Pinkpop 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
"Les Djinns is de winnaar van de Nu of Nooit finale, wel bij de les blijven he."

"Oh dacht op facebook gelezen te hebben dat Les Djinns ook woensdag optreedt."
PANNEKOEK!!!! Ja, de winnaar van de Nu of nooit finale treedt op de persconferentie en opent Pinkpop. Dat is altijd zo, dit jaar ook. Ze zijn niet de suprise-act, ze hebben zondagavond de Nu of Nooit finale gewonnen voor beginnende Limburgse bandjes en o.a. met de hoofdprijs spelen ze dus op persconferentie en openen Pinkpop. Wel bij de les blijven he!
Hier is een linkje naar Stichting Popmuziek Limburg:
http://www.spl.nl/page/nieuws.dot?node=f3ce1227-8a5b-4326-9d3d-f91e451a1836
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Les Djinns treden ook op. Zijn 4 optredens; Les Djinss, Boxer Rebellion, Epica en Surprise-act
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Geruchten update:

Agnes Obel: Staat op 14 juni op Bergenfest in Noorwegen. Zeker kanshebber.

Arctic Monkeys: Staan 6/7 juni in Duitsland en het weekend na Pinkpop in de UK, zou zomaar de 3e headliner kunnen zijn.

Biffy Clyro: Staan op 2 juni in Italië en 12 juni in Engeland. Zou dus erg goed kunnen dat ze tussendoor naar Landgraaf afreizen.

De Staat: Is nog weinig bekend over hun zomerplannen. Maar gezien het feit dat ze er al 2 keer hebben gestaan na het uitbrengen van hun eerste 2 albums zou het zomaar kunnen dat ze er nu met hun 3e album weer staan.

Fall Out Boy: Staan op RAR/RIP en zijn dus zeker een kanshebber.

Flogging Molly: Staan 8 en 10 juni in Duitsland, zouden zeker zaterdag of zondag naar Pinkpop kunnen komen.

Gary Clark Jr.: Staan 28 mei in Paradiso, zou wel kunnen maar denk het niet.

Go Back to the Zoo: Staan op de zwarte cross eind juli. Is een kanshebber.

Gogol Bordello: Staat 11 juni in Duitsland, zeker kanshebber.

HAIM: Staan net voor het pinkpopweekend in Spanje/Portugal (Optimus Alive). Lijkt me zeker een kanshebber.

Jake Bugg: Staat op RAR/RIP en is dus zeker een kanshebber.

Jett Rebel: Staan al op Indian Summer, maar is een Nederlandse act dus zou alsnog wel kunnen.

John Newman: Staat op RAR/RIP dus is een kanshebber.

Kasabian: Beginnen eind juni (voorlopig) aan een tour door Europa. Kans is aanwezig.

Linkin Park: Staan op RAR/RIP en zijn dus dat weekend al 2x bezet. Zou natuurlijk een derde bij kunnen komen. Staan de 5e in Polen en de 10e in Milaan. En ze waren er 2 jaar geleden nog en dat is vorig jaar met KoL ook niet goed bevallen. Het is een kanshebber, maar ik denk het niet

Mando Diao: Staan een weekend na PP op NovaRock in Oostenrijk. Is een kanshebber.

Maximo Park: Staan op RAR/RIP en dus kanshebbers.

Milky Chance: Staan op RAR/RIP en dus kanshebbers

Mister and Mississippi: Tja, is een Nederlandse act en daar staan er altijd (te)veel van op Pinkpop. Is dus kanshebber

Mr. Probz: Hiervoor geldt hetzelfde als voor de band hierboven

North Mississippi Allstars: Staan in het voorprogramma van Robert Plant, lijkt me zeker een kanshebber

Paolo Nutini: Zou zomaar de surprise act kunnen zijn as woensdag bij de perspresentatie en dus ook op PP aanwezig zijn.

Portugal. The Man: Speelt 9,10 en 11 juni in Europa, zou dus de 7e of 8e wel kunnen op Pinkpop.

Royal Blood: Hebben een gat tussen 24 mei en 10 juli, staan 10 mei in Paradiso. Niettemin een kanshebber

Sunrise Avenue: Touren net na Pinkpop door Duitsland/Oostenrijk. Is een kanshebber.

The National: Staan 9 juni in Polen. Staan van 5 tot 7 op Optimus Alive. Zouden dus zomaar de 7e of de 8e op PP kunnen staan. Is een kanshebber.

The Pains of being Pure At Heart: Komen eind mei naar Europa, maar hebben nog maar een paar data staan. Lijkt me een kanshebber.

The Pretty Reckless: Kan ik niks over zeggen

The Rolling Stones: Genoeg over gezegd lijkt me. We zullen het of op de PP-perspresentatie horen of zoals de geruchten gaan de 21e als the Stones hun Europese tour bekend maken.

The Strypes: Staan al op Paaspop, maar het is nog steeds niet geheel uit te sluiten.

The Temper Trap: Nog maar een datum bekend maar dat is wel in het Pinkpop weekend in Engeland. Zeker kanshebber.

White Lies: Zijn eind juni in Europa, is een kanshebber!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Zoals van je verwacht, een goeie lijst.
Maar toch een paar verbeter puntjes.
Geruchten update:

De Staat: oa 7 juni Vestrock Hulst, 5 juli Park City Live in Heerlen http://www.destaat.net/shows/

Jake Bugg: Is al bevestigd ;)

Linkin Park: Spelen als headliners 7 en 8 juni op RaR/Rip, afgeschreven!

The National: 7e op Optimus Primavera Sound Portugal en 9e Amiteatr w Parku Sowińskiego Polen, 8e wordt zeer krap, lijken toch niet meer te kunnen
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
“Les Djinns is de winnaar van de Nu of Nooit finale, wel bij de les blijven he.”

“Oh dacht op facebook gelezen te hebben dat Les Djinns ook woensdag optreedt.”


PANNEKOEK!!!! Ja, de winnaar van de Nu of nooit finale treedt op de persconferentie en opent Pinkpop. Dat is altijd zo, dit jaar ook. Ze zijn niet de suprise-act, ze hebben zondagavond de Nu of Nooit finale gewonnen voor beginnende Limburgse bandjes en o.a. met de hoofdprijs spelen ze dus op persconferentie en openen Pinkpop. Wel bij de les blijven he!<br>
Hier is een linkje naar Stichting Popmuziek Limburg:

http://www.spl.nl/page/nieuws.dot?node=f3ce1227-8a5b-4326-9d3d-f91e451a1836

Nou dan treedt Les Djinns dus wel op woensdag.

White Lies zijn trouwens niet alleen eind Juni, maar ook begin Juni in Europa.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Editors volgens 3fm headliner op Pinkpop.
http://metmichiel.3fm.nl/weekthema/19/pinkpop-headliner-editors-in-de-spotlights
Deze week: Pinkpop-headliner Editors in de spotlights

Deze hele week kun je op 3FM kaarten winnen voor Pinkpop 2014. Michiel zet deze hele week een van de hoofdacts in de spotlights: De mannen van de Editors. Ze stonden in 2006 voor het eerst op Pinkpop en zijn sindsdien graag geziene gasten in Landgraaf. Tom Smith en co. sluiten dit jaar de Pinkpop-zondag af.
Ze sluiten Pinkpop-zondag af volgens dit bericht, hiermee is de komst van Arctic Monkeys verkeken (tenminste als headliner) ze konden enkel nog zondag en maandag. Of dit betekend geen Stones, geen RHCP en geen Muse of andere van door ons genoemde namen is nog onduidelijk. Woensdag moeten we het zeker weten, op persconferentie duidelijkheid uit de mond van Jan Smeets!!
 

Peter

Randprogramma
10 mrt 2014
153
55
Ik kan nog geen definitieve conclusie halen of Editors wel/niet headlinen. Het staat nergens als zodanig genoemd, dus daarom geen headliner. Of Arctic Monkeys wel/niet komen is ook nog niet heel zeker, de kans dat zij de zondag headliner worden is van de voorbij komende namen wel het grootst. Of Michiel van 3fm ze deze week in het zonnetje zet, leuk maar zegt verder niets.

Had Michiel van 3FM toch gelijk ;) @DennisvdBr
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
AM komt gewoon, RS ook. Alles komt goed;)
3fm is gewoon uiterst teleurstellende media....
Berichtgeving op de pinkpop site lijkt mij 100 maal betrouwbaarder, hier staat niks over headline spot of afsluiter;)
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Ik denk dat woensdag gewoon snow patrol, editors en metallica als 3 headliners bekend worden gemaakt. :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Ik kan nog geen definitieve conclusie halen of Editors wel/niet headlinen. Het staat nergens als zodanig genoemd, dus daarom geen headliner. Of Arctic Monkeys wel/niet komen is ook nog niet heel zeker, de kans dat zij de zondag headliner worden is van de voorbij komende namen wel het grootst. Of Michiel van 3fm ze deze week in het zonnetje zet, leuk maar zegt verder niets.

Had Michiel van 3FM toch gelijk
icon_wink.gif
@DennisvdBr
JA JA, goeie tik op de vingers idd, thnx.
Ik had het eerst niet goed gelezen, ik ging uit van wat ik op de radio had gehoord.
Bij deze mijn oprechte excusses voor de te snelle reactie van vanmorgen :(
 

Peter

Randprogramma
10 mrt 2014
153
55
@DennisvdBr Hahahaha, prima!
Maar laten we hopen dat 3FM er naast zit en we gewoon AM kunnen verwachten :D
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
3FM is echt belachelijk slecht bezig. Die verzinnen gewoon dat Editors headlinen.

Of ze hebben als media partner meer info dan wij en realiseren zich niet dat wij niet over deze informatie beschikken.
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
In het bericht van de bevestiging van Editors staat niets over headline spot!
Als Editors het back-up plan waren voor een afgevalle headliner (zie RS of AM) dan hadden ze gewacht met de bevestiging totdat de andere headliners zeker waren...
Mocht het waar zijn dat Editors headliner zijn slaan ze bij Buro Pinkpop een enorme flater.
Daarom denk ik, sterker nog ga ik er gewoon vanuit dat AM en RS vastliggen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Ik lees net dat RHCP waarschijnlijk de beoogde vervanger van The Rolling Stones op Pinkpop zou zijn!! MAAAAARRRR, de Peppers gaan hoogstwaarschijnlijk alsnog naar ZiggoDome. Ik weet nog niet of dit correcte info is, of welke conclusie. Wordt vervolgd!
 

Chris

Playlistbediener
21 mrt 2013
45
0
In de aardschok staat trwns dat o.a. Lenny kravitz komt

Beetje vaag bericht. Aardschok, dat gedrukte magazine? heeft een update over PP14?
En "o.a." wat zeggen ze dan nog meer? Kravitz zou erg mooi zijn om mee te pikken maar je bericht vind ik wat vreemd.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Arctic Monkeys staan woensdag in ieder geval op het lijstje wat Jan komt presenteren
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
In het bericht van de bevestiging van Editors staat niets over headline spot!<br>
Als Editors het back-up plan waren voor een afgevalle headliner (zie RS of AM) dan hadden ze gewacht met de bevestiging totdat de andere headliners zeker waren…<br>
Mocht het waar zijn dat Editors headliner zijn slaan ze bij Buro Pinkpop een enorme flater.<br>
Daarom denk ik, sterker nog ga ik er gewoon vanuit dat AM en RS vastliggen

Als ze hadden gewacht met Editors had je voor de persconferentie geen enkele grote naam op zaterdag en zondag gehad, dat zouden wat puntjes minder zijn voor de PR dan.

Ondertussen zegt een 'goed ingelichte bron' op Fok dat Arctic Monkeys woensdag een Nederlandse datum aankondigen. Hij hint echter wel naar een standalone gig...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken