Pinkpop 2014

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Naja goed ik ken iemand die nog twee kaarten overheeft, het is even afwachtenw at daar mee gaat gebeuren. Wel gewoon bizar dat mensen als Gloeilamp en Dennis voor fucking Pinkpop(!) geen weekend kaarten hebben!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Ik zie veel mensen die nauwelijks geïnteresseerd zijn in muziek (elk jaar n keer naar John Mayer en Ed Sheeran gaan en dat is het) die wel kaarten hebben kunnen bemachtigen, terwijl veel vaste bezoekers naast het net vissen. Ik ga nu uiteindelijk ook alleen de zondag en maandag, helaas geen zaterdag maar dat was voor mij toch de minste dag. Alleen nog even de overgebleven kaarten verkopen.

Dennis, wel balen voor je. Volgens mij had jij je nog het meest op de Stones verheugd van iedereen.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Pfff klinkt misschien gek maar ik ben eigenlijk best wel chagarijnig omdat ik weet dat er vandaag mensen als Dennis inmens teleurgesteld zijn! Ik was blij dat iedereen van mijn gang tickets heeft, maar ik blijf het cru vinden dat ik berichten lees van; 'Na 15 jaar trouw naar Pinkpop te zijn geweest zijn we er dit jaar niet bij'. Hadden ze nou aar gewoon Muse, Pearl Jam of RHCP gehad, dan hadden we dit gezeik allemaal niet.

Goed ik kijk reikhalzend uit naar de Stones en vooral naar John Mayer maar dit mag nooit meer gebeuren.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Ik heb de 2 weekendkaarten binnen, in Almelo stonden man of 20 toen ik om 8.15 aansloot. Rustig nummertjes getrokken. Daarna door de winkel werd een lijst opgesteld wat iedereen wilde en hoeveel kaarten. Toen rustig de winkel met nummertjes. 1 medewerker las de lijst voor, de 2 medewerker was aan het printen en 2 rekenden af. Kaartjes heel snel in de pocket. Was echt goed georganiseerd en rustig. Geen geduw etc.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Godverdomme Dennis, dat is me nog eens klote. Jij bent in mijn ogen dé Pinkpopganger, en je zou zelfs zonder een enkele naam op de affiche een combiticket kopen.

Hier ook geen goed nieuws. 3 laptops, 2 iPhones: geen kaarten. Het zuurste van alles is nog wel dat ik er vlak voor 10 uur weer uitgegooid werd. Rond 10:45 zat ik er weer in, maar toen bleken de combi's nét uitverkocht. Heel erg zuur natuurlijk, maar vooral dat het op deze manier is gegaan. Ik wil mezelf (en andere fanatieke Pinkpoppers) niet hoger plaatsen dan anderen, maar ik bezoek dit festival verdomme ieder jaar. Als er early-birds waren geweest had ik toen ook om 10:00 uur klaar gezeten. Heel erg kut dat je er dan naast grijpt, zeker omdat Pinkpop dit jaar een geweldige line-up heeft. Ik kan Ticketmaster nu wel voor alles gaan uitmaken, maar ik denk dat het duidelijk is en dat ik echt niet te spreken ben over deze manier van kaarten verkopen. Ik zat godverdomme al sinds 08:30 uur in de wachtrij. Ze kunnen van mij alle ziektes bij elkaar krijgen, ik ben echt heel erg teleurgesteld.

In plaats van Pinkpop zal het dan Hurricane gaan worden denk ik. Jammer dat ik dan nu af moet haken als fanatieke Pinkpopper, maar het is niet anders. Ik geef overigens Smeets en Pinkpop niet de schuld hiervan, hier hebben zij weinig mee te maken. De verkoopmanier van Ticketmaster vind ik gewoon om misselijk van te worden. Stelletje klootzakken.

Tot zover mijn betoog. Overigens veel plezier gewenst aan de mensen die wel tickets hebben! Drink er maar eentje van me. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, en tot die tijd speculeren we er hier gewoon lekker op los!
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Mijn vader is overigens een held, want die had de perfecte taktiek. Hij had alle iPads/laptops op een ander moment in de rij gezet, waardoor één er uit eindelijk al om 10:07 doorkwam. En om 10:45 kregen we een huilende tante die geen tickets had. Mijn vader voor de grap nog eens proberen, en ja hoor, toch nog een weekendkaart kunnen krijgen. Één tip: hou twitter heel veel in de gaten, zeker vlak voor het festival. Er komen vaak nog een paar honder tickets vrij een Ticketmaster meld dat op twitter.

