Pinkpop 2014

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gloeilamp,<br>
Je begint nu wel erg negatief te worden;)<br>
Wacht het ff af, het zijn alleen nog maar geruchten…<br>
Mochten Jagger en co daadwerkelijk komen is er nog geen reden tot klagen, pas als 15maart duidelijk wordt hoe de rest van het programma eruitziet mag je echt gaan klagen, dan doe ik vast en zeker met je mee;)

Weet je wat het is. Ik was gewoon eindelijk verrast door Pinkpop, de lineup ziet er prima uit op dit moment. Maar mocht dit kloppen dan ga ik gewoon niet meer naar Pinkpop, en ik zou er heel erg van balen. Want een goed programma in elkaar zetten lijkt me dan onbegonnen werk. Maar je hebt gelijk, er is nog niets zeker dus we zullen het af moeten wachten.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Jantje lijkt nu een beetje op een kleuter die aan iedereen vertelt welk lootje hij heeft getrokken bij de suprises... Niet slim nee, maar denk niet dat tourmanagers zo'n off the record opmerking serieus nemen...
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Als dit het geval is, zullen ze ook wel op TW classic staan, en dan vertoef ik dit jaar 2 weekendjes in Werchter!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Jantje lijkt nu een beetje op een kleuter die aan iedereen vertelt welk lootje hij heeft getrokken bij de suprises… Niet slim nee, maar denk niet dat tourmanagers zo’n off the record opmerking serieus nemen…

Het publiek daarentegen... Als ze nu met Editors - Arctic Monkeys - Metallica afkomen krijgen ze een storm van teleurstelling en kritiek na het gescherm met al die mooie namen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Feit is gewoon, 3 goede headliners en de rest is opvulling. Daar voeg ik nog aan toe: die opvulling vind je ook op de andere festivals, is het niet dat jaar dan is het wel volgend jaar. De headliners zijn de trigger om één dag of zelfs je weekend kaarten te verkopen. Nu krijg je waarschijnlijk een 80's á 90's getinte line-up waar velen wel van smullen. Wie daar niet van houdt zal zonder nadenken een keuze maken voor DTRH of BKS. Pinkpop pakt het goed aan als het idd zo verder verloopt, veel veel beter als vorig jaar imo
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Feit is gewoon, 3 goede headliners en de rest is opvulling. Daar voeg ik nog aan toe: die opvulling vind je ook op de andere festivals, is het niet dat jaar dan is het wel volgend jaar. De headliners zijn de trigger om één dag of zelfs je weekend kaarten te verkopen. Nu krijg je waarschijnlijk een 80′s á 90′s getinte line-up waar velen wel van smullen. Wie daar niet van houdt zal zonder nadenken een keuze maken voor DTRH of BKS. Pinkpop pakt het goed aan als het idd zo verder verloopt, veel veel beter als vorig jaar imo

Maar Dennis, vind je het dan niet jammer dat het dagprogramma heel erg zwak zal gaan zijn mocht dit kloppen? Volgens mij ben jij wel een vaste Pinkpopganger namelijk. Ik ga ook al jaren, en ik zou het toch erg jammer vinden omdat ik niet naar een festival ga om één act te zien, maar omdat ik de hele dag leuke bandjes wil zien. Dat is misschien een verschil tussen mij en andere festivalgangers, maar ik weet zeker dat er genoeg mensen hetzelfde over zullen denken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
@Gloeilamp, (idd al wat jaren Pinkpopliefhebber), er staat altijd iets wat interressant is. Vooral de speeltijden bevallen me ook, plus dat het maar 40 acts zijn in 3 dagen, ipv meer als 80 acts in net zoveel tijd (maar deze discussie hebben we in het begin van dit topic ook al gehad ;) )
Ik maak mij niet zoveel zorgen als er 5 a 7 k.u.t. acts tussen staan, uit 40 namen valt dat idd heel erg op ja, makkelijk uit te lichten om over te zeuren. Vergeet niet dat Pinkpop altijd wel subheadliners neerzet die gemakkelijk door kunnen schuiven naar de headline plek. Maken we ons dan ff zorgen dat bv QOTSA op 3fm-stage staat, maar mocht The Killers zijn weggevallen schuift QOTSA door. 100% halen uit 40 namen gaat het voor niemand worden, maar een dag met een aangenaam spoorboekje heb ik elk jaar!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
@Gloeilamp, (idd al wat jaren Pinkpopliefhebber), er staat altijd iets wat interressant is. Vooral de speeltijden bevallen me ook, plus dat het maar 40 acts zijn in 3 dagen, ipv meer als 80 acts in net zoveel tijd (maar deze discussie hebben we in het begin van dit topic ook al gehad
icon_wink.gif
)<br>
Ik maak mij niet zoveel zorgen als er 5 a 7 acts tussen staan, uit 40 namen valt dat idd heel erg op ja, makkelijk uit te lichten om over te zeuren. Vergeet niet dat Pinkpop altijd wel subheadliners neerzet die gemakkelijk door kunnen schuiven naar de headline plek. Maken we ons dan ff zorgen dat bv QOTSA op 3fm-stage staat, maar mocht The Killers zijn weggevallen schuift QOTSA door. 100% halen uit 40 namen gaat het voor niemand worden, maar een dag met een aangenaam spoorboekje heb ik elk jaar!

Dat klopt natuurlijk, maar de subheadliners zijn dan vaak minder. Een Ben Howard zou bijvoorbeeld lang niet kunnen headlinen, en ik ben bang dat Ed Sheeran dit jaar ook zo'n positie zal krijgen. Dus dat streept elkaar alweer af. Mochten ze inderdaad The Stones en nog een dikke headliner hebben, dan gaat het dagprogramma gewoon veel minder worden. En omdat ik me daar al ernstige zorgen over maak, zal het nog stukken minder worden. Ik vind dat serieus een kwalijke zaak, want in dat geval begint Pinkpop stilaan een reeks megaconcerten met een paar voorprogramma's te worden. Dat is niet waar ik op zit te wachten, en dat zal ook zeker een reden zijn om niet meer te gaan voor mij. Maar goed, we zullen het afwachten. Ik blijf het maar een raar idee vinden: Pinkpop en The Stones ;)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik ben het met Gloeilamp eens, een festival is een hele dag en niet alleen 's avonds 2-3uurtjes. Daarom vind ik het ook niks dat PP al om half 11 eindigt, dan is de dag voor mij nog niet afgelopen. Ik ontdek ook graag nieuwe bandjes op een festival en loop meestal vanaf de eerste act rond over het terrein. Als je graag de Stones wilt zien kun je beter naar een concert gaan ipv de hele dag op PP wachten zodat je ze op het PP podium kunt zien ipv hun eigen vaak mooie podium.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Sluit ik me ook bij Sam en Shaverion aan. Ik kom straks in Juni net zo goed voor Go Back To The Zoo kijken als ze main stage openen als voor Metallica 's avonds. Alleen maar zo veel mogelijk grote acts willen zien is bullshit, dan moet je gewoon naar een concert gaan.

Tuurlijk zouden RS, Metallica, RHCP drie enorm grote bands zijn, maar het zijn ook alle drie klassieke bands. Pinkpop moet beter leren een gevarieerd programma te bieden. Met Metallica, Arctic Monkeys en Rolling Stones zouden ze dat al veel beter hebben. Verder hoop ik er gewoon op dat ik overdag ook nog Biffy Clyro, White Lies, Two Door Cinema Club, Kodaline, The Kooks, Fall Out Boy, Kasabian, James Blunt en ga zo maar door kan zien. Als Ben Howard als subheadliner de toekomst van dit festival is, ga ik ook maar eens elder kijken ;)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Oh jongens, Smeets laat weer een scheet en iedereen is weer hoteldebotel want hij heeft het over The Stones. Iedereen weet dat Smeets een aandachtshoer van hier tot Tokio is en letterlijk alles aan de media voert om hem en zijn festival in de aandacht te laten staan. Misschien kunnen we The Stones alvast opschrijven voor 2015, die belofte over gitaren en zwarte shirtjes deed er ook meer dan een jaar over om realiteit te worden. Ik geloof er nog steeds geen zak van, tot het overal met grote letters officieel bevestigd staat.
.
Trouwens, hoewel ik persoonlijk RHCP-Stones-Metallica wel een geweldige line-up zou vinden gaat het zeker bij Pinkpop inderdaad zwaar ten koste van het dagprogramma, en daar heb ik vorig jaar toch de meeste lol mee gehad. Als ze het voortaan zo willen aanpakken kunnen ze Megaland net zo goed ombouwen tot een grote zaal en concertreeksen gaan organiseren, maar een festival kan je het niet meer noemen dan...
 

rickjagger

Playlistbediener
15 jan 2014
32
0
Ik zelf hoop/denk niet dat Jan Smeets dat stones nieuws naar buiten brengt als er niks van klopt. Dan is er alleen maar teleurstelling als het niet blijkt te kloppen.
Maar wat als de Stones nou niet komen, wie is dan de meest voor de hand liggende headliner voor de zaterdag vraag ik me af?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Ik zie nog altijd jullie probleem over die aanvulling niet. Er staan altijd nieuwe bandjes om te ontdekken, er zijn altijd 3 a 4 Nederlandse acts met nieuwe albums, er zijn elk jaar singer/songwriters, er zijn altijd acts op het verkeerde podium. Máár er wordt ook altijd een poging gedaan exclusieve acts te hebben. Was vorig jaar McCartney gelukt, wie weet. Bijvoorbeeld Springsteen zag niemand aankomen. Zo werkt het, ook bij Werchter (allemaal blij met KOL?).
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik weet het niet meer hoor. Eerst zijn er geen headliners voor de zaterdag en gaat iedereen uit van Arctic Monkeys of Linkin Park voor de zondag, vervolgens zijn er headliners te veel met Arctic Monkeys, RHCP, Editors, Rolling Stones, Placebo en Linkin Park als voornaamste kandidaten. Gelukkig is The Prodigy al afgevallen, maar laat alsjeblieft RHCP ook wegblijven. Wat een kutband is dat (no offense voor eventuele fans hier lol).
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik zie nog altijd jullie probleem over die aanvulling niet. Er staan altijd nieuwe bandjes om te ontdekken, er zijn altijd 3 a 4 Nederlandse acts met nieuwe albums, er zijn elk jaar singer/songwriters, er zijn altijd acts op het verkeerde podium. Máár er wordt ook altijd een poging gedaan exclusieve acts te hebben. Was vorig jaar McCartney gelukt, wie weet. Bijvoorbeeld Springsteen zag niemand aankomen. Zo werkt het, ook bij Werchter (allemaal blij met KOL?).

Het probleem is dat er geen geld meer is voor een mooi dagprogramma mochten de geruchten over The Stones en RHCP kloppen. Dan krijg je een shitload aan Nederlandse zaadacts, en dan kan je internationale namen en goeie subheadliners wel vergeten. Dat is mijn punt, als Pinkpop een mooi dagprogramma neerzet mét The Stones als headliner hoor je mij niet klagen maar dat zie ik niet gebeuren met hun budget. Wat KoL hiermee te maken heeft snap ik niet, maar nee daar ben ik ook niet blij mee. Springsteen is ook een ander geval, die heeft energie voor 10 en een geweldige liveshow, én is goedkoper. The Stones zijn een stel uitgerangeerde bejaarden die belachelijk veel geld vragen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Dat is weer een discussie waar we niet uitkomen, de centen zullen het probleem niet zijn voor een goed geheel programma. 3 headliners, 6 subs (main en 3fm) en 3 tent afsluiters, 5 Rockacts, 5 3fmacts, 5 singer/songwriters, 5 nieuwe bandjes, 4 NLacts, 2 België/Duitsland, 1 dance acts, 1 nu of nooit winnaar. Zoiets kan makkelijk, hoeft niet slecht te zijn of anders als Lowlands of Werchter.
.
EN THE ROLLING STONES ZIJN GEEN UITGERANGEERDE BEJAARDEN MAAR MUZIEK ICONEN / ROCK LEGENDEN!!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken