Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

joh, er zitten vooral negatieve nominaties tussen voor Pinkpop, omdat het “Pinkpop” is.

Ik denk ook dat weinig mensen die echt op Pinkpop waren gestemd hebben.

Randprogramma, tja, ik zeg never mind. Imo genoeg randprogramma.

Qua Lineup en eten en drinken is Pinkpop echt niet slecht in 2019. Heel goed dagprogramma, en met The Cure en Mumford, met daarbij nog Fleetwood Mac snap IK niet dat Pinkpop slecht scoort. Qua eten en drinken is het aanbod echt overdone, als je op Pinkpop te weinig aanbod ziet dan heb je stront in je ogen dat je niet goed genoeg om je heen kijkt.

Qua sfeer, maak die maar zelf. Moet hè niet met saai gezelschap gaan.
Qua locatie, tja, infra op terrein is prima. Camping ligt op kleine loopafstand… Come on, snap niet wat daar slecht aan is?
Qua bereikbaarheid… Kwestie van reis goed plannen. Sommige mensen geven een locatie slechte punten als ze zelf in de drukte in de file komen, vertrekken eerder was dan slimme optie misschien, niet organisatie schuld. Logistiek is het rondom Pinkpop goed geregeld. Maar er zijn nu eenmaal mensen die gratis op het festivalterrein willen parkeren?!? Niet elk festival heeft parkeren vlak naast de festivalingang en gratis.

Ik denk, negatieve stem beïnvloeding.

Maar dat denk ik he.
Verder geloof ik de andere beoordelingen wel. Al vind ik de koppositie van Mad Cool vrij ongeloofwaardig, alsof daar zo veel Festileaks volgende mensen zijn geweest…

Nee, nee, nee... Verdomme Den, ik weet dat je Pinkpop een warm hart toedraagt, maar je kan niet altijd de schuld geven aan de bezoekers.

"Ik denk ook dat weinig mensen die echt op Pinkpop waren gestemd hebben." Doe dit nou niet, joh. Er zijn veel mensen van dit forum, en dat weet jij ook, op Pinkpop geweest. Voor zover ik weet, heeft iedereen gestemd, dus de score zal echt wel terecht zijn.

Bereikbaarheid en logistiek is gewoon klote als je uit het westen en noorden komt zetten. Tuurlijk, overdag is het allemaal prima geregeld. 's Avonds/'s Nachts wordt het echter wel vervelend. Even uit eigen ervaring, neem nou de zaterdag. Ik moest om 21.45 mijn trein pakken om nog thuis te komen in de Randstad. Het is dat dat is verlegd naar 00.17 door hemel met aarde te bewegen, maar in die tussentijd ging er gewoon geen trein (althans volgens de NS Reisplanner). Pinkpop voor een dagje is daardoor haast niet te doen.

Vooral eten en in mindere mate het drinken is erg aan de prijs. Weer uit eigen ervaring. Iets van acht euro voor een halve pizza is gewoon gekkenwerk. Krijg er in een restaurant een hele voor voor minder. Nou begrijp ik ook wel dat je dat voedsel niet moet vergelijken, maar persoonlijk vind ik het wel van de zotte. Drie muntjes (omgerekend €8,40) voor een klein bakje pasta, twee muntjes voor een zak friet. Tja, ik mag eigenlijk hopen dat m'n punt wel duidelijk is.

Om maar even af te sluiten met een positieve reactie op je bericht. Ik ben het eens met jouw punt over de sfeer. Mensen mogen die zelf creëeren en dat is wat mij betreft gelukt. Sfeer zat er wel aardig in. Leuke gesprekken gehad met andere bezoekers en genoeg mensen los zien gaan en zien genieten op de muziek.
Ook over sommige andere festivals verbaas ik me. Neem aan dat er wel wat mensen heen zijn gegaan, die of niet op het forum zitten (of geen zin hebben om dat te delen).
Zullen wel wat mensen van de redactie op af zijn gestuurd.

In ieder geval alvast een fijne nachtrust gewenst.
Dikke kus van mij.

Qua eten en drinken is Pinkpop echt niet slecht in 2019.
Qua sfeer, maak die maar zelf. Moet hè niet met saai gezelschap gaan.

De rapportcijfers op zich zijn ook niet slecht te noemen.. het is enkel dat Pinkpop het in elke categorie aflegt tegen andere festivals.

Nu ligt de lat ook wel hoog met vele goed georganiseerde festivals op mooie locaties in binnen- en buitenland. Met steeds meer aandacht voor locatie, aankleding en de inwendige mens.

Overigens snap ik de positie - net als Timmetje en Wenteldave - in grote lijnen wel. De WC's waren echt een ramp, pendelbussen reden weinig en niet meer na 23.00, treinen, parkeerterreinen en camping zijn dan toch wel ver lopen in vergelijking met andere festivals. Aankleding en zitplekken kan ook veel beter. Vond zelf de line-up wel redelijk goed, maar niet groots. Eten en drinken was ook ruim voldoende imo.

Dit maakt toch dat er werk is aan de winkel voor Pinkpop, lijkt me dat we wel wat veranderingen kunnen verwachten voor komend jaar. En drie sterke headliners :)

Voor zover ik weet, heeft iedereen gestemd, dus de score zal echt wel terecht zijn.

Je kunt als je op het festival klikt zien hoeveel mensen er gestemd hebben. Voor Pinkpop zijn dat er 2683, toch behoorlijk wat.

Een 5.8 als rapportcijfer voor line-up is dan toch wel erg karig. Vooral als dat je selling point moet zijn..

Mede daarom verwacht ik voor komend jaar ook een dikke line-up met drie sterke headliners.

wenteldave wrote:
Voor zover ik weet, heeft iedereen gestemd, dus de score zal echt wel terecht zijn.

Je kunt als je op het festival klikt zien hoeveel mensen er gestemd hebben. Voor Pinkpop zijn dat er 2683, toch behoorlijk wat.

Een 5.8 als rapportcijfer voor line-up is dan toch wel erg karig. Vooral als dat je selling point moet zijn..

Mede daarom verwacht ik voor komend jaar ook een dikke line-up met drie sterke headliners.

Dat zijn er inderdaad wat, ja. Blijkbaar kennen best wat mensen Festileaks dan, wat ook positief is, maar dat even terzijde.
Maar je krijgt met zoveel stemmen inderdaad een nauwkeurig beeld, ook al zouden er dan een handvol mensen niet zijn geweest.
Ik hoop dat ze bij MOJO geleerd hebben van hun 'fouten' van deze editie.

... Pinkpop zijn dat er 2683, toch behoorlijk wat.
Met >30k weekend bezoekers en >50k dagkaarten is dit maar <3,5 procent.
Vin ik echt on-representatief.
Maar, mijn mening.

Verder denk ik ook niet dat Pinkpop zich veel hiervan zal aantrekken.

Ben het wel eens dat toiletten echt ondermaats waren, al gezegd opvallend ook met minder bezoekers afgelopen editie.
Pendelbussen, tja, aparte discussie. Want die kan je niet meer laten rijden na 23 uur ivm drukte op omliggende wegen door vertrekkende verkeer en door het voetgangers verkeer. Maar dat zie je op meer festivals terug.
Campings liggen tussen 5 a 20 minuten van het festival, echt niet belachelijk ver.
Dat is echt niet een ongewone looptijd.

Dat NS niet aansluiten, dat is een OV kwestie van NS. Maar ook één van de redenen van Pinkpop om voor 24 uur (of eerder voor 23 uur) te eindigen. Want NS werkt daar niet zo maar aan mee, dat is niet een Pinkpop organisatie probleem. Als de trein niet de oplossing van de bezoeker is, zal de bezoeker zelf een andere oplossing moeten zoeken binnen zijn vervoer.
Maar goed, als dat een punt is van aandacht of kritiek... Dan is dat zo... Al denk ik niet dat daar iets aan gedaan gaat worden. Alleen jammer van het vertekend rapport cijfer.

Vind ik...

nou, begin augustus...
Met nog misschien 3 maanden tot de eerste naam, wel weer tijd voor een tussentijdse voorspelling van headliners.

