Pinkpop 2014

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik ga in elk geval geen cent meer betalen (bovenop de prijs van vorig jaar) omdat ze nu twee enorm grote headliners hebben. Regel dan Muse maar, als je toch zoveel geld hebt :'). Zou een behoorlijk domme zet zijn als Pinkpop dit echt gaat doen. De Stones vragen voor losse concerten al 100 euro per ticket, Arctic Monkeys 40.

Edit: Rolling Stones hebben nog geen enkel festival gepland staan dit jaar, alleen maar losse concerten in landen waar ze geld teveel hebben (Australië, Japan, Abu Dhabi). Pinkpop gaat hier nooit een exclusieve naam krijgen, dan had Werchter na David Bowie, Muse en Foo Fighters toch eerst even hier geïnformeerd dan bij de Kings of Leon.
 

Fondue

Nieuw lid
29 jan 2014
4
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Fondue wrote:</div>
Is totaal iets anders. Reken er maar op dat een redactie-miepje vandaag met Smeets heeft gebeld voor een quote.

Tja, en wat is er nu eenmaal zeker? Er is nog niks bevestigd, en het lijkt me hééééél erg sterk dat Pinkpop genoeg geld heeft. Dan kunnen we de rest van het programma ook wel op onze buik schrijven en in dat geval was dit dan ook direct de laatste keer Pinkpop voor mij. Ik zou het echt belachelijk vinden. Overdag krijgen we WATP en Tim Knol, en ‘s avonds een stel bejaarden. Dan nog liever fucking Kings of Leon.

Er is zeker wat Smeets heeft gezegd, namelijk: de bal ligt bij Jagger en co. Of ze komen, dat is een tweede.

Je krijgt overigens nog tientallen kansen om Kings of Leon te zien, maar dit wordt waarschijnlijk een van de laatste Stones-shows in Nederland. Ik ben absoluut geen fan, maar zo'n legendarische act wil ik toch graag meepakken.
 

Fondue

Nieuw lid
29 jan 2014
4
0
Ik ga in elk geval geen cent meer betalen (bovenop de prijs van vorig jaar) omdat ze nu twee enorm grote headliners hebben. Regel dan Muse maar, als je toch zoveel geld hebt :’). Zou een behoorlijk domme zet zijn als Pinkpop dit echt gaat doen. De Stones vragen voor losse concerten al 100 euro per ticket, Arctic Monkeys 40.

Tja, in het perspectief van Pinkpop is het natuurlijk een gouden zet. Gegarandeerd uitverkocht huis. Zelfs Lowlands verkoopt z'n ziel door Skrillex en Imagine Dragons als 'top acts' te boeken. Dan liever eenmalig een legendarische band als The Rolling Stones.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Vorig jaar naar Pinkpop gegaan en het was mijn eerste festival. Er ging een wereld voor me open en ik werd verliefd op pinkpop. Iets wat mij opviel was dat er zo veel verschillende, leuke mensen op af kwamen. Iedereen is aardig en gezellig en iedereen luistert weer naar wat anders. Nu met deze line-up ben ik van de kant: Ed, Bastille, Stromae en Rudimental. Ben niet echt van de hard rock of metal. Maar een festival gaat ook om nieuwe muziek ontdekken en dat heb ik vorig jaar ook meegemaakt. Ik had niet zo veel met Greenday, maar ik ben die laatste avond helemaal los gegaan. En dat is ook leuk aan festivals; ‘Je kan er midden in gaan staan of je bekijkt het lekker van een afstandje.’<br>
Ik ben hartstikke benieuwd naar de rest van de namen, maar één ding weet ik zeker en dat is dat Pinkpop het wel goed gaat regelen<br>
Uhhmm ja dit was mijn verhaal ^_^

Gaaf dat je het leuk vond, Pinkpop is heel bijzonder, helaas zijn ze de laatste jaren met boekingen niet heel gelukkig geweest.

En tja ik denk dan inderdaad wel van, damn, als ze de Stones zouden kunnen halen, waarom dan Muse niet?? En wat al gezegd werd, je zou denken dat Werchter zonder enig probleem de Stones binnen had kunnen halen als Pinkpop dat ook kan. Naja, we zien het wel.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
We zien het wel ja, maar ik hoop van niet. Zonder persoonlijke smaak mee te rekenen hadden ze vorig jaar gewoon drie relevante rockbands. Dit jaar zouden ze met Metallica en Rolling Stones twee klassieke acts hebben die vandaag de dag totaal niet relevant meer zijn. Iets meer spreiden in je programma mag dan wel. Ik zie het nog steeds niet gebeuren hoor, The Rolling Stones, maar nu zijn de geruchten wel een heel stuk sterker dan eerst. Zeker omdat er buiten de Arctic Monkeys ook eigenlijk geen andere duidelijke headlinerkandidaten zijn.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
het wel ja, maar ik hoop van niet. Zonder persoonlijke smaak mee te rekenen hadden ze vorig jaar gewoon drie relevante rockbands. Dit jaar zouden ze met Metallica en Rolling Stones twee klassieke acts hebben die vandaag de dag totaal niet relevant meer zijn. Iets meer spreiden in je programma mag dan wel. Ik zie het nog steeds niet gebeuren hoor, The Rolling Stones, maar nu zijn de geruchten wel een heel stuk sterker dan eerst. Zeker omdat er buiten de Arctic Monkeys ook eigenlijk geen andere duidelijke headlinerkandidaten zijn.

ik moet altijd lachen als mensen band zoals Metallica en Rolling Stones niet relevant meer vinden. Ten eerste zijn het de grondleggers van een genre muziek, en alle acts die mensen vandaag de dag dan wel als relevant beschouwen zijn geinspireerd door deze acts. Ten Tweede zijn er nog zat mensen die elke dag naar Rolling Stones en Metallica luisteren, meer nog dan de zogenoemde relevante acts. ze staan niet voor niets zo vaak en hoog in de alltime lijstjes.
Ik zou het een fantastische stunt vinden als ze deze band booken. al vertrouw ik Boulevard voor geen meter. en even serieus, als ze het met headliners als Metallica en Rolling Stones het niet goed kunnen doen, wanneer dan wel? al lijdt de rest van het programma daar wel onder, maar daar kan je met weinig geld ook verrassende en geweldige acts neerzetten.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ach ja het zou ook wel leuk zijn om de Stones eens te zien, maar ik blijf erbij dat ze nu niet relevant meer zijn. Mijn pa luistert ook naar de Stones ja, maar de enige moderne muziek die hij luistert zijn volgens mij de Arctic Monkeys en verder komt alles uit de jaren '80 haha, de enige reden dat er nu nog veel mensen naar luisteren is omdat de Stones vroeger groot en succesvol waren. Als ze gestopt waren en überhaupt geen muziek meer maakten, zouden ze nog net zo bekend zijn. Kudos voor Pinkpop als ze echt Metallica en de Stones weten te strikken en het dan nog flikken om Arcade Fire en Avenged Sevenfold (die allebei op andere festivals gewoon headlinen) eronder te zetten, ben benieuwd :p.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
ik snap wel wat mensen bedoelen met niet relevant :p, maar ik vind het een beetje gek. sommige bands zullen altijd relevant blijven. wat je al zei, als ze geen muziek meer zouden maken waren ze alsnog heel bekend. zelfde met The Beatles, waarom doen we nu zo gek als die twee daar op de grammy's staan.
Maargoed, ik zelf ben nog niet overtuigd dat ze komen. Zolang ze niet bevestigd zijn reken ik er niet op. Maargoed Smeets flikt het ook met Bruce.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ze zouden wel op landgraaf kunnen spelen, er staat niks over dat ze op PP moeten staan. Ze hebben wel eens eerder in landgraaf een concert gedaan.
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
Roger Waters de dag voor Pinkpop Classic 08 werkte ook goed imo.
Zou geen gek idee zijn, alle infrastructuur ligt er toch al en je weet dat op de 'RS dag' de meeste mensen voor RS komen en nergens anders voor. Het is een optie voor vrijdagavond, eventueel met een uitbebreid voorprogramma waardoor Pinkpop 4dagen wordt.
Maar de RS is één ding, maar tornen aan Jan's heilige 3 eenheid is weer een stap verder. Nee dus.
 

Chris

Playlistbediener
21 mrt 2013
45
0
Erg mooi als ze komen, alleen al voor de ervaring op zich. Maarrrrr... eerst zien dan geloven. Kan me nog discussies herinneren over Daft Punk e.a. wat achteraf een hoop heisa om niets bleek. Gewoon afwachten dus.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
zoals ik al eerder zei: De Stones op zaterdag. thks
Vraag me toch nog altijd af hoe je aan deze wijsheid bent gekomen, kleine hint van je bron zou op z'n plaats zijn a.u.b.
Als het een lucky guess is, chapeau for you...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Als dit echt daadwerkelijk zou gebeuren (waar ik niet in geloof) kan je ervan uitgaan dat de rest van de affiche opgevuld wordt met Nederlandse/Belgische acts en goedkope package deals. Het meest geloofwaardige bericht over een Europese tour spreekt immers over een gage van 4.5 miljoen. Plaats dat dan tegenover de schatting dat het budget voor artiesten vandaag op 5-6 miljoen gegokt wordt (optimistisch, want in 2011 lag het officieel op 4 milj), en dat je met de huidig aangekondigde namen al ergens rond 2.5 miljoen aan gages zit. Als die cijfers kloppen moet je ticketprijs al met 25 euro gaan verhogen om warempel nog internationale artiesten te kunnen boeken...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Als dit echt daadwerkelijk zou gebeuren (waar ik niet in geloof) kan je ervan uitgaan dat de rest van de affiche opgevuld wordt met Nederlandse/Belgische acts en goedkope package deals. Het meest geloofwaardige bericht over een Europese tour spreekt immers over een gage van 4.5 miljoen. Plaats dat dan tegenover de schatting dat het budget voor artiesten vandaag op 5-6 miljoen gegokt wordt (optimistisch, want in 2011 lag het officieel op 4 milj), en dat je met de huidig aangekondigde namen al ergens rond 2.5 miljoen aan gages zit. Als die cijfers kloppen moet je ticketprijs al met 25 euro gaan verhogen om warempel nog internationale artiesten te kunnen boeken…

Precies! Als ze de Stones boeken, hebben ze niet eens meer geld om Arctic Monkeys als derde headliner te nemen. Dan wordt Tim Knol headliner denk ik.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Het lijkt me inderdaad duidelijk dat als ze inderdaad The Stones hebben (waar ik nog steeds geen reet van geloof), we de rest van het programma wel kunnen vergeten. Dan zou het Jan toch nog lukken om een nóg ergere editie dan de vorige neer te zetten. Dat is natuurlijk ook wel knap.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken