Pinkpop 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Er worden hier en daar wat namen gegeven. Vraag ik me toch af of Pinkpop zo dicht op de persconferentie nog ééntje gaat geven. Er gaat op de fansite van The Rolling Stones een geruchtje dat ze vandaag wel eens met nieuwe tourdata kunnen komen. Maar (zoals ik al in het RS-topic aangaf) betwist is ten zeerste of dat correct is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
NIEUWS!
Het festival Pinkpop zal een vierde podium gaan aanbieden.

Dat vertelt organisator Jan Smeets aan Spits.

Het extra podium komt op de plaats te staan waar zich tijdens eerdere edities een markt en een openluchtbioscoop bevonden. "Dat deel hebben we nu bij het festivalterrein getrokken", zegt Smeets tegen de krant.

Het podium zou vooral kleine, alternatieve bands een plek moeten geven. "Niet te gek, een stuk of drie per dag, denk ik", aldus Smeets.

Op woensdag 12 maart maakt Smeets het nagenoeg volledige programma voor Pinkpop 2014 bekend tijdens de jaarlijkse persconferentie in poppodium Paradiso te Amsterdam. Op 7, 8 en 9 juni beleeft Pinkpop zijn 45e editie.

Door: NU.nl
http://www.nu.nl/muziek/3720361/pinkpop-programmeert-vierde-podium.html
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Smeets maakt er wel een feest van dit jaar. Ben benieuwd wat voor soort namen er komen te staan op dat podium. Zullen wel veel 3fm megahit bands zijn oid.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
wel cool dat ze nu een 4de podium hebben, ben benieuwd wie daar gaan optreden.
Wat betreft The Stones, ik denk of dat het bijv. maandag wordt aangekondigd, of dat het gewoon wordt aangekondigd woensdag op de dag van de persconferentie (maar misschien dat zelfs niet.. is dat mogelijk?? als The Stones pas bijv. 24 maart hun europese datums aankondigen? ik zeg maar wat)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Smeets maakt er wel een feest van dit jaar. Ben benieuwd wat voor soort namen er komen te staan op dat podium. Zullen wel veel 3fm megahit bands zijn oid.
Ik dacht eerder aan 3fm Serious Talent namen, een soort opstapje en schouderklopje. Lekker afgelegen van het terrein. Van mij mag het, blijven dat soort naampjes weg uit de tent en van 3fm-podium. Daar bij de markt en bioscoop kom ik alleen slechts langs nadat de poort open is en daarna als het veld 's avonds leeg stroomt, ik ga op z'n festival de trap niet eens meer op of de KAL in. Het is waarschijnlijk geen nieuw dingetje dat aan mij besteed is, maar ieder z'n ding.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
(maar misschien dat zelfs niet.. is dat mogelijk?? als The Stones pas bijv. 24 maart hun europese datums aankondigen? ik zeg maar wat)
Is natuurlijk wel rustiger met de voorverkoop 15 maart. Nee, ik denk dat er voor die tijd nieuws is.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik denk dat Pinkpop het verschil met bijv. BKS wil verkleinen door wat meer van zulk soort namen te programmeren.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het is wat mij betreft in ieder geval een interessant gegeven. Ben benieuwd wat er komt te staan.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Eigenlijk heb ik via de mail van Pinkpop weer een bevestiging gekregen dat de Stones komen. Ik kreeg een mail dat ik helaas niet ben gekozen als vrijwilliger (dan maar kaartje kopen of op 3FM winnen). Daarbij stond deze zin:

'Omdat het programma van Pinkpop dit jaar zeer sterk is verwachten we dat er in het begin veel kaarten verkocht zullen worden. We wilden je dan ook vroeg informeren over de indeling van Pinkpop, zodat je eventueel nog een kaartje kunt kopen voor Pinkpop.'

Ik hoop dat dit zelfs betekent dat er naast de Stones nog een grote verrassing is maar dat zal wel niet (mijn stiekeme hoop is toch Muse/Coldplay/RHCP).
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik denk niet dat je aan die mail conclusies moet trekken. Al denk ik wel net als jij dat The Rolling Stones komen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Niet? Ik denk nu dat de Stones + Muse komen.

Nah jk, maar ik ga er wel vanuit dat de Stones komen inderdaad. Zou wat zijn als ze niet komen. Vooral naar de subheadliners en 3FM headliners ben ik erg benieuwd. Editors, Avenged Sevenfold en Arcade Fire zijn natuurlijk allemaal enorm sterke namen op die posities, straks krijgen we de dag ervoor weer gewoon Triggerfinger en Ben Howard. Dat zou wel echt balen zijn.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Eigenlijk heb ik via de mail van Pinkpop weer een bevestiging gekregen dat de Stones komen. Ik kreeg een mail dat ik helaas niet ben gekozen als vrijwilliger (dan maar kaartje kopen of op 3FM winnen). Daarbij stond deze zin:

‘Omdat het programma van Pinkpop dit jaar zeer sterk is verwachten we dat er in het begin veel kaarten verkocht zullen worden. We wilden je dan ook vroeg informeren over de indeling van Pinkpop, zodat je eventueel nog een kaartje kunt kopen voor Pinkpop.’

Ik hoop dat dit zelfs betekent dat er naast de Stones nog een grote verrassing is maar dat zal wel niet (mijn stiekeme hoop is toch Muse/Coldplay/RHCP).

Ik zie niet in waarom dit een bevestiging is dat The Stones komen hoor. Ze hebben namelijk al een redelijk sterk programma, en ieder festival vind het leuk om op te scheppen. Ik denk ook dat The Stones zullen komen, maar dit is verre van een bevestiging natuurlijk.
 

LucR

Campingartiest
10 nov 2013
67
0
Toch is het wel opvallend, want het impliceert dat ze andere jaren geen goede of in ieder geval mindere line-up hadden.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Toch is het wel opvallend, want het impliceert dat ze andere jaren geen goede of in ieder geval mindere line-up hadden.

Leg uit. Als ze vorig jaar mailtjes hadden gestuurd hadden ze ook wel gezegd dat ze een sterk programma hadden. Ieder festival schept graag op over de line-up, ik zie niet in waarom dit ineens een bevestiging is dat The Stones zullen komen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Intussen duurt het nog maar 3 dagen voordat ze alle namen tegelijk gaan lossen. Ik ben echt erg benieuwd waar ze allemaal mee gaan komen. Zeker of ze de Stones hebben & wat ze op dat vierde podium gaan neerzetten. Zou erg welkom zijn als dat vierde podium tegelijk speelt met Main Stage. Heb je ook eindelijk eens de keuze om een naam op main over te slaan.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Intussen duurt het nog maar 3 dagen voordat ze alle namen tegelijk gaan lossen. Ik ben echt erg benieuwd waar ze allemaal mee gaan komen. Zeker of ze de Stones hebben & wat ze op dat vierde podium gaan neerzetten. Zou erg welkom zijn als dat vierde podium tegelijk speelt met Main Stage. Heb je ook eindelijk eens de keuze om een naam op main over te slaan.

Ja, mee eens maar of dat ook het geval gaat zijn moeten we afwachten. Ik hoop iig niet dat het main stage en daarna keuze uit de andere 3 wordt want dat zou te treurig voor woorden worden.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
blijkbaar is het een grap.
Niet de echte Jan hadden ze aan de lijn.... nou lekker die extra verwarring erbij, wat een kleuterniveau zeg.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Ah schijnbaar dacht er 1 of ander radiostation (ahum 3fm) leuk te zijn om te doen alsof jan aan de lijn hing. Slaat dus weer nergens op, vraag me echt af of ze nog dieper kunnen zinken daar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken