Pinkpop 2014

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Nou... Volgens mij hebben ze vorig jaar wel een buffer opgebouwd of zoiets, tenmiste volgens mij heb ik dat ergens gelezen
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Nou… Volgens mij hebben ze vorig jaar wel een buffer opgebouwd of zoiets, tenmiste volgens mij heb ik dat ergens gelezen

Kan wel zijn, maar het kan nooit zoveel zijn dat er nog een mooi programma in elkaar valt te zetten na zo'n boeking. Dat geloof ik echt niet, en zeker niet als het om Pinkpop gaat.
 

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
Ik zie het nog steeds niet gebeuren hoor, The Rolling Stones, maar nu zijn de geruchten wel een heel stuk sterker dan eerst.

Dit kwam ons eerder ter ore aangaande dat de Stones optreden op Pinkpop:

"Afgaande op de 100% waarheid van de geruchten van de afgelopen jaren en hoe dicht hij op de bron zit. En de verhouding gemeten met de bron zelf. Schat ik de betrouwbaarheid in procenten op 99%. Maar... Gezien hij aangaf dat het een voorwaarde van de band is dat ze het zelf bekend mogen maken... En hun image op het gebied van cancelen van optredens als maar een klein ding niet ging hoe zij het wilden... Is het bij deze band nooit 100% zeker totdat ze het zelf officieel hebben bekend gemaakt!"

Blijkbaar maakt Jan zich geen zorgen meer als hij het zelf van de toren loopt te schreeuwen tegen RTL Boulevard.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Zijn toch 3 mooie headliners, The Rolling Stones en Red Hot Chili Peppers en Metallica!!!
Dat gaat hem worden, deze 3, ben er vrij zeker van.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Zijn toch 3 mooie headliners, The Rolling Stones en Red Hot Chili Peppers en Metallica!!!<br>
Dat gaat hem worden, deze 3, ben er vrij zeker van.

Dennis, het spijt me maar ik kan en durf het echt nog niet te geloven ;). Het zouden dikke namen zijn trouwens, Pinkpop zal direct uitverkopen. Voor mij is dit helaas niks, niet mijn bands en zeker The Rolling Stones en RHCP vind ik niet bepaald denderend live. Dan hoop ik dat het programma eromheen goed gaat worden, maar als dit de headliners worden zal het programma verder vooral kut met peren zijn. We zullen het merken.
 

KolonelRangpang

Playlistbediener
23 jan 2014
37
0
volgens mij moest pp bij de vorige peppers show ook een flinke duit in het zakje doen dus stones-peppers-metallica is denk ik teveel van het goede.. maar ik help het hopen:p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
<div class="d4p-bbt-quote-title">DennisvdBr wrote:</div>
Zijn toch 3 mooie headliners, The Rolling Stones en Red Hot Chili Peppers en Metallica!!!<br><br>
Dat gaat hem worden, deze 3, ben er vrij zeker van.

Dennis, het spijt me maar ik kan en durf het echt nog niet te geloven ;). Het zouden dikke namen zijn trouwens, Pinkpop zal direct uitverkopen. Voor mij is dit helaas niks, niet mijn bands en zeker The Rolling Stones en RHCP vind ik niet bepaald denderend live. Dan hoop ik dat het programma eromheen goed gaat worden, maar als dit de headliners worden zal het programma verder vooral Jacqueline Govaert met Tim Knol zijn. We zullen het merken.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Jacqueline Govaert en Tim Knol, daar heb ik toch zo'n pleurishekel aan. Maar je zal zeker gelijk krijgen ben ik bang. Ik zal extra veel bier mee moeten nemen naar de camping, dan kan ik daar drie dagen mijn verdriet wegdrinken. Gelukkig hebben ze Arcade Fire nog :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Ik zie het nog steeds niet gebeuren hoor, The Rolling Stones, maar nu zijn de geruchten wel een heel stuk sterker dan eerst.

Dit kwam ons eerder ter ore aangaande dat de Stones optreden op Pinkpop:

“Afgaande op de 100% waarheid van de geruchten van de afgelopen jaren en hoe dicht hij op de bron zit. En de verhouding gemeten met de bron zelf. Schat ik de betrouwbaarheid in procenten op 99%. Maar… Gezien hij aangaf dat het een voorwaarde van de band is dat ze het zelf bekend mogen maken… En hun image op het gebied van cancelen van optredens als maar een klein ding niet ging hoe zij het wilden… Is het bij deze band nooit 100% zeker totdat ze het zelf officieel hebben bekend gemaakt!”

Blijkbaar maakt Jan zich geen zorgen meer als hij het zelf van de toren loopt te schreeuwen tegen RTL Boulevard.

Amai, dat is toch weer een bewijs dat Smeets 0,0 inzicht heeft he... Hoog van de toren staan blazen dat je ver staat in onderhandelingen, en tegelijk erbij vermelden hoe gemakkelijk ze om kleine dingetjes optredens annuleren. Die kan net hem zo goed de boeking kosten...
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Ajoh je weet toch nooit wat er achter de schermen gebeurd? Wie weet heeft Mojo wel grootse plannen en wil het Pinkpop naar een Roskilde/Wercher/Glastonbury niveau tillen en is stap 1 de best mogelijke line-up...

Als je de Stones, RHCP én Metallica hebt met ook nog Arcade Fire dan is de line-up de beste ooit. Ook beter dan Werchter, ook beter dan Coachella, beter dan alles. Ik denk zelf dat RHCP niet komt, van de andere kant is het wel vreemd dat Smeets zo lang met AM wacht.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ajoh je weet toch nooit wat er achter de schermen gebeurd? Wie weet heeft Mojo wel grootse plannen en wil het Pinkpop naar een Roskilde/Wercher/Glastonbury niveau tillen en is stap 1 de best mogelijke line-up…

Als je de Stones, RHCP én Metallica hebt met ook nog Arcade Fire dan is de line-up de beste ooit. Ook beter dan Werchter, ook beter dan Coachella, beter dan alles. Ik denk zelf dat RHCP niet komt, van de andere kant is het wel vreemd dat Smeets zo lang met AM wacht.

En de rest van de namen dan? Het draait niet alleen om de headliners he, vind ik dan. Dit zijn bizar grote namen, zeker als je ze afzet tegen de namen van vorige jaren. Ik geloof niet dat deze drie acts allemaal geboekt worden, en mocht het zo zijn dan is Pinkpop geen festival meer. Dan zijn ze een evenement geworden met elke dag een megaact, en daarvoor de grootste troep. verder geloof ik niet dat MOJO Pinkpop nu ineens wil gaan redden. Pinkpop zakt steeds verder af, en MOJO gaat daar niet zomaar verandering in brengen. Beter dan Coachella is sowieso niet waar, die weten tenminste hoe ze een volwaardig programma neer kunnen zetten. Pinkpop lijkt maar wat aan te kloten, als ze The Stones boeken bevestigen ze dat ook alleen maar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
't is wel een goede bron geweest potverdorie...
de geruchten van het eerste uur waren, Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers en een klassieke rock act. Nou is het dus uitgepakt dat Pearl Jam een week later pas in Nederland / Europa is en daardoor waarschijnlijk met Metallica eens ff goed onderhandeld moest worden. Blijven er nog 2 over, die nu langzaamaan niet zo heel onwaarschijnlijk meer blijken te zijn. Ik ben voorlopig nog ff onder de indruk, afwachten maar...
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Als je op dit moment kan kiezen tussen RHCP en AM dan is de keuze voor AM toch makkelijk gemaakt, of niet?

RHCP bestaat toch niet meer echt sinds het vertrek van Frusciante...

AM daarentegen is DE band van het moment, met Metallica en RS zou je toch al 2'classic' acts hebben
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
En de rest van de namen dan? Het draait niet alleen om de headliners he, vind ik dan. Dit zijn bizar grote namen, zeker als je ze afzet tegen de namen van vorige jaren. Ik geloof niet dat deze drie acts allemaal geboekt worden, en mocht het zo zijn dan is Pinkpop geen festival meer. Dan zijn ze een evenement geworden met elke dag een megaact, en daarvoor de grootste troep. verder geloof ik niet dat MOJO Pinkpop nu ineens wil gaan redden. Pinkpop zakt steeds verder af, en MOJO gaat daar niet zomaar verandering in brengen. Beter dan Coachella is sowieso niet waar, die weten tenminste hoe ze een volwaardig programma neer kunnen zetten. Pinkpop lijkt maar wat aan te kloten, als ze The Stones boeken bevestigen ze dat ook alleen maar.
Simpel, uitverkopen op de headliners en de rest is opvulling. Heb ik vaker aangegeven. Bij die opvulling zit altijd iets wat aansluit op de headliners. Dat zal geen probleem zijn.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
En de rest van de namen dan? Het draait niet alleen om de headliners he, vind ik dan. Dit zijn bizar grote namen, zeker als je ze afzet tegen de namen van vorige jaren. Ik geloof niet dat deze drie acts allemaal geboekt worden, en mocht het zo zijn dan is Pinkpop geen festival meer. Dan zijn ze een evenement geworden met elke dag een megaact, en daarvoor de grootste troep. verder geloof ik niet dat MOJO Pinkpop nu ineens wil gaan redden. Pinkpop zakt steeds verder af, en MOJO gaat daar niet zomaar verandering in brengen. Beter dan Coachella is sowieso niet waar, die weten tenminste hoe ze een volwaardig programma neer kunnen zetten. Pinkpop lijkt maar wat aan te kloten, als ze The Stones boeken bevestigen ze dat ook alleen maar.


Simpel, uitverkopen op de headliners en de rest is opvulling. Heb ik vaker aangegeven. Bij die opvulling zit altijd iets wat aansluit op de headliners. Dat zal geen probleem zijn.

Dat is dus heel erg jammer. En dat zal ook de reden zijn dat ik dan niet meer naar Pinkpop zal gaan. Dan is het gewoon geen festival meer te noemen.

Main Stage: Tim Knol - Will & the People - Michael Prins - Kensington - The Rolling Stones. Gatverdamme.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Als je op dit moment kan kiezen tussen RHCP en AM dan is de keuze voor AM toch makkelijk gemaakt, of niet?

RHCP bestaat toch niet meer echt sinds het vertrek van Frusciante…

AM daarentegen is DE band van het moment, met Metallica en RS zou je toch al 2′classic’ acts hebben

Precies! The Rolling Stones, Metallica en RHCP zijn allemaal over hun hoogtepunt heen, maar het is makkelijk want ze zullen er sowieso mee uitverkopen. Dit is de domste keuze die ze kunnen maken, en dit zou betekenen dat Pinkpop echt niet meer te redden valt.
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Gloeilamp,
Je begint nu wel erg negatief te worden;)
Wacht het ff af, het zijn alleen nog maar geruchten...
Mochten Jagger en co daadwerkelijk komen is er nog geen reden tot klagen, pas als 15maart duidelijk wordt hoe de rest van het programma eruitziet mag je echt gaan klagen, dan doe ik vast en zeker met je mee;)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ondertussen heeft ook 3fm het nieuws opgepikt. Zou toch wat zijn als het nu allemaal nog mis loopt :') Totaal niet slim om je over zoiets uit te laten als het nog niet bevestigd is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken