Pinkpop 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Het zou wel ontzettend vet zijn als ze ook nog Alice in Chains, Volbeat, Voodoo Six en Limp Bizkit erbij plakken. Maar dat zal het ook nog wel zijn van de harde namen denk ik, om mensen een klein beetje gerust te stellen. Kijk maar naar de affiches van 2008 en 2010, er is een goede balans ondanks een groot aantal harde namen. Geen paniek, geen paniek....
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
@DennisvdBr met stromae, ed sheeran en bastille trek je geen 'hipstertuig' aan. Voor die doelgroep zou Smeets bandjes moeten regelen zoals ze bij BKS doen. Bovengenaamde artiesten trekken voornamelijk 3fm meisjes aan, die een keer willen kijken hoe een festival is, en na het weekend zeggen dat ze nooit meer terugkomen omdat het wel niet zo vies is met al die modder en vieze wc's.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
@DennisvdBr met stromae, ed sheeran en bastille trek je geen ‘hipstertuig’ aan. Voor die doelgroep zou Smeets bandjes moeten regelen zoals ze bij BKS doen. Bovengenaamde artiesten trekken voornamelijk 3fm meisjes aan, die een keer willen kijken hoe een festival is, en na het weekend zeggen dat ze nooit meer terugkomen omdat het wel niet zo vies is met al die modder en vieze wc’s.

Precies. Denk dat Arcade Fire wel geliefd zal zijn bij de hipsters. Maar ik heb nog steeds geen idee wat een hipster is. Ze noemen mij ook regelmatig zo omdat ik van bepaalde obscure bandjes houd. Maar in dat geval heb ik niks tegen hipsters.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Pfff oftewel mensen haten op anderen(volgens hun hipsters) omdat ze naar goeie(smaakgebonden) maar in ieder geval originelere, en wellicht minder toegankelijke muziek luisteren. Ik merk het zelf ook regelmatig, en ik kan er behoorlijk 'geagiteerd' van raken :p. Bovendien kan ik niks bedenken tegen hipsters. Zolang ze aardig doen tegen mij, doe ik aardig tegen hun, om er maar even een quote van Eminem in te smijten.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Gemixte reacties op een naam die min of meer al bekend was toen Metallica werd aangekondigd. Ik ben er zelf wel blij mee, nooit Mastodon geluisterd maar een paar hardere namen op maandag kan geen kwaad, zo bouw je wel een dag een podium rondom de headliner Metallica heen en dat is opzich een goed idee. Toch hoop en verwacht ik geen namen zoals Volbeat of Linkin Park meer op andere dagen (hoewel ik Volbeat een fantastisch goede band vind). Ik denk dat ze de maandag nu als harde dag houden en op zaterdag en zondag wat minder harde namen programmeren.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Ik zit trouwens te denken, waarom heeft niemand het hier over Triggerfinger? Of heb ik iets gemist? Ze komen met een nieuw album, ze staan op Werchter, hun vorige optreden wordt als één van de besten van de vorige editie beschouwd... Dat lijkt me een simpel optelsommetje toch? Als het nieuwe album aanslaat zouden ze zelfs populair genoeg kunnen zijn om te subben voor een Placebo of een Arctic Monkeys (Om de headlinerverwachtingen een beetje realistisch te houden).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Staan ook op Paaspop, dus zijn vrijwel uitgesloten volgens mij.

Zou Paaspop zo'n kleinere act ook al exclusief gaan hebben? Iets als The Prodigy, oke, maar Triggerfinger gaat toch ongetwijfeld flink touren in Nederland met de nieuwe plaat.

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Mwah Triggerfinger staat op Paaspop EN Werchter EN vorig jaar al op Pinkpop. Dan wordt het onderhand wel too much als ze er dit jaar staan. Vind het overigens wel jammer dat we The Boxer Rebellion nu waarschijnlijk ook moeten missen op Pinkpop. Zeer goede band is dat.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Overigens veel namen op Boston Calling die ik ook graag op Pinkpop zou zien (Death Cab For Cutie, Brand New, Warpaint, The Neighbourhood, Bastille (al bevestigd ofc)).

Boston-Calling.jpg
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
en na het weekend zeggen dat ze nooit meer terugkomen omdat het wel niet zo vies is met al die modder en vieze wc’s.
wat wc's betreft.. dat was vorig jaar erg slecht geregeld. Heel erg slecht. Allemaal van die aluminium pisgoten waar 100 gozers -terwijl ze verdrukt worden proberen hun gezicht weg te draaien om de spetters van hun buren niet in gezicht te ontvangen- tegelijk op 3m goot mikken.
Daarna, zichzelf en hun buren ondergepist, erachter komen dat er geen waterkraan is die het doet.

Nee doe dan die grijze plaspalen maar weer gewoon waar 4 man tegelijk op kunnen, elk een eigen hoek. Geen gootjes meer, trekt me maag niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
en na het weekend zeggen dat ze nooit meer terugkomen omdat het wel niet zo vies is met al die modder en vieze wc’s.

wat wc’s betreft.. dat was vorig jaar erg slecht geregeld. Heel erg slecht. Allemaal van die aluminium pisgoten waar 100 gozers -terwijl ze verdrukt worden proberen hun gezicht weg te draaien om de spetters van hun buren niet in gezicht te ontvangen- tegelijk op 3m goot mikken.<br>
Daarna, zichzelf en hun buren ondergepist, erachter komen dat er geen waterkraan is die het doet.

Nee doe dan die grijze plaspalen maar weer gewoon waar 4 man tegelijk op kunnen, elk een eigen hoek. Geen gootjes meer, trekt me maag niet.
Dan heb je duidelijk de verkeerde sanitaire voorzieningen bezocht. De heren kunnen het beste terecht (zonder aluminium goot) bij het Pinkpop-logo, ervoor heuvel af is een toilethoekje en er achter op de hoek bij het 3fm podium (inclusief de grijze palen). Maar ik geef idd toe dat hier en daar toiletpapier op was, hoe dat kwam ;) dat was een dingetje van vorig jaar denk ik...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
BKS pikt verder niet veel bijzonders weg, Franzie wisten we al, verder wat "tent"namen. Primavera had wat aardige namen ertussen, nu afwachten of RaR/RiP deze week iets brengt en waar morgen Isle of Wight (UK) mee gaat langskomen, Rock a Field (L) komt 5 februari met nieuwe namen. Uitgaande dat Pinkpop deze week niets meer gaat geven, zal volgende week een headliner of een andere grote publiektrekker erbij zitten die ook op de andere festivals te vinden zal zijn die periode, denk ik tenminste.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">thedude182 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mynoseknows wrote:</div><br>
en na het weekend zeggen dat ze nooit meer terugkomen omdat het wel niet zo vies is met al die modder en vieze wc’s.


wat wc’s betreft.. dat was vorig jaar erg slecht geregeld. Heel erg slecht. Allemaal van die aluminium pisgoten waar 100 gozers -terwijl ze verdrukt worden proberen hun gezicht weg te draaien om de spetters van hun buren niet in gezicht te ontvangen- tegelijk op 3m goot mikken.<br><br>
Daarna, zichzelf en hun buren ondergepist, erachter komen dat er geen waterkraan is die het doet.

Nee doe dan die grijze plaspalen maar weer gewoon waar 4 man tegelijk op kunnen, elk een eigen hoek. Geen gootjes meer, trekt me maag niet.


Dan heb je duidelijk de verkeerde sanitaire voorzieningen bezocht. De heren kunnen het beste terecht (zonder aluminium goot) bij het Pinkpop-logo, ervoor heuvel af is een toilethoekje en er achter op de hoek bij het 3fm podium (inclusief de grijze palen). Maar ik geef idd toe dat hier en daar toiletpapier op was, hoe dat kwam
icon_wink.gif
dat was een dingetje van vorig jaar denk ik…

Ik vind de wc's op Pinkpop ook altijd klote hoor. Het is altijd druk, en je word altijd onder gezeken door je buren. Heel fijn is dat. Op de camping is het stukken beter geregeld, maar hopelijk doen ze hier volgend jaar iets aan. Maar misschien moet ik ook gewoon minder bier drinken. Het probleem ligt aan twee kanten ;)
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Ik vind de line-up tot nu toe zwaar klote, maar veel doet het mij niet. Heb besloten sowieso naar Pinkpop te gaan (ja of Muse moet op Hurricane staan, dan gaan mijn centjes daar heen). Ik vind Metallica, Ed Sheeran en Stromae wel ok, Mastodon en Avenged Sevenfold verschikkelijk, Bastille tof en Arcade Fire ben ik nieuwsgierig naar maar niet meer dan dan.

Ik vind dat ze wel slim programeren tot nu toe, want die maandag zal wel uitverkopen. Ik hoor van mensen die normaal naar Forta-rock gaan dat ze nu voor de Pinkpop maandag kiezen, vanwege de harde bands tot nu toe. Als ze voor de rest nu een hoop artiesten als Lumineers, Jake Bugg, Jack Johnson etc. neerzetten op die maandag en op de andere dagen een redelijk evenwichtig programma samenstellen dan heb je uit een objectief oogpunt een puike line-up.

Moet zeggen dat Pinkpop que headliners een stuk spannender is dan Rock Werchter, daar hebben we alles goed voorspelt en was de laatste hoofdact een enorme anti-climax. Dat AM de zondag doet staat voor mij vast, maar wie is dan die eerste headliner?? Kings Of Leon kan gewoon niet, dat zou de grootste fout zijn in 45 jaar Pinkpop. Editors is een goede kanshebber, dan heb je nog Aerosmith wat, aangezien er dit jaar niet veel keus is, ook wel een kanshebber en dan natuurlijk Linkin Park (hoewel dat een slechte keus zou zijn) en voor de rest moet je dan al aan iets onverwachts denken. Muse, RHCP, Coldplay, Paul McCartney etc. zijn allemaal namen die kansloos lijken, maja, je moet wat.

Ik denk dat het Linkin Park gaat worden, en anders Editors. Met beiden ben ik tevreden omdat ik Editors geweldig vind en Linkin Park nooit eerder gezien heb maar LP is wederom een herhalingsronde.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Volgens mij is Linkin Park onmogelijk op de zaterdag, las hier ergens dat iemand dat in het tourschema van Linkin Park kon zien. Ik zou niet al te hoge verwachtingen hebben van Pinkpop (streep Muse, RHCP, Coldplay, Paul McCartney, Aerosmith, Foo Fighters, Rolling Stones allemaal maar door) en denk dat ze gewoon een kleinere naam doorschuiven, zoals bijvoorbeeld Placebo of Editors. Twee namen die volgens mij qua grootte een beetje tussen headliner of subheadliner in hangen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Dat Linkin Park op zaterdag niet kan durf ik te betwijfelen. Over de speeldata van LP op RaR/RiP is nog niet veel bekend, of ik ben zo gek dat ik het niet kan vinden. Dus het kan in principe nog wel. Over Arctic Monkeys ben ik ook nog niet geheel zeker, gezien de speeldagen kunnen ze 5 juni RiP spelen en de 9e op RaR, tenminste beweren duitse collega's. Dat is dus net zo onzeker als dat wij AM al opschrijven dat ze de zondag zouden afsluiten. Lijkt mij toch niet zo vanzelfsprekend. Zoals gezegd, wacht de headliners voor Pinkpop nog ff af. Wat komt er (aankomende dagen) bij bij RaR/RiP en welke headliners gaan nog komen bij Hurricane/Southside (nog 1 headliner), Isle of Wight en Rock a Field (lijkt erop dat daar overeenkomstige namen tussen gaan zitten.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Raar dat je tevreden bent met de Pinkpop headliners, en niet met die van Rock Werchter. Pinkpop heeft er nog maar één bekend gemaakt namelijk, en Arctic Monkeys zullen ook wel komen maar staan ook op Werchter... Ik gok nog steeds op Editors. Maar dan zijn de headliners van Werchter toch sterker imo, zelfs met KoL. Ik maak me nog altijd zorgen om de rest van het Pinkpop programma, en ben eigenlijk nog nooit zo benieuwd geweest naar de rest van het programma. Jammer dat CHVRCHES afvalt, maar gelukkig ga ik nog naar BKS.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken