk, overdag is het allemaal prima geregeld. 's Avonds/'s Nachts wordt het echter wel vervelend. Even uit eigen ervaring, neem nou de zaterdag. Ik moest om 21.45 mijn trein pakken om nog thuis te komen in de Randstad. Het is dat dat is verlegd naar 00.17 door hemel met aarde te bewegen, maar in die tussentijd ging er gewoon geen trein (althans volgens de NS Reisplanner). Pinkpop voor een dagje is daardoor haast niet te doen.
Vooral eten en in mindere mate het drinken is erg aan de prijs. Weer uit eigen ervaring. Iets van acht euro voor een halve pizza is gewoon gekkenwerk. Krijg er in een restaurant een hele voor voor minder. Nou begrijp ik ook wel dat je dat voedsel niet moet vergelijken, maar persoonlijk vind ik het wel van de zotte. Drie muntjes (omgerekend €8,40) voor een klein bakje pasta, twee muntjes voor een zak friet. Tja, ik mag eigenlijk hopen dat m'n punt wel duidelijk is.
Om maar even af te sluiten met een positieve reactie op je bericht. Ik ben het eens met jouw punt over de sfeer. Mensen mogen die zelf creëeren en dat is wat mij betreft gelukt. Sfeer zat er wel aardig in. Leuke gesprekken gehad met andere bezoekers en genoeg mensen los zien gaan en zien genieten op de muziek.
Ook over sommige andere festivals verbaas ik me. Neem aan dat er wel wat mensen heen zijn gegaan, die of niet op het forum zitten (of geen zin hebben om dat te delen).
Zullen wel wat mensen van de redactie op af zijn gestuurd.
In ieder geval alvast een fijne nachtrust gewenst.
Dikke kus van mij.