Iron Maiden als rock headliner
Neil Young als classic headliner
Coldplay als Pop headliner

verder denk ik dat Volbeat heel hoge kans heeft op komst naar Pinkpop, mocht één van bovenstaande niet lukken, sterker ik denk dat Volbeat al lang en breed vast ligt. Verder heb ik mijn hoop op GnR en ACDC inmiddels in de koelkast gezet, maar meer omdat ik twijfel over festivalgigs.

Volbeat en Neil Young gaan Pinkpop niet headlinen. :wink:

Met betrekking tot de pendelbussen: Die horen gewoon tot een uur of wat na de laatste act te rijden. Dus tot 1u ongeveer.
Met betrekking tot de sfeer: Kan ik me ook in vinden. Gaat met name om de saaie aankleding van het geheel. Dat ademt weinig sfeer uit.
Eten en drinken was duur maar imo ook voldoende.

wat betreft t eten op pinkpop.
Niemand ,maar dan ook echt niemand kan die eettentjes in de ronde op het terrein een dikke voldoende geven.
Friet, drinken, pizza, hamburger, friet, pizza, drinken ,hamburger. enz enz
en zo het hele terrein rond.
enkel in de kalmaan laan is er wat anders te vinden, en daar is t eten dan ook meteen een stuk beter,maar wel HEEEL druk.
en wat drinken betreft, t aanbod is standaard maar er is ook weinig speciaals te vinden, enkel een bier cafe( en ik drink geen bier)
Op dtrh was er een gintonic tuin en een spiegelpaleis-whiskeybar.
op pinkpop waren er genoeg momenten waarop ik met heel veel plezier gebruik had gemaakt van 1 van die 2 mogelijkheden.
t zijn maar kleine dingen,maar dat maakt festivals als DTRH, BKS en LL gewoon een stuk completer dan PP

Maar idd, als je genoegen neemt met een plastic bekertje bier en een broodje kroket, dan is PP t perfecte festival voor jou.

mattman wrote:
Tool komt natuurlijk met dat album. Deden dit jaar onder andere RW. Lijkt me wel reëel dat ze volgend jaar op tour zijn. In België lijkt Graspop dan een inkoppertje (of Sportpaleis). Maarrrrr zou Pinkpop het eens aandurven?

Durfde Pinkpop al eens hoor, 2001 en 2006.
1f609.svg

Ik denk dat TOOL ideaal is voor Fortarock en staan volgens mij ( als ik goed herinner ) nog hoog op de verlanglijst van de organisatie. Ik denk, gevoelsmatig, dat TOOL beter kan headlinen op Forta dan IBA/Noord afsluiten op Pinkpop. Al weet ik niet waar Maynard genoeg mee neemt? Misschien komt hij graag af naar Landgraaf voor 1 uur en een kwartier.

Als ik de geruchten hier in Nijmegen hoor, is er volgend jaar heen fortarock meer.... De kaartverkoop afgelopen jaar was natuurlijk dramatisch.....

Niemand ,maar dan ook echt niemand kan die eettentjes in de ronde op het terrein een dikke voldoende geven.
. ..
nou als je alleen daar naar kijkt...
Was natuurlijk véél meer, Vietnamese, kebab, fruit, langs Noord stond nog BBQ.
Dan stond er nog iets voor Garden of Love qua eten gedoe. Met een beetje lopen en geduld loop je door Kalm aan Laan. Tja, Kalm aan Laan, je kan zeggen (als Timmetje) beetje dure kant, maar aanbod is er wel. Daar is het aanbod echt overdone imo...

Dus om nou te zeggen, aanbod eten is slecht?? Werkelijk... als je op Pinkpop niets vind, dan snap ik het niet?
Qua drinken, ik heb het idee dat op Pinkpop de sterke dranken als Whisky en Gin langzaam verdrongen worden, verbaasd me nog dat er nog Vodka was trouwens. Dus dat soort mix tentjes zullen sowieso verdwijnen. Zal je het voorlopig met speciale bieren moeten doen.

Ik denk dat Pinkpop steeds meer sterke drank gaat verbannen. Sigaretten verkoop verwacht ik ook langzaam te verdwijnen en geheel rookverbod zal er ook misschien insluipen. Dan is het enkel nog hopen dat het niet geheel alcohol vrij gaat worden...

De Jack whisky bar is al tijd terug verbannen. Zo'n gin tonic tuin zal er nooit komen dus, in deze ontwikkeling. Dus als je dit als verbetering zoekt, dan zal je idd naar andere festivals moeten zolang ze dat daar nog hebben.

Misschien zou het een verbetering zijn voor Pinkpop om de foodtrucks uit de Kalm aan Laan te halen en meer bij het terrein te betrekken. Misschien zo'n inhammen als bij de oplaadbar/koffie tent/ijs/hamburgers hoek bij de Angus en de Vietnamese en wafels, rechts achter op het veld.
Als je langs die zijde meer van dat soort inhammen maakt, kan imo best passen...

Echter traditioneel zie je toch veel snackbar afhaal Cultuur hoor, dus de opzet nu is begrijpelijk.

Kesselman wrote:
. ..

nou als je alleen daar naar kijkt…
Was natuurlijk véél meer, Vietnamese, kebab, fruit, langs Noord stond nog BBQ.
Dan stond er nog iets voor Garden of Love qua eten gedoe. Met een beetje lopen en geduld loop je door Kalm aan Laan. Tja, Kalm aan Laan, je kan zeggen (als Timmetje) beetje dure kant, maar aanbod is er wel. Daar is het aanbod echt overdone imo…

Dus om nou te zeggen, aanbod eten is slecht?? Werkelijk… als je op Pinkpop niets vind, dan snap ik het niet?
Qua drinken, ik heb het idee dat op Pinkpop de sterke dranken als Whisky en Gin langzaam verdrongen worden, verbaasd me nog dat er nog Vodka was trouwens. Dus dat soort mix tentjes zullen sowieso verdwijnen. Zal je het voorlopig met speciale bieren moeten doen.

Ik denk dat Pinkpop steeds meer sterke drank gaat verbannen. Sigaretten verkoop verwacht ik ook langzaam te verdwijnen en geheel rookverbod zal er ook misschien insluipen. Dan is het enkel nog hopen dat het niet geheel alcohol vrij gaat worden…

De Jack whisky bar is al tijd terug verbannen. Zo’n gin tonic tuin zal er nooit komen dus, in deze ontwikkeling. Dus als je dit als verbetering zoekt, dan zal je idd naar andere festivals moeten zolang ze dat daar nog hebben.

Misschien zou het een verbetering zijn voor Pinkpop om de foodtrucks uit de Kalm aan Laan te halen en meer bij het terrein te betrekken. Misschien zo’n inhammen als bij de oplaadbar/koffie tent/ijs/hamburgers hoek bij de Angus en de Vietnamese en wafels, rechts achter op het veld.
Als je langs die zijde meer van dat soort inhammen maakt, kan imo best passen…

Echter traditioneel zie je toch veel snackbar afhaal Cultuur hoor, dus de opzet nu is begrijpelijk.

Geheel alcoholvrij zal natuurlijk niet gebeuren. Dat is de grootste inkomstenbron voor welk festival dan ook.
Foodtrucks mogen inderdaad wat meer op het terrein te vinden zijn in plaats van zo'n frietkraampje. Om alleen een laan met eten te maken vind ik persoonlijk best vervelend, omdat dan iedereen zich samenvoegt op deze plek, waardoor er haast geen doorkomen aan is, zoals ook eerder is vermeld.
Prijs blijft te duur, dus daar mag wel verandering in komen. Echter zal dit meer aan de aanbieders zelf liggen dan bij Pinkpop.

DennisvdBr wrote:

mattman wrote:
Tool komt natuurlijk met dat album. Deden dit jaar onder andere RW. Lijkt me wel reëel dat ze volgend jaar op tour zijn. In België lijkt Graspop dan een inkoppertje (of Sportpaleis). Maarrrrr zou Pinkpop het eens aandurven?

Durfde Pinkpop al eens hoor, 2001 en 2006.
1f609.svg

Ik denk dat TOOL ideaal is voor Fortarock en staan volgens mij ( als ik goed herinner ) nog hoog op de verlanglijst van de organisatie. Ik denk, gevoelsmatig, dat TOOL beter kan headlinen op Forta dan IBA/Noord afsluiten op Pinkpop. Al weet ik niet waar Maynard genoeg mee neemt? Misschien komt hij graag af naar Landgraaf voor 1 uur en een kwartier.

Als ik de geruchten hier in Nijmegen hoor, is er volgend jaar heen fortarock meer…. De kaartverkoop afgelopen jaar was natuurlijk dramatisch…..

He bah. Zou ik bijzonder jammer. Fijn kleinschalig festival. Dynamo en into the Grave zullen de rol langzaam gaan overnemen denk ik.

Als dat zo is idd jammer, maar betekent wel dat grote metal/rock acts meer voor losse concerten kiezen of wellicht een festival als Pinkpop terecht komen...
;)

He bah. Zou ik bijzonder jammer. Fijn kleinschalig festival. Dynamo en into the Grave zullen de rol langzaam gaan overnemen denk ik.

Ja zou echt doodzonde zijn. Maar ben er wel bang voor dat de geruchten kloppen...

Persoonlijk ben ik wel een beetje klaar met de namen die hier over het algemeen genoemd worden. Weer veel headlines van hetzelfde, zeg maar.
Wat moet je nou bijvoorbeeld met Queen.... goeie muzikanten hoor, maar geen Queen!!
Hoe vaak hebben we Metallica al gehad?

Ik ga even voor wat andere namen:
the B 52's
Kinks
Stanley Clark
Dweezil Zappa
Led Zeppelin (even je best doen Jan... hahaha)
Smashing Pumpkins
Joe Jackson
Garbage
Paramore

Nogmaals, Janse Bagge groot kanshebber in 2020 in Brightlands of (zoals Rowwen Hèze) op IBA/Noord.
Henk en Ton stonden afgelopen jaar ook weer in Jans Feestcafe. Maar terug op Pinkpop met 40 Jarig jubileum is wel een optie, denk ik.

https://www.1limburg.nl/janse-bagge-bend-viert-40-jarig-jubileum-met-nieuwe-plaat

"Het gezelschap werd in 1979 opgericht. In 1983 stond Janse Bagge Bend op het podium van Pinkpop. Om daar te staan is de band twee dagen voor het festival met een bulldozer naar Buro Pinkpop gereden met het verzoek om openingsact te zijn. Ze 'dreigden' tijdens hun ludieke actie zelfs om het pand en het podium omver te duwen met hun bulldozer. Uiteindelijk gaf Mister Pinkpop gehoor aan het verzoek. Daarmee was Janse Bagge Bend de eerste dialectgroep op Pinkpop."

Mooi moment om terug te komen in 2020 ?

Persoonlijk ben ik wel een beetje klaar met de namen die hier over het algemeen genoemd worden. Weer veel headlines van hetzelfde, zeg maar.
Wat moet je nou bijvoorbeeld met Queen…. goeie muzikanten hoor, maar geen Queen!!

Ik ga even voor wat andere namen:
the B 52’s
Kinks
Stanley Clark
Dweezil Zappa
Led Zeppelin (even je best doen Jan… hahaha)
Smashing Pumpkins
Joe Jackson
Garbage
Paramore

Ik heb hier amper Queen voorbij zien komen. Alle namen die je noemt, op Led Zeppelin en misschien Joe Jackson na, zullen geen headliners van Pinkpop worden. Ik hoop dus niet dat je op headliners doelde. Zitten wat subs tussen, maar daar houdt het wel op.

2x
2008 en 2014

Kinks lijkt me reëel voor Glastonbury legendslot, verder verwacht ik daar weinig van.
Led Zeppelin droom kunnen we inmiddels vergeten...

fredje52 wrote:

2x
2008 en 2014

Kinks lijkt me reëel voor Glastonbury legendslot, verder verwacht ik daar weinig van.
Led Zeppelin droom kunnen we inmiddels vergeten…

Maar wacht eens even. De tijd tussen 2008 en 2014 is 6 jaar, de tijd tussen 2014 en 2020 ook. Metallica confirmed!

En nu zonder gekheid ik denk dat we nu echt nog niets kunnen zeggen over headliners. Ik denk dat Pinkpop Tool niet als headliner neer gaat zetten, die gaat (hopelijk) naar Graspop als ze touren.

Destiny's Child schijnt in 2020 met een comeback te komen. Dat lijkt me de perfecte pop headliner voor Pinkpop.

Users who are viewing this thread