Nog een tip; vorig jaar heb ik op de dag dat Rock Werchter begon nog een weekend-kaart kunnen kopen. De man van wie ik hem kocht, verkocht hem voor de normale prijs omdat een vriend niet meer kon. Nu heb je alleen maar bedriegers, maar kom je dichter tegen het festival aan zul je nog eerlijke mensen tegen komen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
ik vraag me wel af hoeveel van de verkochte kaarten ook weldegelijk bezoekers gaan zijn. Er zijn er die 6 kaarten hebben maar zelf niet gaan. Ik kijk NIET op markt plaats, daar wordt ik alleen maar kwader van. Nog nooit bij het voorverkoop punt eerder dan 7 a 8 uur begonnen. Altijd 1 van de eerste, vorig jaar zelfs DE éérst. Dit ligt puur aan het exclusieve van The Stones, precies waarom ik slapeloze nachten had. Er komen zeker nog ongeldig verklaarde kaarten in de verkoop. Je ziet het ook aan de andere 2 dagen, die gingen niet zo rap. Vraag me ook af hoeveel weekend kaarten naar bezoekers zijn die alleen zaterdagavond komen. (niet over nadenken, ik voel rode ogen opkomen) Ik heb teleurgestelde vaste Pinkpoppers gezien met tranende ogen, ikzelf heb ook wel 1 van mijn neus voelen gaan. In ieder geval ga ik nog proberen (legaal) de zaterdag iets te regelen zo snel de mogelijkheid er is. Heb ik geen polsbandje, maar wel 3 dagen. Ach, ik zal dit verhaal voorlopig hier bij laten. Had in ieder geval goed geslapen gelukkig...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Nja het is moeilijk om hier een schuldige voor aan te wijzen. Mensen of organisaties die tickets opkopen om vervolgens heel duur te verkopen heb je altijd. Nu de Stones komen zijn er die natuurlijk nog meer, maar de echte reden is die hele mediahype rondom de Stones. Al vanaf januari gaat het nieuws dat de Stones zouden komen en dat nieuws is zo erg opgeblazen, dat iedereen ineens naar Pinkpop wil. Dan wordt het pijnlijk en snel duidelijk dat de Stones helemaal niet op Pinkpop passen, die zijn daar veel te groot voor. Het was veel beter geweest om de Stones in een stadion weg te zetten. De Arena ofso. Lekker John Mayer als headliner, dan was die zaterdag nog wel te koop geweest. En weekendtickets ook minder snel uitverkocht. Maar helaas, het is niet anders, dan de zondag en maandag maar, dat zijn toch de twee beste dagen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ook mij is het niet gelukt, ik kwam er door zo rond 10:30 uur en kon dus niks meer krijgen voor de zaterdag. Toen ik hoorde dat 6 max was baalde ik al, want moest er 7. Maar nu dus 0. Vind het trouwens niet de schuld van Ticketmaster, dit was de eerste keer dat het volgens mij gewoon goed vind. Het is alleen enorm klote dat je geluk moet hebben om precies om 10.00 uur er door te zijn.

Gelukkig ga ik al naar Rock Werchter en heb ik mijn festival dit jaar dus wel gewoon te pakken. Maar wat had ik graag Joe Bonamassa gezien (ja en The Rolling Stones, maar die heb ik wel al 2 x gezien dus vind ik geen totale ramp). Nu hoop ik er maar op dat ik Joe nog ergens anders kan gaan zien en anders dat die binnen niet al te lange tijd weer eens optreed in de buurt.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Het zou al veel makkelijker zijn als die 'wachtrij' van ticketmaster ook echt een wachtrij was. Nu werd je gewoon opnieuw in de rij gezet als je voor 10u erdoor kwam. Slaat echt nergens op. Mensen die om 5 uur smorgens bij een verkooppunt zaten hebben geen kaarten en mensen die om vijf voor tien eens inloggen op internet zijn er meteen door. Dat vind ik wel onrechtvaardig, het gaat om geluk en niet om de moeite die je erin steekt.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Dennis; volgens mij heb je het over een vriend van mij met wie je samen de kaarten hebt gekocht. Ik probeerde voor hem online en kwam een fractie te laat door.

VVV Landgraaf was een niet geschikt VVK adres. Een enkeling heeft mijn tip ter harte genomen om naar Gulpen te rijden. Daar is het gelukt. Ook in Vaals ging het rap.
In Landgraaf was het een grote rotzooi. Ik ben in de ochtend gaan kijken en er stond een rij door het hele winkelcentrum heen. Met name vooraan zag ik mensen voorkruipen wat ook tot irritatie leidde (begrijpelijk) met als gevolg duw en trekwerk en zelfs klappen. Vele fans zijn teleurgesteld naar huis gegaan om inderdaad onder meer vast te stellen dat Marktplaats vele tickets heeft opgeslokt. Nog geen 50 mensen zijn met weekendkaarten naar huis gegaan.

De Stones hadden een week later bekend gemaakt moeten worden of gewoon de dag voor Pinkpop een optreden. De vergunning om dat mogelijk te maken ligt er in Landgraaf.
Verder zou het helpen als het maximum aan tickets wordt beperkt tot 2 in plaats van 6 denk ik.
De VVK punten maar helemaal afschaffen en alleen nog via Ticketmaster? Early birds? Ik weet het ook niet maar zoals het dit keer is gegaan is niet goed. Mijn voorspelling dat het binnen twee uur zou zijn uitverkocht kwam niet uit....helaas werd het slechts een half uur....
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Het zou al veel makkelijker zijn als die ‘wachtrij’ van ticketmaster ook echt een wachtrij was. Nu werd je gewoon opnieuw in de rij gezet als je voor 10u erdoor kwam. Slaat echt nergens op. Mensen die om 5 uur smorgens bij een verkooppunt zaten hebben geen kaarten en mensen die om vijf voor tien eens inloggen op internet zijn er meteen door. Dat vind ik wel onrechtvaardig, het gaat om geluk en niet om de moeite die je erin steekt.

Dit is inderdaad de reden waarom ik Ticketmaster de schuld geef hiervoor. Veel vrienden van mij hebben tickets kunnen krijgen, terwijl die veel later in de wachtrij stonden. Zo raar is het dus niet dat ik boos ben op Ticketmaster denk ik, op deze manier is er namelijk niks eerlijks meer aan.
 

Festifreak

Playlistbediener
9 dec 2013
5
0
Nog bedankt voor de tip over het VVV punt, stond er om 7 uur en was nummer 48. Heb er weekendkaarten kunnen kopen maar een vriendin heeft de rest via ticketmaster gekocht. In Rotterdam ging het redelijk goed, VVV kantoor had een goede organisatie maar er zijn altijd mensen die voordringen.

Vind het ronduit schandalig dat er zoveel mensen zijn teleurgesteld, vele Pinkpopgangers kunnen nu niet en ik denk dat dat toch ten koste gaat van de sfeer deze editie.
Vooral de mensen uit dit topic had ik het allemaal erg gegund! Vond het tof om de laatste weken hier de speculaties te lezen! :D
Ook is het maar de vraag hoeveel mensen met weekendkaarten ook daadwerkelijk de 3 dagen zullen gaan. Pinkpop zou toch early bird tickets moeten gaan overwegen, ik zou dan zonder enige naam op de affiche een 3 dagen ticket kopen.
 

rickjagger

Playlistbediener
15 jan 2014
32
0
Ik was in Maastricht voor de VVV gaan zitten en ik dacht ik ga om 02:00 dan ben ik wel vroeg genoeg maar alsnog zaten er zo'n 30mensen voor me. De eersten zaten er blijkbaar al om 20:30. Heb wel zaterdag tickets kunnen krijgen, wat een ontlading was dat zeg. Ik denk niet dat ik zaterdag tickets had gehad als ik via internet had besteld.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Trouwens, Ticketmaster systeem faalt, want een vriend van me kocht eerst weekendkaarten via het internet, en kon toen door terug te gaan nieuwe tickets bestellen voor de zaterdag...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Trouwens, Ticketmaster systeem faalt, want een vriend van me kocht eerst weekendkaarten via het internet, en kon toen door terug te gaan nieuwe tickets bestellen voor de zaterdag…

Ja, het werkt op IP-adres. Als je eenmaal door de wachtrij bent na 10.00, kun je zoveel kaarten kopen als je maar wil eigenlijk. Je hoeft dan nooit opnieuw terug de rij in.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Je kunt bij Plato Zwolle nog zaterdag kaarten halen. Dennis, misschien wat voor jou? Je moet bellen en dan reserveren.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
echt balen Sam en Dennis. als ik het mensen gun om er naar toe te gaan zijn het die mensen waarmee ik al maandenlang speculeer over dit festival en die sowieso zouden gaan wat de line-up ook was geweest. Ik hoop dat jullie toch nog op de één of andere manier tickets kunnen krijgen. Maar was inderdaad een drama op Ticketmaster, eerste keer dat ik echt niks van een wachtrij snapte.

 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Als je een toch een caming wilt, ondanks dat je maar twee dagen gaat; camping Watertoren is redelijk betaalbaar en met een spotgoedkope taxi word je dan naar het festival gebracht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken